|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
maggio65
Köszi az értékes infót, Zsolti! :)
|
Szia Zsoel!
Megtudom erősíteni az általad írtakat a régi kipufogócsonkkal kapcsolatban.Ugyanaz a méretű menet, és menetemelkedés van azon is mint a 68' utánin.Nem régen adtam el azt a bizonyos 68' előtti új hengeremet.Csak érdekesség képpen írom meg Neked, azon példányok egyikére kerül a kettő darab Star közül, amelyek először érkeztek az országba tesztelés céljából.Egyébként anno mindegyiket a tesztpilótája vásárolta meg.Most újítják fel a szóban forgó gépcsodát, amiben állítólag csak pár ezer km van, de a hengere valami okból repedt volt.Lehet hogy valahol még találkozhatunk vele ( bár az illető nem szereti a fórumokat ), én mindenesetre örülök hogy egy ilyen motortörténelmi példányra kerül a hengerem.
|
Kis műszaki árdekességképpen...
Ilyen az alaphenger:
Ez a leszerelhető szívócsonkja:
És így néz ki a dolog összeszerelve:
Itt pedig jól látszik a rövid kipufogócsonk, és a más formájú hollander:
|
Topa József
Nem az a szívócsonk, amiről te beszélsz: az általad említett alkatrész a henger és a porlasztó között lévő közdarab, az pedig minden hengernél levehető.
Hanem 1964 és 1968 között létezett egy régebbi kivitelű henger, amelynél még nincs egybeöntve a szívócsonk a hengerrel, hanem a henger szívócsatorna körüli része meg van síkolva, és három csavarral oda van felerősítve a leszerelhető szívócsonk. Ennek a régi változatú hengernek a kipufogócsonkja is más, mint az 1968-ban áttervezett, klasszikus "turbós" hengeré, rövidebb, és más a dőlésszöge. Ennek következtében más ívű kipufogókönyök is tartozik hozzá. Ez a típusú henger azonban, mint az 1968 előtti Simson Starok, Schwalbék is általában, nagyon ritka Magyarországon. Én még sohasem láttam ilyet igaziból, úgyhogy először arra gondoltam, hogy ha esetleg ilyen hengered van, annak talán a kipufogómenete is más, ugyanis a régi kipufogóhollander is más formájú. De közben utánanéztem: 1964 és 1990 között minden 50 cm3-es Simson M36×1,5-es kipufogómenettel készült, tehát nálad van valami zűr: vagy a hollanderben van kikopva a menet (de ez nem valószínű, mert acélból van), vagy, ami logikusabb, tényleg a kipufogómenetet babrálta már valaki.
|
Zsoel
A szivócsonk levehető de 2. csavar rögziti. Esetleg azt el tudom képzelni, hogy sérült menetet átvághatták kisebbre a kipuf. csonkon. De mivel egy régi blokkról van, lehet, hogy volt régen kisebb menettel? Mindenesetre kár, hogy igy van mert szép állapotú.
|
Zsoel ! Köszönöm a képeket. Le is buktam,sajnos eddig nem volt időm megkeresni őket. Azt hittem eldugottab helyen vannak ..
|
Topa József
Milyen az a henger? A szívócsonk levehető, 3 csavar rögzíti a hengerhez, vagy egybe van öntve azzal?
|
Ma egy kicsit bütykölgettem és kezembe akadt egy tartalék star henger. nagyon szép állapotú de a kipufogó menet kisebb átmérőjű mint a motoron lévő. A kipu hollander egyszerűen ráesik. Létezik, hogy talán 2 féle méretű hollander van simsonhoz ?
|
mzsolt
Ha 1973 előtti a jármű, akkor a motorszám elöl, a baloldali blokkfél elején lévő felöntésen van, a függőleges forgattyúház-hűtőbordázat mellett, vízszintesen beütve.
Ha az utáni, akkor szintén elöl, de a jobboldali blokkfélen van, a gyújtókábel kivezetése mellett, függőlegesen.
Az alvázszám a jármű alvázának jobb oldalán, hátul, közvetlenül a nyereglemez alatti részen van beütve.
1973-ig az alvázszám be is van keretezve, azontúl a keret elmarad. Ugyanitt található a gyári adattábla is, amelybe az alvázszám szintén be van ütve, tehát a két számsornak egyeznie kell.
Az ábrán piros kerettel jelöltem az alvázszámot és a táblát; a jobb láthatóság érdekében kattints a képekre jobb egérgombbal, és jelenítsd meg azokat az eredeti méretükben.
|
sziasztok ! Hól találom a motor és az alváz számot a motoron ? Nekem még új a dolog! Köszi a választ..
|
mzsolt
Nincs mit. Minden bizonnyal el fogsz tudni. Ha esetleg mégis valami fennakadás lenne, akkor írj nyugodtan itt.
|
Zsoel ! Köszönöm a képet.. Remélem eltudok majd igazodni a Motoron is :-)
|
starex
Lehetséges, erről még nem hallottam. De nem tartom kizártnak, hogy egy rövid átmeneti időszakan 48-as fúvókával szerelték a porlasztókat, vagy adtak hozzájuk módosító tartalék főfúvókákat (kisebb és nagyobb méretűeket), mint pl. a Pannoniákhoz. Én mindenesetre még soha életemben nem találkoztam 48-as főfúvókával, sem papíron, sem a valóságban.
|
Persze ha mást is érdekel, Zsoel biztos fel tudja tölteni az oldalra.
|
Topa József
Köszönöm az infót, akkor már értem miért nem kaptam eddig(kétszer rendeltem már). Így nem is fogom keresni. A börzéket azért nézem, márciusban úgy is lesz a közelben. Remélem hamarosan kerül rá. Úgy emlékszem nekem is van itthon egy törött karon, de azt idáig nem találtam meg.
mzsolt
Gratulálok a mocihoz, ahogy Zsoel is írta, biztos sok mukna lesz vele, de megéri a fáradtság! Első lépés a beindítás, ha a motor nincsen beállva, és könnyedén forog. Ajánlott belenézni a hengerbe, rozsdás perselyű hengerrel ne próbálkozz. Ha megy a motor kiderül fel kell-e újítani a blokkot. Ehhez szerencsére semmi vezeték nem kell, kivéve a gyertyakábel, de az gondolom megvan. A világításhoz már igen.
Zsoel
Apám holmijai közül előkerült egy Simson Star jótállási jegy. A sógoráé, együtt vettek egy-egy Start még egyszer régen. Vannak benne műszaki adatok. Érdekes hogy a főfúvóka méretnek 48-at ír. 1969-es kiadás Ha érdekel, készítek róla képeket és elküldöm.
|
mzsolt
Szia!
Pedig él a kézikönyv feletti hivatkozás, az imént néztem meg.
Ámbár ha abból akarod "rendbe tenni" a motort, el kell, hogy keserítselek. Az egy használati, ápolási és karbantartási kézikönyv, amelyet egykor az újonnan való átvételkor kapott kézhez az újdonsült Simson-tulajdonos, vagyis inkább abban segít, hogyan tartsuk meg a gyári új járművet ezen állapotában. Javításhoz, felújításhoz nem alkalmas; minden komolyabb javítási, karbantartási feladattal szervizbe küldi a használót.
Ami a Star rendbe tételét illeti, ezt a motorkerékpárt gyönyörűen fel lehet újítani és üzembiztossá, napi szinten használhatóvá lehet tenni; minden csak pénz és (hozzértéssel végzett) munka kérdése. De ha 25 ezer forintért vetted, akkor jó eséllyel SOK pénz kell hozzá, ha a fenti állapotot el akarod érni...
A vezetékhálózat kapcsolási rajza szintén megtalálható az oldalon, de itt van a képhez a közvetlen link is:
http://pctrs.network.hu/clubpicture/3/9/5/_/08_395170_55888.jpg
|
sarilaci
Pedig tényleg nem nagy kunszt a bekötés, ha az alkatrészeket sikerült összevadászgatni. Remélem, azért majd előbb-utóbb újra felbuzog benned a tettvágy. :)
|
Sziasztok! Ma vettem egy S.start igaz csak tólni tudom, (10 éve nem használták) de csak rendbe tudom rakni!? :-) (25 ezerbe került kaptam mellé egy nem működö verhovinát is)
Sajnos az oldalon található kézikönyvet nem tudom letőlteni, pedig az elektromos bekötéshez jó lenne. Még próbálkozom vele. Addig is sok sikert mindenkinek!!
|
Zsoel !
Nem tettem le rola hogy a mocimon irányjelzö legyen de öszintén szólva egy kicsit a kudarcok elvették a kedvem egy kis idöre.Szép napot! sarilaci
|
Topa József
A fórum azért van, hogy mindenki "beleszólhasson".
Az a műanyaghüvely nagyon vacak anyagminőségű, ez kétségtelen, és ráadásul ahhoz képest mocskosul drága, de az ócska hüvely is jobb, mint a semmilyen. Elég kényelmetlen dolog a csupasz kuplung- és fékkart rángatni, nem igazán "ujjbarát".
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |