|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Medve
Szia!
A motorszám nem mérvadó, mert a motort akár ki is cserélhették benne. Az alvázszám alapján nagyjából be lehet lőni. Mi a száma?
|
Üdv! Mindenkinek!
Tulajdonomba került egy Star,amit elkezdtek felújítani!
Sajnos a tipus tábla hiányzik róla.
Az a kérdésem ,hogy motor vagy vázszám alapján meg lehet állapítani az évjáratát?
|
ferdor
Akkor jó.
Képet úgy kell küldeni, hogy a fejlécben a kis Kép ikonra kattintasz, majd az ott előugró ablak Hivatkozás sorába beilleszted a feltölteni kép hivatkozását (fájlból való közvetlen képfeltöltés sajnos nem lehetséges, tehát ha nem netes tárhelyen van a kép, akkor először oda kell feltölteni). Ha ez megvan, akkor a szélességet 300 pixelre kell állítani, különben szétugrik a francba az oldal. Tudom, hogy sajnos elég macerás dolog, de nem én találtam ki. Ha mindez megvan, akkor Rendben.
|
Próbáltam küldeni képet róla de nem jelenik meg. Van valami trükkje?
|
Köszi a választ! A szétszedés nem gond mert darabokban van már :) Megpróbálok szerezni egy donorvázat.
|
Ormossy
Sok sikert a munkához! Csak szép lassan, óvatosan, nehogy baleset történjen pl. szétugró berúgószerkezet vagy elszálló kuplungrugó miatt. Menni fog ez. :)
|
ferdor
Szia!
Ez nem lesz egyszerű menet, mivel teljesen le kell hozzá csupaszítani a vázat.
Gyárilag ponthegesztéssel van felrögzítve a tartó, amit házilag nemigen lehet reprodukálni, hacsak nincs valahol ponthegesztési lehetőséged. A legjobb, amit tehetsz, hogy szerzel egy olyan donorvázat, amelyiken hibátlan a kipufogótartó-rúd, és óvatosan leveszed róla. Ehhez megfelelő méretű fúróval kifúrod az oldalsó, jól látható ponthegesztéseket, illetve belül a hajlított tartófül vázra csatlakozó részét is (az nem ponthegesztés, ott eredendően egy nagyobb furat van középen a fülön, és a furaton keresztül hegesztették a lemezt a vázhoz). Ha sikerült levenni, akkor szépen előkészíted a felületed a saját vázadon is, felilleszted a helyére, és a megfelelően felbővített furatokon keresztül CO-val felhegeszte(te)d a tartót. (Oldalról ne hegeszd meg, mert az nagyon csúnya lesz - így se valami szép, de azért elfogadhatóbb, mint ha oldalról össze-vissza csipkésre égne ez a vékony lemez.)
A tartót a fényképekről láthatod, hogy kell felhelyezni elöl, hátul pedig úgy álljon, hogy a kipufogóbilincs felfogató furatának a közepe és a nyeregtartó rész síkja között ~437 mm legyen a távolság. (A kék váz SR4-I-é, de a téged érdeklő része ugyanaz, mint az SR4-II-é.)
|
Zsoel,
Elolvastam a hozzászólást, nagyon részletes, és szerintem jól használható lesz. Célszerszámok közül blokkszéthúzóm van, és egy átlagos műhely felszereltsége.
Rövidesen belevágok, majd beszámolok a fejleményekről.
|
Sziasztok! Az a problémám hogy a 69es simson starom vázáról hiányzik a kipufogót tartó rúd az előző tulaj a másik oldalra szerelte át a kipufogót és levágta a tartót. Én szeretném visszaállítani az eredeti állapotát. Ebben szeretném a segítségeteket kérni .1 Fotó, pontos méret esetleg valakinél egy kallódó darab nagy segítséget jelentene nekem. Előre is köszi. Üdv
|
Ormossy
Nem nagy ügy. Persze célszerszámok nélkül nem olyan egyszerű, de megoldható. Nézd meg a 2012.04.04. 23:30 időpontban elküldött hozzászólásomat, részletesen leírtam a motor kiemelését, szétbontását, és valahol a környéken ott van az összeszerelés, visszaépítés is.
|
zztop
Lehet kapni másfajta (klingeritből készült) anyagú tömítéskészletet is, de nekem nem jött be. Kényes, túl törékeny. Jobb a rajzlapból készült. Ha bizonytalan vagy, használj mindkét oldalon tömítőanyagot. (Pl. Den Bravent Sealant Gasket 300 - undorító, ecetszagú piros kence, de kiváló tulajdonságú, olajálló).
|
Kollegák!
Sajnos ki kell cserélnem a Staromban a berúgókar tengelyt.
Még soha ne húztam szét a blokkot, de most meg kell tenni.
Gondolom azt is fehér ember csinálta, majd csak boldogulok valahogy. Van valami trükk, fontos tudnivaló, amit úgy gondoltok, hogy tudnom kellene, mielőtt neki esek? Kérlek segítsetek, mit tegyek?
(Lehet, hogy el kellene vinnem szagemberhez?? Bár nagyon rossz tapasztalataim vannak ez ügyben...)
|
Köszönöm a választ Zsoel!
Nekem is az tünt célszerűnek, hogy a keverékben is használt, ugyanolyan olajat használjam, de így egyértelműbb.
A szettes fehér papírtömítést, meg azért kérdezem, mert elég leheletnyi, eredeti használatlan meg nincs. A rajta lévő megöregedett régit meg hiába tenném vissza sajnos...
|
zztop
Szia!
Bármilyen motorolajjal bekenheted. Legcélszerűbb persze ugyanazzal a kétütemű-motorolajjal, amit a későbbiekben is használni szándékozol a keverékhez, tehát ha te, teszem föl, MOL Arol 2 T-vel fogod üzemeltetni a motort, akkor azzal.
Ennek hiányában azonban megfelel bármelyik közepes viszkozitású (vagyis nem túl sűrű, de nem is túl híg) szintetikus vagy ásványi olaj, tehát akár hajtóműolaj is. Egyetlen fontos feltétel, hogy friss és tiszta legyen. Azaz: nem használunk fel ilyen célra fáradt olajat, lezáratlan edényben tárolt kenőanyagot, besűrűsödött, szemcsékkel teli vacakot valamilyen ősrégi flakon aljáról stb.
Igen, a hengertalphoz tökéletesen megfelel a közönséges keménypapír-tömítés, bár én a biztonság kedvéért el szoktam látni tömítőanyaggal is a felületét. A henger felé eső oldalát tömítőanyaggal, a motorblokk felé nézőt szilikonzsírral kezelem vékonyan, így légmentesen tömít, de szükség esetén mégis lehúzható marad a henger.
|
sziasztok!
Frissen fúrt henger visszaszerelésnél, milyen olajjal szoktátok bekenni a fölső tügőrgőt, új dugót, gyűrűket, hengerhüvelyt? A hengertalphoz az utángyártott szettben kapható sima fehér papírtömítést használjátok?
Sanyi
|
Sziasztok!
Most regisztráltam az oldalon, mindenkit üdvözlök!
|
Németh Attila
Szia!
Ugyanúgy kell elkészíteni a villamos hálózatot, mintha lenne benne akkumulátor is, csak nem szereled azt bele; attól semminek semmi baja nem lesz, ha a járműben nincs telep. Alkatrészeket nemigen lehet kihagyni, mindennek szerepe van. Talán csak az irányjelző-berendezés lehetne kivétel, de az meg úgysincs az itthon forgalomban helyezett járműveken. Más minden egyéb szükséges, a töltőtekercstől (a fényszóróizzón kívül minden más fogyasztót ez táplál) elkezdve a töltőberendezésen át (ebben van elhelyezve a hátsólámpa-izzó fojtótekercse) a kürtig (ha nincs benne a lámpaházban, ott van a helyén egy rusnya nagy lyuk).
|
Sziasztok!
olyan kérdésem lene hogy van egy starom s elektromosan szeretném bekötni de akksi nélkül . tudna esetleg valaki rajzot küldeni róla? előre is köszi Attila
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |