|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Szia Zsoel
Halgép vagyok
Régen írtam itt a fórumon
A Simson Starom felújításánál váltottunk pár levelet.
Közben elkészült a Simson S-50 B-is, amivel tavaly mentem kb.15 KM- et.
Pár napja elővettem az S-50-est, próbáltam beindítani, ami nagy meglepetésre szinte a második rúgásra sikerült. Ment egy darabig majd leállt. Hiába próbáltam újra indítani, nem sikerült. Kiderült, hogy a benzincsap nem enged át benzint. Tavaly vadi új benzincsapot vettem, és nem működött. Mikor szét szedtem, látszott a benzincsapban lévő gumin hogy megette a benzin .Tegnap vettem bele új gumit, és biztos ami biztos szétszedtem a karburátort. Hát én már a megettem a kenyerem javát, de karburátorban még ilyen gusztustalanságot nem láttam. Az egész karburátor belsejében, úgy az alumínium mint réz alkatrészeken vastagon állt a zöld színű réz oxid. Az alapjárati fúvóka el volt dugulva az úszó meg volt szorulva a stiften, a tűszelepet kézzel kellett megmozgatni. A tűszelepet szétszedtem, és mikor nagyítóval megnéztem, olyan volt mintha valami megmarta volna. A tűszelep tűjét befogtam az eszterga gépbe, és 1000-es papírral felcsiszoltam. Miután összeraktam egy –két rúgás után elindult, és úgy megy mint a Schaffhausen.
A kérdés az, hogy milyen ótvar benzint tehettem bele.
Csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy egyszer a Mercikébe is tankoltam olyan benzint, hogy szegénykém mindent csinált, csak menni nem akart.
Üdv: halgép
|
Kristóf
Roncsolásmentesen sehogy, ahhoz lakatos kell.
Esetleg azt megpróbálhatod, hogy benyúlsz az ülés és a váz között egy csavarhúzóval, a horgot hátrafelé, ugyanakkor az üléslemezt előre és felfelé feszíted. Szerencsés esetben kiugrik a lemezfül a horogból, és felnyitható az ülés, de ha el van rohadva az üléslemez, akkor esetleg megsínyli ezt a mutatványt.
|
Kedves fórumozók, felhívás! Aki Pest környéki, és szeretné kiállíttatni Csepelen a motorját, itt a nagy lehetőség.
Ezt a levelet kaptam ma egy hölgytől:
"Tisztelt Cím,
Soros-Mayer Tímea vagyok a Királyerdei művelődési Házból.
2015.05.01-én megrendezésre kerülne nálunk egy Made in KGST kiállítás amire
szeretnék (2-3 hétre kellene a motor) Simson motort is kiállítani.
Tudna nekem abban segíteni, / ajánlani valakit, akinek van régi simson
motorja és szívesen kiállítaná?
Természetesen nem ingyen kérnék,vagy megbízási díj ellenében, vagy a Műv.
Ház őszi programjaira tudnánk jegyet felajánlani.
Várom válaszát
Üdv: Soros-Mayer Tímea (mayertimi@csepelivaroskep.hu)
(06709039981)"
Akit esetleg érdekel a dolog, tud segíteni, kérem, jelentkezzen a hölgynél.
|
Üdv!
Nemrég örököltem egy ilyen motort de az ülés alatti részhez nem találtam meg a kulcsot esetleg valaki nem tud rá valamiylen megoldást hogy is tudnám kinyitni?
|
starex
Esetleg a jövő hét közepe megfelelne? Mondjuk szerda?
|
telapoka
Nagyon szívesen!
|
Zsoel,starex
Köszönöm a segítséget
|
Látom a karburátor tömítésről folyik egy kis eszmecsere. Legjobb valóban a benzinálló gumiból vágni, a belsejéből amit kivágsz pár benzincsaptömítés is kijön. Azokból sem valami jó minőségűek a boltban kaphatók.
Az én Staromban amúgy parafatömítés van. Ha jó a szint, és a tömítőfelületek síkban vannak, ez is megteszi. A sok szerelgetést mondjuk nem bírja.
|
Zsoel
Szia!
Megérkezett a jó idő. Mikor lenne időd a jótállási jegy beszkennelésére, meg egy kis ,,szakmai" beszélgetésre? Elmotoroznék Halászira. Ma az MZ-et is beindítottam. A Star már több mint egy hónapja várta a jó időt. A kettő közül valamelyikkel gurulnék hozzád stílszerüen
|
telapoka
Igazából a magyarországi kereskedelemben jelenleg kapható kétféle (parafa és gumi alapanyagú) úszóháztömítés egyike sem jó, nem érik el az eredeti tömítés minőségét. Csak idő kérdése, és mindkettőt "megeszi" a benzin: felpuhulnak, kitágulnak, nem illeszkednek többé a tömítendő felülethez, így képesek ellátni funkciójukat.
Nem tudok mást ajánlani, mint amit én is csinálok: benzinálló tömítőanyagokból, házilag kell úszóháztömítést vágni. Erre a célra többféle anyag is alkalmas, lényeg, hogy 2 mm-es vastagságú legyen: teflonlemez, olajálló gumi, Reinz-AFM31, klingerit; ilyesmikből szoktam vágni, mikor mim van.
|
sarilaci
Erről van szó.
|
Zsoel
Ez már nagy segítség.Van egy starom 74-es és a bovdenek egy része vagy hosszú v.rövid.Ezért kérdeztem méretet.,e ez így szuper. Lenne még egy kérdésem, A karburátornál melyik a legjobb tömítés ugyanis most parafa van benne,de jócskán folyik a benzin,Köszönöm a segítséget
Üdv telapoka
|
Üdv ! Zsoel !
Akkumlátorral, 6V18W izzókkal normálisan müködik az index. Végre , siker . Remélem sokáig jó lesz ! További szép napot !! sarilaci
|
Zsoel
Megtaláltam egy 2012 májusi levelezésben említeted de csak a kilóméteróra spirál hosszát ami 700mm.
|
Zsoel !
Müködik !!! Még igy is a kisebb w -számu égőkkel amiket sürgössen cserélek! Köszönet mégegyszer a segitséged ! Szép napot !! sarilaci
|
telapoka
Én?! Nem emlékszem ilyesmire, hogy valaha is írtam volna. Nem is tudom fejből ezeket a méreteket, és sajnos eredeti bovdenjeim sincsenek külön, kiszerelve, hogy lemérhetném őket. Nem keversz te össze engem valakivel?
|
sarilaci
A töltő nem akkumulátor, azzal soha a büdös életben nem fog rendesen villogni az irányjelző, mivel annak nem elég az áramerőssége a relé működtetéséhez. Ugyanígy nem fog működni a dolog, ha csak lendkerékmágnessel, járó motorral. Csak akkumulátor segítségével lehet ellenőrizni, hogy jól csináltad-e a dolgokat. (A biztosítók legyenek a helyükön, nehogy zárlatot okozz.)
Na és pláne akkor nem fog működni az egész mutatvány, ha az 1×18 W-os indexrelét meg 1×10 W teljesítményfelvételű izzóval akarod üzemeltetni. Egyszer már mondtam, hogy az ilyesmi azért nem jó, mert az elektromechanikus relé adott számú és adott teljesítményfelvételű izzóhoz van tervezve, és az izzó(k) nem megfelelő(ek), akkor nem vagy nem kifogástalanul fog működni. Ez nem járható út. Kapható 6 V 18 W-os szoffita izzó, igenis vagy azt kell beszerezni, vagy pedig ki kell cserélni a relét szélesebb spektrumú elektronikusra. (Müller Szabolcsnál kapható.)
Az akkumulátor pozitív pólusát az akkumulátor 30-as kapcsára kell köteni, a negatívot pedig testelni kell: egy fekete vezetéket kell vinni a legalsó sárvédőrögzítő csavar alá.
|
Üdv Zsoel!
Régebben leírtad,hogy a simson starhoz milyen hosszúságú gáz-szivató-első és hátsófék bovdenek kellenek.Letudnád ezt írni mégegyszer
Köszönöm a segítséged.
Üdv telapoka
|
Üdvözlet Zsoel !
Tudatom ma nekiláttam indexelni. Keservesen de eljutottam odáig hogy müködik ?! Hogy hogyan ? nos az égők csak 10w-osak (nem kaptam 18w ) és az akkumlátort is egy pillanatra a töltö helyetesiti.És itt jön a kérdésem , járo motornál " akksi nélkül " állandoan világit . viszont álló helyzetbe mikor ráteszem a töltö vezetékeit villog. Ez igy jó ??? igy kell lenie ?? A másik kérdésem az volna az akksi negativ kivezetését valahova testre kell vinni ??
Az akksit holnap szeretném a tanácsod szerint üzembehelyezni. Tehát igy már sikerült alkotnom ? mit gondolsz ? Szép napot !!! sarilaci
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |