|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
starex
Hát a pipára mint hibalehetőségre most éppen nem gondoltam, habár általában meg szoktam említeni ilyen esetben. De az jellemzően igen-igen ritkán megy tönkre, mert tulajdonképpen csak a zavarszűrő ellenállás tud meghibásodni benne. (Az is csak úgy, hogy fokozatosan nő az ellenállása, tehát egyre gyengébb gyújtószikrát eredményez, vagyis minél öregebb már a gyertya, annál érzékenyebben érinti a pipa hibája.)
Célszerű az eredetivel megegyező, árnyékolóköpennyel ellátott, gumidugaszos pipát alkalmazni, amelyiknek a kábelnél is van tömítőkupakja.
|
Zsoel
Ma beépítettem egy új kondenzátort de a helyzet nem változott. Egy Csepel blokkról levettem a gyertyapipát, egyből lett ökörsütőképességű szikra:). Majd kell egy normális pipát vennem, egy sima fekete, nem szétszedhető volt rajta. Ez javíthatatlan.
kicsinelly
Én terveztem hogy rendelek egy német boltból pár dolgot, most szétnézek mi kell. Köszi előre is!
|
kicsinelly
Trisóoldatos áztatás, majd acélgyapottal való átsikálás elég szépen rendbe hozza a felületet. De vannak speciális szerek is ilyen célra.
Itt olvashatsz a témáról bővebben:
http://veteran.forum.hu/felujitasi-fogasok-47/aluminium-feluletek-tisztitasa-237/
Alkatrészeim nincsenek, viszont azt mondom neked, a lámpaburánál ne erőltesd a gyárit. A közlekedésbiztonság fontosabb, mint az eredetiség; inkább tegyél fel utángyártott, de átlátszó, új burát (és persze új izzókat), mint eredeti, de agyonmattult darabot.
Fényezőügyben nem tudok segíteni, sajnos. Egyáltalán: merrefelé laksz?
Egyébként a fék- és kuplungarra való műanyag hüvely alapvetően nem vajszínű, hanem átlátszó, csak idővel a fény hatására megsárgult (ez tipikus betegségük az NDK-s műanyagoknak). Amit ma kapni lehet, az ugyanolyan fehér es, mint egykor a gyári volt.
|
Üdv,
tegnap megkezdődött a szétszedés...
Az első lista kész, ezek november végén jönnek Németo.-ból. Ha a zweiradteile-shop.de -ről kellene valakinek valami jelezze, így a német-magyar postaktg. nulla Ft.
Minden gumi-cucc fekete lesz, a fényszórókeret, a kupluing- és fékkar-burkolat lesz csak vajszínű.
A felnit mivel szokás renbe hozni? Azt vágom, hogy a polír nem gyári, talán valami finom csiszolás? (küllők újak lesznek)
KERESEK: menthető első telókat, gyári hátsó lámpabúrát (nem baj, ha matt, csak törött ne legyen), kormány végére való tükröt.
Fényező-gondom van. Ár és elérhetőség érdekelne. Homokszórt, epoxy-alpozóval lefújt alkatrészeket adnék át, bordó -vajszínűre kéne pingálni.
|
sarilaci
Persze. Az MZ Trophyk kormányvillogója ugyanaz, mint a kormányindexes Simsonoké, tehát kompatibilis. De újonnan is kapható; nem nagy összeg, 1000-1500 Ft körül van darabja.
|
Zsoel !
Ha kapnék bontott MZ irányjelzö villogokat azokat betudnám tenni a simo kormányvégbe ? sarilaci
|
Ormossy
Én most egymás után kétszer is ilyet vettem a nyáron:
http://e-motorparts.addel.hu/39021-uj-termekek/559161-simson-star-ules-szivacs-20024hun
Nem volt hosszabb egyik sem a kelleténél. Ugyan vastagabbnak viszont vastagabb, de ez direkt jó: klasszisokkal kényelmesebb ülés esik rajta, mint a gyári szivacson, nem rázza szét az ember alsótestét 30 km után (ez azon kevés alkatrészek egyike, amelyik a gyakorlatban jobb, mint az eredeti.) A huzattal sem volt bajom, simán passzolt a szivacshoz-lemezhez.
Az viszont igaz, hogy kapaszkodót sajnos nem lehet találni, csak műanyagból készültet. Bőr kapaszkodószíjat én is mindig csináltatni szoktam egy helyi cipésszel.
|
Zsoel
Tapasztalatom szerint, az eredeti gyári méretű Star szivacsot már nem lehet kapni, amit ma STAR ülésszivacsként árulnak, az 4 cm-el hosszabb az eredetinél. A huzatnál ugyan ez a helyzet, nem méret- és alak pontos. És persze ugyan olyan színű kapaszkodót is szerenék rá, ha már...
(Meg hát nem vagyok olyan ügyes se, hogy meg tudnám sépen csinálni az ülést.)
|
sarilaci
Az eredeti, gyári ilyen (benne van a relé is, látszik a két kés a habszivacslap mögött). Ugyan ilyet Magyarországon nemigen találsz, de az S50/S51-é is majdnem ugyanilyen, csak a felirat meg a rögzítőfül más - előbbi úgysem számít, utóbbit meg könnyen a megfelelő formájúvá lehet alakítani, hogy passzoljon a vázra hegesztett tartófülhöz.
|
Zsoel !
Mint emlitettem elkezdtem az idexesitést, de nem találom a villógó relé dobozát vagy minek nevezzem. Milyen ? Volna rola képed ? Megköszönném. További szép napot.sarilaci
|
Ormossy
Bocs. Fáradt voltam már, elnéztem, amit írtál. Ha szerinted megegyezik a szín, akkor használd azt; egészen pontosan úgyis lehetetlen ugyanazt a színt kikever(tet)ni, annál is kevésbé, mert a felhordott festékréteg idővel még érik, tehát egy kicsit sötétebb lesz, mint "frissen".
Mit kell az ülésszivacson szabni? Ez nekem újdonság. Az elmúlt három évben négy Star- és Schwalbe-nyerget újítottam föl, de egyiknél sem kellett hozzányúlnom a szivacshoz. Más a színe, mint az eredetinek, kicsit vastagabb, és mivel nem öntött, hanem vágott szivacs, nincs meg az alján a pumpaárok domborulatának a "negatívja", de amúgy teljesen passzol a nyereglemezhez.
|
Zsole
Én a 3004-es színkódot írtam, nem a 3005-öst.De nem kell keverttni, mert ma kaptam egy festék bolban HELIOS Tessarol festéket, "Bordó 8" felirattal, amelyik szerintem teljsen megegyezik a Star eredeti bordó színével.
Az üléssel kapcsolatban: Ha veszek szivacsot, azt még át kell egy kicst "szabni" mertz nem pontosan olyat lehet kapni, mint az eredeti. A huzat sem pontos méret, tehát azt is barkácsolni kell, és a végén ott vagyok, mintha egy szakemberrel megcsináltatnám, de akkor viszont minden passzolni fog, lesz neki szép kapaszkodója is. A lemezt meg én magam a barátommal felújítom, az nem probléma.
|
Ormossy
Éppen ma írtam, hogy fölösleges kárpitoshoz fordulni a Star ülésével, mert kapható hozzá utángyártott huzat.
A szín neve valóban Bordeauxrot, de a RAL 3005 jóval sötétebb a Star eredeti pirosánál. Akkor már inkább a 3004 hasonlít rá, de még az is messze van tőle. (Az eredeti Simson-színeknek NINCS egységes színkódjuk, akkoriban ilyesmi még nem létezett.)
|
Még valami:
Lehet az, hogy a klassikus bordó Star színének a neve: "Bordeaux", és a kódja 3004 ?
|
Kollegák!
Ma találtam egy kifejeztten motorülésekkel fogllkozó kárpitost Szentendrén, ha valakit érdekel. El tudja készíteni a pontos mását a szürke eredeti ülésnek szivaccsal, huzattal együtt. Én rövidesen elviszem hozzá a sajátomat.
|
Kedves "Zsoel" !
Köszönöm a segítséged szerintem is a középső képet fogom mutatni a kárpitosnak, egyépként ez nem az én motorom, sajnos én nem tudtam gépről feltölteni képet csak internetről így ezt csak az ülés színe miatt választottam! Nem rontottam volna el a staromat ilyen teleszkóppal, dudával, meg kipufogó véggel! ;)
|
Freedom
Mit értesz az alatt, hogy "kiforgatni"? Ha arra gondolsz, hogy megmozdul-e a jármű, akkor természetesen meg fog, csak épp némileg mások lesznek a menettulajdonságai. Az eredeti 14 fogú fogaskerékhez képest 1,15-jével kisebb lesz az elméleti legnagyobb vonóerő, és 1,15-ször nagyobb az elérhető elméleti legnagyobb végsebesség - csak éppen utóbbiból a gyakorlatban semmi nem fog érvényesülni, mert a menetellenállások felemésztik, valamint a kilométeróra is "csalni" fog.
|
kardosjani
Horpadás: házilag sehogy. Megfelelő technológiával rendelkező szakműhelybe kell vinni a tankot, ott talán tudnak vele kezdeni valamit. Otthoni barkácsolással általában csak több kárt okoz az ember, mint hasznot. Az egyetlen szóba jöhető módszer az lenne, ha a horpadás közepére vékony pálcát hegesztenél, és a mélyedést gázlánggal körbemelegítve, lassan megpróbálnád "kihúzni" azt, de félek, hogy előbb tépnéd föl (a hegesztés környékén már amúgy is átalakult anyagszerkezetű, hártyavékony) lemezt, mintsem a horpadás eltűnne, tehát ezt jobb nem megpróbálni. A "behegesztést" nem tartom jó ötletnek, annál is kevésbé, mivel, mint mondtam, ez a lemez nagyon vékony, könnyű kiégetni. Otthon csak kitapaszolni (kittel kitölteni) tudod.
Tankmatrica: amit kapni lehet, az sima "védőfólia-lehúzós & felragasztós", nincs benne semmi ördöngösség. Leáztatós matricát csak a gyárban alkalmaztak, nagyon régen.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |