|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
TopJoe,
Neked is köszönöm.
Ajánlom a táskakészítőt, nagyon sép munkát végzett. Hasznos is a táska, nagyon sok apróság elfér benne.
Szeretem a régi tárgyakat, szívesen fordítok időt a helyreállításukre, megőrzésükre,.
A feleségem persze nálam se nézi mindig jó szemmel, de lassan már kezdi megszokni. A gond akkor szokott újfennt kezdődni, ha valami újabb darabbal a kezemben érkezek haza...
|
Zsoel,
Köszönöm a dícséretet.
Én is azon a véleményen vagyok, hogy az eredeti állapotot kell megőrizni, de nem minden áron. Nem szeretem azt az elvakult veterános nézeteket, amikor már arról vitakoznak, hogy "világos, vagy sötétszüreke bowdenkülső volt az 19xx évi motorokon, és ez már nem eredeti, mert ilyen színnel csak 19xx-ig gyártották, ez meg nem erre való..."
Nem tudom értitek- e?
Nekem se minden "eredeti", de a minél jobb használat érdekében engedélyeztem magamnak pár módosítást. Pl. 12-V-os világítás, nem eredeti tükrök, - volt rajta "eredeti" is, ma is meg van - de ne láttam hátra rendesen.
|
Szép motor és klassz táskák. 2 hónapja én is rágódom rajta, lehet, hogy karácsonyra hozatok a jézuskával. Olvastam a blogot régebben is nagyon tetszik. Nem csak a motoros része. Régi órák, Hi-Fi cuccok nálam is vannak kilóra feleségem bánatára. De szeretem a régi dolgokat. Tavaszra a star is üzemkész.
|
Ormossy
Természetesen.
Nagyon szép állapotban van ez is! Én ilyen motorokat szeretek látni, nem átalakított förmedvényeket vagy leharcolt roncsokat. :)
|
TopJoe
Igen? Ezt nem tudtam, nem is gondoltam volna.
Köszönjük a tájékoztatást az esetleges érintettek nevében.
|
Zsoel A kamioldmotorsnal van ilyen regi fajta index ( termeszetesen utangyartott ) |
PPisti
Ez már igen! Nem mindennapi látvány az ilyen állapotban megmaradt Star! Gyönyörűen néz ki. Úgy látom, még a láncvédő tömlő is gyári, négybordás harmonikájú. Élvezet a szemnek, komolyan. :)
Mindössze azt nem értem, hogy mi az a csík a tartályon, illetve miért vannak zöld burkolatok(?) némely csavarfejeken. Valamint jobboldali visszapillantót sem láttam még soha; hol szerezted? Esetleg az is balos volt eredetileg, csak meghajlítottad a szárát? :)
Továbbá a képet nézegetve most eszembe jutott az is, hogy igazából erre az évjáratra még a régebbi kormányvillogó kellett volna, amely filigránabb kerettel, domború búrákkal rendelkezik, íme:
Erre sajnos nem is gondoltam akkor, amikor az irányjelző felszereléséről kérdezősködtél. Ámbár ilyet Magyarországon garantáltan nem tudtál volna szerezni, de még Németországban sem egyszerű. Szerintem Schubertéknél sincsen.
|
Elküldtem újra a levelet, bízom benne, hogy válaszolnak.
Korábban ígértem képeket, így néz ki a motor:
https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aUMjF0UXRfSEgxUTA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aUZ0pwcVNaakNWb3M/view?usp=sharing
Gyakorlatilag minden eredeti rajta, kivéve az indexeket és a hozzájuk tartozó alkatrészeket, a tükröket (az indexek miatt kellett cserélni a kormányvégtükröt), illetve a korábban említett gumialkatrészeket (szilentek, szívató tömítés, benzincső) és tömítéseket (olajbetöltő, porlasztó) melyek ki lettek cserélve. A festés is gyári, kalibrált monitoron nézve kb. olyan a képen, mint a valóságban.
|
PPisti
Szerintem értik angolul is. Valami más baj lehet: mondjuk, nem kapták meg a leveledet, mert például véletlenül levélszemét közé került, vagy a megkapása idején nem volt rá idejük, hogy válaszoljanak, aztán elfelejtődött a dolog, vagy valami hasonló. Kizártnak tartom, hogy ne válaszolnának, nem olyan cég ez. Én többször leveleztem velük, és mindig igen gyorsan és segítőkészen reagáltak. (Igaz, én németül írtam, de kizártnak tartom, hogy emiatt ne reagálnának.) Még kedvezményt is kaptam a csomagküldés árából, amiért olyan nagy összegben rendeltem tőlük. :)
Egyébként egy Birgit Schubert nevű hölgy a tulajdonos/ügyvezető, aki a férjével minden évben a Balatonnál szokott üdülni (legalábbis amikor utoljára rendeltem nála, még így volt), és igen meg van elégedve az itteni körülményekkel, szóval már csak emiatt is jóindulattal viseltetik a magyarok iránt.
Talán próbáld meg még egyszer elküldeni a levelet.
|
Eddig semmi fejlemény, nem válaszolnak az e-mail-re. Ez furcsa, legalább annyit írnának, hogy nem értik és írjak németül. Lehet, hogy nem merik rámondani, hogy összeépíthető a dolog, amíg le nem ellenőrzik? Te leveleztél már velük?
|
PPisti
Oké. Remélem, összejön a terv.
|
Köszi a fordítást. Írtam nekik angolul egy levelet kifejtve benne, hogy mit szeretnék és megkérdezve, hogy szerintük úgy összeépíthető-e a dolog. Most várom rá a választ, bízom benne, hogy működőképes lesz a dolog. Ha van fejlemény, majd jelzem.
|
Sziasztok!
Lenne valakinek oldallemez burkolat aluminium anyája?Akár 1db is jól jönne :). |
PPisti
Gumikérdés megoldva. :) Van ilyen. Néha velem is előfordul, hogy kilátástalannak tűnik valami, lélekben már felkészülök a pénzkiadásra (új alkatrész vételére) - aztán egy váratlan ötlettel mégis sikerül megoldanom a problémát.
Az eredeti Star-kipufogódobban volt/van belül egy szűkítőkúp (konfúzor), ezt később az S51-eseken elhagyták. Ezenkívül az S50-től kezdődően a kipufogódobon elhagyták a varratok leköszörülését, azok jól látszódtak a krómozás után is. Valamint a Star hangtompítója más. Kétcsöves, vagyis ilyen:
Ezzel szemben az S50/S51 hangtompítóbetétje csak egycsöves.
Természetesen a Star kipufogója jobban tompít, szerintem sokkal szebben duruzsol a motor hangja.
Ami a linkeket illeti:
- besserer Chrom: (még) jobb (minőségű) króm(bevonat)
- Schweissnaht verschliffen: hegesztési varrat elcsiszolva (ez remélhetőleg azt jelenti, hogy annyira elcsiszolták ezeket, hogy nem ütnek át a krómozáson, úgy, mint az eredeti kipufogónál)
- mit Auspuffschelle: kipufogóbilinccsel (ez alatt a dobot és a végdarabot összefogó bilincset kell érteni)
- ohne Krümmer: kipufogókönyök nélkül
- Jetzt in besserer Qualität: most (még) jobb minőségben
- komplett neu gefertigt nach SIMSON-Zeichnung: teljesen újonnan készül, (eredeti gyári) Simson-rajzok alapján
- Spannschelle: rögzítőbilincs (a dob és a végdarab közé; ez a régifajta, csak rögzítésre - tehát nem felfüggesztésre - szolgáló bilincs, ilyen kell a Starra, Schwalbéra)
- Auspuffanlage kpl. anbaufertig mit: komplett, azonnal beépíthető kipufogó-berendezés
- Auspuff ,chrom (Best.-Nr. 32733): krómozott kipufogó (rendelési szám: 32733)
- Krümmer ,chrom: krómozott kipufogókönyök
- Krümmerüberwurfmutter -Stahl: acél hollandi anya a kipufogókönyökre
- Sicherungsklemmschelle : biztosítólemez a hollandi anyához
- Auspuffhalteschelle + Klemmschelle ,vorn: kipufogó-felfüggesztő bilincs + első rögzítőbilincs (a kipufogókönyöknél)
- Spannschelle ,hinten: hátsó rögzítőbilincs
- 2 x Krümmerdichtung: 2 db tömítés a kipufogókönyökhöz
Ez az elcsiszolt varratú dob új terméknek tűnik, pár hónappal ezelőtt még nem találkoztam vele. Jónak tűnik!
Én azt csinálnám, hogy vennék egy ilyen kipufogót (az első linkről), hozzá egy külön könyököt, szivarformájú végdarabot, és egy megfelelő hangtompítóbetétet. Lehet, hogy így összeválogatva jóval drágább lesz a kipufogó, viszont úgy fog kinézni, mint az eredeti. :) Ez a Zweirad Schubert egy "rendes", megbízható üzlet, szinte mindenük van. Én is rendeltem már tőlük, és beszéltem az igen kedves tulajdonosnővel.
|
T. GT Reflect Bt!
Már elnézést kérek, én nemhogy nem keltettem rossz hírüket, de éppenséggel dicsértem és reklámoztam Önöket a fórumon. Pusztán annyit írtam, hogy nem értettem, miért kétszer annyi a postaköltség onnét ide, mint innét oda, egy szóval sem említettem (és nem is feltételeztem) olyasmit, hogy cégük postai díjakon nyerészkedne.
|
Zsoel
A csomagtartó gumiborítását mégsem kell cserélnem. Kipróbáltam, hogy hígítóval nem lehet-e leszedni az elszíneződéseket és örömmel tapasztaltam, hogy gyakorlatilag gyári állapotúra meg lehetett tisztítani. Egyedül a lefogató gumi okozta fekete elszíneződés nem tűnt el, csak kisebb és halványabb lett, de ez szerencsére csak egy vékony csíkban volt látható, így fordítottam egyet azon a gumiborításon. :)
Nem tudom a Star és az S50 kipufogódobja mennyire hasonlít egymásra, nem lehetne-e a dobját használni a Star-on? S50 dobot még nem láttam élőben szétszedve, viszont a neten külsőre nagyon hasonlónak tűnik alakra és mintha a belső felépítése is hasonlítana. Az ezen a linken levő dobokról beszélek:
főoldal: http://www.zweirad-schubert.de/de/simson-auspuff
Ezekre gondolok: http://www.zweirad-schubert.de/de/auspuff-chrom-s505153-1-1
http://www.zweirad-schubert.de/de/auspuff-chrom-kr51sr5080-1
http://www.zweirad-schubert.de/de/auspuffanlage-kpl-kr511star
Egyedül a szűkítőkúpon levő fekete pöttyök zavarnak, az olyan mintha ott nyílások lennének a kúpon. Ilyen a Star esetében nem rémlik, hogy lenne, de az is igaz, hogy a kipufogót még nem nagyon szereltem eddig.
Amennyiben méret és belső felépítés tekintetében egyeznének, akkor elviekben használható lehetne, ráadásul a képek alapján ezen nincs meg a külső hegesztési gyűrű, ez kívülről úgy néz ki, mint a Star eredeti dobja. A végére meg fel lehetne tenni a szivar végű hangtompítót. Mi a véleményed ezzel kapcsolatban? (Sajnos a német tudásom elég szegényes, így nem mindig értem, hogy miket ír az egyes termékeknél. Valamint nem ismerem a többi Simson típus kipufogórendszerét sem, ezért tartok tőle, hogy hülyeséget kérdeztem vagy gondoltam.)
Készítettem néhány fotót a motorról, bízom benne, hogy hamarosan lesz időm feltölteni.
"Egyébként merrefelé laksz, ha szabad kérdeznem?" Gyulán lakom.
|
T. GT Reflect Bt!
Már elnézést kérek, én nemhogy nem keltettem rossz hírüket, de éppenséggel dicsértem és reklámoztam Önöket a fórumon. Pusztán annyit írtam, hogy nem értettem, miért kétszer annyi a postaköltség onnét ide, mint innét oda, egy szóval sem említettem (és nem is feltételeztem) olyasmit, hogy cégük postai díjakon nyerészkedne.
|
www.foncsorozas.hu
2014.12.07 15:19 menyus97 „
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy simson star első lámpám,de lejött róla a foncsor.
Mi lenne a legolcsóbb megoldás hogy világítson valamennyire. Én a kék horganyra gondoltam.
A krómozó, nem bírja megcsinálni mert nem tudja olyan mélyre bejuttatni a krómot!
A foncsorozás, viszont drága, mert vidéki vagyok, és a pósta, vagy az utiköltséggel, már sok! :/
|
PPisti
Nem árt, mert komolyan mondom, az ember sokszor jobban jár az eredeti dugóval is, ha kicsit megcsiszolja sík lapon. A benzincsaptömítéssel persze ezt nem lehet eljátszani, de ha még menthető az eredeti, lehet, jobban jársz vele. Én a nyáron Babetta-tömítéssel jártam így: egy 210-est javítottam, nagy garral megvettem hozzá az új csaptömítést, aztán úgy 15 km próbakörözés után megállt a motor. Nézem a tankot: még van benzin. Lehúzom a benzintömlőt, de hiába forgatom a csapot, egy csepp benzin sem jön a cső végéből. Mi a rosseb?... (Hozzá kell tennem, hogy előtte az említett módszerrel kitakarítottam az - egyébként csúnyán koszás - tartályt és a csapot is, valamint kifestettem a tartály belső falát, tehát teljesen tiszta volt az egész rendszer.) Végül kiderült, hogy a vadiúj, elvileg üzemanyagálló csaptömítés annyira megdagadt a benzintől, hogy eltömődtek a lyukai, és nem eresztettek át egy csepp benzint sem többé. Mikor kipiszkáltam, a mérete majdnem a másfélszeresére volt dagadva, és olyan állagú volt, mint a gyümölcskocsonya... Szégyenszemre tehettem vissza a régi, kb. velem egyidős gumitömítést. RÖHEJ!
"Utángyártott kipufogót hol érdemes venni, ahol a minőség is megfelelő és a gyárihoz leginkább hasonló lesz a végeredmény?" Hát azt én is szeretném tudni. :P Eddig még akárhonnét rendeltem (Németországot is beleértve), mindenhonnét ugyanazt a sz@rt küldték. Amely ráadásul nem is Starhoz való, ugyanis hiányzik belőle a belső szűkítőkúp, a végdarabban meg, hiába szivarvégű, nem olyan hangtompító van, mint a Starban volt, kívülről pedig látszik a dobon a varrat, ahol a hengeres rész csatlakozik a kúposodóhoz. Sajnos ritka kincs már a szép állapotú gyári kipufogó.
Egyébként merrefelé laksz, ha szabad kérdeznem?
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |