|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Igazából nálam nem lesz belőle kiállítási darab,vagy vitrinmotor,de azért igyekszem rendbentartani,megóvni.
Más: Én vagyok a bal f...,vagy a karbi tényleg nem jön le a légszűrőház levétele nélkül?
Az első lengővillán a lengécsillapítóknak miért van 2 bekötési pontja oldalanként?
|
ricsi
Mármint te a műanyag légszűrőházra (pontosabb nevén: szívászajtompítóra) gondolsz, igaz? Mert maga a légszűrő, az más.
|
szia sziasztok szeretnék érdeklődni hogy nem tudtok nekem eladó simson star légszűrőt ? kérem jelezetek előre is kőszi
|
starex
Szia!
Oké. Ez a hét nekem sem jó, szombatig házon kívül vagyok.
A jövő hetet még meglátjuk. Egyelőre jónak tűnik, elvileg az egész hét, a péntek kivételével, de majd még jelzem, mi az ábra, csak szólj időben, ha neked jó valamelyik nap. Addig is jó munkát!
|
Szia Zsoel!
Nem feledkeztem ám el a Simson kiskönyv Hozzád való eljuttatásáról, csak nagyon összejöttek a dolgok. Lakásfelújítás kezdődött két hónapja. Továbbra is a hét közepére időzítsek, vagy időközben jutottál egy kis plusz időhöz? Legkorábban a jövőhétre gondolok, ez a hét nem jó.
Adeebacsi
A lepusztult Simsonokhoz szólva, egyszerű strapabíró szerkezetek a Simsonok, éppen ezért nagyon le lehet őket pusztítani. Idővel ez talán megváltozik. Csak a rendbentartott motorok maradnak... Remélem a Tied is
|
Adeebacsi
Ja, ismerem az ilyen típusú tulajdonosokat, sajnos felénk is akad belőlük. Az igénytelenségre nincs orvosság - ha valakinek nincs igénye arra, hogy gyári állapotban legyen a motorja, eredeti, vagy ahhoz hasonlító alkatrészekkel szervizelje, akkor nincs mit tenni. Nekem is vérzik a szívem, mikor ilyen ocsmány, lepusztult motorokat látok, de hát senkit sem lehet akarata ellenére üdvözíteni. Csak az bosszant, hogyha az ilyenek azután tele szájjal fröcsögnek, hogy milyen sz@r, f*s motor a Simson, csak mert a 15. rúgásra se tud bele lelket verni. Holott nem a motor a sz@r, hanem a tulaj, mert tisztességgel rendben kéne tartani a gépet, és akkor hidegen-melegen pöccintésre indulna.
|
Az elhanyagoltság az enyémnél még nem túl vészes,ha látnád,hogy itt a környékünkön milyen simsonokkal járnak...:-( sokszor hihetetlen,hogy némelyik még üzemképes motor... Mondjuk amire én is alergiás vagyok a sok házi kókányolás(pezsgősdugó kormányvég,locsolóslag darab a sebváltón és a berugókaron..stb :-)
|
Adeebacsi
Nincs mit.
Az alvázszám alapján valószínűleg 1969-es gyártású.
Én lopásról egy szót sem szóltam; éppen elég gondatlanságra és hanyagságra utal az, ha újrafényezés után nem teszik vissza a táblát (éppen annyira, mint amikor fenn hagyják és ÁTFESTIK azt). Az a "krémszín", ha eredeti, akkor zöldesszürke, németesen tundraszürke szín.
Gyertya nekem (és akiket simsonosokat ismerek, legtöbbjüknek) az NGK B8HS vált be legjobban, de ez nagyon függ az adott motortól. Váltóműolajnak tökéletesen megfelel a 80W-90-es Hykomol hajtóműolaj is, fölösleges bele annál jobb. Lényeg, hogy ne legyen túl sűrű, de túl híg se, hiszen ez keni a főtengelycsapágyakat is. Ha rendszeresen (legalább másfélévente) le van cserélve a hajtóműolaj, akkor szinte mindegy, mi van benne.
Még annyi, hogy arra szeretnélek kérni: az "Idézet" gombot ne használd, mert csak fölösleges tartalmat generál. Egyszerűen írd a hozzászólás elejére annak a nevét, akinek az írást címzed, és kész. Köszönöm.
|
Üdv!
Köszönöm a felvilágosítást a féklámpával kapcsolatban,így már világos.
A vázszáma a gépnek: 3159173 Az adattábla hiánya nem hiszem,hogy lopásra vagy ilyesmire utalna,egy helybeli idős bácsié volt a motor.Talán a festékor vehették le róla,mivel a bordó része már láthatóan volt festve(a krémszín 'hál istennek még eredeti.)Tegnap kiégettem a kipuffot,végre szép,igazi hangja van.Gyertyából és olajból mit javasolsz? A blokkba 20W-50 olaj mehet?(a hidegebb idő beáltával leteszem úgy is).
|
Adeebacsi
Üdv a klubban, és gratulálok! :)
Igen, jól tudod. Ez valószínűleg 1973 előtti darab lehet, de ha küldesz egy alvázszámot (az adattábla helye mögött van), lehet, hogy többet tudok mondani. Sajnos azt kell, hogy mondjam, nem igazán szerencsés dolog olyan járművet venni, amelyikről hiányzik az adattábla, ez ugyanis számos kérdést felvet. Az a tábla csak úgy, magától nem tud és nem is szokott leesni...
Igen, mindegyiknél így van. A Star lendkerékmágnese gyárilag 33 W teljesítményű: ez a 15 W-os fényszóró-biluxizzó ellátására szolgáló fényszórótekercs, és a féklámpa, illetőleg a helyzetjelző (hátsó) lámpa, valamint a kis kilométeróra-megvilágító izzó táplálására szolgáló, 18 W-os féklámpa-, más néven töltőtekercs teljesítményéből tevődik össze. Amikor nem fékezünk, nincs gond: bekapcsolt világítás mellett is a féklámpatekercs által termelt áram egy része a hátsó lámpa és a kilométeróra-világítás működtetésére, illetve, ha van beszerelve, az akkumulátor töltésére fordítódik. Ezen feladatok ellátáshoz persze az áram előzetesen keresztülfolyik a töltőberendezésen is, amelynek egyik tekercse az 5 W-os hátsó izzót működtető áram, másik tekercse (egyenirányító dióda közbeiktatásával) pedig a töltőáram erősségét korlátozza, ugyanis önmagában a 18 W teljesítményű áram erőssége túl nagy lenne az említett feladatokhoz, és felforralná az akkumulátorsavat, illetve kiégetné az izzókat, hiszen a tekercs alapvetően a féklámpaizzó táplálására van méretezve, hogy az fékezéskor azonnal és teljes fényerővel gyúlhasson fel. Amikor rálépünk a fékpedálra, zárjuk az éppen pontosan 18 W-os áramfelvételű féklámpaizzó áramkörét, és amíg ez a helyzet fennáll, addig (18-18=0) a féklámpatekercs által előállított áram teljes egészét felemészti a féklámpa, nem jut másra energia. A (jellemzően csak pár másodpercig tartó) fékezés ideje alatt tehát nincsen hátsó lámpa (ami teljesen fölösleges is lenne, hiszen a féklámpa jóval erősebb izzója úgyis helyettesíti ezt a funkciót), nincs kilométeróra-világítás, sem pedig akkumulátortöltés, de ebből a motor villamos hálózatának semmiféle hátránya nem fakad, szóval nem kell megijedni, ez így normális.
|
Üdv minden kollégának!
A tegnapi nap folyamán én is boldog Star tulaj lettem. :-)
Az évjárat kiderítésében kérnég egy kis segítséget,ugyanis az adattábla sajnos hiányzik az ülés mellől. :-( Az elsőlámpakeret és a hátsó teleszkópok fölsőrésze vajszínű,az ülés szürke,ha jóltudom az utlsó darabokon ezek már feketék?A másik ami feltünt a féklámpa működése:Mikor világít,a helyzetjelző szinte teljesn kialszik.(anno édesapámnak volt egy Swalbija,az ugyanígy működött)Ez mindegyiknél így van?
|
sarilaci
Mezei motorosnak sajnos sehogy. A Simson Starban használt hagyományos mechanikus relé "örökre van vasalva": az alumínium ház éle rá van peremezve a záró textilbakelitlapra. Ezt türelmes munkával, kis csavarhúzó segítségével föl lehet feszegetni, és a tartó óvatos hajlításával meg lehet próbálni állítani a huzal, illetve a rugó előfeszítésén, és ezáltal kis mértékben lehetséges a villogás ütemének szabályozása. De nagyon kényes a dolog, sérülékenyek az alkatrészek, ezért könnyen el lehet cseszni az egész relét, nem ajánlom, hogy próbálkozz vele.
Én ajánlottam neked a Müller-féle elektronikus relét; azon egy kis csavarhúzó segítségével elforgatható ellenállás révén könnyedén szabályozható a villogás sebessége.
|
Üdv. Zsoel !
Anyit szeretnék kérdezni hogy az index jeladó ütemén hogy tudok állitani ? Nagyon gyorsan villog szinte majdnem folyamatosan világit . Kösz a segitséget. sarilaci
|
fkrisztian
Nem. Semmilyen csapágyat nem lehet kicserélni a fészkében, tengellyel a belső gyűrűben, és a kísérletezéssel több kárt és időveszteséget lehet okozni, mint ha az ember szakszerűen szétszereli a motorot, és kicseréli a csapágya(ka)t.
|
Sziasztok!
Turbos blokkon (Star/Schvalbe...) ki lehet-e cserélni a főtengely csapágyat kivülröl? Tehát a blokk megbontása nélkül?
Köszi
|
Blage
Igen. A régi, gumi légszűrőházas BVF 16N1-1 porlasztóban 62-es, a modernebb, műanyag légszűrőházas 16N1-6 porlasztóban 50-es főfúvóka van; előbbit az SR4-II típusokra szerelték (a kezdeti NKJ porlasztók után), utóbbit, 1968-tól kezdődőden, az SR4-2/1-ekre.
|
Sziasztok!
Karburátor főfúvóka méretben van eltérés a különböző légszűrőházzal (régi T alakú fekete és a dobozos) rendelkező Star-ok esetében?
|
Akkor marad a rafaragas! Vagy megnezem meg a kozeli bontoban! Koszi!
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |