|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Na ez a valasz baratom,nagyon szepen koszonom!!Igy mar ok a dolog,kivancsi leszek hogy mennyivel lesz merevebb az elso rugozas...koszi megegyszer!!! |
Gágá
Nem szokásom kötekedni, ha te a saját zavaros fogalmazásodból származó értetlenséget annak veszed, az a te bajod.
Leültetni pedig nemigen lehet más módon, mint hogy az ember rövidebb lengéscsillapítókat szerel be, illetve lerövidíti az eredetieket, mert a bekötési pontok módosítása nagyon macerás lenne.
Én úgy csinálnám, hogy szétszerelném a rugóstagokat, kihúznám a lengéscsillapítókból a dugattyúkat, megfelelő hosszúságú távtartókat tennék a szárukra, azutána rugókból is levágnám az arányosan hosszú darabot, így összeszerelve kapnék négy idomtalanul lerövidített, csökkentett rugóúttal rendelkező rugóstagot, amelyeket ha visszaépítek, a motor centikkel lesz közelebb a földhöz. A képen az első rugóstagok a fentiek szerint vannak hazavágva, míg hátulra Schwalbe lengővillája van betéve, amellyel, lévén, hogy a Star villáján meglévő bakok helyett kis lemezfülei vannak, hasonló eredményt lehet elérni. Bár így kissé hátrébb is kerül a kerék, mivel a Schwalbe villája jóval hosszabb.
|
Jol van,erted azert,nem kell kotekedni...igen,pont ugy ahogy a kepen van,leengedni a sarvedot...es azt kerdeztem hogy hogyan??nem azt hogy szerinted hogy nez ki... |
Gágá
Nem igazán értem én ezt. "Leültetni" (vagyis a hasmagasságot lecsökkenteni) az egész járművet szokás. Hogy lehet egy sárvédőt leültetni?
Amúgy szerintem rémesen hülyén néz ki, de hát ízlések és pofonok.
|
Sziasztok,le szeretném ültetni a Starom sàrvédőit,valaki tud segìteni hogy ez műszakilag hogy oldható meg??Nagyon köszönöm.Gàgà |
PPisti
Szóra sem érdemes.
|
Köszönöm az útmutatást. Ki fogom cserélni a szilenteket is.
|
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Sajnos nem a behasítással van a gond, hanem a fél éve beletett berúgókar tengely olyan silány anyagból van, hogy szinte bicskával faragható.
|
Ormossy
A berúgókar rögzítő csavarra figyelni kell és ha meglazult akkor húzni kell rajta!
Van olyan is hogy a berúgókar a felhasításnál már hamarabb összeér és ezért nem szorul rá a tengelyre . Ha ez van Nálad is esetleg próbálkozhatsz a felhasításnál kivágni a berúgókarból.
Vagy valami ilyesmi.
Üdv
|
PPisti
Az alsó szilentek azért öregszenek jobban, mert azokat éri a napfény. (A felsők ugye rejtve vannak a SÁRVÉDŐ alatt.) Az elöregedett szilenteket célszerű mielőbb kicserélni, de ezt az elhasználódottságuk fokától kell függővé tenni. Ha már nem központosan áll a szilentpersely, szemmel láthatóan eltolódott a lengéscsillapító-test irányába, vagy nagyon csúnyán be van repedezve, el van szakadva a gumi, akkor célszerű meglépni.
A kiszereléshez elvileg célszerszám kell, de anélkül is nagyon egyszerű: keresni kell egy minimum 3 centi hosszú, akkora átmérőjű csődarabot, mint a csatlakozófej, meg egy olyan tüskét, amelyik felfekszik a szilentperselyre (ez meg egy minimum 5 centi hosszú, 10 mm körüli átmérőjű acélrúddarab legyen), aztán a tüskét a perselyhez illeszted, a csődarabot a fej mögé, és az egészet satuba fogva, kisajtolod szépen a perselyt. Utána a szilentgumi már egy kis csavarhúzóval is kiemelhető. Visszafelé ugyanaz: benyomod kézzel a gumit a fejbe, picit megkened a perselyt szilikonzsírral vagy -olajjal, odailleszted a gumi szeméhez, és satuval besajtolod (ehhez már nem kell segédeszköz, csak simán a pofák közé kell fogni). Nem nagy kunszt, és a gumik sem drágák, szóval szerintem ha már egyszer időt szánsz rá, hogy foglalkozz a munkával, akkor javaslom, cseréld ki egyszerre mind a 8 darabot.
Ha nincs lyuk a markolaton, akkor az azért lehet, mert még nem lyukasztották ki (ugyanis gyárilag nincs rajta lyuk), ami, mivel kormányvégtükör van felszerelve, hosszantilag elhelyezett csavarral, alapvetően nem is szükséges. De ha lehúzod a markolatgumit, látni fogod, hogy hol van a kormánycsövön a furat: oda kell tenni a markolaton is a lyukat, és akkor már föl tudod szerelni az indexlámpát.
|
Zsoel
A mai napon a másik teleszkópot is megcsináltuk. Visszaszerelve az első futómű teljesen hangtalanná vált. Próbálva még csak álló helyzetben volt, de véleményem szerint menet közben sem lesz más a helyzet.
Megnéztük a hátsókat is, ott is mozognak a csapszegek, így most azok javítása fog következni.
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mind a két első teleszkóp esetén a felső szilentek tökéletes állapotban vannak, azonban az alsóknál látszik az öregedés. A gumi be van repedezve és az alakja is deformálódott a felsőkhöz képest. Ha jól gondolom ezeket mindenképpen ki kellene cserélni? Ezek hogyan vannak rögzítve a befogórészben (valamilyen kinyomószerszámmal oldalirányba ki kell tolni és az újakat ugyanígy a helyére tenni)? Esetleg a felsőket is érdemes cserélni attól függetlenül, hogy azok jónak látszanak?
És még egy kérdés: akárhogyan nézem, a bal oldali markolatnál nincsen lyuk és csavar, ami a végdugót rögzítené. Hogyan lehet ide az indexet felszerelni?
Nagyon köszönöm a javítást a szövegben és az eddigi segítséget is.
Ormossy
A teleszkóp karbantartásáról szóló anyag linkje: http://simsonschwalbe.network.hu/kepek/lengescsillapito_kabantartasa
Ebben ír magának a csúszócsőnek a karbantartásáról is, de azt nem tudom, hogy az ehhez szükséges eszközök fellelhetőek-e még egyáltalán valahol?
|
Ormossy
Na igen... Célszerű a két alkatrészt párban cserélni: új berúgótengely és új berúgókar, mert ha az egyik új, de a másik már avítt, akkor nem illeszkednek egymásba a bordák, és a kopott alkatrész tönkreteszi az újat is. Egyébként a jól beállított Simsonnál nem nagyon kell igénybe venni a berúgókart, mert az hidegen-melegen első rúgásra indul.
|
A fenébeis! Ez nem jó hír. A franc esne az utángyártott sz@rokba! Fél év alatt leradírozódott róla a ricni...
|
Ormossy
Star esetében sajnos ki kell szerelni és szét kell bontani az egész motort, mivel itt a berúgótengely és az indító fogasív össze van hegesztve.
|
Berúgó kar tengely cseréjéhez szét kell húzni a blokkot, vagy csak az oldaldeklit kelle levenni?
|
PPisti
Örülök, hogy megoldottátok a hibát (meg annak is, hogy nem kellett tizenötötdjére is leírnom a rugóláb szétszerelését). :) Én javaslom, hogy ha már az egyik rugóstagot megjavítottad, ne hagyd úgy a másikat sem. Ha egyszer elkezdett kotyogni, az magától nem javul meg, csak rosszabb lesz. Megelőzöd a nagyobb hibát, ha idejében szétszeded, és rendbe hozod, amit kell.
Az elrontott szót kijavítottam a hozzászólásodban. :)
|
Ormossy
Kíváncsi leszek, mire jutsz.
|
PPisti,
Belinkelnéd azt az oldalt, ahol a teelszkóp szétszedéséről találtál útmutatót?
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |