|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Szia Zsoel! Tudnal nekem segiteni? Honnan tudnek rendelni a fuggoleges mintas hatso labtartot? Elore is koszi!
|
starex
Így külsőleg olyannak tűnik, mint a gyári. Próbáld ki: ha a motor menetteljesítményei alapján beválik, nyugodtan lehet használni.
|
Zsoel
Az a rugós biztosítólemez eddig nem volt felszerelve, nem is kellett. Ezekután felteszem, csak elő kell kerítenem valahonnan.
A kicserélt síberre írtam, hogy remélem nem jár úgy, mint az elődje. Emlékezetem szerint az sem így nézett ki amikor beépítettem. Azon ötleteltem, ha a porlasztómban a síber furata kissé kopott helyenként a sok használattól, akkor könnyen befeszül a legtökéletesebb síber is, és nem egyenletesen kopik, amint azt a kiszerelt darabnál is láthattam. Így elkopott síbert még egyébként nem láttam, teszek fel róla képet.
A kipufogóval vettem egy új síbertűt is, Starnak írták. Ez volna: http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/14_simson_star-30/3933_simson_star_subertu/
Szereltél be már ilyet, vagy valaki más?
|
ákos
Milliószor leírtam már itt, hogy a Simsonoknak NINCSENEK színkódjai. Ezelőtt 40 évvel még nem létezett ilyesmi, hogy egységes színkódrendszer. "Olivbeige" és "Alabasterweiss" néven nevezik azt a két árnyalatot, amelyikre szükséged van, de ettől nem leszel sokkal okosabb. Ezeket a színeket csak kikevertetni lehet (úgy-ahogy leutánozva), eredeti színű alkatrészfelületek felhasználásával. Amúgy kb: RAL 9001, illetve RAL 6013+7008 1:1 arányú összevegyítése.
Ha a kipufogó gyári, és olyan, amilyen eredetileg is volt azon a gépen, senki emberfia meg nem mondja, hogy az nem az eredeti kipufogója. Semmit nem von le az értékéből.
|
starex
A hollander fölött kell(ene) lennie egy rugós biztosítólemeznek. De én emellett még egy kis kipufogó-tömítőpasztát vagy csavarrögzítőt is szoktam alkalmazni. Akkor nem rázódik le a csonkról.
Bocs, nem értem: mi nem jár így, és mi van a kopott karburátorral?
|
kisTSavo
Hát ha teneked az egytengelyűségtől való akkora eltéréssel újították fel a főtengelyedet, hogy az "lefogja" forgás közben, akkor vidd vissza ahhoz, aki "felújította", vágd a fejéhez, vedd vissz a pénzed, végül törd el mind a két kezét, hogy soha többet ne csinálhasson ilyesmit, mert az ilyen nem szakember, hanem közveszélyes kontár! Sajnálom, hogy ezt nem soroltam föl a lehetséges hibaokok között, de beláthatod, hogy ilyesmire normális ember nem is gondol.
Ismétlem: 40-ig nyugodtan kihúzathatsz egy háromsebességes Simsont kettesben.
|
Tisztalt Úraim!
Valaki tudna segíteni, hogy a simson Sr 4-4 (habicht) motorkerékpárnak mik a gyári színkódjai? Illetve a véleményeteket kérném ki, ha restrálok egy motort, veszít-e az értékéből, ha nem az eredeti kipufogó van rajt, hanem egy ugyan olyan gyári kinézetű?
|
Zsoel
Köszönöm a jótanácsokat! A kis karbantartás alatt én is valami hasonlóra gondoltam. Hegesztés, drótkorong, festés. Az orra amúgy már volt hegesztve, azért ilyen rozsdás. Egy kis köracélos erősítést kapott, pedig repedés nem látszik elsőre. Talán masszív két személyes üzemben állhatott egykor, és csak biztosra akartak menni.
Ja igen, a hollanderem hazafelé 2-3 km-ként lelazult. Most bekerül a szerszámok közé a gyári kulcsa is, mert csavarhúzóval nem valami szakszerű, se nem egyszerű a meghúzása
Észrevettem, hogy váltáskor lassan esik vissza a fordulat. A régi bowden jó volt, pedig arra gyanakodtam. Hát a síber elől fent, és hátul lent volt szétkopva. Az szorult benne. Kicseréltem egy sokkal jobbra. Remélem ez nem jár így(talán a kopott karburátortól?)
|
Zsoel
Az lett a vége a történetnek hogy kicseréltem a jelenlegi főtengelyét a régi használtra, tehát arra amivel vettem. A használt főtengely viszont több sebből is vérzik. Egyrészről könnyen belemegy a csapágyba a gyújtás oldali rész, de még épp nem forog el rajta, másrészről kérdéses hogy mikor volt a hajtókar cserélve.
A felújított főtengely viszont sehogy sem tudott olyan könnyedén forogni mint a régi használt. Ez érezhető akkor is amikor csak kézzel átforgattam henger és primer fogaskerék nélkül, illetve üresben is olyan lassú és kellettlen volt a gázreakció.
Most a régi, használt főtengellyel nagyon szép a gázreakció üresben és már a menetteljesítmények is jobbak. Kis hátszéllel tankra hajolva 78 kilómmal GPS szerint megvolt a 67Km/h :)
Centrírozási hibára gyanakszom az felújított főtengelynél, hiszem könnyedén forgott az is ha csak az egyik blokkfélben volt benne.
Ez a régi használt remélem bírja egy darabig ugyanis ennek azért van egy kicsi hangja.
Egyébként lehet csak az én fülemet zavarta a közel 40ig való kihúzatás. Kissé furcsa a 250-es ETZ-ről visszaülni rá, de a kis köbcentit pörgetni kell csak úgy látszik kijöttem a gyakrolatból.
|
kisTSavo
Tehát mechanikailag elvben minden renben van.
Akkor viszont mégsem olyan jó a gyújtás és/vagy a porlasztó, amilyennek te gondolod. :) Valami még nem oké. Ennél többet "távgyógyítással" nem tudok mondani, de valószínű, hogy csak valami kis árnyalatnyi hiba van, például nem tökéletesen van beállítva az alapjárat (ennek ugye nagy befolyása van a részterhelési tartományra is), ugyanehhez kapcsolódva: nem jó a részterheléstű beállítása, vagy nem megfelelő kúposságú a tű, kopott a tű és a tűfúvóka, nem elég intenzív a gyújtószikra, és hasonlók. De az ilyesmiket már csak tapasztalat és kísérletezgetés alapján lehet megállapítani.
Mellesleg, az, hogy egyesben 20-ig, kettesben 35-ig "húzatod ki" a motort, teljesen normális dolog, sőt, a 35 még kicsit kevés is, inkább erős 40-ig célszerű.
|
Zsoel!
Komplett felújításon esett át a motor, amely magába foglalta az összes csapágy, szimmering cseréjét, a henger fúrását és a főtengely felújítását is. Azóta kb400 km van a motorban és nem történt semmi változás.
|
starex
Én leégetném, drótkoronggal fémtisztára pucolnám, aztán pedig CO-val kihegesztgetném azt az ülést. MÉG nem túl csúnya, most még menthető, de az eleje csúnyán rohad, és már bőven vannak rajta kezdeti repedések is, amelyeket ha nem kezelnek, tovább fognak terjedni, és végül kettérepedhet a lemez. Ha már egyszer le van szedve szivacs és huzat, érdemes ezt megcsinálni, majd rozsdagátló alapozóval ellátni, illetve szürke fémzománccal két rétegben lefesteni, mielőtt az új huzat rákerül. Ugyanis a huzat rögzítésére szolgáló kis fülecskék sem bírnak el korlátlan számú ki- és visszahajlítást, előbb-utóbb letöredeznek. Ha már egyszer szét van bontva a nyereg, mindenképpen javaslom a fentiek kivitelezését.
|
kisTSavo
A motorkarakterisztikában, így a nyomatékgörbében is nagyon csekély az eltérés Star és S51 között, mivel az S51-nek mindössze 4 mm-rel hosszabb a lökete (viszont ezzel együtt 2 mm-rel kisebb a dugattyúja). Egy háromsebességes S51 és egy Star között, ha kifogástalan műszaki állapotúak, nincs lényegesen nagy különbség menetteljesítmények tekintetében. Inkább az a kérdés, hogy mechanikailag milyen állapotban van a motorod? Szimeringeket cseréltek benne mostanában? Hengerfúrás volt? Mert ez az "alacsonyabb fordulatszámon nem megy" hibajelenség leginkább ilyenek miatt szokott előjönni, ha egyébként a porlasztó, gyújtás és (amire gondoltál is) kipufogó rendben van.
|
KisTSavo
A kettest nem tudom mikor, de hármast csak akkor kapcsolok, ha elértem a 40-et. Az 50-es blokkoknál rövidebb a löket az 51-eshez képest, ezért pörgetősebbek. A főtengelycsapágyakat a váltóolaj keni, szóval bírják is.
Lekaptam az üléslemezről délután a szivacsot és huzatot. A szivacs úgy nézem a gyári lehet, a huzat valami kisipari cucc, hozzáalakítva. Az elejét összébbhúzták. Talán az 50-51-es Simsonokra árulták valamikor.
A lemez nem vészes. Egy karbantartás azért ráfér.
Provizorikusan visszatettem, mivel még ma ki szeretném próbálni az új kipufogót.
|
Sziasztok!
Van egy 1968-as Star-om. Üresben szépen veszi a lapot gondolkodás nélkül és végsebességre sincs panasz (szélcsendben egyensen ülve 64Km/h GPS szerint.) Viszont alacsony fordulaton nem igazán megy megfelelően, tehát minden fokozatban egészen ki kell húzatni. Egyesben majdnem 20-ig, kettesben 35-ig ha nem akarom feltartani a forgalmat. A gyújtást a gyári értéktől próbáltam kisebb nagyobb megszakítóhézaggal és előgyújtással is. A karbi is jól be van állítva, hiszen alacsonyabb fordulatról is gondolkodás nélkül húz csak nagyon gyengén. Másik, jól működő motorról raktam át kipufogót is és a helyzet változatlan.
Esetleg csak hozzá lennék szokva hogy az 51-es Simsonok alacsonyabb fordulaton jobban használhatóak és ez az alacsony fordulati nyomatékszegénység a túrbóhűtéses blokkok sajátossága?
|
starex
A gyári öntött szivacs formásabb, elegánsabb, viszont (40-50 éves lévén) általában meg van gyengülve, illetve a használat miatt szét van s*ggelve. Az utángyártott vágott szivaccsal nem néz ki annyira jól a nyereg, meglátszódik a bőrhuzaton, hogy nem eredeti szivacs van bévül - viszont vastagabb, feszesebb, jobban elnyeli az üléslemez formáját és az útegyenetlenségből származó felütéseket, rázkódásokat, sokkal kellemesebb ülés esik rajta. Valamit valamiért.
|
maggio65
Köszönöm a gratulációt! Zsoel mondta, hogy kényelmesebb is az utángyártott szivacs. Nem várok vele sokáig
|
Zsoel
Értem, köszi. A csomagban amúgy Schwalbére való kipufogó felfogató, és a könyökre a dobot rászorító bilincs volt. Ennek az eredeti taiwani csavarját kicseréltem, mivel nem lehetett normálisan meghúzni. Nem bírta a menet. Kapott egy 8.8-ast helyette. Így már nem mozog a könyök a dobnál.
Az ülés nekem sem a szívem csücske. Megvételkor jó pontnak számított, mivel az összes többi Staron amiket néztem mind szakadt ülés volt. Megvan a gyárira inkább hasonlító cseredarab nindenből hozzá, de még nem álltam neki feltenni. Erre hamarosan sort kerítek. Remélem az üléslemez teteje is olyan szép, mint az alja.
|
starex
Szép lett gratula!Az ülés pedig valóban megérett a cserére, az új szivaccsal huzattal készen is lesz a motorod.
|
starex
Nincs, de a szerkezetével sem, mert a kipufogóban nincs semmiféle dobozolás. Passz. Szerintem úgy kell érteni a dobozost, hogy komplettan adták, minden tartozékkal együtt, mert egyébként úgy kínálják, hogy külön van a könyök, külön a dob, külön a végdarab, és külön kell megvenni a hollandert meg a bilincseket. Jobb ötletem nincs.
Egyébként szép, bár egy kissé hátracsúszott a dob, a könyökbilincsnek kb. a kis kerek ablak alatt kellene lennie. Nem tudom, ez a kipufogó hogy viselkedik, de gyári kipufogó esetében bizos, hogy nem mindegy, hogy a könyök mennyire lóg bele a dobba, az befolyással van a motor viselkedésére. Amúgy különösebb kifogásolható már nem nagyon van rajta esztétikailag, leszámítva persze azt az idomtalan, bumfordi ülést - de ha neked tetszik...
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |