Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2015.05.12. 20:33 Idézet

Sziasztok!

Tud valaki Budapest és vonzáskörzetében (főleg Észak-Pest) egy megbízható szakit a Simson Star motorom javítására?

Tábori-szervíz kizárva.


2015.05.11. 22:01 Idézet

Zsoel

A héten ne várj rám, nálam is összejöttek a dolgok...


2015.05.06. 21:42 Idézet

starex

Nekem az semmiképpen nem jó. Csak hétközben, jövő héten is, vagy a kedd, vagy a szerda délelőtt.


2015.05.06. 15:02 Idézet

Zsoel

Ezeket olvasva nem kételkedem, hogy ma kissé elfoglalt voltál Lassan fel is vehetnél valakit, annyi a szerelni való 

Kíváncsi voltam egy használós s51 hibáira, ezt viszont sokat nem használhatták mielőtt odavitték Hozzád. Én tegnap édesapámnál egy galambász barátja Schwalbéjét csinálgattam. Ilyenkor szinte naponta megy vele, boltba, vagy a tekintélyes méretű felhegesztett csomagtartón galambos ládákat cipelve. A motor elsőre indul, igaz olaj nem sok volt benne. A benzincsap karja törött el, azt cseréltük ki, és akkor már a benzincsapot is kimostuk, az ülepítő majdnem dugig volt amúgy, ilyet még nem láttam. A sztendere volt eltörve, plusz a tengely(nem cső mint gyárilag hanem tömör) elgörbülve. Meg a mérőedény nélküli, inkább olajos legyen elven történő tankolások miatt a kipufogó kiégetése, és tömítéseinek cseréje.

Ilyen laza munkáknak azt hiszem Te is jobban örülnél

Egyébként hogy legyen a szkennelés? Nekem már csak a hétvége jó.


2015.05.06. 12:37 Idézet

starex

Egy "okosított" S51 toldozásáról-foldozásáról van szó. Kipufogó-felfüggesztés, fékek rendbetétele, bovdencsere, gyújtáskapcsoló és töltőberendezés beszerelése, vezetékezés rendbe hozása (első-hátsó világítás, féklámpa), aztán: a kuplungszerkezet lötyögött, mert kimaradt belőle egy alátét, a két baloldali szimeringet felcserélték, azt kellett helyreigazítani. Láncburacsere, láncfeszesség-állítás, alaplap, kondenzátor, megszakító cseréje, gyújtás beállítása, porlasztóalkatrészek cseréje, porlasztó beállítása. Azt hiszem, mindent fölsoroltam. Már majdnem két egész napot végidolgoztam rajta, de még így is elment a fél délelőttöm rá. Aztán ráadásul a hidrofortartályunk is kilyukadt, a délelőtt maradékában azt hegesztgettem, de még nincs kész.

Aztán, ha megvagyok, bontok tovább egy S50-est, amelyik teljes felújításon fog átesni - de csak miután végeztem egy már februárban elkezdett másik S50 felújításával. :) Emellett van nálam egy supermoto, amelyiknek valahol (reményeim szerint) éppen javítják a blokkját, továbbá kinéz a közeljövőre egy másik supermoto, két S51, négy Babetta, és nyáron még a nagy MZ-mnek is neki akartam állni...


2015.05.06. 09:11 Idézet

Zsoel 

Nem szeretnélek fenntartani, csak ezért mennék, meg egy kis beszélgetésért. Majd kitalálunk egy másik időpontot. Amúgy mit javítasz a Simsonon?


2015.05.06. 08:17 Idézet

starex

Az az igazság, hogy ma sincs túl sok időm, mert van nálam egy sürgős Simson, tehát ha csak a jótállási füzetet elhozása végett jönnél, nem tudom, megéri-e ennyit motoroznod. Rád bízom ennek eldöntését, mert én itthon vagyok ugyan, és szívesen látlak, de muszáj dolgoznom, ha azt akarom, hogy ma elkészüljön a járgány.


2015.05.06. 08:05 Idézet

Zsoel

A várható délutáni eső miatt inkább mostanában indulnék, remélem nem gond.Ha a közelben leszek felhívlak.


2015.05.05. 22:46 Idézet

Zsoel

Ha minden jól megy holnap ebéd után indulnék hozzád Győrből. Szerintem fél egy és egy óra között érnék oda valamikor. Ez így jó lenne? Nem akarok ebéd közben zavarni Nálatok.


2015.05.05. 20:35 Idézet

halgep

Szia!

Ólommentes benzin nem okoz semmiféle kárt az üzemanyaggal érintkező részeken, akármilyen üzemanyagra is tervezték a motort. A metanol szintén nem, ráadásul az nem is tisztán van jelen az üzemanyagban, hanem oxigenát formájában, MTBE-ként. Ezektől önmagában semmiféle anyagszerkezeti változás nem áll be sem az alumíniumban, sem a rézben, sem az acélban. A gumiban persze igen (szimeringek), de hát azok az idő múlásától is elöregszenek.

Az olaj nem csinál semmit az alkatrészekkel, nem támadja meg őket, nem lép reakcióba velük, egyszerűen csak rájuk szárad.
Az olaj bele van keverve a benzinbe. A motort alapesetben úgy állítjuk le, hogy az úszóház kb. 3/4/4/5 magasságig teli van ezzel a keverékkel. Azonban ha így hagyjuk, az üzemanyag egy idő után elpárolog a szellőzőfuraton át, míg a belekevert olaj nem, és a légköri porral elegyedve az alkatrészekre rakódik. Hogy negyven évvel ezelőtt mi volt, azt én nem tudom, mert kósza ötlet sem voltam én még akkor, de az biztos, hogy ma minden kétütemű ásványi olaj ezt a jelenséget okozza. Viszont nagyon könnyen meg lehet előzni: vagy a jármű hosszabb időre történő leállítása előtt el kell zárni a benzincsapot, és a motor járatásával az utolsó csepp benzint is ki kell takarítani az úszóházból, vagy pedig állás közben időnként (3-4 hetenként) beindítani a gépet, és legalább egy úszóházra való benzint elpöfögtetni, hogy cserélődjön benne az anyag.

Fűkaszája (motorfűrésze) válogatja. Ha a hengerűrtartalma, a furata és a lökete nagyjából megegyezik a Simsonéval, valószínű, hogy minden további nélkül működni fog vele a jármű motorja is. Csinálnak ilyesmit, bár általában inkább a gyújtás terén: láncfűrészgyújtást szoktak a Simsonra faragni. De ezt kizárólag kísérleti úton lehet megállapítani.

 


2015.05.04. 23:23 Idézet

 

Szia Zsoel

Halgép vagyok

Miután Te gépész ember vagy és magam is az lennék,  de az a helyzet hogy én ezt még a múlt évezredben tanultam, és bizonyos modern huncutságokra nincs rálátásom ezért kérlek, hogy világosist föl. Nem vagyok egy megsértődős ember, és a fiataloktól tanulni számomra öröm,

Több kérdésem lenne

Az ólommentes benzin bevezetése előtt gyártott motorokat, mennyiben érinti hátrányosan az ólommentes benzin, amiben valamilyen százalékban még metanol is van. Gondolok itt a tömítésekre, a gumi alkatrészekre,a réz, és alumínium alkatrészekre.

Mennyiben befolyásolhatja a benzin vonalon lévő alkatrészek állapotát a benzinbe belekevert kétütemű motorokra kifejlesztett olaj. Ezt, csak azért kérdezem, mert bő negyven évvel ezelőtt , csak egyszerű motorolaj volt, és soha nem tapasztaltam azt hogy a karburátor belseje fél év állás után összerohadt volna.

A következő kérdésem inkább csak elméleti szintű

Mi történne egy Simson motorral, ha a karburátorát az ember lecserélné, egy kb 40-60 kcm közötti mondjuk motorfűrész, vagy fűkasza karburátorra.

Ez egy elvi kérdés, tekintsünk el az eredeti felépítéstől és a márkahűségtől

Üdv: halgép


2015.04.28. 20:53 Idézet

Oké. :)


2015.04.28. 20:49 Idézet

Zsoel

Ráadásul nagyjából ugyanazt Én sem szívesen motorozok ilyenkor. Ma egy győri motorosbolt meglátogatása volt betervezve egy kis motorozás ürügyén. Mondanom sem kell talán holnap, vagy holnapután megyek csak. Halászi jóval odébb van. Úgy intézem a dolgaimat, hogy jövő hét szerdán délelőtt el tudjak indulni. Remélem az időjárás is kegyesebb lesz.


2015.04.28. 19:35 Idézet

Hát ezt frankón egyszerre írtuk...

Toljuk el egy héttel ezt a találkozót, Jani, nem szeretném, hogy megbetegedj.


2015.04.28. 19:35 Idézet

starex

Bár ahogy én a kinti időjárást elnézem (márpedig holnapra is hasonlót jósolnak), szerintem ne erőltessük most ezt a holnapi látogatást. Magamból kiindulva, ilyen időben 10 kilométert se szívesen motoroznék, Simsonnal se, nemhogy százat MZ-vel. Tegyük át inkább jövő hétre, egy hét múlvára 10 fokkal melegebbet mutat az előrejelzés.


2015.04.28. 19:34 Idézet

Zsoel

Sajna nem sokkal az előtt tudnék csak odaérni. Lehet jobb is így, a mai időjárásból kiindulva. Jövőhéten mennyire vagy elfoglalt?


2015.04.28. 07:48 Idézet

starex

Ú... Mennyire délután? Igazából nekem a délelőtt lett volna jó, vagy a kora délután, 3-ig.


2015.04.27. 22:02 Idézet

Zsoel

Szerda az jó lenne. Valamikor délután indulnék. Most az MZ-el megyek.


2015.04.27. 21:40 Idézet

Tóth József

Mindenféle olajjal kevert benzin így viselkedik. Az úszóházból a benzin elpárolog, az olaj ott marad, és a levegőben szálló porral együtt ilyen undorító lerakódásokat képez, tönkretéve a porlasztóban mindent. Ezért nem szabad hagyni hónapokig pangani a benzint az úszóházban, időnként be kell indítani a motort, hogy kicserélődjön a benzin. Persze az a legjobb, ha folyamatos használatban van a gép. Azért mondom én mindig mindenkinek, és sosem győzöm eléggé hangsúlyozni, hogy ezeknek a motoroknak az a haláluk, ha hosszú hónapokig nem használják, mert az jobban megviseli őket, mint a napi rendszerességű üzem. Ha hosszú időre leállítja az ember a járművet, akkor ahhoz megfelelően elő kell készíteni, különben utána aztán takaríthatja a porlasztót orrvérzésig, ahogy te is tetted.


2015.04.27. 10:53 Idézet

Kristóf

Van egy módszer, amivel roncsolás mentesen ki lehet nyitni a zárat. Magunk közt mondva, szinte minden zárat :) És előre leszögezném ,nem vagyok „szakmabeli”, én is a neten találtam, amikor hasonló cipőben voltam mint Te.

Itt találhatsz róla egy egyszerű bemutató videót, de ha rákeresel a neten kismillió cikk, fórum, videó foglalkozik ezen „hobbival”.

https://www.youtube.com/watch?v=H8UF6lY-jo4

Nekem már sikerült így kiszedni egy kormányzárat az egyik Schwalbe vázamból. Kell türelem, és gyakorlás, de a filmeken is ha piszkálva kinyitnak egy zárat, ezt a megoldást alkalmazzák és egy profinak 10-30 mp sem kell.

Két célszerszámra lesz szükséged. Egy „feszítőre” és a „piszkálóra” én annó egy régi fajta ablaktörlőgumiból  kivett acél lapkából alakítottam ki, de lehet (nem emlékszem már)  a zárhoz vékonyítani kell a „piszkálót”
A zárat ha könnyen mozognak a lamellák, nem kell befújni semmivel, mert az csak rontja a művelet hatásfokát, de ha be vannak állva, akkor kell neki adni zárolajat és jól megjáratni a lamellákat.
A megoldás lényege, hogy nem tökéletesek a zárak, nem századra méretpontosak. A feszítővel elő kell feszíteni a zárat nyitás irányban és a piszkálóval szépen sorban meg kell mozgatni a lemellákat. A Simson zárban nem csapocskák vannak, mint a mai zárakban, hanem lapocskák. Az egyik lamella be fog akadni ,azaz a nyitási pozícióba kerül, azt a lamellát nem szabad, kell tovább piszkálni. A többit egymás után próbálkozva be fog akadni a következő (közben nem szabad az előfeszítést egy pillanatra sem félbehagyni, mert visszaugrik minden alaphelyzetbe). Ha sikerült mindegyik lamellát a jó pozícióba állítani észre fogod venni, mert kinyílik a zár
J

Miután sikerülni fog el fogsz gondolkodni, hogy lehet érdemes lecserélni a zárakat otthon lockpick-nek ellenálló zárbetétre (nem olcsó), bár kevés betörő alkalmazza, inkább akkor használják, ha roncsolás és nyom mentesen akarnak bejutni valahová, pl. szakszolgálatok stb.
A betörőknél új "sláger" van ahhoz egy átalakított kulcsra és egy kis koppintásra van csak szükség a kulcs fejére és 1 mp alatt nyílnak még a drága zárak is teljesen roncsolás mentesen. de ez már más eset, neked ezen nyitási forma a Simson zárnál nem lenne megfelelő
J

 

 


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!