|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Blage
Jól mondod. Azt a "tölcsért" úgy hívják, hogy konfúzor (magyarul szűkítő), és az a szerepe, hogy a rajta megtörő kipufogógáz-áram által létrehozott torlónyomás mintegy visszanyomja a hengerbe az onnét a kipufogógáz után "kitüremkedni" szándékozó friss gáztöltetet, ezáltal javítja az öblítés (töltéscsere) hatékonyságát, és növelve a motor hatásfokát (magyarul kevesebb üzemanyagot pazarol el a motor). Ezt már többször leírtam; lehet, hogy most kimaradt.
Sajnos, ez valóban hiányzik az utángyártott sz@rokból. Talán a Zweirad Schubertnél rendelhető német kipufogóban benne van (elvileg a gyári rajz alapján készül), de mint láthatod, PPisti kollégánkat sajnos nem méltatják válaszra.
"Az általad korábban említett kipufogó bilincs aminél nem értetted miért aszimmetrikus, az <<újabb” Simsonokhoz való>>, ha jól emlékszem és direkt aszimmetrikus. A keskenyebb része a könyökcsőre, a nagyobb a kipufogóra szorít rá. Azért van olyan rövid sliccelés az újabb, akár gyári dobokon, mivel csak az első pár milliméteren fogja a dobot a bilincs."
Félreértettél. Talán nem jól fejeztem ki magam. Az elméleti célt, ami, amit leírtál, természetesen világosan értem. Amit nem értek, az az, hogy miért volt erre szükség a gyárban, miért kellett ezt a visszalépés jellegű "továbbfejlesztést" megtenni, mikor a Staron a szimmetrikus, duplán fogó bilincs sokkal jobb volt. Ez a féloldalas bilincs messze nem fog olyan jól. Kipróbáltam: konkrétan sz@rt sem ér. Azóta inkább úgy csinálom a dolgot, ahogy lentebb írtam; még ha el is deformálódik emiatt a bilincs, akkor is többet "fog", mint úgy féloldalasan.
|
Érdekes ez a kipufogótéma. Egy tompító nélküli dobot találtam itthon még régen, azóta tompítót is szereztem hozzá. Nem mondanám szépnek egyiket sem, főleg a végét, de ha a Star eléri az 50 éves kort lekrómoztatom a gyárit ajándékul.
Egy kicsit más: Ma hozta meg a postás a decemberi Veterán autó-motort, és a januári előzetesben láttam, hogy lesz egy Simson Starral foglalkozó cikk benne. Szóval a januári veteránt vegye meg akit érdekel a téma.
|
Sanyi4012
A gyári és az után gyártott kipufogó tudtommal az alábbiakban tér el:
- A gyári kipufogó csőben van egy tölcsér szerű szerkezet, aminek a palástján van pár lyuk is. Ez felel a megfelelő gázlengésért, hogy a huzat, ne vigye ki a hengerből a benzin levegő keveréket. Az után gyártott darabokban csak egy fémlemez van keresztbe betéve, amin van pár nagy lyuk és bár az is visszaveri egy kicsit a kipufogott gázt, közel sem olyan hatékony, mint a gyári "tölcséres" megoldás. A motor gyengébb lesz és mivel jobban kell húzni a szarvát, többet is fog fogyasztani
- A gyári és a jelenleg általam boltban látott szivarvég között nem találtam érdemi különbséget. A végén egy cső vezeti ki a gázt és előtte van egy lemez pár nagy lyukkal, ami kicsit a gázlengés szabályozásában is részt vesz, de leginkább a hangtompító betétet fixálja megfelelő pozícióban.
Gyárilag a szivarvégben dupla csöves tompító betét való, a sima egy csöves nem is megy bele rendesen, más egy picit az átmérője.
Én mentem anno pár hétig tompító betét nélkül, sokan mondták milyen szép pattogós hangja van a motornak, de igazából marha hangos volt J Azóta szereztem duplacsöves tompítót és azzal szép öblös hangja lett nekem jobban tetszik az egycsöves sima végű gyári kipufogó hangjánál.
Zsoel
Az általad korábban említett kipufogó bilincs aminél nem értetted miért aszimmetrikus, az „újabb” Simsonokhoz való, ha jól emlékszem és direkt aszimmetrikus. A keskenyebb része a könyökcsőre, a nagyobb a kipufogóra szorít rá. Azért van olyan rövid sliccelés az újabb, akár gyári dobokon, mivel csak az első pár milliméteren fogja a dobot a bilincs.
|
PPisti
Hát ezt nem értem. Nekem készségesen és gyorsan válaszoltak mindig. Furcsa. Még az is ehet, hogy valami műszaki oka van a dolognak.
De ha gondolod, abban tudok segíteni, hogy német nyelven adhasd elő a mondókádat.
|
Zsoel
Nincs mit :)
Sajnos a második levélre sem jött még válasz, pedig már egy hete elküldtem. Nem tudom miért nem reagálnak. Gondolkozom, hogy lefordíttatom németre a levelet és megpróbálom úgy elküldeni, ha pár napon belül nem reagálnak.
Köszönöm.
Sanyi4012
Megítélésem szerint a Star a saját eredeti (gyári, nem utángyártott) kipufogójával halkabb, mint az újabb típusok. Azt viszont el tudom képzelni, ha nincs benne a hangtompító akkor hangos lesz, de így még nem próbáltam járatni a motort.
|
Sanyi4012
Hali!
Fényezek, de sajnos nekem sincsen professzionális felszerelésem, így nem is tudok valami tökéletes munkát végezni. (Igyekszem, persze, amennyire a körülmények lehetővé teszik, de azért nagyon meglátszik a munkáimon, hogy nem autófényező művei.)
Ami az első helyen álló, legfontosabb, alapvető berendezés lenne (és ami nekem nincsen), az maga a helyiség, azaz a fényezőkabin. Ez egy különleges, konténerforma építmény, amely belül eltérő méretű lehet, de minden esetben elfér benne legalább egy kis személygépkocsi, és azt kényelmesen körül is lehet járni. A fényezőkabin biztosítja a fényezőmunkához szükséges közeget: nagyteljesítményű, speciális szűrőrendszere révén portiszta állapotban tartja a helyiség levegőjét, ennek hiányában (sufniban, garázsban stb.) ugyanis nem lehet minőségi munkát végezni. Bármennyire is kitakarítja az ember az adott helyiséget, sajnos annak légtere telítve marad apró, szemmel szinte nem is látható, lebegő porszemcsékkel, amelyeket a festéksugár szinte "belebombáz" a fényezett felületbe. És még akkor nem beszéltünk a 100-150 ezer forintos profi szórópisztolyról, a szakismeretekről, na meg a gyakorlatról. Egy szó mint száz, ha tökéletes munkát akarsz, sajnos szakemberhez kell fordulni.
Amit saját kezű munka esetén az elérhető legjobb eredmény érdekében tenni tudsz: alaposan kitakarítani a fényezőhelyiséget, pár órát várni (illetve szellőztetni), majd amikor elült a por, mindent alaposan letakarni nejlonfóliával, sehonnét ne verhessen föl több port a légáram. (Mint mondtam, anélkül is lesz elég a levegőben.)
Az alkatrészekről lánggal le kell égetni a régi festékréteget, majd drótkoronggal fémtisztára csiszolni őket, hogy lehetőleg minél kisebb karcok maradjanak a felületen. (Szükség esetén át kell csiszolni finom csiszolópapírral is.) Utána gondosan portalanítani és zsírtalanítani kell a felületeket (nitrohígítóval).
Ami a felszerelést illeti: a kompresszor minősége nem annyira lényeges (bár célszerű, ha minél nagyobb tartálya van, így nem kapcsolgat annyit ki-be). Én kb. két barra szoktam állítani a nyomást, több nem kell. Azt is jócskán leveszi még az ember a pisztollyal. Sokkal fontosabb az, hogy legyen kondenzvíz-lecsapató, illetve szűrőberendezés a kimeneti csövön, ugyanis a fényezéshez használt levegőnek tökéletesen tisztának és száraznak kell lennie, nem szabad, hogy víz, olaj stb. legyen benne.
Fényezőpisztoly: hát, ezt a részt nem ismerem annyira, mármint hogy milyen a kínálat. Én egy 10 ezer Ft körüli ejtőtartályos Güde pisztolyt használok, szerintem a körülményekhez képest elfogadható minőséget produkál. Sokkal drágábbat fényezőkabin hiányában nincs értelme venni, lásd fent.
Amilyen bevonatrendszert én az utóbbi időben használok: 1 réteg nitroalapozó (minimum 1 órás száradási idővel), ahol szükséges, tapasz (kitt), gondosan elcsiszolva (három lépésben: 150, 300, 500-as csiszolópapírral), utána füller/filler (töltőalapozó), ezt is megcsiszolom 500-as vagy finomabb papírral, utána (legalább 3 órás száradási idő után) 2 rétegben (legalább félórás száradási idővel) matt bázisfesték, végül (legalább 3 órás száradás után) egy réteg kétkomponensű fedőlakk. Ezeket autófestékboltban lehet beszerezni. Ha szépek a felületek, nincsenek horpadások, akkor a kittet és a töltőalapozót ki lehet hagyni. Továbbá van, aki nem a matt bázis-kétkomponensű lakk kombinációjára, hanem a kétkomponensű fényes festék használatára esküszik. De szerintem az előző jobb.
Fényezés előtt és után célszerű melegítést alkalmazni, pl. nagy teljesítményű hőlégbefúvóval fűteni a helyiséget: ez javítja a tapadást és meggyorsítja a száradást (a fényezőkabinokban ez beépítet infrafűtés révén történik).
Maszkot szigorúan használni kell, mégpedig lehetőleg rendes gázálarcot, mert különben a hígítógőzöktől estére kikészülsz. Javaslom még a vékony gumikesztyű (egészségügyi szakzsargonban: "kotonkesztyű" ) használatát is. Lehetőleg ne igen maradjon szabadon semmilyen bőrfelületed, mert irritálhatja a festékköd.
A megfelelő nyomást, festékmennyiséget a pisztollyal kell beállítani, és próbafényezést végezni. Ebben nem tudok segíteni. Mindenesetre fontos, hogy egyforma távolságról, egyenletesen hordd fel az anyagot a felületre, és inkább kevesebb legyen az anyag, vékonyabb a réteg, mint hogy valahol megfolyjon a felületen.
Kipufogó: én eredeti, gyári Simson-kipufogókról beszélek, csak azokra áll, amit mondtam.
Utángyártott kipufogók ebből a szempontból közömbösek: az egyiket Magyarországon hányják össze, a másikat Indiában, a harmadikaj Tajvanon... Közös vonásuk, hogy egyik sem hasonlít csipetnyit sem a gyárira.
|
Szia Zsoel! Úgytudom, te otthon fényezel. Le tudnál nekem erről írni minden infót? (Milyen kompresszort, pisztolyt,festéket ajánlassz,és a fényezés lépéseit,illetve a hozzá szükséges környezet biztosítását, maszkot stb)
Köszi előre is!
Ui. Nemrégiben beszéltetek itt a star és s50-51 kipufogójáról és hangt9mpító betétről. Én pont azt vettem észre, hogy az s50es simsontól kezdődően a kipufogók nagyon haljak, a régi kúpos kipufogó pedig erőteljesebb hangú. Az enyémbe személyszerint gyárilag egy végfuruja van,előtte pedig egy lyukacsos fémlemez. Vettem nemrégiben még egy szivarvéget, és abban ugyan ez a megoldás. Egyáltalán nincs külön tompító betétem, csak a végfurulya. |
PPisti,
Nagyon szép az a motor!
Van egy ilyen balos tükröm - talán 1 hónapig volt a motoron - ha valakinek kell, szívesen megválok tőle.
|
PPisti
Köszönöm a részletes tájékoztatást. :)
|
Ormossy
Amikor íroda a bejegyzéást, felül az ikonok között van egy földgömb. Azzal lehet belinkelni.
//simsonstar.gportal.hu/
|
Segítsen már valaki; hogy kell ide linket berakni?
|
Zsoel
Köszönöm a dicséretet és örülök, hogy tetszett. Próbálunk vigyázni a motorra, mely talán meg is látszik az állapotán. Nyilván, már nem egészen olyan, mint amikor legyártották, de azért meg-megállnak az emberek az utcán, ha látják :) (ahhoz képest, hogy túl sokat még nem mentünk vele, voltak már nézelődők).
Ahogy említettem is, néhány apróságtól eltekintve eredeti rajta minden, azon alkatrészek is megvannak, amik most nincsenek rá felszerelve (rendszámtartó, hátsó lábtartók, eredeti tanksapka), valamint az eredeti tartozékai is hiánytalanok.
A tankon levő csík csak rá van ragasztva, nyom nélkül eltávolítható (még régen került rá, érzelmi értéke miatt maradt rajta).
A zöld színű, műanyag csavartakaró sapkák szintén régen kerültek rá, tökéletesen megóvták a csavarokat a külső hatásoktól. Most próbálkozom ezek lecserélésén valami színben jobban harmonizáló változatra, egyelőre kevés sikerrel (ha esetleg tudsz valami helyet, ahol ilyesmi beszerezhető akár nagyobb színválasztékban is, azt megköszönném, mert a neten eddig nem találtam megfelelőt - olyan színekben gondolkozok, melyek eleve vannak a motoron).
A tükrök sajnos nem eredetiek, utángyártottat tudtam szerezni. Párban vettem, nem volt szükség a szár hajlítására (nem is biztos, hogy sérülés nélkül megoldható lenne) :) Ezek egyébként eredetileg nem a Star-ra, hanem MZ Trophy-ra való tükrök, viszont úgy találtam, hogy ezek hasonlítanak a legjobban a Star eredeti tükrére, ezért esett rájuk a választásom. Szerintem jól néz ki a motoron és hasznos a jobb oldali is, jobban hátra lehet látni.
Azt azért hozzá kell tennem, hogy némi trükközés kellett a felszereléshez, és a megfelelő beállításhoz. Ezt csak azért írom le, hogy nehogy valakit esetleg meglepetés érjen, ha ilyet szeretne felszerelni a motorjára. Amennyiben igény van rá, szívesen kifejtem bővebben is. Úgy látom, hogy több helyen is árulják, pl.: http://alkatreszkiraly.com/TUKOR-KORMANYVEGRE-PAR--TROPHY--MZ-ES---250-
Az indexek felszerelésekor láttam, hogy kétfajta változat létezik, azt viszont nem tudtam, hogy mikor váltottak a kettő között. Hezitáltam is, hogy melyiket vegyem, hiszen egyiket sem láttam még élőben, nem tudtam elképzelni, hogy milyen lesz a motoron. Elképzelhető, hogy beszerzek a domború változatból is egy párat és lecserélem.
Mivel a motor ilyen állapotban van, a kipufogót is azért szeretném a korábbikban említettek szerint lecserélni, hogy a kinézete lehetőség szerint ne változzon. Ezután a gyárit megpróbálom valakivel, illetve valahol felújíttatni, hogy az még később visszakerülhessen a motorra. Legalábbis ez a terv.
TopJoe
Annak ellenére, hogy nekem alkatrészre alig volt szükségem, megértem a problémádat. Nálunk sincs olyan bolt, ahol bármit is be lehetne szerezni a motorhoz, mindenhez csak a neten vagy bolhapiacon lehet hozzájutni.
Ormossy
Nagyon szép a motorod.
|
heló segicséteket kérem.
újitok egy 1974 es simson stárt 90% ban kész csak van egy problémám, hogy a gyujtásnál a gyujtótekercs tönkre ment és keresek egy gyári ddr es gyujtótekercset hozá, akinek van és eladó , akor kérem jeleze,
köszönöm
|
TopJoe,
Szép a motorod, gratulálok! Főleg annak tudatában, hogy kosárban vetted, tehát az alapoktól kezdted a felépítést.
A kipufogóval én is szenvedtem, a könyök utáni bilincshez pl. olyan csavart adtak, ami át se ért a két lyuk között, a hátsó részét felfogató bilincs meg az újabb Simsonokhoz való volt. (Szeencsére volt ilyen bilincsem.)
A többi leírta előttem Zsoel kollega.
|
TopJoe
A kipufogó tipikusan egy olyan alkatrész, amelyet erősen megvisel a használat. Az állandó hőingadozás és egyéb fizikai, kémiai behatások miatt elszíneződik, megrozsdásodik, nagy felülete és védtelen elhelyezkedése miatt erősen ki van téve az időjárás viszontagságainak és a mechanikai erőhatásoknak (kőfelverődés, ütődés) - nem beszélve a funkciójára is nagyban kiható belső eltömődésről, amelyet igazán hatékonyan csak esztétikarontó kiégetéssel lehet kezelni. Mindezek hatására nincs mit csodálkozni azon, hogy a gyári kipufogó csak nagyon kevés motornál marad meg eredeti fényében, ezért egy teljes felújítás során a kipufogó is cserére szorul, hogy egységes legyen a kép.
"Aprócska" bibit jelent azonban, hogy a kipufogó talán a legsilányabb tervezésű, leggagyibb minőségű utángyártott kacat valamennyi Simson-alkatrész között, amelyet ma Magyarországon árulnak. Nyomokban sem emlékeztet az eredetire, de ha az ember szép külsőt akar a gépének, jelenleg nemigen van más választási lehetősége.
Amit írsz, az mind úgy van. A kicsöpögő olaj az el nem használt benzines kenőolaj és az elégett olajból származó korom keveréke, némi kondenzvízzel vegyesen. Én ezen a következő módon segítek:
A kipufogókönyök peremét tömítőgyűrűkkel "szendvicsbe" fogom. (Én többnyire az alutömítést használom, de a réz is jó, sőt némely vélekedések szerint még jobb.) Tehát teszek egy gyűrűt a hollandi anya és a perem közé is, és még egyet a rendes helyére, a perem és a kipufogócsonk tömítőfelülete közé. Mivel ennek következtében kevés menetemelkedés "marad ki" a hollanderből, általában nem szokott rákapni a csonkra. Ezért először csak felső gyűrű nélkül kapatom rá az anyát a helyére, és meghúzom: ez összenyomja annyira az alsó gyűrűt, hogy utána már be lehet tenni a felsőt is, és (rugós biztosítógyűrűvel együtt) meg lehet húzni rendesen a hollander. Időnként az üzemeltetés során is érdemes ellenőrizni, nem lazult-e vissza.
A dob szájánál nevetséges kevés és haszontalan az 5 mm-es felhasítás. Ezt után kell munkálni: 1 mm-es vágókoronggal vagy vasfűrésszel be kell vágni kb. 15 mm hosszan mind a négy hasítékot. (Persze ezzel elveszítjük azon a részen a krómbevonatot, de valamit valamiért...) A bilincset szét kell feszegetni annyira, hogy rámenjen a peremre. (Előttem ismeretlen okból ezek az új b*zi bilincsek aszimmetrikusak, tehát nem egyforma rajtuk a két lyuk, de ez a csavar húzóhatására sokat alakul.) Ezután a könyöknek azt a részét, amely a dob felhasított pereméhez kerül, jól be kell tekerni JÓ MINŐSÉGŰ, erős teflonszalaggal, majd a dobba dugni, és bilinccsel erősen rögzíteni (nem az eredeti, hanem hosszabb és nagyobb szilárdságú csavarral).
Ugyanez érvényes a dobra is: összetolom a dobot és a végdarabot, majd a toldást szépen körbebandázsolom teflonszalaggal, és ezután teszem rá a bilincset. Nem szakmai és szépségdíjas megoldás, viszont hasznos: nem csöpög az egész kipufogó alól az olajos trutymó - csak a végén. :)
Egyébként PPisti barátunk éppen egy német gyártmányú, elméletileg az eredetivel megegyező külcsínű és belbecsű kipufogó beszerzésén fáradozik. Ha sikerül hozzájutnia, bizonyára megosztja majd velünk a tapasztalatait. Amennyiben ezek kedvezőek, akkor az ínyencek ezentúl majd Németországból rendelhetik a jó minőségű kipufogót. :)
|
T. Ormossy A fipufft ki fogom takaritani majd a végső használat előtt de vadonat új. Az egész motor 0 km-es, 5 m-t mentem vele az udvaron. kb, 30 perc működése volt eddig a beállitások alkalmával. A kipufogóban szerintem kondenz pára csapódik le keveredve a 33-as keverék el nem égett olajával és az folyik ki. A kipuff utángyártott ( eredeti hiányos, horpadt, rozsdás volt ) A dob elején a star könyök bilincs rá sem ment, főleg, hogy kb. 5 mm az a perem amelyre rá kellene mennie. Vettem rá egy 51-es kis bilincset de azt sem lehet meghúzni úgy, hogy tömitsen is. A hangtömpitó bilincse szintén nem ér semmit. Az ott lévő gumi tömités is rossz nem tömit. Régen volt egy kis pereme a guminak amely belement a dobba is és a hangtompitó részbe is és tömitett. Már nem olyat árulnak. A dobból kiálló toldalék amelyre rá kell tolni a hangtompitó véget szintén pocsék, nem ér körbe a lemez van egy pár mm hézag. Itt szintén kicsöpög a trutyi. No és a konfúzort is kihagyták mert igy könnyebb a gyártás. Na ezeket a "hézagokat" kell nekem valamivel eltömiteni, elég nagy égés lenne ha mindenhol csöpögtetnék egy kis foltot.
|
TopJoe,
Hozzám elég szép állapotban került a Star, de így is elég sokat költöttem rá, de megérte!
Volt egy időszak, amikor egyik szerelőtől a másikig vittem, soha nem volt tökéletes.
Majd magam vettem kezembe a dolgokat, és gyönyörűen működik!
Valóban nem szabad utángyártott alkatrészeket használni, csak ha nagyon sükséges. Én vadászom a neten a bontott cuccokat.
Ha megengdsz egy jótanácsot: a kipufogó először ki kellene tisztítani, mert ha már csöpög belőle a trutyi, akkor nagyon koszos lehet. Csak ez után érdemes a tömítettségével foglalkozni.
|
Star felújításhoz saját esetem: nagy lelkesedéssel nekifogtam, egy kosárban vett star felújításának. Nagyon sokat költöttem rá, volt amire 2 x is. Utángyártott alkatrészek kukába valók, kellett börzéznem is. Nálunk Tatabányán egy fia kis motoros bolt sincs. Minden vásárlás webáruházas v börzés ( amire el kellett menni ) Tehát volt járulékos költség bőven. A végére egy kicsit belefáradtam. ( főleg idényben inkább motoroztam a naggyal , no meg kisfiamnak felújitottam egy babettát mert megcsapta a benzinfüst ) Kormány kezelőszerveket beszereztem gyárit és utángyártottat is. Aztán kiderült, hogy sem az eredeti sem az utángyártott nem jó. A kormány a ludas ill. az abban lévő csúszka nyilása nagyon kopott igy gáz szekció nem működik. Nem gyári lett. vettem 50-es kezelőket az van rajta. Tetszik is,tükrök is jobbak mint az utángyártott rezgős star tükör. Még a vezetékezés fele van hátra de szerintem az tavasszal lesz csak. Amivel még szenvedek az a kipufogó. Sehol nem tömit semmi. Mindenhol csöpög az olajos kormos trutyi. Talán tömitőpaszta, azbesztzsinór megoldja a gondokat. ( a régen kosárban vett motorból csak a vázat, elsőkereket ,kormányt és a blokk egy részét használtam fel a többit pótolni kellett.) Szóval drága mulatság a felújítás Nálam is van pár nem oda illő tipustiszta alkatrész de nem zavar. Már nem zavar.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |