|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Ormossy
Nem nagy ügy. Persze célszerszámok nélkül nem olyan egyszerű, de megoldható. Nézd meg a 2012.04.04. 23:30 időpontban elküldött hozzászólásomat, részletesen leírtam a motor kiemelését, szétbontását, és valahol a környéken ott van az összeszerelés, visszaépítés is.
|
zztop
Lehet kapni másfajta (klingeritből készült) anyagú tömítéskészletet is, de nekem nem jött be. Kényes, túl törékeny. Jobb a rajzlapból készült. Ha bizonytalan vagy, használj mindkét oldalon tömítőanyagot. (Pl. Den Bravent Sealant Gasket 300 - undorító, ecetszagú piros kence, de kiváló tulajdonságú, olajálló).
|
Kollegák!
Sajnos ki kell cserélnem a Staromban a berúgókar tengelyt.
Még soha ne húztam szét a blokkot, de most meg kell tenni.
Gondolom azt is fehér ember csinálta, majd csak boldogulok valahogy. Van valami trükk, fontos tudnivaló, amit úgy gondoltok, hogy tudnom kellene, mielőtt neki esek? Kérlek segítsetek, mit tegyek?
(Lehet, hogy el kellene vinnem szagemberhez?? Bár nagyon rossz tapasztalataim vannak ez ügyben...)
|
Köszönöm a választ Zsoel!
Nekem is az tünt célszerűnek, hogy a keverékben is használt, ugyanolyan olajat használjam, de így egyértelműbb.
A szettes fehér papírtömítést, meg azért kérdezem, mert elég leheletnyi, eredeti használatlan meg nincs. A rajta lévő megöregedett régit meg hiába tenném vissza sajnos...
|
zztop
Szia!
Bármilyen motorolajjal bekenheted. Legcélszerűbb persze ugyanazzal a kétütemű-motorolajjal, amit a későbbiekben is használni szándékozol a keverékhez, tehát ha te, teszem föl, MOL Arol 2 T-vel fogod üzemeltetni a motort, akkor azzal.
Ennek hiányában azonban megfelel bármelyik közepes viszkozitású (vagyis nem túl sűrű, de nem is túl híg) szintetikus vagy ásványi olaj, tehát akár hajtóműolaj is. Egyetlen fontos feltétel, hogy friss és tiszta legyen. Azaz: nem használunk fel ilyen célra fáradt olajat, lezáratlan edényben tárolt kenőanyagot, besűrűsödött, szemcsékkel teli vacakot valamilyen ősrégi flakon aljáról stb.
Igen, a hengertalphoz tökéletesen megfelel a közönséges keménypapír-tömítés, bár én a biztonság kedvéért el szoktam látni tömítőanyaggal is a felületét. A henger felé eső oldalát tömítőanyaggal, a motorblokk felé nézőt szilikonzsírral kezelem vékonyan, így légmentesen tömít, de szükség esetén mégis lehúzható marad a henger.
|
sziasztok!
Frissen fúrt henger visszaszerelésnél, milyen olajjal szoktátok bekenni a fölső tügőrgőt, új dugót, gyűrűket, hengerhüvelyt? A hengertalphoz az utángyártott szettben kapható sima fehér papírtömítést használjátok?
Sanyi
|
Sziasztok!
Most regisztráltam az oldalon, mindenkit üdvözlök!
|
Németh Attila
Szia!
Ugyanúgy kell elkészíteni a villamos hálózatot, mintha lenne benne akkumulátor is, csak nem szereled azt bele; attól semminek semmi baja nem lesz, ha a járműben nincs telep. Alkatrészeket nemigen lehet kihagyni, mindennek szerepe van. Talán csak az irányjelző-berendezés lehetne kivétel, de az meg úgysincs az itthon forgalomban helyezett járműveken. Más minden egyéb szükséges, a töltőtekercstől (a fényszóróizzón kívül minden más fogyasztót ez táplál) elkezdve a töltőberendezésen át (ebben van elhelyezve a hátsólámpa-izzó fojtótekercse) a kürtig (ha nincs benne a lámpaházban, ott van a helyén egy rusnya nagy lyuk).
|
Sziasztok!
olyan kérdésem lene hogy van egy starom s elektromosan szeretném bekötni de akksi nélkül . tudna esetleg valaki rajzot küldeni róla? előre is köszi Attila
|
DDRes
Örülök, hogy sikerrel jártál. Én is tartaléknak gondoltam volna még egyet, mert nem nagyon lehet ilyesmit beszerezni. Ha esetleg le tudnák gyártani és lenne lehetőség két példányt készíteni, továbbra is érdekelne egy darab (természetesen az ár függvényében).
|
PPisti!
Közben talán sikerül beszereznem egy eredetit, de mindenféle képpen szeretnék tartaléknak csináltatni másolatot róla. Egyenlőre várom, hogy a kezemben legyen egy eredeti, utánna tudnám vinni "mutatóba" mintának a kipufogóshoz.
|
bbalazs91
Szia!
Erre a tűrésre vonatkozóan nincs gyári ajánlás, de én azt mondom, olyan 0,05 mm-es játékig normálisnak tekintheted az illesztést (magyarul ha a tengelyváll átmérője mondjuk 19,96 mm, a belső csapágygyűrű belső átmérője meg 20,01, az még elfogadható). Ha ennél nagyobb a játék, akkor jobb, ha kicseréled a tengelyt valami jobb állapotúra. (A ragasztgatás ilyen helyen, ráadásul pont a legnagyobb forgatónyomaték fellépésénél, nem túl szerencsés megoldás.)
|
Sziasztok,
blokk generál után, az összerakás során az alábbi problémába futottam és mivel sehol nem találtam erre vonatkozóan adatot, hozzátok fordulok. A lánckeréktengely fogaskerék felőli részén ha a 6302-es csapágy könnyedén rácsúszik az problémát jelent? Ez normális jelenség, vagy cserélni kell a tengelyt esetleg a csapágy ragasztása is elegendő?
A tengely nincs kikopva végig azonos vastagságú és a gyári cspágy is rácsúszik.
A segítséget előre is köszönöm
|
kovati88
Az én egyik motoromon is krómozott küllő van, lassan 5 éve lesz, hogy felújítottam, és nem mondhatnám, hogy kiverte volna a rozsda. (Igaz, télen, sós latyakban én sosem közlekedem vele.) Alapvetően jó minőségűek ezek a krómozott küllők, nincs velük gond. Azonkívül ha ki lesznek téve az időjárás viszontagságainak, a rozsdamentesnek nevezettek is el fogják veszíteni egy idő után a csillogásukat, abban biztos lehetsz.
"Tulajdonképpen rozsdamentessel "örökös" lenne, ha szabad így fogalmazni, de ha összeadom az anyag + munkadíjat, meg gondoltam rá új gumit, belsőt, külsőt, meredek összeg jönne ki."
Ez így van. A veteránmotorozás nem olcsó hobbi, még egy Simson esetében sem. Ahhoz, hogy szép (és jó is) legyen egy Star, bizony káldozni kell rá, nem is keveset. Mindenesetre ha úgy gondolod, keress nyugodtan.
|
DDRes
Ha gondolod, lefotózom neked megfelelő szögből, referenciaként egy mérőszalaggal együt, mely segítségével ki tudod nyomtatni méretarányosan a fotót. Ez az alak levételéhez valószínűleg megfelelő lesz, valamint megmérem neked a pontos méreteit is. (Egy ilyen másolat kb. mibe kerülne, mert még lehet, hogy engem is érdekelne egy darab, amennyiben nem lenne negyon drága? Egyáltalán lehetne róla szó, ha össze tudnánk hozni a dolgot?)
|
Sziasztok!
starex, Zsoel
Csornai vagyok. Köszönöm a válaszokat, utánanézek én is pontosan mi mennyi. Annyit néztem, hogy van krómozott, meg rozsdamentes, utóbbi elég húzós, a krómozott minőségileg nem tudom milyen, remélem nem olyan, ami 2-3 után kiveri a rozsda. Tulajdonképpen rozsdamentessel "örökös" lenne, ha szabad így fogalmazni, de ha összeadom az anyag + munkadíjat, meg gondoltam rá új gumit, belsőt, külsőt, meredek összeg jönne ki. :D
Üdv:
|
Sziasztok!
Először is BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT KÍVÁNOK mindeniknek..Szeretném szíves figyelmetekbe ajánlani,mivel Simson Star Gporálról lévén szó,a Veterán Autó és Motor 2016.01.számát.,Két gyönyörűen restaúrált motort lehet benne látni,illetve..olvasni rövid történetüket.
Kerregés mentes berregést,,és mielőbbi jó időt kívánok!
|
PPisti!
Kölcsön is jó lenne, mert akkor csináltaték róla másolatot magamnak.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |