Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2015.07.29. 22:08 Idézet
Gàgà
Na ez a valasz baratom,nagyon szepen koszonom!!Igy mar ok a dolog,kivancsi leszek hogy mennyivel lesz merevebb az elso rugozas...koszi megegyszer!!!

2015.07.29. 21:54 Idézet

Gágá

Nem szokásom kötekedni, ha te a saját zavaros fogalmazásodból származó értetlenséget annak veszed, az a te bajod.

Leültetni pedig nemigen lehet más módon, mint hogy az ember rövidebb lengéscsillapítókat szerel be, illetve lerövidíti az eredetieket, mert a bekötési pontok módosítása nagyon macerás lenne.
Én úgy csinálnám, hogy szétszerelném a rugóstagokat, kihúznám a lengéscsillapítókból a dugattyúkat, megfelelő hosszúságú távtartókat tennék a szárukra, azutána rugókból is levágnám az arányosan hosszú darabot, így összeszerelve kapnék négy idomtalanul lerövidített, csökkentett rugóúttal rendelkező rugóstagot, amelyeket ha visszaépítek, a motor centikkel lesz közelebb a földhöz. A képen az első rugóstagok a fentiek szerint vannak hazavágva, míg hátulra Schwalbe lengővillája van betéve, amellyel, lévén, hogy a Star villáján meglévő bakok helyett kis lemezfülei vannak, hasonló eredményt lehet elérni. Bár így kissé hátrébb is kerül a kerék, mivel a Schwalbe villája jóval hosszabb.


2015.07.29. 21:21 Idézet
Gàgà
Jol van,erted azert,nem kell kotekedni...igen,pont ugy ahogy a kepen van,leengedni a sarvedot...es azt kerdeztem hogy hogyan??nem azt hogy szerinted hogy nez ki...

2015.07.29. 20:25 Idézet

Gágá

Nem igazán értem én ezt. "Leültetni" (vagyis a hasmagasságot lecsökkenteni) az egész járművet szokás. Hogy lehet egy sárvédőt leültetni?

Amúgy szerintem rémesen hülyén néz ki, de hát ízlések és pofonok.


2015.07.29. 14:19 Idézet
Sziasztok,le szeretném ültetni a Starom sàrvédőit,valaki tud segìteni hogy ez műszakilag hogy oldható meg??Nagyon köszönöm.Gàgà

2015.07.28. 20:45 Idézet

PPisti

Szóra sem érdemes.


2015.07.28. 20:45 Idézet

Ormossy

Akkor faragj rá új ricnizést. :D

Viccet félretéve: ilyen alkatrészből érdemes mindig a (leg)drágábbat venni, mert megtérül a befektetés. A drágább alkatrész általában jobb anyagminőségű, jobb kidolgozottságú, precízebb holmi.

Például:

http://www.mofaker.hu/termek/Berugotengely-ives-Gy--S50_Simson__103250


2015.07.28. 20:14 Idézet
PPisti

Zsoel

Köszönöm az útmutatást. Ki fogom cserélni a szilenteket is.

 


2015.07.28. 11:25 Idézet

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Sajnos nem a behasítással van a gond, hanem a fél éve beletett berúgókar tengely olyan silány anyagból van, hogy szinte bicskával faragható.


2015.07.28. 10:01 Idézet
vogler

Ormossy

 

A berúgókar rögzítő csavarra figyelni kell és ha meglazult akkor húzni kell rajta!
Van olyan is hogy a berúgókar a felhasításnál már hamarabb összeér és ezért nem szorul rá a tengelyre . Ha  ez van Nálad is esetleg próbálkozhatsz a felhasításnál kivágni a berúgókarból.
Vagy valami ilyesmi.

Üdv




 


2015.07.27. 22:59 Idézet

PPisti

Az alsó szilentek azért öregszenek jobban, mert azokat éri a napfény. (A felsők ugye rejtve vannak a SÁRVÉDŐ alatt.) Az elöregedett szilenteket célszerű mielőbb kicserélni, de ezt az elhasználódottságuk fokától kell függővé tenni. Ha már nem központosan áll a szilentpersely, szemmel láthatóan eltolódott a lengéscsillapító-test irányába, vagy nagyon csúnyán be van repedezve, el van szakadva a gumi, akkor célszerű meglépni.

A kiszereléshez elvileg célszerszám kell, de anélkül is nagyon egyszerű: keresni kell egy minimum 3 centi hosszú, akkora átmérőjű csődarabot, mint a csatlakozófej, meg egy olyan tüskét, amelyik felfekszik a szilentperselyre (ez meg egy minimum 5 centi hosszú, 10 mm körüli átmérőjű acélrúddarab legyen), aztán a tüskét a perselyhez illeszted, a csődarabot a fej mögé, és az egészet satuba fogva, kisajtolod szépen a perselyt. Utána a szilentgumi már egy kis csavarhúzóval is kiemelhető. Visszafelé ugyanaz: benyomod kézzel a gumit a fejbe, picit megkened a perselyt szilikonzsírral vagy -olajjal, odailleszted a gumi szeméhez, és satuval besajtolod (ehhez már nem kell segédeszköz, csak simán a pofák közé kell fogni). Nem nagy kunszt, és a gumik sem drágák, szóval szerintem ha már egyszer időt szánsz rá, hogy foglalkozz a munkával, akkor javaslom, cseréld ki egyszerre mind a 8 darabot.

Ha nincs lyuk a markolaton, akkor az azért lehet, mert még nem lyukasztották ki (ugyanis gyárilag nincs rajta lyuk), ami, mivel kormányvégtükör van felszerelve, hosszantilag elhelyezett csavarral, alapvetően nem is szükséges. De ha lehúzod a markolatgumit, látni fogod, hogy hol van a kormánycsövön a furat: oda kell tenni a markolaton is a lyukat, és akkor már föl tudod szerelni az indexlámpát.


2015.07.27. 21:40 Idézet
PPisti

Zsoel

A mai napon a másik teleszkópot is megcsináltuk. Visszaszerelve az első futómű teljesen hangtalanná vált. Próbálva még csak álló helyzetben volt, de véleményem szerint menet közben sem lesz más a helyzet.

Megnéztük a hátsókat is, ott is mozognak a csapszegek, így most azok javítása fog következni.

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mind a két első teleszkóp esetén a felső szilentek tökéletes állapotban vannak, azonban az alsóknál látszik az öregedés. A gumi be van repedezve és az alakja is deformálódott a felsőkhöz képest. Ha jól gondolom ezeket mindenképpen ki kellene cserélni? Ezek hogyan vannak rögzítve a befogórészben (valamilyen kinyomószerszámmal oldalirányba ki kell tolni és az újakat ugyanígy a helyére tenni)? Esetleg a felsőket is érdemes cserélni attól függetlenül, hogy azok jónak látszanak?

És még egy kérdés: akárhogyan nézem, a bal oldali markolatnál nincsen lyuk és csavar, ami a végdugót rögzítené. Hogyan lehet ide az indexet felszerelni?

 

Nagyon köszönöm a javítást a szövegben és az eddigi segítséget is.

 

Ormossy

A teleszkóp karbantartásáról szóló anyag linkje: http://simsonschwalbe.network.hu/kepek/lengescsillapito_kabantartasa

 

Ebben ír magának a csúszócsőnek a karbantartásáról is, de azt nem tudom, hogy az ehhez szükséges eszközök fellelhetőek-e még egyáltalán valahol?


2015.07.27. 21:38 Idézet

Ormossy

Na igen... Célszerű a két alkatrészt párban cserélni: új berúgótengely és új berúgókar, mert ha az egyik új, de a másik már avítt, akkor nem illeszkednek egymásba a bordák, és a kopott alkatrész tönkreteszi az újat is. Egyébként a jól beállított Simsonnál nem nagyon kell igénybe venni a berúgókart, mert az hidegen-melegen első rúgásra indul.


2015.07.27. 20:35 Idézet

A fenébeis! Ez nem jó hír. A franc esne az utángyártott sz@rokba! Fél év alatt leradírozódott róla a ricni...


2015.07.27. 20:22 Idézet

Ormossy

Star esetében sajnos ki kell szerelni és szét kell bontani az egész motort, mivel itt a berúgótengely és az indító fogasív össze van hegesztve.


2015.07.27. 19:08 Idézet

Berúgó kar tengely cseréjéhez szét kell húzni a blokkot, vagy csak az oldaldeklit kelle levenni?


2015.07.26. 21:01 Idézet

PPisti

Örülök, hogy megoldottátok a hibát (meg annak is, hogy nem kellett tizenötötdjére is leírnom a rugóláb szétszerelését). :) Én javaslom, hogy ha már az egyik rugóstagot megjavítottad, ne hagyd úgy a másikat sem. Ha egyszer elkezdett kotyogni, az magától nem javul meg, csak rosszabb lesz. Megelőzöd a nagyobb hibát, ha idejében szétszeded, és rendbe hozod, amit kell.

Az elrontott szót kijavítottam a hozzászólásodban. :)


2015.07.26. 20:54 Idézet

vogler

Nincs mit.


2015.07.26. 20:53 Idézet

Ormossy

Kíváncsi leszek, mire jutsz.


2015.07.26. 20:50 Idézet

PPisti,

Belinkelnéd azt az oldalt, ahol a teelszkóp szétszedéséről találtál útmutatót?


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!