|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Blage
"a motorosboltban nem megfelelő zégereket adtak a csapszeghez (nagyok voltak)"
Én ilyesmiről eddig még mesekönyvben sem olvastam. A dugattyú, a kompressziógyűrűk, a csapszeg és a biztosítógyűrűk összetartozó alkatrészek, kis dobozban szokott benne lenni az egész.
|
Zsoel!
Köszönöm a választ.
Tegnap sikeres volt a műtét. Mivel az itthoni fémmegmunkálási lehetőségeim igencsak korlátozottak, fából faragtam egy bevezető tüskét, ami remekül működött, és a hézagolókat szépen központosan a helyére vezette, mire a csapszeg odaért.
Bosszúság azért volt, mivel a motorosboltban nem megfelelő zégereket adtak a csapszeghez (nagyok voltak), de szerencsére volt otthon egy még korábban beszerzett "hulladék" blokk, amiből ki tudtam műteni a kellő alkatrészt, így a blokk végre összeállt. A héten bepatintom a vázba és végre kezdődhet a bejáratás :)
|
sarilaci
Attól függ, milyen motorfordulatszámon méred. A legmagasabb tartományban fölszaladhat akár 8-10 voltig is a feszültségmérő.
|
Zsoel !
Mármint arra a két pontra ahova az akksit kell kötni ?! Oda csatlakoztatom a mérömüszert ! Akkor mit mutat ? sarilaci
|
Üdv. Zsoel !
Szóval az volna a kérdés elindittom a motort ráteszem a mérömüszert az akkumlátor helyére mit kell mutatnia ? Most érthetöbben fogalmaztam ? ( ez vagyok én ) Szép napot !sarilaci
|
sarilaci
Szia! Bocs, de nem igazán értem a kérdést.
|
Üdv. Zsoel !
Lehet hogy már irtál rola (én nem találom ) a kivezetésnél ami csatlakozik az akkumlátorra hány V- ill. A -nek kell lenni ? Illetve menyit kell mutatni a mérömüszernek ? Köszönöm.Szép napot ! sarilaci
|
Blage
Ne foglalkozz a dugattyún lévő olajozófuratokkal. A csapszegnek rendeltetésszerűen a hajtórúd kisfejében kell elforognia, pontosabban az abban lévő sikló- vagy görgőscsapágyban, tehát ha a dugattyúcsapszeg hidegen szorul a dugattyúszemben, az normális. (Sajnos a mai utángyártott dugattyúk esetében ez már elég ritkán fordul elő.) A csapszeg beszereléséhez a dugattyút fel kell melegíteni 80...100 °C-ra, például rezsón, és így kell besajtolni a csapszeget (leghelyesebben a kifejezetten erre a célra való tüskével).
Az általad említett olajozófuratok azért vannak ott, mert üzem közben a dugattyú ugyanúgy, sőt még jobban átmelegszik, mint ha szereléshez melegítenénk fel, ezért olyankor el tud forogni a csapszeg is a dugattyúszemben.
|
Sziasztok!
Újabb kérdés :)
A dugót szerelném fel, de a beleillő csapszeg igen szoros, hidegen bele sem megy.
Melegíteni kell a dugót és úgy összetenni? A motoros boltban ezt mondják....
De akkor minek az olajozó furat a dugóban a csapszeg furatánál?
Valahol anno azt olvastam, hogy a csapszegnek is tudnia kell valamennyire elforogni, és az olajfurat is ezt támasztja alá.
Ha üzem meleg a motor, a dugó tágul annyit, hogy akkor már el tud majd forogni a csapszeg, vagy balgaság amit a boltban mondanak és a csapszegnek hidegen is bele kell tudnia menni a dugóba? Vagy az a balgaság amit gondolok és nem kell annak elforognia, melegírtsek, tegyem össze és örüljek a végeredménynek? :)
|
Szia Zsoel!
Köszi, a gyors választ!
|
Sziasztok!
Turbós blokk. 70-re (68) felfúrt henger, széria felömlőkkel és karbival, széria fúvókák, és hozzáalakított széles préssávú hengerfejjel, mekkora előgyújtást állítsak be?
Ha jól gondolom az 1,4-nél több kell, mint az 51-esek esetében, de mennyi? :)
Köszi előre is!
|
Zotya
Szia!
Csak ahhoz jó. Illetve adott esetben jó lehet akár máshoz is, de ez alapvetően Simsonok lendkerékmágnesének lehúzására szolgáló célszerszám.
|
Üdv! ez a lehúzó jó simsonra is?
2012.04.05 11:26 Zsoel „
legaborgo
Így néz ki a lendkeréklehúzóm:
|
sanyi4012
Én ezt már egyre nehezebben bírom követni.
Jól értem, hogy úgy közlekedtél vele, hogy csak gyújtótekercs volt az alaplapon? Nehezen tudok "távgyógyítással" motort javítani, de annyit mondhatok, hogy az alaplap három tekercse összefüggésben van egymással. Ezt itt most nem akarom részletezni, elég annyi, hogy ha valamelyik tekercs hiányzik vagy hibás, akkor az ráhatással van a másik kettőre is. Tehát ha már tényleg nem maradt más lehetőség, akkor az sincs kizárva, hogy az egyik tekercsben lévő menet- vagy testzárlat okozza a gyújtótekercsben a zavart. Lehetséges, hogy hidegen nem mutatkozik a tekercsprobléma, ezért akkor megy a motor, de mikor a tekercsek a bennük folyó áram hatására felmelegszenek, előjön a gyújtáskihagyás.
Mellesleg az új gyújtótekercs ténye önmagában semmit nem jelent: vannak nagyon jó monőségű és nagyon vacak utángyártott tekercsek egyaránt. Ráadásul ez ugyanúgy vonatkozik az egyéb alkatrészekre is, a kondenzátorra főleg. Találkoztam már vadi új, de gyártáshibás darabbal is.
Az alaplap csak egy darab aluöntvény, nem tud elromlani. Egyetlen hibája lehet: ha szakszerűtlen szerelés következtében összeverték, eldeformálták, akkor esetleg nem központosan ül a blokköntvényben kiképzett fészekben, illetve a tekercsek sem megfelelően helyezkednek el a furatokban. Emiatt nem lesz mindenütt egyforma méretű a tekercsek vasmagja és a lendkerék mágnesbetétei közöttii légrés, amire pedig ez a szerkezet nagyon érzékeny. De ugyanez a jelenség akkor is előállhat, ha a blokköntvény fészke van megnyomorítva.
Illetve még van egy olyan eshetőség is, hogy a lendkerékmágnes pólusai lemágneseződtek, illetve már egyenlőtlen mágneses erősségűek.
|
Zsoel
Köszönöm a segítséget,rájöttem,hogy nagyon egyszerű visszakötni,csak mikor először próbáltam,este volt már,és nem láttam jól a színeket a lámpafénynél.
A lényeg,hogy végül kicseréltem az eredetire az alaplapot,a gyújtótekercs maradt a régi,és egy új kondenzátor. Vettem új gyújtókábelt is,új gyertyapipa,új NGK gyertya. A motor beindult,étökéletesen ment.
Egy darabig.
Ma motoroztam vele egy-másfél órát,és a végén elkezdett megint szaggatni,még éppen hazaértem vele. Letoltam,rá pár órára be akartam indítani,nem indult. Szétszedtem megint, leszedtem a töltőtekercset(csak az volt már rajta) megpróbáltam úgy,nem indult. Kicseréltem a gyújtótekercset is az újra,tehát új volt minden: kondi,gyújtótekercs,vezeték,gyertyapipa,gyertya. Szikra volt, de nem indult.
Benzint kap továbbra is,a karburátort,a kipufogórendszert,de a hengert is átnéztem már nemegyszer. Ráadásul mondom,ma kb egy órán át tökéletesen üzemelt a motor,és tegnap is,és tegnap előtt is. Mellékesen még megjegyezném,hogy a régi tekercsel még 2-3at pöffen a durrogás mellett,az új gyújtótekercsel viszont kizárólag durrog.
Úgy érzem, az én motorom meghalt:-)
Van még valami ötleted esetleg? Logikátlan,de venni fogok egy új alaplapot,mert alaplap csere után egy ideig üzemelt,és lehet,mikor kicserélték anno az alaplapot akkoris nem véletlen tették ezt,valami misztikus hiba keletkezett az alaplapon ami 30év állás után meg egy kis tisztogatás után megszűnt 3 nap erejéig.:-))) +olvastam erről egy cikket a neten,ugyan ilyen hibája volt a motornak, ugyanezek a tünetek,és cserealaplappal minden tökéletes lett. + nem tudok már mit kicserélni: D
|
sanyi4012
Hát akkor nálad valami nagy gubanc van.
Piros alapon sárga csíkos vezeték csak egy van az alaplapon, az pedig a töltőtekercs (féklámpatekercs) "megcsapolásáráról" származó harmadik láb, az 59 a kapocs. Ennek kell a biztosítótábla egy-egy késsel rendelkező pontjának egyik oldalára kerünie (a másik oldalra jön a töltőberendezés zöld vagy zöld-piros vezetéke, attól függően, milyen erős töltőáramot szeretne a használó).
Emellett jön még ugyanerről a tekercsről a végkivezetés, az 59 b kapocs, ennek szürke alapon piros vezetéke van, és a gyújtáskapcsolón lévő hármas csomópontra megy, összecsatlakoztatva részint a féklámpaizzó 54-es piros-fekete vezetékével, részint pedig a töltőberendezésbe menő egyik szürke-fekete 59 b vezetékkel.
Valamint van még a fényszórótekercs 59-es vezetéke, piros alapon fehér színű vezetékkel, amelyika gyújtáskapcsoló 59-es kapcsához csatlakozik. (Ez a kés az előbb említett hármas késcsomópont felett található a gyújtáskapcsolón.)
Illetőleg van a megszakítóról a gyújtáskapcsolóra menő, 2-es számú testelővezeték (mikor a gyújtáskulcsot 0 állásba fordítod, ez a vezeték letestelődik, így a rövidre zárt áramkör miatt megszakad a gyújtás), barna alapon fehér csíkkal, értelemszerűen a gyújtáskapcsoló 2-es pontjára kötve.
Fontos, hogy a gyertyapipát is cseréld ki, illetőleg próbálj meg egy másikat is, mert a benne található zavarszűrő ellenállás esetenként meghibásodhat, és ez is okozhat gyújtásproblémákat. Ellenőrizd továbbá, hogy a blokköntvényben elhelyezett gyújtóvezeték-rögzítő bakelit sértetlen-e, nincs-e rajta repedés vagy bármilyen sérülés, és megfelelően össze van-e csatlakoztatva a gyújtótekercs kivezetése a gyújtóvezetékkel.
|
Zsoel
Holnap újra beállítom a gyújtást és a hézagot, biztos ami biztos,kicseréltem a gyári alaplapra azt ami fent volt,mivel az már egy utángyári alaplap volt. Így elmondhatom,hogy a kondenzátor, a tekercs és a megszakító is új,és a gyári alaplapon van amit szépen letisztítottam. A gyertya is új,sőt még a gyújtókábelt is lecseréltem újra. Az lenne most a kérdésem egyenlőre,hogy kikötöttem a gyújtást fent a fényszóróházban. Megy fel két piros-sárga vezeték,az egyik a világító tekercsről,a másik a töltő tekercsről. Melyik hova megy? Illetve megy még fel egy barna-fehér,az a kapcsolóba,és megy fel egy szürke-piros,az a jobboldali biztosítékra. A két piros-srága a gyári rajzon is a biztosítékra van illesztve,viszont ott jobbra fent csak egy hely van,amire rámegy a szürke-piros. A kapcsolón van egymás felett két hely,arra volt bekötve ez a két vezeték,viszont nemtudom most,hogy a két egyforma vezeték közül melyik melyikre megy,az alsóra,vagy a felsőre.:/
|
maggio65
Pár éve még április végén tartották. Tovább kellett várni rá de sokan is voltak. Talán most az utolsón mintha emelkedett volna kicsit az árusok száma. Egy Polgárditól azért messze elmarad, ám kezdetnek megteszi. Tavaly szép idő volt, most nem kecsegtet sok jóval. De reménykedjünk. Főleg azért, mert motor nélkül nem biztos hogy felismerlek még, Te persze könnyen vagy
sarilaci
A győri börzéről beszéltünk maggio-val. Lassan beindul a börze szezon máshol is. Ha az ország közepe felé laksz könnyen eljuthatsz egyre. Arrafelé ugyanis gyakrabban rendeznek. Amúgy nagyjából az egész ország területét lefedik már a börzék. Érdemes kilátogatni akkor is, ha nem szeretnél venni konkrétan semmit, akár csak nézelődni is megéri.
|
http://www.veteran.hu/esemenynaptar#year=2015&month=3&day=12&view=list
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |