|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
starex
Jól van, köszönöm, hogy megnézted, illetve még reménykedem a padlásban - ha meg még sincs nekem való cucc, majd akkor kitalálok valamit.
|
Zsoel
Megnéztem a porlasztóimat, Schwalbéhoz valóból 3 van a két motoromra. Egyet szeretnék megtartani tartaléknak, szóval most úgy néz ki nem lesz eladó porlasztóm. Még megnézem holnap édesapám szülői házában is, mert ott van a padláson az egyik motor szétszedve. Hátha van mellette egy porlasztó. Ha így van tudok majd adni.
PIsta
Üdv újra a fórumon! A Starod elég szépen egyben maradt. Ilyen kúposvégű kipufogót még kéne szereznem az én gépemre.
|
PIsta
Te vagy "simsonstar-seregely"?
|
kornel3
Itt elsősorban az a kérdés, mennyit futott a motor ezzel a méretű dugattyúval. Körülbelül 1500 km-ig lehet újnak (frissen fúrtnak) tekinteni egy ilyen Simson-hengert - ha ennél számottevően többet ment már azóta, amióta ezt a dugattyút beépítették, akkor sajnos a következő túlméretre kell fúrni a hengert. Nem szabad használt hengerbe és dugattyúra új dugattyúgyűrűt tenni, mert ezeknek együtt kell összekopniuk. A hengerfurat a használattal oválisra kopik, ezzel együtt a gyűrű is; ha ilyenkor új dugattyúgyűrűt szerel be az ember, az nem fog illeszkedni a hengerfalhoz, mellette átfújhatnak az égő gázok, szúróláng alakulhat ki, ami tönkreteheti a dugattyút, megolvadhat vagy megszorulhat. Ha bizonytalan vagy a futásteljesítményben, és nem tudod megmér(et)ni a hengerfurat kopottságát sem, legjobb, ha inkább felfúratod a hengert, új dugattyút és gyűrűket szerelsz be, és újra bejáratod.
|
Sziasztok!
Szóval egy pár mondat: 5 év után vettem ismét egy Simson Star -t. A motor 1971- es évjáratú, mint én :-). Azért ismét, mert régebben volt nekem egy, csak eladtam, amit azóta is bánok. Érdekesség képpen ez a honlap az enyém volt, tehát én hoztam létre, de ettől is megváltam. Most újra itt vagyok köztetek :-) A motoron sok tenni való lesz, eredeti állapotában fogom visszaállítani, mintha gyári új lenne.
Más: segítsek kicsit rendbetenni a honlapot? ha igen, a honlap mostani tulajdonosa írjon a mail címemre, az adminban úgyis látja, mert regisztráltam.
|
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni?
Eltört z alsó gyűrű a Star-om dugattyúján, ki szeretném cserélni,de nem igazán tudom,hogy ez hogy megy. Meg kell mérni a dugattyú átmérőjét? Nem biztos,hogy gyári méret,és ha nem az,akkor a a hozzá legközelebb eső túlméretre lett fúrva. Hogy tudok rá megfelelő méretű gyűrűket venni? Vagy gyártatni kell?:/
A segítséget előre is köszönöm!
|
Celloxin fekete nitrozománc. Az mindegy, hogy fényes-e vagy matt.
A 16N1-5-ös porlasztókat megnézted?
|
Zsoel
Oké úgy is ki akartam már próbálni a tankfestést. Más motoromon is hasznos lenne. Majd ha aktuális lesz megkérdezem a festéket. Vagy inkább leírom most: nitro zománc volt ha jól emlékszem.
|
starex
Jól van, örülök neki. Nincs mit, de azt a tankfestést mielőbb eszközöld meg, mert apránként feltelik megint finomszemcsés rittyóval az úszóház, és az alapjárati fúvókának nem kell sok az eltömődéshez.
|
Zsoel
Sikeresen hazaértem kettő óra előtt pár perccel, tehát szűk másfél óra volt az út. 50-55-el téptem hazafelé, Zsejkepusztánál az új úton megkóstoltattam a Starral a 60-at is egy rövid szakaszon. Kicsit javult a gép 45 fölötti gyorsításkor érezni lehetett. Könnyebben vette a gázt, köszi a segítséget! Hengerfúrás óta ma átléptem a 400 km-t, szóval lassan elkészül a henger. Addigra a maradék apróságokat is megkapja majd.
|
Kedves Zsoel!
Ha el tudnád küldeni a lengéscsillapítóba való dörzsbetét rajzát azt nagyon megköszönném. Sajnos nekem mind a 4 rossz így pontosan nem tudtam leméretezni.
endreigabor@gmail.com
Előre is köszönöm!
|
starex
Rendben, jó utat! Lehetséges, hogy nem leszek itthon, mert be kell ugranom Óvárra 8 körül, pár dolog miatt, de ha esetleg kicsit késnék, nyugodtan várakozz ott előttünk a járdán, igyekszem haza. A nyélgázas 50 kicsit kevéske, de majd megnézzük, mi a téma.
|
Zsoel
Oké, holnap 8 körül elindulok, viszem a porlasztódat és a jeges teát. Legalább járatom kicsit a gépet. Ma is mentem vele egy kis karikát bemelegítésképpen. 45-50 volt az utazó tempóm, de már majdnem nyélgázon.
|
starex
Ugyan már, örülök, hogy segíthettem. De ha már mindenképpen ajándékozni akarsz valami folyadékneműt, akkor az egy jeges tea legyen, ilyenkor, nyáron azt szeretem.
|
Zsoel
Per pillanat jó a hétfő, most úgy néz ki hogy nincs semmi fonots dolgom aznap. Vasárnap megírom a biztosat.
Valamit vinnék a kölcsön porlasztóért köszönetképpen, csak nem akarok haszontalan dolgot adni. Üdítő, ital, mit szeretnél?
|
starex
Hát, ma és holnap semmiképpen nem érek rá. Jövő hétfő jó lenne, ha neked is megfelel. Az időjárás is jónak néz ki aznapra, nem fogsz megázni, meg a szél se tol vissza.
|
Zsoel
Mikor lenne egy kis időd a karburátor visszavételére, illetve egy motornézésre? Felpumpálom a gumikat, aztán mennék is.
|
sanyi4012
Ezt sajnos nem tudom, ilyen tuning jellegű témákkal én nemigen foglalkozom. Egyszer már kérdezett itt valaki ilyen témáról.
|
Zsoel
Gondoltam rá,csak oylan fura formájuk volt,imntha elszakadtak volna :D mindegy,végül meglett mind és visszaraktam. Most új kérdésem van (remélem nem unod:)))
Tehát az mz-re szeretnék venni fehér oldalfalú gumikat,nem tudod véletlenü,hogy hol lehet azt magyarországon kapni?:) Németorságban találtam 24ezerért,de múltkor valahol egy Magyar oldalon találtan fele annyiért,de már nem találom azt az oldalt:/ A gumifestésről csak rosszat láttam,hamar besárdul,töredezik stb.
|
sanyi4012
Nézd már meg, mit írtam a tegnap esti üzenetemben: "..a ferrodolból készült, dugattyúra felfekvő három dörzsszegmensből..." Azok a kis dörzsbetétek nem valamilyen egésznek az összetört részei, hanem gyárilag van belőlük három különálló darab. Így lehetséges, hogy kirugózáskor (vagyis amikor a dugattyú kifelé halad a munkahengerből) el tudnak mozdulni egymástól, és a dugattyú kúpos felületére felfutva, vagyis lényegében a dugattyú és a hengerfal közé szorulva, súrlódásuk révén csillapító hatást fejtenek ki a dugattyú mozgására. Ha ezt a betétet egyben tennék rá a dugattyúra, akkor annak nem lenne semmi értelme, nem gondolod? Ennél egyértelműbben és szájba rágósabban én már igazán nem tudom leírni a működési elvet.
Sajnos rossz hírem, hogy ezeket a betéteket nem lehet pótolni, mert nem kaphatóak. Két dolgot tudsz csinálni: vagy szerzel egy másik lengéscsillapítót, és abból kibányászod ezeket a darabokat, vagy beszélsz egy esztergályossal, és gyártatsz vele egyben ilyen betétet, forgástestként (ehhez tudok adni rajzot, mert én már csináltattam ilyesmit), majd utána 120°-ban óvatosan három darabra fűrészeled.
Viszont örülhetsz, hogy a munkahenger nem tört bele a szembe; ilyen lengéscsillapítóknál már ez is komoly fegyvertény (összeszereléskor majd finoman zsírozd be a henger végén lévő menetet is, ez nagyban megkönnyíti a következő szétszerelést).
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |