|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Üdv fórumosok!
A napokban rendeltem egy kis csomagot a kamioldmotor oldalról, más motoralkarészek mellett a Staromhoz szürke km óra spirál mellett az első fék és kuplung karjára való műanyag hüvelyeket. Ez utóbbiak nem jöttek, mivel nincsenek készleten. Tavaly is akartam már rendelni, de akkor sem volt. Nem volt kiírva hogy elfogyott, örültem is hogy végre ezek sem fognak hiányozni. Lehet ilyet venni itthon, vagy külföldről kellene rendelnem? Ha jól emlékszem csak ebben a webáruházban láttam, de lehet hogy csak figyelmetlen voltam és máshol átsiklottam felette.
Üdv: starex
|
Zsoel ! Köszönöm a gyors s szakszerü segitséget !!! sarilaci
|
Ormossy
Igazán nincs mit, örülök, ha segítettem. (Kijavítottam az elgépelésedet.)
|
Zsoel
Köszönöm, ez nekem is nagyon hasznos volt.
(Én is beleestem 21-18 W-os hibába...)
|
sarilaci
A kések száma tulajdonképpen teljesen lényegtelen lenne, kétkéses, háromkéses relé egyformán megfelelne a célra.
A harmadik kés valójában csak azért van, hogy rá lehessen kötni az irányjelző működését visszajelző lámpa vezetékét. De műszaki szempontból még ez is indokolatlan, csak esztétikai szerepe van, ugyanis a 49 a és a C [Control = Ellenőrző(lámpa)] kés a relén belül közösítve van, tehát a külön kapocs célja csak az, hogy ne a relén kívül kelljen két vezetéket kötni a 49a késre kapcsolt sarujára. A C kapocs így az irányjelzőizzók villogásával egy ütemben kap áramot. De a Star esetében, ugye, nincs szükség visszajelzőre, hiszen a vezető tökéletesen belátja vezetés közben mindkét irányjelzőlámpa működését. Tehát a kettő helyett három késtől még jó lenne ez a relé.
Viszont az egyéb paraméterekkel baj van, ugyanis a 6 V 2×21 W-os relé sajnos nem megfelelő ide. Ez a relé 6 V-os Simson S50/S51-hez, MZ TS-ekhez, 6 V-os Trabantokhoz és hasonlókhoz való, szóval olyan 6 V-os névleges feszültségű járművekhez, amelyek 4 irányjelzőlámpával rendelkeznek; kormányindexes típusokhoz nem jó. Éspedig azért nem, mert egyszerre két izzó működtetésére van méretezve, míg a Star esetében egyszerre csak egy izzó működik. Tehát ha ezt bekötöd, bekapcsoláskor úgy fogja érzékelni a dolgot, mintha az egyik izzó ki lenne égve, ezért a "másik" (vagyis valójában az egy szem izzó) sokkal gyorsabban és halványabban fog villogni. Gyakorlatilag alig látszódik ilyenkor a villogás, inkább csak olyan hunyorgás jelleggel. Szóval ide sajnos kifejezetten 6 V 1×18 W-os relét kell szerezni.
Bekötni pedig úgy kell, hogy egy vezetéket elhozol a biztosítótábla 4 A -os (két-két késsel rendelkező) biztosítós védett oldaláról (vagyis a piros töltővezetékkel ellenkező oldalról) a relé 49-es kapocsra, a 49 a kapocsról pedig elviszel egy másik vezetéket az indexkapcsoló közös pontjára, és kész. Mikor az indexkapcsolót elmozdítod alsó vagy felső állásba, akkor az adott izzólámpán keresztül záródik az áramkör, és a lámpa villogni kezd.
|
Zsoel !
Elöször is köszönöm a fotókat ! Igy már eligazodom. Közben megint lenne egy kérdésem, az eredeti index relé két késes .Én kaptam egy DDR-est ami 6V 2X21 W . Igen ám csakhogy ez három késes, van rajta egy C pont, egy 49a és egy 49 es pont. A kérdés pedig jó lesz ez nekem hogy kell bekötni, ill. mi a külömbség a kettö és a három késes közt ? Hát ezek a problémáim . Kérlek ha tudsz hamarosan válaszolj ugyanis szegény moci szétszedve várja a megujulást. Egyszoval ebbe az idöbe érek rá vele foglalkozni. Köszönöm. Szép napot sarilaci
|
sarilaci
Szia!
Persze, hogy le kell venni a tartályt, az alatt van a szóban forgó lemezfül:
És így kell rajta lennie a relétartónak, benne a relével:
|
Üdv. Zsoel !
Már kértem segitséged az irányjelzö bekötéshez, nos megint szeretnék egy olyasmit hogy hol van a vázra erösitett fül vagy mi ahova az index relét kellene fogatni ? tudnál valami képet küldeni ? Nagyon megkönyitenéd a dolgom. Hiába keresgélek csak azokat a füleket találom ahová az üzemanyagtankot kell fogatni. Vagy talán oda ? esetleg lekell venni a tankot is ? Köszönöm a segitséget Szép napot sarilaci
|
Zsoel!
Köszönöm! megyek is hengert csiszatoltatni :)
|
Blage
Az 1968-tól gyártott második szériás /1-es változatok (KR51/1, SR4-2/1) hengerei megegyeznek, ugyanolyan a vezérlési diagramjuk. A korai (KR51, SR4-II) széria hengere volt más kialkítású és vezérlésű; ezt kívülről könnyen meg lehet ismerni a szívócsonk hiányáról (külön felcsavarozható, háromszögletű szívócsonkja van), illetve a kipufogócsonk kialakítása is más (eltérő ívű kipufogókönyök tartozik hozzá). De első, illetve második szérián belül a hengerek megegyeznek. A Schwalbénál a nagyobb szívóedényrendszer, illetve az ehhez tartozó nagyobb főfúvóka révén érték el azt a +0,2 LE-s teljesítménytöbbletet.
|
Sziasztok! Ha jól emlékszem a Star és a Schwalbe hengere kicsit más, mivel emeltek valamennyit a térdvédők miatt a teljesítményen.
Miről lehet megkülönbözetni egymástól leszedett állapotban a hengereket?
|
Üdv!
Simson starnál a hátsó lengővilla eldeformálódása elég gyakori jelenség, még a német fórumokon is nevetnek rajta a gyakorisága miatt. Elég egyszerű általában az oka, és két dolog okozhatja ( hosszútávú használat következménye képpen). Az egyik, hogy a gyári műanyag lengéscsillapító teleszkópok gyenge minőségűek és nincs jó tartásuk, főleg ha nagy súlyt kell „ cipelniük” tartósan. A másik a teleszkóp szilentek kopása, elöregedése. lyenkor nincs megfelelő tartásuk ( nem föl és le mozog a hátulja, hanem jobbra ballra táncol), és ez hosszú távon elhajlítja, eldeformálja a hátsó lengővillát a ráható feszítő erőhatások miatt. Sokan egyből arra következtetnek vissza, hogy balesetes vagy elestek a motorral, pedig nem. Egyébként a maga korában elég precíz gépnek számított a star a többi motorhoz képest a kivitelezése, összeszerelése miatt ( pl.: vezetékek elrejtése, elemek, öntvények pontos illeszkedése, gyújtás megbízhatósága, motor tartóssága stb. ), de mint mindennek, ennek a kis csodának is voltak gyári hibái ( ezeket is emberek tervezték, rakták össze :))
Gábor
|
Üdv! Felújítok egy 1975-ös star-t és szükségem lenne egy jó állapotú nem horpadt, nem lyukas és rozsdás tankra. lehetőleg tatabánya és környékén v posta. köszönöm.
|
atomik
Én úgy tudom, hogy az alap 16"-os simson kerék jó mindegyikbe. A felni anyagában lehet eltérés, aluvagy acél, de az csak a márkahűség szempontjából fontos. Bele kell tudd tenni a kereket, max a féked nem fog jól fogni, mivel másik dobhoz csiszoltad, vagy csiszolódott fel :)
A görbe első villához tegnap újabb eset jött. Este találkoztam egy márkatárssal, egy alkatrész adás-vétel ügyében és panaszolta, hogy milyen nehéz volt nem görbe első lengővillát találnia, a felújjítandó motorjára.
|
Szia Blage.
Köszi az írásodat neked is. Meg nézem majd a lengővillát is. Haver ad kölcsön majd egy jó kereket is próbára. Amúgy minden simson kereke jó a starba , avagy nem mindegyik?
|
Zsoel
Amit a NET-en keresztül vettem használtat, is görbe volt, és csak harmadjára börzén (ott már nézni tudtam) találtam egy egyenes, az évjáratnak megfelelő példányt (dupla felfogatású elöl is a lengéscsillapító).
Ezért gondoltam érdemes rápillantani, nem az okozza e, mivel elsőre nem is igen látni a ferdeséget, én is végig cserélgettem az alkatrészeket, mire rájöttem. De lehet én voltam vaksi és másnak egyből kiszúrta volna a szemét :)
|
Blage
Na, hát az azért már elég ritka és extrém eset, amikor lengővilla-deformáció miatt rezeg be a kormány. Elég erős csőből van az a villa, igen durva behatás kell hozzá, hogy elferdüljön.
|
atomik
Nekem ugyanez a hibajelenség volt igaz Schwalbe-on, de az első futómű megoldás ugyanaz.
Néztem és szilentet, gumit, ráfot, kormánycsapágyat, de minden rendben volt. Aztán véletlenül vettem észre (nem gondoltam volna), hogy a lengővilla egyik szára el van ferdülve. Valamikor előző gazdánál kaphatoptt egy jó nagyot egy kátyúban.
Ne ez legyen a gond, mert igazán jól csak lengővillacserével lehet orvosolni, de gondoltam megosztom veled, hátha segít.
Üdv
Balázs
|
Helló Zsoel.
Köszi ismét a tanácsot. Majd megfigyelem a nyolcast a keréken. Kérni fogok egy kereket havertól és azt beleteszem és meglátjuk akkor is csinálja-e? Ha nem akkor a kerék a ludas. Köszi Hello.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |