|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Üdv Simsonosok!
Tegnap került hozzám egy Star. 20 évet töltött egy fészerben, tehát nem szalon állapotú a gép... De a tulaj azt mondta, hogy úgy kell kinéznie, ahogy anno a nagyapja megvette. A kérdésem a következő lenne: Hol keressek jó minőségű alkatrészt a géphez? Gyári alkatrészek hozzáférhetők, vagy felejtős? Pár magyar oldalt néztem, de nem túl meggyőző a felhozatal, pl. üléshuzatot nem láttam sehol. Érdemes német oldalakat keresni? Melyiket?
Köszönöm a válaszokat!
|
Zsoel!
Köszönöm! Megkeresem őket.
Üdv
Balázs
|
Blage
Nincs kizárva, ámbár ezek a mágnesek elég jól tartják az erejüket (messze nem mágneseződnek le annyira, mint pl. a Pannoniákéi). De Pesten, itt:
http://www.borsmagnet.hu/elerhetoseg.html
újra tudják delejezni a lendkerékmágneseket, legalábbis 5-6 évvel ezelőtt én egyszer vittem ide pár darabot, és néhány óra alatt kész is lett (addig az EuroParkban üdültem). Akkoriban egy idős bácsi járogatott be naponta, ő csinálta ezeket a delejezéseket; nem tudom, csinálja-e még, vagy élhet-e még egyáltalán, de ha nem ő, akkor biztos vettek fel a céghez másvalakit, aki ezzel foglalkozik. Meg kell kérdezni. Nem is volt drága, 1000-1500 Ft volt egy darab delejezése, és biztos postán is el lehet küldeni.
|
Zsoel!
A legfontosabb lemaradt!
Nagyon köszönöm a gyors választ és a segítséget! :)
|
Zsoel!
Gyertya csere volt többször is, az nem segített (régi békebeli nem utánygyárott Izolátor van benne most).
Az általad leírtak alapján én a legjobban a mágnesek elöregedésére gondolok, mivel ha hidegen beindítom és rákapcsolom a világítást, le szokott állni alapjáraton. Lehet, hogy azért, mert a mágnes megfogja a motort, de lehet azért, mert nem ad elég kakaót a mágnes, "elillan a fluxs" a megnövekedett teljesítményigények és a szikra soványodik el.
Vagy majd teszek bele fluxuskondenzátor és ha sikerül 80 mérföld/h felé mennem vele, akkor időutazhatok is :):)
Majd próbálkozom szép sorban a konnyen hozzáférhető cuccoktól kezdve :)
Üdv
Balázs
|
kardosjani78
A töltőáram útja:
Töltőtekercs* -> piros-sárga, 59a jelű vezeték -> biztosítéktábla felső, kétkéses (1 A-s üvegbiztosítós) sorának egyik kése -> üvegbiztosító -> a biztosító másik kése -> töltőberendezés valamelyik (zöld vagy zöld-piros, de gyárilag a több töltést biztosító, tehát zöld-piros, 63a jelű) vezetéke bekötve -> töltőberendezés -> töltőberendezés piros színű, 51 jelű vezetéke.
Az 51-es vezetéken jövő áram már egyenirányított, csökkentett erősségű töltőáram, ezt közvetlenül használjuk fel az akkumulátor töltésére. A vezeték a biztosítéktábla alsó, négykéses sorának egyik oldalára van rákötve. Ugyanennek az oldalnak a másik kése a a gyújtáskapcsoló 15/51 jelű kapcsával van összekötve, egy fekete vezeték révén: gyújtási és világítási kulcshelyzetben a 15/51 kapocs és az akkumulátor pozitív sarujára menő 30-as kapocs közvetlen összeköttetésben van, tehát a töltőáram a biztosítéktáblán, a töltőberendezésen és a gyújtáskapcsolón át jut az akkumulátorhoz. (Egyébként a biztosító túloldalán lévő két késről megy az áram a fekete-sárga 15 vezetéken a kürthöz, illetve a fehér-fekete 49 vezetéken az indexreléhez, tehát üzem közben ezeket is táplálja a tekercsről jövő egyenirányított töltőáram.)
*Ez egy olyan, a Simson Star esetében 6 V 18 W teljesítményű vasmagos tekercs, amelyiknek három lába - kivezetése - van, tehát a tekercs kezdő végét a vasmaghoz forrasztják, ez az első láb, a feltekert cséve egy részét "megcsapolják" és kivezetik, ez a második láb, illetve van egy végkivezetése is, ez pedig a harmadik láb.
|
Blage
Ez nem karburátorprobléma, inkább a gyújtással nincs valami rendben. Legvalószínűbb, hogy a gyertyával van a gond, vagy pedig a kondenzátorral. Kisebb esélye van a hibás zavarszűrőjű gyertyapipának, elöregedett gyújtótekercsnek, meggyengült mágnesű lendkeréknek. Első körben próbálj ki más gyertyákat, és jó minőségű (drága), 250 V 0,2 mikrofarádos kondenzátort.
A magas fogyasztás csak a városi használat következménye, országúton, kényelmes 45-50 körüli tempóban biztos, hogy a te géped sem enne meg 3 liternél többet.
|
Szép estét mindenkinek.
Sarilaci kérdéséhez kérdeznék még valamit.
Ha nimcs kiépítve a töltés,akkor tekercsig kell bontani és onnan vezetékelni és kiépíteni a töltőáramkört vagy a 49 es csatlakozón tölt? Lehet butaságot kérdeztem,én inkább mechanikus vagyok. Köszönöm előre is,szép estét és jó egészséget. |
Zsoel !!!
Nagyon köszönöm az infót !!! Szuper vagy !!!sarilaci
|
Sziasztok!
Turbós blokk kapcsán kérnék segítséget, ami egy Schwalbe-ben üzemel. A moci hidegen könnyen indul, 1 rugásra. Néha túl könnyen szivató nélkül is. Most, hogy kicsit hidegebb van, már igényli a szivatós indulást de kb 10 mp és már sok neki.
Melegen ha leállítom, akrár 10 mp-re is nehéz beindítani. Van, hogy csak tolásra indul el, de akkor kb 3-5 méter után veszi a lapot.
Mi okozhatja? Sokat fogyazt. 4 liter körül, mondjuk a városi tempó miatt szinte állandóan csutkagázon, hogy ne toljanak le az autók.
A fúvókák mind gyári értékek, és már cseréltem is őket szintén gyári értékre. Karbit már próbáltam másikat, azzal is ez volt a szitu.
Ha megy, nincs gond, nem áll le, nem szaggat, el lehet vele menni a világ végére is. Rossz gyujtás időpont lehet a ludas, vagy a kompresszió kevés már? A sok benzint kap hibát a karbi csere és a gyári fúvókák miatt elvetettem.
Köszi előre is a tanácsokat!
Üdv
Balázs
|
sarilaci
Már miért gondolnék rosszat?
Kell hozzá:
- mindenekelőtt természetesen akkumulátor (6 V 4,5 Ah, 125×48×105 mm), valamint előfeltétel, hogy a töltése is működjön - ellenkező esetben rendszeresen hamar ki fog merülni az üzemi körülmények között
- irányjelző-kapcsoló (háromállású krómházas kapcsoló, amelyet a kézifékkartartóra kell felszerelni)
- villogó-kormányvéglámpa, amelyeket a kormányvégdugók helyére kell becsavarozni, és a hozzájuk vezető két-két vezetéket a kormánycsőben kell elvezetni, ki az irányjelző-kapcsolóhoz (bal oldalra fehér-fekete csíkos, jobb oldalra zöld-fekete csíkos vezeték szolgál a kapcsolótól a lámpáig, a testvezeték pedig barna); a lámpákba 6 V 18 W szofita izzó való
- villogó-ütemadó, vagyis indexrelé (6 V, 1 × 18 W); ezt egy erre a célra szolgáló hengeres tartóban a benzintartály alatti, a vázra felhegesztett tartóra kell erősíteni, késekkel lefelé
Ennyi az anyagi vonzata a dolognak. A bekötése pedig rém egyszerű. Felszereled a hengeres tartót a vázra, beleteszed (két rezgéscsillapító habgumitárcsa közé) késekkel lefelé az indexrelét. Behúzod a vezetékeket a kormánycsőbe annak két végén, a gázbovden kivezetésénél lévő ablakban meg kihúzod a másik végüket. Felszereled a kormányvillogókat, bekötöd a vezetékek végeit. Felszereled az indexkapcsolót: a kapcsoló felső állásához a zöld-fekete, alsó állásához a fehér-fekete vezetéket kötöd be. A közös pontra egy fekete vezetéket kell kötni, amelyik a lámpafejbe vezet, és onnét a reléhez kell vinni, amelynek a 49a kapcsához kell csatlakoztatni. A már említett barna testvezetékeket egy kis sárgarész szemmel a kapcsolót felfogató anya alá kell bekötni. Az indexrelé 49 kapcsát egy fekete-fehér csíkos vezetékkel összekötöd a biztosítéktábla piros és fekete vezetékű kapcsával átellenes oldalon lévő üres kapcsával, és kész is.
|
Üdvözletem Zsoel !
Lehet egy kérdésem........ (szoval nemtudom nem-e fogsz ha magadba is roszat gondolni )de azért kérdezném : Tulajdonképp mit kellene beszereznem ha az irányjelzöket szeretném felrakni a motorra ? És hogy menne ez ? Sok hülyeséget kérdeztem ? De tudod kezdö vagyok Te pedig profi !Kérlek válaszolj ha van idöd . Szép napot !!! sarilaci
|
kardosjani78
Hát azt én "bemondásra" sajnos nem tudom neked megmondani, hogy mit kell cserélni a motorodon, ahhoz látni kéne. Nagy mértékben függ a motor renoválása attól, hogy milyen kiindulási állapotban van.
Egypár eredeti gyári prospektusfotó:
http://u4.hu/x/1Ox
|
Szép estét mindenkinek.
A gépem viszonylag egyben van,kellenek rá apróságok,de az nem sok. Én igazábólegy megbízható motort szeretnék és ehhez kellene tanács. Nyilván a blokkot szét kell szedni és ami hibás vagy kopott cserélni,de a gyujtás részt komplett cseréljem e. Meg hol tudom megnezni,letölteni egy gyári Star képét ami hiteles.Köszönöm a segítséget és a tanácsokat előre is és szép estét mindenkinek. |
kardosjani78
"Azt hiszem kicsit Star függő vagyok,lettem." Megesik. :)
"Lehet e kapni a sárvédőre a teló felső csavarja alá kívulre kicsi müanyag karikát?" Az nem műanyag, hanem gumi (ami idővel elöregszik, megkeményedik, azért gondolod műanyagnak), és igen, lehet. Például: http://www.simsonalkatreszek.hu/vaz_es_alkatreszei?product_id=482&limit=50
"Kettő;mennyi lehet egy Star totális felujítása." Amennyit szánsz rá. Feltételezve, hogy magad csinálod a melót, elfogadhatóan ki lehet agyusztálni 40-50 ezer forintból is, de ha mással csináltatod (beleértve a szakember által végzett újrafényezést, csavarok galvanizáltatását, krómozást, főtengely-felújítást, hengerfúrást és hasonlókat is, sok új, eredeti alkatrész beszerzését stb.), simán rá lehet költeni akár ennek a tízszeresét is. A két szélső érték között persze széles a spektrum. 100 ezer forint elég csinos összeg, abból, ha nem volt túlzottan lerobbanva előzőleg, már szépen rendbe lehet hozni a járművet.
"És zárásként,hogyan lehetnék klub tag." Egy udvarias hangvételű levélben, melyhez csatolsz egy nevet, településnevet, motorévjáratot, és, ha van, fényképet a járműről, szépen megkérsz engem, hogy vegyelek föl. :)
|
Szép estét mindenkinek.
Azt hiszem kicsit Star függő vagyok,lettem.
Ujabb pár kérddésem lenne,első;lehet e kapni a sárvédőre a teló felső csavarja alá kívulre kicsi müanyag karikát. Kettő;mennyi lehet egy Star totális felujítása.Én kb 100 e csengő magyar forintra voksolnék egy közepes állapotu Starnál. És zárásként,hogyan lehetnék klub tag.
Köszönöm előre is és szép estét mindenkinek. |
Petrőcz József
A korai Simsonokhoz (MINDEN típushoz) ilyen kétrekeszes, műanyagból készült szerszámostáska volt.
Ez létezett kék
és piros
színű kivitelben is. (Az én 1972-es Staromhoz ilyen piros van.) Sárgáról nem tudok, még nem láttam, bár utángyártott változatban létezik, ahogy fekete is.
Később felváltotta a szürke, szövetalapú anyagból készült, "derékben" átköthető, négyrekeszes kivitelű táska, amilyet az MZ TS-eken is alkalmaztak, de az már a Start nem érintette, addigra már nem gyártották. Schwalbén előfordul.
|
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a Starhoz milyen színű szerszámostasak tartozott? Piros? Sárga Schwalbéhoz? És piroshoz? Kéket tudnék szerezni, az ugye nem jó hozzájuk?
|
Szép estét mindenkinek. Köszönöm ismét Zsoel gyors és kimerítő válaszod. A hüvelyezéssel kapcsolatban igazad lehet,lehetne agyalni,de a közlekedésbiztonság mindenek előtt. Marad tehát azthiszem az uj teló mert a használt is lutri szerintem. Mi az első összeszerelésénél a másik telő hüvelyét használtuk,a második volt kicsit nehezebb,de megoldva.
Köszönök mindent,mára ennyi
Szép estét mindenkinek és köszönöm mégegyszer. |
kardosjani78
A ragasztás nem igazán célravezető, én legalábbis biztosan nem ajánlom. Ez a peremezéssel berögzített vezetőpersely felel ugyanis nemcsak a dugattyúrúd megvezetéséért, de egyúttal a lengéscsillapító szerkezet kirugózásának behatárolásáért is, magyarul amikor a főrugó (például egy kátyúba való belehajtáskor) összenyomódik, majd teljes erővel kirugózik, olyankor ennek a perselynek az alsó homlokfelülete végütközőként szolgál: a lengéscsillapító dörzsszegmensei előfeszítéséről gondoskodó rugó nyomóalátéte ennek koppan neki. Habár nem lehet mondani, hogy ez valami irtózatosan nagy erőhatás lenne, de az biztos, hogy a sorozatos lökésszerű igénybevétel és a rázkódás, a vibrációk rövid úton kimozgatnának egy beragasztott perselyt. Ha pedig a lengéscsillapító szerkezet menet közben szétugrana, az egyúttal a főrugó kiugrását, a porvédő tokozás összetörését és a jármű "leülését" idézné elő, mindkét rugóstag kiesése pedig értelemszerűen már akár balesethez is vezethetne. Ha a ragasztás elég lett volna, akkor a lengéscsillapító gyártója is az egyszerűbb és olcsóbb ragasztásos technológiát alkalmazza, mint hogy peremezőgépet szerkesszen a csővég ráperemezéséhez.
A súrlódásos lengéscsillapítónak éppen az a lényege, hogy ha "befelé" húzod (magyarul a kirugózást imitálod), akkor szétfeszüljenek a betétek, és így csillapítsák a dugattyú mozgási sebességét. Ez tehát ne lepjen meg, de tulajdonképpen könnyen össze lehet szerelni, csak az a titka, hogy a dugattyúszár végét neki kell támasztani valaminek, és három ujjal előrenyomni a kúpos dugattyún a három betétszegmenst annyira, hogy átmérőjük kisebb legyen, mint a munkahenger belső átmérője. Csak gyakorlat kérdése, egyáltalán nem olyan ördöngösség, mint amilyennek látszik. (Emlékszem, nekem akkor is sikerült, amikor én probálkoztam életemben először a lengéscsillapító szétszerelésével, pedig akkor még nekem sem volt benne semmiféle gyakorlatom.)
Egyébiránt létezik hozzá szerelőhüvely; ha érdekel, feltehetem a műhelyrajzát.
Az első és a hátsó szerkezet nem egyezik meg, de ezt már sokszor leírtam itt.
Első rugóstag: vékonyabb anyagból készült és nagyobb menetemelkedésű főnyomórugó, beszúrás a dugattyúszár végén, kisebb előfeszítésű csillapító-nyomórugó a gyengébb csillapítóerő érdekében, beütött V (VORN = elöl) betű az alsó, kúpos szeges csatlakozófejben.
Hátsó rugóstag: vastagabb anyagból készült és kisebb menetemelkedésű főnyomórugó, nincs beszúrás a dugattyúszár végén, nagyobb előfeszítésű csillapító-nyomórugó a nagyobb csillapítóerő érdekében, beütött H (HINTEN = hátul) betű az alsó, kúpos szeges csatlakozófejben.
Az 1964-1968 között gyártott KR51, valamint az 1968-1980 között készített KR51/1 és KR51/F típusok (kézi- és lábkapcsolású alaptípusú Schwalbék), ezen felül az 1980-1986 között gyártott KR51/2 N (alaptípus) lengéscsillapítói ugyanolyanok, mint a Staréi.
Az 1968-1980 között készült KR51/1 S, az 1974-1980 között gyártott KR51/1 K, valamint a KR51/2 E és KR51/2 L (1980-1986) változatokéi azonban nem; ezeket elöl-hátul hidraulikus csillapítású rugóstagokkal szerelték fel.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |