|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Zsoel
Köszi! Igazából erre gondoltam én is amikor megláttam és hirtelen elhatározásból megvettem. Aztán elgondolkodtam, hogy milyen lehet a félig lemállott festékréteget eltávolítani egy üzemanyagtank belsejéről, és inkább kérdeztem. Ha jól emlékszem nem higítottad semmivel a festéket ugye?
|
csajkib14
Mint új fórumozónak, neked is elmondom: szeretnélek megkérni arra, hogy ne használd az Idézet gombot, mert fölösleges tartalmat generál az oldalon. Egyszerűen csak címkézd meg a mondandódat, hogy kinek szánod, ahogy itt csináljuk. Köszi!
|
starex
Hali! A szín tökmindegy, elvégre a tartály belsejét úgysem látja senki, csak én a feketét tartom a legelegánsabb megoldásnak. De amúgy lényegtelen, az a fontos, hogy nitrozománc legyen, esetleg valami kétkomponensű műgyantalakk. Lényeg, hogy ne oldja föl a benzin.
|
csajkib14
A vitonos szimmeringek jók, a KBS csapágyak viszont kínai gyártmányok. Váltóba esetleg, főtengelyhez semmiképp nem ilyet tennék. Az MZ-mnél tavaly nyáron hullott szét egy KBS csapágy a főtengelyen. Különösebb baj nem lett szerencsére. Legalább belenéztem a blokkjába, mivel eddig nem kellett szerelni. A csapágyakat még az előző tulaj cserélte. Itt nálunk a csapágyboltban osztrák NKE csapágyakat adnak középkategoriában. Eddig nem volt velük bajom.
|
starex
Köszi szépen, majd töltöm felfele a képeket ahogyan alakul az egész! Most vettem bele viton alapú szimeringeket meg egy csapágyszettet (KBS) csak nem volt 2 csapágy és adtak ilyen ismeretlen márkát helyette (LFD, IBU) ja meg lefújtam homokszóróval a dekniket meg a blokkfeleket.
|
csajkib14
Az ismerős Starja nagy segítség lehet. 0-ról is összerakható biztosan, de szívni senki sem szeret Kérd csak kölcsön ha épp tudja nélkülözni.Ha kérdés van meg írjál ide, mert akinek Starja van szerelni is tudja.
|
Szia Zsoel!
Lenne egy kérdésem tankfestéssel kapcsolatban. Fekete Celloxin nitrozománcot ajánlottál. Egyik nap dolgom volt egy festékboltban, és láttam is Celloxint de csak sárga színben. Ennek ellenére vettem egy dobozzal. Benzinálló tulajdonságaiban egyezik a fekete variánsáéval, vagy inkább tegyek próbát először egy lefestett lemezdarabbal benzinbe áztatva? Vagy nem érdemes?
|
Akkor jó, ha nem vagy kezdő, de egy "modell" jármű alapján akkor is nehéz lesz összeraknod a sajátodat, mivel egy összeszerelt motoron nem látszódik minden részlet. A csavarméretekre pedig éppenséggel azt mondtam, hogy sajnos NEM tudom őket fejből. Van ugyan egy szkennelt alkatrészjegyzékem, de olyan vacak minőségű, hogy alig látszanak rajta az ábrák és számok.
Egyébként a porfestés egészen más technológia, mint amiről írtam, csak a "beégetés" az azonos pont, de én ennél többet ehhez a témához nem tudok hozzászólni. Kérdezd meg attól, akivel csináltatnád, hogy ajánlja-e teljes járműfestésre.
|
Nem vagyok annyira kezdő sok motort ujítottam már fel, csak ezt szinte a nulláról kell felépítenem és minnél jobban szeretném, hogy hasonlítson a gyárihoz. A festést meg alapból szintereztetni akartam, de amit irtál az tök olyan mint a szinter szerintem. A csavarhosszméretek azok jöhetnek. :D Az összerakási leírással meg nem bajlódj megoldom kölcsönkérem egy ismerősöm sztárját.
|
csajkib14
Szia!
Nem okoskodni akarok, de a legtöbb ember úgy kezdi, hogy van egy EGÉSZ Simson Starja, amelyet elkezd szerelgetni, és azután apránként megtanulja, hogyan, miként áll össze a jármű. Végül már szét tudja szedni és össze tudja rakni az egészet. Nem gondolod, hogy kissé merész dolog lenne nekiállni (jól) összeszerelni egy teljesen ismeretlen járművet? Teljesen komplett összeszerelési leírást nem fogsz találni sehol. Én ugyan nagyjából le tudom írni neked, ha nagyon muszáj, de az napokba kerül, amíg összeállítom, és azt sem tudom, mennyire lenne érthető. Ráadásul például csavarhosszméreteket én sem tudok fejből. Nem lenne jobb, ha olyasvalakire bíznád ezt a nagy munkát, aki ért hozzá?
Egyébként a szimeringek anyaga lényegében mindegy, de minél jobb minőségű, drágább darabokat építesz be, értelemszerűen azok annál tartósabbak lesznek, tehát annál hosszabb ideig nem kell miattuk szétszedni újra a motort.
A jármű gyárilag különleges festéssel rendelkezik: egy szürke alapozóréteg, azon pedig műgyantaalapú ún. beégetőzománc, amelyet felhordás után kemencében "égettek rá" az alkatrészekre. Ezt házilag nem lehet megoldani, tehát ha nem fényezőhöz viszi az ember az alkatrészeket, akkor a legjobb eredmény érdekében otthon célszerű alapozóréteg+matt bázisfesték+kétkomponensű fedőlakkréteg, vagy alapozóréteg+kétkomponensű zománcfesték kombinációját alkalmazni.
|
Sziasztok!
Van egy Simson Star-om és úgy kaptam hogy darabokban van, van-e hozzá valami leírás ami szerint össze tudnám rakni minden csavartól alátétig?
Milyen anyagú szimeringet ajánlotok a blokkba?
Gyárilag szinterezve van festve?
Bocsi a hülye kérdésekért de a gyárihoz közelítve szeretném megycsinálni. :)
|
Adeebacsi
Ha "befelé" néz a zárólemez, akkor a láncot kizárólag úgy tudod szétszedni (például a motor kiszereléséhez), hogy kiveszed a hátsó kereket, a láncburáról lerángatod a gumitömlőt, erőnek erejével elhúzod a burától, hogy odaférj fogóval, megkeresed a patentszemet, leveszed a zárólemezt, majd a patentszemet az első lánckerékhez forgatod, mert csak ott lehet szétszedni a láncot annak veszélye nélkül, hogy becsússzon a burába vagy a tömlőbe. Ez nettó hülyeség, mert ha a zárólemez kívülről van, akkor egyszerűen csak az első lánckerék elé kell hozni a patentszemet, szétugrasztani, és már le is lehet venni a láncot a lánckerékről. Mechanikai szempontból pedig, ismétlem, közömbös, melyik oldalról tűzi be az ember a patentszemet.
A benzinszintet természetesen vízszintesen tartott állapotban kell nézni, olyan módon, hogy a teli úszóházban a benzinszint 7 mm-rel a ház felső éle alatt legyen. Sajnos igazán precíz módon csak preparált úszóházzal lehet beállítani (a régi úszóházak alján fenékcsavar volt, de ha ilyenünk nincsen, akkor nekünk kell rá furatot fúrnunk, hogy szintezőkészüléket lehessen rá csavarozni), de tapasztalatom alapján közelítő megoldásnak az is megfelel, hogyha teletöltöd az úszóházat, és mikor óvatosan leveszed, akkor a benzinszint 1-2 mm-rel az úszóház oldalán lévő, az úszótengely kicsúszását megakadályozni hivatott borda teteje fölött áll. De ez csak közelítés, ki kell tapasztalni az egyedi szükségleteket, mert 40-50 évvel a gyártásuk után már nem feltétlenül felelnek meg minden motor számára a gyárilag előírt beállítási értékek.
Az 50-es főfúvókát viszont mindenképpen be kell tartani. A 67-essel ne kísérletezz, fölösleges, úgysem lesz jó, az a Schwalbe légszűrőedényéhez van méretezve. Nem tudsz annyit "csalni" a részterheléstűvel, az csak finombeállításra való.
|
Zsoel
Köszi,a forgásirány biztosítással tisztában vagyok.
Azt ő sem tudta,hogy miért,de állítólag annak úgy kell lenni...mind1 ráhagytam
A benzinszintet vizszintes állapotban kell nézni vagy ahogy a szívócsonkon van?(jópár fok dőlés azért van benne) Máshol 7+-1mm írnak szintnek.Sztem túl alcsonyra vettem pucolás után(,párszáz m után erősen meghúzatva leáll a gép,majd néhány mp után újra tudom índítani.)
A 67 és 50 között azért elég nagy a difi,vagy a tűvel lehet ennyit hozzáhangolni? A gyertyaképem szeint (száraz világosbarna) relative minden ok.
Na mind1 úgyis kell egy új tömítés a karbihoz,akkor nézek egy 50 fúvókat holnap.
|
Adeebacsi
Persze. De szerintem félreértetted, mit akar mondani a boltos, vagy ő fogalmazott rosszul. Ezt úgy kell érteni, hogy felrakáskor mindig a patentszem zárólemezének zárt vége nézzen a lánc forgásiránya felé, vagyis ha a felső láncágon van éppen a patentszem, akkor hátrafelé, ha meg az alsón, akkor előrefelé mutasson a zárólemez nyitott vége. Ennek az elővigyázatosságnak az a célja, hogy a forgásirányba haladó nyitott zárólemezvég bele ne akadhasson valamibe, és le ne ugorhasson a helyéről.
Az, hogy a zárólemez egyébként a lánc jobb- vagy baloldalán van-e, mechanikai szempontból teljesen mindegy; akár a belső oldalra is lehet tenni, de hát ki az a marha, aki belülre rakja, hogy utána nehezebb legyen szerelni a láncot?...
Az elhanyagolt, évekig nem üzemelt porlasztókat ellepő, olajból, porból és fémoxidból összeálló undorító, makacs réteg valóban nem reagál az agresszív higítókra sem, viszont savvali veszélyes kölcsönhatásba hozni az alumíniumötvözetet, ezért én nem igazán ajánlom. Célszerűbb inkább mechanikai úton, fúrógépbe fogott hosszú, vékony drótkoronggal, úgynevezett ecsetkefével fellazítani a lerakódásokat, és utána már ecsettel és benzinnel is eltávolítható a szutyok.
A 67-es főfúvóka Schwalbéhoz való, ehhez a Starhoz valóban 50-es kell.
|
Ma cseréltem láncvédő gumit.A motorboltos szerint figyeljek a patentszemrögzítő lemezre,ugyanis annak befelé kell nézni a blokk felé.(??)Akárhogy nézem sztem teljesen mind1,hogy merről rögzítem a patentszemet.Hallott már erről vki?
Szétkaptam kipucolni a karbit.Az úszóház alja elég retkes volt,a WD 40-re és nirohígítóra
rá se b.szott.. Kapott egy kis sósavat,gyönyörű fémtisztára lepucolta.
A főfúvókám 67-es(műanyag légszűrőház),jól tudom,hogy ezeknek 50-es a gyári fúvóka?
|
kardosjani78
Szia!
Így van, ahogy Jani mondja. Bár legkevésbé a Képfeltöltés.hu-val van a gond.
Sajnos a gportal.hu képeket nem tárol; ezeket külön helyekre kell feltölteni, illetve a már eleve netes képek linkjeit kell megadni ahhoz, hogy itt az oldalon megjelenjenek, tehát az adott fórumrész betöltésekor az ott lévő képek mindig abban a pillanatban, az eredeti linkjeikről töltődnek le. Ilyen módon, sajnos, ha az annak idején még működő hivatkozás forrása megszűnik (mert pl. valamelyik képfeltöltő oldalon automatikusan törlődött egy kép, mondjuk 2 év után, vagy egy másik simsonos oldal, illetve fórum, ahonnét valaki a kép címét kimásolta, törlődött), akkor sajnos ezeken a hasábokon sem fognak többé megjelenni a képek, és visszaállításukra sincsen lehetőség. Szerintem is nagyon buta megoldás ez így, sokkal jobb lenne, ha a simsonstar.gportal.hu eltárolná a szöveg mellett egyúttal azokat a képeket is, amelyeket az írásainkhoz csatoltunk, de hát ez sajnos nem éntőlem függ.
|
kardosjani78
Amennyire én tudom ezeknek a képeknek a java a képfeltöltés weboldalára lett feltöltve, ahol nem őrzik őket örökké. Idővel a friss képek is eltűnnek...
|
Adeebacsi
A vitrinmotor állapot nálam sem cél, de valamit mindig csinosítgatok rajta. Szép apránként hogy lehessen használni is közbe-közbe. Most utoljára leengedett az első gumi. Hétvégén szedtem szét, veterán korú Taurus belső volt benne. Kirepedt egy helyen az öreg gumi azt cseréltem ki. Amikor a külsőt cseréltem két éve azért hagytam benne, mivel a régi gumik jobban tartják a nyomást, ezekben szó szerint volt még anyag. Kíváncsi leszek az új Fortune hogyan teljesít.
|
Szép estét mindenkinek!
Újaknak és régieknek egyaránt!
Egy kérdésem lenne csupán és az is a honlappal kapcsolatos. Mivel most külföldön tartózkodom,messze a A gépemtől van időm olvasgatni. Elkzdtem elölről végig olvasni a fórum bejegyzéseket. És nagyon de nagyon sok kép került feltöltésre régen is és mostanában is. A problémám az,hogy ezeknek csak nagyon kicsi hányadát tudom megnézni. A kérdésem az lenne,hogy miért is van ez? Lehet én vagyok a nem ügyes,vagy csak valami technikai rafinéria? A segítséget előre is köszönöm,jó egészséget és baleset mentes motorozást kívánok mindenkinek!
|
Adeebacsi
A porlasztó csak a légszűrőház levételével jön le, mert a felfogató tőcsavarok hosszabbak, mint a légtorok és a műanyag szívócsonk éle között lévő hézag.
Egyébként sem célszerű a szívócsónk környékét feszegetni, mert a 40-50 éves műanyag nagyon könnyen eltörhet; jobb, ha a légszűrőház környékén végzett munkákhoz inkább leszereli azt az ember.
A lengővillát én sem tudom pontosan, de valószínűleg a különböző hosszúságú lengéscsillapítókkal van összefüggésben (ugyanis a KR51/1 S változatot hidraulikus - és ezért hosszabb - lengécsillapítókkal szerelték fel). A Start nem érinti, de ha neked tetszik, teheted a csatlakozófejet a másik furatba is, baja nem lesz tőle a motornak.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |