|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Medve
Így van, az említettek 1980 utáni Schwalbéról (KR51/2) származnak. Azokon a járműveken már a kormányburkolat és a kezelőszervek is fekete színűek voltak. Az eredeti 1971-es kézikartartók ilyenek:
A fényszórókeret is bézs színű.
Ennél az alkatrésznél a fekete szín egyébként már 1973/1974-től megjelent, ekkor minden, még gyártott típusnál átálltak a fekete műanyagra, az tehát nem a KR51/2-k sajátossága. (Kár, mert szerintem a fekete sokkal csúnyább, valahogy komorabbá, szigorúbbá teszi a lámpa "nézését".)
Esetleg tegyél fel képet a járművedről, szívesen megnézném.
|
sarilaci
Ott írtam lent, hogy 2012.04.04. 23:30.
|
Zsoel
Köszönöm szépen a segítséget!!
Egyébként a gázszektorra és a kuplungra értettem,hogy fekete! Szivatókar is műanyag már!!
Az első lámpa keret is fekete,valószínü szerintem legutólsó kiadású schwalbe alkatrészeket építettek be.
A gyujtás része, már trafósra van átalakítva.
Egyébként aki elkezdte ezt a felújítást,alapos munkát végzett,de valószínű nem az eredeti állapot vissza állítása volt a célja!
Néhány dolgot kiemelnék,a kerekek újra vannak küllőzve,felpolírozva, új gumikkal,a blokk teljesen felújítva, szintén az egész polírozva,lámpa testek újak( DDR-es gyártmány mindegyik) lánc,láncvédő új,krómozások hibátlanok.Egy negatív dolog van rajta, a színe,ugyan is világoskékre festették!!
|
Üdv Zsoel ! Keresem ,keresem de nem találom. Hol is van ? Légyszives segits ! Üdv. sarilaci
|
sarilaci
De hát ott van. Kijelölöd a szöveg, kattintás jobb egérgombbal, másolás, beilleszted egy szövegszerkesztőbe, és már nyomtathatod is. Nem jogvédett tartalom. :)
|
Cezar
Szia!
Pont fordítva van: gyári beépítés szerint a tengelykapcsoló felől lévő szimering néz "befelé", tehát a rugós oldal van a főtengely felől, a lendkerék oldalán pedig kifelé, vagyis a rugós tömítőél a csapágy felé fordul, mivel itt a lendkerék felől ugye ott van még egy kis szimering, a főtengelycsapágyhoz odavezetett olaj miatt. Tehát az elősűrítéssel megnövelt nyomású gáztöltést balról a nagy szimering, jobbról a külső kicsi lenne hivatott a forgattyúházban tartani, míg a jobboldali nagy szimering alapvetően azért felel, hogy a forgattyúműbe ne kerülhessen be a hajtóműolaj (hiszen akkor egy idő után kiszívja és elégeti azt). Ez volt a gyári koncepció.
Azonban! Én ugyan mindenben tartom magam a gyári megoldásokhoz, és nem szeretek "okosabb lenni" azoknál a fejlesztőknél, akik ezerkilencszázhatvan-akárhányban mérnökórák ezreit ölték bele ennek a járműnek a megtervezésébe, de ebben az egyben kivételt teszek. Amikor ugyanis ez a motor elkészült, még híre sem volt kétajkú szimeringnek, és a meglévők is jóval kezdetlegesebbek voltak. (Ne feledjük, több mint fél évszázaddal ezelőttről beszélünk.) Az eredeti megoldással pedig a gáztöltés egy része óhatatlanul elvész, ugyanis amikor a dugattyú lefelé halad, és az előző felemelkedés alatt beszívott benzin-levegő keveréket elkezdi összesűríteni, akkor a megnövekedett nyomás egyszerűen megemeli a tömítőélt, és a töltés egy része elillan a forgattyúházból. A külső szimering ezen csak részben segít, hiszen egyáltalán: eleve már a csapágyfészek is káros térnek számít a töltéscsere szempontjából (mivel onnét már a szimering tömítőfunkciója miatt nem kerül vissza az üzemanyag), illetve a csapágyfészekbe két olaj-hozzávezető csatorna torkollik be, amelyeken keresztül végképp eltűnik, a hajtóműszekrénybe, onnét pedig a szellőzőnyíláson át a szabadba szökik a benzin. Ez tehát kivételesen elég szerencsétlen megoldás.
Éppen ezért én a következőt szoktam csinál, és másnak is ezt javaslom, ha jót akar magának. Jó minőségű kétajkú szimeringet kell vásárolni, és mindkettőt rugós felével a főtengely felé nézve kell beépíteni. A rugós tömítőél megakadályozza, hogy elősűrítéskor a dugattyú a már említett úton kinyomja a forgattyúházból a gáztöltés egy részét (hiszen ilyenkor a nyomás maga is rászorítja a tengelyre a tömítőélt, tehát önmaga útjába épít akadályt). Viszont amikor a dugattyú az alsó holtpontról indul felfelé, és az átömlőrések zárása után a forgattyúházban növekedni kezd az üzemanyag beszívásához szükséges depresszió (vagyis vákuum keletkezik), akkor a külső, rugózatlan tömítőajak ráfekszik a tengelyre, és megakadályozza, hogy a motor a hajtóműszekrényből olajat szívjon be. Ha ez nem lenne, akkor amikor a vákuum esetleg megemeli a rugós tömítőélt, a hajtóműolaj minden további nélkül bekerülhetne a forgattyúházba, onnét az üzemaanyaggal az égéstérbe, és elégne, ami hosszú távon a hajtóműolaj "megevéséhez", valamint a motor és a kipufogó fokozott kokszosodásához vezetne.
Javaslom tehát mindenki számára a fenti módszer követését. Már több Star is megfordult a kezem alatt, amelynek motorját felújíttatták, de nem akart úgy menni, ahogy kellene, II., de főleg III. fokozatban csak hörgött, kínlódott. Mindegyik esetben az volt a hiba, hogy a fentiekhez képest az egyik, de általában inkább mindkét szimeringet fordítva szerelték be, így tulajdonképpen "éheztették" a motort, mivel a beszívott üzemanyag jó része "megszökött", így nem volt mi hajtsa a gépet. A szimeringek megfelelő beszerelése után a motorok megtáltosodtak. "Csupán" ennyi a jelentősége annak, amit kérdezel. :)
Egyébként nem értem, hogy ha a végén mégiscsak volt időd nekiállni, hogy szétszedd és megnézd a gépet, és neki is mertél állni (tehát van műszaki rálátásod, kompetenciád), akkor miért nem inkább magad csináltad a generálozást. Hidd el: az a legbiztosabb munka, amit saját magának csinál az ember. Látod, most meg is csináltattad a motort, a pénzed is ráment, de mégis rá kell fordítanod a saját idődet és munkádat is, mert mégsem lett jó.
Továbbá az sem fér a fejembe, hogyhogy neked kell főtengelycsapágyat és -szimeringeket cserélned, egy úgynevezett generálozás után. Akkor mit csinált a szerelő? Nálam a motorgenerálozás a motort teljes szétszerelését, tökéletes megtisztítását (hengercsatornákat, hengerfej égésterét is beleértve), a tömítőfelületek, furatok, menetek ellenőrzését, TELJES csapágy- és szimeringcserét, henger felköszörültetését és új komplett dugattyú beépítését, szükség esetén a forgattyústengely felújíttatását vagy cseréjét, illetve az esetleges hibás, kopott alkatrészek (pl. tengelykapcsoló-tárcsák) cseréjét, valamint gondos, a tömítettségre ügyelő összeszerelést jelent. Másnál ezek szerint nem? Mert akkor vissza kéne kérned a pénzedet.
|
Medve
Nagyon valószínű, hogy 1971 utolsó hónapjaiból származik.
A hátsólámpa-háznak ugyanolyan színűnek kellene lennie, mint a tartálynak vagy a kormány- és oldalburkolatoknak. Fekete színű kormány nem létezik, az gyárilag egyfajta halványszürke festésű, hasonlít az eredeti "Tundragrau" zöldesszürke színhez, amilyenre az előbb emlegetett alkatrészeket festették, de nem ugyanolyan.
"...gázmarkolat és a kuplung is fekete új tipus" Ha itt a markolatgumikra gondolsz, azok 1971 végén már feketék (a karokon lévő hüvely és maguk a kartartók nem; előbbiek átlátszóak - idővel besárgultak -, utóbbiak szürkék).
|
Üdv ! Zsoel ! Nagyon örültem a motor szerelési leirásodnak. Várom hogy felkerüljön olyan helyre ahol másolni és kinyomtatni tudnám. Köszi elöre is . Szép napot !!! sarilaci
|
Üdv !
Nekem is van egy 47 éves star-om .Idöhiány miatt megbiztam egy " hivatásos motorszerelöt " hogy generálozza meg a blokkot ! Elsö körök után egyböl megjelentek alatta az olaj foltok .Gondoltam bejáratás alatt nem foglalkozok vele .Télen széthúztam a blokkot , hogy újra tömítem a blokk feleket mert csak papir tömitéssel volt összerakva (mint utolag kiderült ).Ha már szét van szedve akkor a szimeringeket ,csapágyakat is cserélek a forgattyus tengelyen.Viszont most elbizonytalanodtam .A kuplung felöli oldalon az olaj felöl tömit a szimering ( tehát a rugó az olaj felöl van ) .A gyujtás felöli oldalon pedig a forgattyús ház felöl tömit a belsö szimering , utána az olajban futó csapágy és utána a külsö szimering az olaj felöl tömit .Igy rakta össze a "profi ". A gyári rajz szerint az olaj felé néznek a rugos felek .E részletes leirás szerint a forgattyus ház felé kell nézzen a rugos fél .Ezek szerint a "profi szerelö " hibásan rakta be a kuplung felöli szimeringet , illetve a rajz hibás.
Mekkora jelentösége lehet egy ilyen hibának ?
Légyszi segitsetek !
|
Medve,
Légy üdvözölve a Star barátok között!
Az én alvázszámom: 3375032 és 1973-as. Ha ez valamit segít...
|
Üdv!
Megnéztem az alvázszáma:3261703!
Remélem sikerül valamit összehozni!
Egyébként fekete a kotmánya a hátsó lámpa,gázmarkolat és a kuplung is fekete új tipus,de valószínü ezt már kicserélték!
Előre is köszönöm a segítséget!
|
Medve
Szia!
A motorszám nem mérvadó, mert a motort akár ki is cserélhették benne. Az alvázszám alapján nagyjából be lehet lőni. Mi a száma?
|
Üdv! Mindenkinek!
Tulajdonomba került egy Star,amit elkezdtek felújítani!
Sajnos a tipus tábla hiányzik róla.
Az a kérdésem ,hogy motor vagy vázszám alapján meg lehet állapítani az évjáratát?
|
ferdor
Akkor jó.
Képet úgy kell küldeni, hogy a fejlécben a kis Kép ikonra kattintasz, majd az ott előugró ablak Hivatkozás sorába beilleszted a feltölteni kép hivatkozását (fájlból való közvetlen képfeltöltés sajnos nem lehetséges, tehát ha nem netes tárhelyen van a kép, akkor először oda kell feltölteni). Ha ez megvan, akkor a szélességet 300 pixelre kell állítani, különben szétugrik a francba az oldal. Tudom, hogy sajnos elég macerás dolog, de nem én találtam ki. Ha mindez megvan, akkor Rendben.
|
Próbáltam küldeni képet róla de nem jelenik meg. Van valami trükkje?
|
Köszi a választ! A szétszedés nem gond mert darabokban van már :) Megpróbálok szerezni egy donorvázat.
|
Ormossy
Sok sikert a munkához! Csak szép lassan, óvatosan, nehogy baleset történjen pl. szétugró berúgószerkezet vagy elszálló kuplungrugó miatt. Menni fog ez. :)
|
ferdor
Szia!
Ez nem lesz egyszerű menet, mivel teljesen le kell hozzá csupaszítani a vázat.
Gyárilag ponthegesztéssel van felrögzítve a tartó, amit házilag nemigen lehet reprodukálni, hacsak nincs valahol ponthegesztési lehetőséged. A legjobb, amit tehetsz, hogy szerzel egy olyan donorvázat, amelyiken hibátlan a kipufogótartó-rúd, és óvatosan leveszed róla. Ehhez megfelelő méretű fúróval kifúrod az oldalsó, jól látható ponthegesztéseket, illetve belül a hajlított tartófül vázra csatlakozó részét is (az nem ponthegesztés, ott eredendően egy nagyobb furat van középen a fülön, és a furaton keresztül hegesztették a lemezt a vázhoz). Ha sikerült levenni, akkor szépen előkészíted a felületed a saját vázadon is, felilleszted a helyére, és a megfelelően felbővített furatokon keresztül CO-val felhegeszte(te)d a tartót. (Oldalról ne hegeszd meg, mert az nagyon csúnya lesz - így se valami szép, de azért elfogadhatóbb, mint ha oldalról össze-vissza csipkésre égne ez a vékony lemez.)
A tartót a fényképekről láthatod, hogy kell felhelyezni elöl, hátul pedig úgy álljon, hogy a kipufogóbilincs felfogató furatának a közepe és a nyeregtartó rész síkja között ~437 mm legyen a távolság. (A kék váz SR4-I-é, de a téged érdeklő része ugyanaz, mint az SR4-II-é.)
|
Zsoel,
Elolvastam a hozzászólást, nagyon részletes, és szerintem jól használható lesz. Célszerszámok közül blokkszéthúzóm van, és egy átlagos műhely felszereltsége.
Rövidesen belevágok, majd beszámolok a fejleményekről.
|
Sziasztok! Az a problémám hogy a 69es simson starom vázáról hiányzik a kipufogót tartó rúd az előző tulaj a másik oldalra szerelte át a kipufogót és levágta a tartót. Én szeretném visszaállítani az eredeti állapotát. Ebben szeretném a segítségeteket kérni .1 Fotó, pontos méret esetleg valakinél egy kallódó darab nagy segítséget jelentene nekem. Előre is köszi. Üdv
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |