Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2014.11.07. 21:03 Idézet

Üdv Simsonosok!

Tegnap került hozzám egy Star. 20 évet töltött egy fészerben, tehát nem szalon állapotú a gép... De a tulaj azt mondta, hogy úgy kell kinéznie, ahogy anno a nagyapja megvette. A kérdésem a következő lenne: Hol keressek jó minőségű alkatrészt a géphez? Gyári alkatrészek hozzáférhetők, vagy felejtős? Pár magyar oldalt néztem, de nem túl meggyőző a felhozatal, pl. üléshuzatot nem láttam sehol. Érdemes német oldalakat keresni? Melyiket?

Köszönöm a válaszokat!   


2014.11.07. 15:56 Idézet

Zsoel!

Köszönöm! Megkeresem őket.

Üdv

Balázs 


2014.11.07. 13:27 Idézet

Blage

Nincs kizárva, ámbár ezek a mágnesek elég jól tartják az erejüket (messze nem mágneseződnek le annyira, mint pl. a Pannoniákéi). De Pesten, itt:

http://www.borsmagnet.hu/elerhetoseg.html

újra tudják delejezni a lendkerékmágneseket, legalábbis 5-6 évvel ezelőtt én egyszer vittem ide pár darabot, és néhány óra alatt kész is lett (addig az EuroParkban üdültem). Akkoriban egy idős bácsi járogatott be naponta, ő csinálta ezeket a delejezéseket; nem tudom, csinálja-e még, vagy élhet-e még egyáltalán, de ha nem ő, akkor biztos vettek fel a céghez másvalakit, aki ezzel foglalkozik. Meg kell kérdezni. Nem is volt drága, 1000-1500 Ft volt egy darab delejezése, és biztos postán is el lehet küldeni.


2014.11.07. 08:51 Idézet

Zsoel!

A legfontosabb lemaradt!

Nagyon köszönöm a gyors választ és a segítséget! :)


2014.11.07. 08:50 Idézet

Zsoel!

Gyertya csere volt többször is, az nem segített (régi békebeli nem utánygyárott Izolátor van benne most).

Az általad leírtak alapján én a legjobban a mágnesek elöregedésére gondolok, mivel ha hidegen beindítom és rákapcsolom a világítást, le szokott állni alapjáraton. Lehet, hogy azért, mert a mágnes megfogja a motort, de lehet azért, mert nem ad elég kakaót a mágnes, "elillan a fluxs" a megnövekedett teljesítményigények és a szikra soványodik el.

Vagy majd teszek bele fluxuskondenzátor és ha sikerül 80 mérföld/h felé mennem vele, akkor időutazhatok is :):)

Majd próbálkozom szép sorban a konnyen hozzáférhető cuccoktól kezdve :)

Üdv
Balázs

 


2014.11.06. 21:46 Idézet

kardosjani78

A töltőáram útja:

Töltőtekercs* -> piros-sárga, 59a jelű vezeték -> biztosítéktábla felső, kétkéses (1 A-s üvegbiztosítós) sorának egyik kése -> üvegbiztosító -> a biztosító másik kése -> töltőberendezés valamelyik (zöld vagy zöld-piros, de gyárilag a több töltést biztosító, tehát zöld-piros, 63a jelű) vezetéke bekötve -> töltőberendezés -> töltőberendezés piros színű, 51 jelű vezetéke.

Az 51-es vezetéken jövő áram már egyenirányított, csökkentett erősségű töltőáram, ezt közvetlenül használjuk fel az akkumulátor töltésére. A vezeték a biztosítéktábla alsó, négykéses sorának egyik oldalára van rákötve. Ugyanennek az oldalnak a másik kése a a gyújtáskapcsoló 15/51 jelű kapcsával van összekötve, egy fekete vezeték révén: gyújtási és világítási kulcshelyzetben a 15/51 kapocs és az akkumulátor pozitív sarujára menő 30-as kapocs közvetlen összeköttetésben van, tehát a töltőáram a biztosítéktáblán, a töltőberendezésen és a gyújtáskapcsolón át jut az akkumulátorhoz.  (Egyébként a biztosító túloldalán lévő két késről megy az áram a fekete-sárga 15 vezetéken a kürthöz, illetve a fehér-fekete 49 vezetéken az indexreléhez, tehát üzem közben ezeket is táplálja a tekercsről jövő egyenirányított töltőáram.)

 

*Ez egy olyan, a Simson Star esetében 6 V 18 W teljesítményű vasmagos tekercs, amelyiknek három lába - kivezetése - van, tehát a tekercs kezdő végét a vasmaghoz forrasztják, ez az első láb, a feltekert cséve egy részét "megcsapolják" és kivezetik, ez a második láb, illetve van egy végkivezetése is, ez pedig a harmadik láb.

 


2014.11.06. 21:23 Idézet

Blage

Ez nem karburátorprobléma, inkább a gyújtással nincs valami rendben. Legvalószínűbb, hogy a gyertyával van a gond, vagy pedig a kondenzátorral. Kisebb esélye van a hibás zavarszűrőjű gyertyapipának, elöregedett gyújtótekercsnek, meggyengült mágnesű lendkeréknek. Első körben próbálj ki más gyertyákat, és jó minőségű (drága), 250 V 0,2 mikrofarádos kondenzátort.

A magas fogyasztás csak a városi használat következménye, országúton, kényelmes 45-50 körüli tempóban biztos, hogy a te géped sem enne meg 3 liternél többet.


2014.11.06. 20:16 Idézet
Szép estét mindenkinek. Sarilaci kérdéséhez kérdeznék még valamit. Ha nimcs kiépítve a töltés,akkor tekercsig kell bontani és onnan vezetékelni és kiépíteni a töltőáramkört vagy a 49 es csatlakozón tölt? Lehet butaságot kérdeztem,én inkább mechanikus vagyok. Köszönöm előre is,szép estét és jó egészséget.

2014.11.06. 12:06 Idézet

Zsoel !!!

Nagyon köszönöm az infót !!! Szuper vagy !!!sarilaci


2014.11.06. 09:00 Idézet

Sziasztok!

Turbós blokk kapcsán kérnék segítséget, ami egy Schwalbe-ben üzemel. A moci hidegen könnyen indul, 1 rugásra. Néha túl könnyen szivató nélkül is. Most, hogy kicsit hidegebb van, már igényli a szivatós indulást de kb 10 mp és már sok neki.

Melegen ha leállítom, akrár 10 mp-re is nehéz beindítani. Van, hogy csak tolásra indul el, de akkor kb 3-5 méter után veszi a lapot.

Mi okozhatja? Sokat fogyazt. 4 liter körül, mondjuk a városi tempó miatt szinte állandóan csutkagázon, hogy ne toljanak le az autók.
A fúvókák mind gyári értékek, és már cseréltem is őket szintén gyári értékre. Karbit már próbáltam másikat, azzal is ez volt a szitu.

Ha megy, nincs gond, nem áll le, nem szaggat, el lehet vele menni a világ végére is. Rossz gyujtás időpont lehet a ludas, vagy a kompresszió kevés már? A sok benzint kap hibát a karbi csere és a gyári fúvókák miatt elvetettem. 

Köszi előre is a tanácsokat!

Üdv
Balázs

 


2014.11.06. 08:42 Idézet

sarilaci

Már miért gondolnék rosszat?

Kell hozzá:

- mindenekelőtt természetesen akkumulátor (6 V 4,5 Ah, 125×48×105 mm), valamint előfeltétel, hogy a töltése is működjön - ellenkező esetben rendszeresen hamar ki fog merülni az üzemi körülmények között
- irányjelző-kapcsoló (háromállású krómházas kapcsoló, amelyet a kézifékkartartóra kell felszerelni)
- villogó-kormányvéglámpa, amelyeket a kormányvégdugók helyére kell becsavarozni, és a hozzájuk vezető két-két vezetéket a kormánycsőben kell elvezetni, ki az irányjelző-kapcsolóhoz (bal oldalra fehér-fekete csíkos, jobb oldalra zöld-fekete csíkos vezeték szolgál a kapcsolótól a lámpáig, a testvezeték pedig barna); a lámpákba 6 V 18 W szofita izzó való
- villogó-ütemadó, vagyis indexrelé (6 V, 1 × 18 W); ezt egy erre a célra szolgáló hengeres tartóban a benzintartály alatti, a vázra felhegesztett tartóra kell erősíteni, késekkel lefelé

Ennyi az anyagi vonzata a dolognak. A bekötése pedig rém egyszerű. Felszereled a hengeres tartót a vázra, beleteszed (két rezgéscsillapító habgumitárcsa közé) késekkel lefelé az indexrelét. Behúzod a vezetékeket a kormánycsőbe annak két végén, a gázbovden kivezetésénél lévő ablakban meg kihúzod a másik végüket. Felszereled a kormányvillogókat, bekötöd a vezetékek végeit. Felszereled az indexkapcsolót: a kapcsoló felső állásához a zöld-fekete, alsó állásához a fehér-fekete vezetéket kötöd be. A közös pontra egy fekete vezetéket kell kötni, amelyik a lámpafejbe vezet, és onnét a reléhez kell vinni, amelynek a 49a kapcsához kell csatlakoztatni. A már említett barna testvezetékeket egy kis sárgarész szemmel a kapcsolót felfogató anya alá kell bekötni. Az indexrelé 49 kapcsát egy fekete-fehér csíkos vezetékkel összekötöd a biztosítéktábla piros és fekete vezetékű kapcsával átellenes oldalon lévő üres kapcsával, és kész is.


2014.11.05. 21:12 Idézet

Üdvözletem Zsoel !

Lehet egy kérdésem........ (szoval nemtudom nem-e fogsz ha magadba is roszat gondolni )de azért kérdezném : Tulajdonképp mit kellene beszereznem ha az irányjelzöket szeretném felrakni a motorra ? És hogy menne ez ? Sok hülyeséget kérdeztem ? De tudod kezdö vagyok Te pedig profi !Kérlek válaszolj ha van idöd . Szép napot !!! sarilaci


2014.10.30. 21:34 Idézet

kardosjani78

Hát azt én "bemondásra" sajnos nem tudom neked megmondani, hogy mit kell cserélni a motorodon, ahhoz látni kéne. Nagy mértékben függ a motor renoválása attól, hogy milyen kiindulási állapotban van.

Egypár eredeti gyári prospektusfotó:

http://u4.hu/x/1Ox


2014.10.30. 20:03 Idézet
Szép estét mindenkinek. A gépem viszonylag egyben van,kellenek rá apróságok,de az nem sok. Én igazábólegy megbízható motort szeretnék és ehhez kellene tanács. Nyilván a blokkot szét kell szedni és ami hibás vagy kopott cserélni,de a gyujtás részt komplett cseréljem e. Meg hol tudom megnezni,letölteni egy gyári Star képét ami hiteles.Köszönöm a segítséget és a tanácsokat előre is és szép estét mindenkinek.

2014.10.29. 22:19 Idézet

kardosjani78

"Azt hiszem kicsit Star függő vagyok,lettem." Megesik. :)

"Lehet e kapni a sárvédőre a teló felső csavarja alá kívulre kicsi müanyag karikát?" Az nem műanyag, hanem gumi (ami idővel elöregszik, megkeményedik, azért gondolod műanyagnak), és igen, lehet. Például: http://www.simsonalkatreszek.hu/vaz_es_alkatreszei?product_id=482&limit=50

"Kettő;mennyi lehet egy Star totális felujítása." Amennyit szánsz rá. Feltételezve, hogy magad csinálod a melót, elfogadhatóan ki lehet agyusztálni 40-50 ezer forintból is, de ha mással csináltatod (beleértve a szakember által végzett újrafényezést, csavarok galvanizáltatását, krómozást, főtengely-felújítást, hengerfúrást és hasonlókat is, sok új, eredeti alkatrész beszerzését stb.), simán rá lehet költeni akár ennek a tízszeresét is. A két szélső érték között persze széles a spektrum. 100 ezer forint elég csinos összeg, abból, ha nem volt túlzottan lerobbanva előzőleg, már szépen rendbe lehet hozni a járművet.

"És zárásként,hogyan lehetnék klub tag." Egy udvarias hangvételű levélben, melyhez csatolsz egy nevet, településnevet, motorévjáratot, és, ha van, fényképet a járműről, szépen megkérsz engem, hogy vegyelek föl. :)


2014.10.29. 18:54 Idézet
Szép estét mindenkinek. Azt hiszem kicsit Star függő vagyok,lettem. Ujabb pár kérddésem lenne,első;lehet e kapni a sárvédőre a teló felső csavarja alá kívulre kicsi müanyag karikát. Kettő;mennyi lehet egy Star totális felujítása.Én kb 100 e csengő magyar forintra voksolnék egy közepes állapotu Starnál. És zárásként,hogyan lehetnék klub tag. Köszönöm előre is és szép estét mindenkinek.

2014.10.28. 07:56 Idézet

Petrőcz József

A korai Simsonokhoz (MINDEN típushoz) ilyen kétrekeszes, műanyagból készült szerszámostáska volt.

Ez létezett kék

és piros

színű kivitelben is. (Az én 1972-es Staromhoz ilyen piros van.) Sárgáról nem tudok, még nem láttam, bár utángyártott változatban létezik, ahogy fekete is.

Később felváltotta a szürke, szövetalapú anyagból készült, "derékben" átköthető, négyrekeszes kivitelű táska, amilyet az MZ TS-eken is alkalmaztak, de az már a Start nem érintette, addigra már nem gyártották. Schwalbén előfordul.

 

 


2014.10.27. 22:22 Idézet

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a Starhoz milyen színű szerszámostasak tartozott? Piros? Sárga Schwalbéhoz? És piroshoz? Kéket tudnék szerezni, az ugye nem jó hozzájuk?


2014.10.27. 20:11 Idézet
Szép estét mindenkinek. Köszönöm ismét Zsoel gyors és kimerítő válaszod. A hüvelyezéssel kapcsolatban igazad lehet,lehetne agyalni,de a közlekedésbiztonság mindenek előtt. Marad tehát azthiszem az uj teló mert a használt is lutri szerintem. Mi az első összeszerelésénél a másik telő hüvelyét használtuk,a második volt kicsit nehezebb,de megoldva. Köszönök mindent,mára ennyi Szép estét mindenkinek és köszönöm mégegyszer.

2014.10.27. 19:50 Idézet

kardosjani78

A ragasztás nem igazán célravezető, én legalábbis biztosan nem ajánlom. Ez a peremezéssel berögzített vezetőpersely felel ugyanis nemcsak a dugattyúrúd megvezetéséért, de egyúttal a lengéscsillapító szerkezet kirugózásának behatárolásáért is, magyarul amikor a főrugó (például egy kátyúba való belehajtáskor) összenyomódik, majd teljes erővel kirugózik, olyankor ennek a perselynek az alsó homlokfelülete végütközőként szolgál: a lengéscsillapító dörzsszegmensei előfeszítéséről gondoskodó rugó nyomóalátéte ennek koppan neki. Habár nem lehet mondani, hogy ez valami irtózatosan nagy erőhatás lenne, de az biztos, hogy a sorozatos lökésszerű igénybevétel és a rázkódás, a vibrációk rövid úton kimozgatnának egy beragasztott perselyt. Ha pedig a lengéscsillapító szerkezet menet közben szétugrana, az egyúttal a főrugó kiugrását, a porvédő tokozás összetörését és a jármű "leülését" idézné elő, mindkét rugóstag kiesése pedig értelemszerűen már akár balesethez is vezethetne.  Ha a ragasztás elég lett volna, akkor a lengéscsillapító gyártója is az egyszerűbb és olcsóbb ragasztásos technológiát alkalmazza, mint hogy peremezőgépet szerkesszen a csővég ráperemezéséhez.

A súrlódásos lengéscsillapítónak éppen az a lényege, hogy ha "befelé" húzod (magyarul a kirugózást imitálod), akkor szétfeszüljenek a betétek, és így csillapítsák a dugattyú mozgási sebességét. Ez tehát ne lepjen meg, de tulajdonképpen könnyen össze lehet szerelni, csak az a titka, hogy a dugattyúszár végét neki kell támasztani valaminek, és három ujjal előrenyomni a kúpos dugattyún a három betétszegmenst annyira, hogy átmérőjük kisebb legyen, mint a munkahenger belső átmérője. Csak gyakorlat kérdése, egyáltalán nem olyan ördöngösség, mint amilyennek látszik. (Emlékszem, nekem akkor is sikerült, amikor én probálkoztam életemben először a lengéscsillapító szétszerelésével, pedig akkor még nekem sem volt benne semmiféle gyakorlatom.)
Egyébiránt létezik hozzá szerelőhüvely; ha érdekel, feltehetem a műhelyrajzát.

Az első és a hátsó szerkezet nem egyezik meg, de ezt már sokszor leírtam itt.
Első rugóstag: vékonyabb anyagból készült és nagyobb menetemelkedésű főnyomórugó, beszúrás a dugattyúszár végén, kisebb előfeszítésű csillapító-nyomórugó a gyengébb csillapítóerő érdekében, beütött V (VORN = elöl) betű az alsó, kúpos szeges csatlakozófejben.
Hátsó rugóstag: vastagabb anyagból készült és kisebb menetemelkedésű főnyomórugó, nincs beszúrás a dugattyúszár végén, nagyobb előfeszítésű csillapító-nyomórugó a nagyobb csillapítóerő érdekében, beütött H (HINTEN = hátul) betű az alsó, kúpos szeges csatlakozófejben.

Az 1964-1968 között gyártott KR51, valamint az 1968-1980 között készített KR51/1 és KR51/F típusok (kézi- és lábkapcsolású alaptípusú Schwalbék), ezen felül az 1980-1986 között gyártott KR51/2 N (alaptípus) lengéscsillapítói ugyanolyanok, mint a Staréi.
Az 1968-1980 között készült KR51/1 S, az 1974-1980 között gyártott KR51/1 K, valamint a KR51/2 E és KR51/2 L (1980-1986) változatokéi azonban nem; ezeket elöl-hátul hidraulikus csillapítású rugóstagokkal szerelték fel.


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!