|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Zsoel
Nagyon köszönöm a segítségeset! Pontos iránymutatást adtál, mert az előbb kimértem az akkut és csak 12,66 V-ot mutatott a műszer. Határeset, de még időben észrevettem a hibát. A savszintek jók elvileg, már amennyit láttam a garázs izzójának a fényénél, de nemrégiben cseréltem, akkor feltöltöttem. Még kicsivel több is került némely cellába. A töltés viszont lehetséges hogy gyenge, utánanézek hogyan lehet rajta segíteni. Jobb esetben a szénkeféket elég lesz megpucolni.
A gyári kondenzátort egyébként visszaraktam, szerintem sem az a rossz.
|
starex
Az MZ motorkerékpárok (az ETZ-k csakúgy, mint korábban a TS-ek) nem éppen a megbízható elektromos rendszerükről híresek... Ugyan az ETZ-ken már háromfázisú generátor van, az sem sokkal jobb, mint a korábbi dinamó, simán előfordulhat, hogy egyszerűen azért nem működik kellő intenzitással a gyújtás, mert az áramtermelő aggregátor nem képes kielégítően ellátni a feladatát, és bekapcsolt világítás mellett nem jut elég szufla a kövér gyújtószikra képződéséhez. Ha nem kielégítő a töltés, egy idő után az akkumulátor is kifekszik, ami által már indításkor sem elég intenzív a szikra. A mi kis TS-ünket sem nagyon lehet 4000 fölé pörgetni, ha a világítás be van kapcsolva.
Szóval mielőtt megbolygatod a gyújtás alkatrészeit, szerintem előbb ellenőrizd az akkumulátor állapotát (feltöltöttség, elektrolitszint, savsűrűség, ezek értékesorrendben: 12,7-13,5 V; MAX jelzés közelében - utántöltés CSAK desztillált vízzel!; 1,28 kg/dm3), valamint az üzemi töltőáramot (feszültség 13,8-14,6 V, áramerősség 11,5-14 A között). Ha az akkumulátorod 12,5 V alatti feszültséget mutat, vagy az üzemi töltőfeszültség tér el jelentősen az elvárt értékektől, akkor egyelőre az áramforrásokat tedd rendbe, ne kísérletezz a gyújtás javítgatásával.
|
Még annyit, hogy a kondenzátort cseréltem. A trafót még nem néztem.
|
Zsoel
Lenne egy MZ-s kérdésem hozzád ha nem gond. Néha 4000/s fordulatszám környékén ötödikben köhög a motor, visszalassulok 70 km/h környékére aztán újra gyorsítok 85-ig. Karburátor hibára gondoltam, ezért kivettem a gyertyát ami kicsit sötétebb volt mint mint kéne, fél fordulattal kijjebb tekertem a levegőcsavart, de a köhögés ugyanúgy előjön minden sebességfokozatban mint eddig. A gyertyaellenőrzésnél viszont észrevettem, hogy igen gyönge a szikra. Gyöngébb mint akármelyik lendkerékgyújtású motoromon. Lehet hogy trafót kéne cserélni, vagy kondenzátort? Még szerintem gyári lehet, TGL van benne. A motorban 24 ezer km van. Kicseréltem a garázsban találtakra, de a szikra nem lett nagyobb. Bár használtak voltak azok is, max csak fiatalabbak. A trafót ki lehet mérni? Nem tudod kb mit kéne mutatnia a multimézternek?
|
sanyi4012
Őszintén szólva, eddig nem is tudtam, hogy a Trophykon van csíkozás. De akkor ez még az első generációs Trophy, igaz? A hatvanas években volt divat ez a csíkozósdi, utána szerencsére gyorsan eltűnt.
Én egyébként egyetlen egyszer próbálkoztam csíkozással, egy Pannonián, de megfogadtam, hogy soha többé: nekem ehhez nincs se türelmem, se kézügyességem. (Hála istennek, hogy a Staron nincs!) Ilyesmit olyan emberre kell bízni, aki szépen meg tudja csinálni. Ezzel kapcsolatban annyi tanácsot tudok adni, hogy ha bázisfesték-fedőlakk kombinációs festést alkalmazol, akkor a csíkozást mindenképpen a bázisfestékre vidd föl, és azzal együtt lakkozd a felületeket (ebben az esetben a festékbolt eladója tudja megmondani, milyen festék jó, amely sem a bázisfestékkel, sem a lakkal nem vész össze), ha pedig kétkomponensű festéket vagy sima zománcot használsz - ámbár ez utóbbival nem kapsz szép eredményt -, akkor lehetőleg ugyanabból a festékből válassz másik színt a csíkozáshoz.
|
Zsoel
Egyenlőre a tőcsavart nem cseréltem ki,de egy második anyával ráhúztam és most jó,nem fúj ki a hengerfejnél,és végre normálisan jár megint a motor:) Az MZ kerekeket egyenlőre félretettem, most a festéssel,alapozásal foglalkozok,de majd úgy próbálom ahogy mondtad.
Festéssel kapcsolatos kérdés: Nemtudom te csináltál-e már ilyet de szerinted milyen festék kéne a csíkozáshoz az MZ-n?
|
Zsoel
Köszi szépen a képeket! Ezt a fajtát könnyebb is állítani ahogy tapasztalom, már át is fűztem.
|
starex
Gyárilag is alkalmaztak többféle fűzési megoldást, de szerintem ez a legelegánsabb és leglogikusabb, én is ezt követem.
|
köszönöm a segítséget akkor arany szinü lesz ralyta
|
Szasztok!
Vettem pár dolgot a Staromhoz. A csomagtartó guminál nem tudom pontosan hogyan is volt. Apám befűzte ahogy emlékszik rá, de nem biztos benne ő sem. Már 40 éve volt...
Jó így a befűzés?
A rögzítésről nem készítettem képet, ez úgy is jobban látszik. Meg ezt kell oldani-húzni, ha rakok rá valamit.
|
mazda
Az eredeti aranyozott. Az ezüstszín már csak valami utángyártós elképzelés.
|
egy kiss segitséget szertnék kérni van egy 1972-es stárom és hiányzik róla a pajzs embléma de van ezűst és arany szinű Kérdés ,hogy melyikkel jött ki a gyárból
|
sanyi4012
Szerintem azért megy jobban, mert most már kap rendesen üzemanyagot, nem gondolot? :)
A dugattyú fölött, a hengerfejnél nem szívhat be fals levegőt, ott a kompresszió (és vele az üzemanyag-keverék) szökik el, ettől függetlenül ez is teljesítménycsökkenést, gyenge, bizonytalan működést okoz, de csörgést nem. Csörgést elsősorban mechanikai hiba generál, igen kis valószínűséggel gyújtáshiba (túl nagy előgyújtás).
Az abroncs peremét mindenhol le kell ugrasztani a kerékpánt pereméről, és körben (akár a földön, ráállva) belenyomni a mélyágyba (ahol a küllőanyák vannak). Ekkor a szelepnél ki kell hogy tudd emelni az abroncsperemet, és akkor lépésről-lépésre körben szépen fel lehet feszegetni. Szappanos vízzel is be lehet spriccelni a gumit körbe, attól könnyebben mozdul.
|
Zsoel
És egy MZ-s kérdés:
Nem tudom leszedni a kerekekről a gumit!:D Mit javasolsz? Nagyon erős:/ Esetleg keressek valami hosszabb vasat?
|
Zsoel
Nemtudom már miért vettem lejjebb,de végülis rájöttem,hogy a benzincsapban van a hiba, csak tartalékon üzemelt,igy ki kellett tisztítanom:) Rájöttem,hogy a motor jobban megy mint eddig, tehát a gyűrűcsere mintha még javított is volna a dolgon,viszont a csörgés megmaradt:/ A henger egyik tőzsavarjára az anyát valahogy túlhúztam,vagy nemtudom,de ott viszont kicsit jön ki az olaj felül.Ott szívhat be falsot? Ez okozhat esetleg csörgést?
|
Zsoel
Igazán nincs mit! Sok szerencsét a kereséshez!
|
starex
Jól van, azért köszi, hogy utánanéztél. Majd körülnézek, előbb-utóbb biztos fogok találni használt darabot.
|
Zsoel
Körülnéztem a padláson, de nem találtam porlasztót. Ha nem tudsz normális áron szerezni N1-5-öst, max elviszem a Staromra vett első porlasztót. Hátha azért buzerálták mert mondjuk Schwalbére tették rá, és úgy már jól működne.
|
sanyi4012
Fogalmam sincs, mennyire kopott a henger, így nem tudom azt mondani, hogy garantáltan fúrni kell. Eddig nem csörgött? Gyűrűcsere nemigen okoz ilyesmit, viszont rossz porlasztóbeállítástól csilingelhet a motor, ahogy rossz gyújtástól is. Hogy a bánatba törött el mindkét gyűrű? Egy sem szokott. Valamint ha fuldoklik a motor, akkor miért lejjebb veszed a benzinszintet?
|
Zsoel
Nekem is a gyűrűvel van most problémám,mint Kornel3-nak. Eltörött mind a kettő :// Ma vettem rá újat, és beleraktam. A henger már egyszer volt fúrva, az első túlméretre. Elmentem vele,tettem pár kört, nagyobb fordulatnál elkezd csörögni. Nekem is a fúrást javaslod? Mennyi pénz az dugóval és gyűrűkkel együtt?
Másik: 5 perc motorozás után lefullad a gép. Hozzányúltam az úszó lemezkéjéhez,fentebb hajlítottam,hogy jobban odazárjon. Szerinted ettől lehet?
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |