|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
maggio65
Köszönöm! :) Igyekezni fogok, mert már nagyon bosszant, hogy négy éve áll szétszedve, és nem bírok vele egyről a kettőre jutni.
|
Zsoel
Ez a megcsúszás mindannyiunk által ismert jelenség, már az a gyanús ha valami a tervek szerint halad.Ahogy ismerlek az az MZ is hamarosan ketyegni fog mint egy Schaffhausen.Én is sok sikert kívánok hozzá.
|
maggio65
Akkor jó, ha minden oké, csak olyan ritkán írsz, azt meg, hogy fellátogatsz az oldalra, sajnos nem látom. :) Sok sikert a biciklihez!
Nálam is minden rendben egyébként, pillanatnyilag 3 motor van a pincében egyszerre, de volt már 4 is az elmúlt hetekben... Zsúfolt a nyár ilyen szempontból. :) Pedig mostanra már a saját MZ TS 250/1-emnek szerettem volna nekiállni, de sajnos megint megcsúszom vele. Azért reménykedem, hogy még az ősszel nekiállhatok én is a felújításának.
|
Zsoel
Szia Zsolti!Az oldalt látogatom sűrűn, mindig tanul az ember valami hasznosat.Sajnos nem sok időm volt idén gurulni a gépekkel, de még nincs vége a szezonnak.A Star azon a kevéske guruláson megadta magát, valószínű kondenzátor lesz a ludas, van még egy gyárim majd megkapja.Ha esetleg a gyújtótekercs, az is be lett spájzolva vagy 35 éve.A Schwalbe üzembiztos de a blokk előbb-utóbb megkapja a felújítást.Most éppen kerékpár restaurálás a legújabb projekt egy régi Csepel személyében.Remélem jól vagy és tele a pince javításra váró mocikkal.
|
PPisti
Semmi gond. Sz@r ez az oldal, az az igazság. :)
|
Elnézést, nem tudom miért lett ilyen furcsa az előző hozzászólásom, a végét biztos nem én írtam oda és a küldésen kívül semmilyen más gombot nem nyomtam meg.
|
Köszi, gondolkozom az elektronikus relén, mert szerintem ez a sebesség nagyon határeset, legalábbis én nem érzem így biztonságosnak a használatát.
|
Zsoel,
köszönöm, marad az 1,5
|
Ormossy
Starnál 1,5 mm, S51-eseknél 1,8, gyári S70-eseknél van 1,4 mm.
50-ről 60-asra bővített hengernél nyugodtan alkalmazhatod a gyári értéket.
|
Zsoel,
Köszönöm, de közben szerencsére sikrült vennem két használt, de nagyon jó állapotban lévő hátsó gátlót.
Más:
a neten mindenhol azt olvasom, hogy az 50-es Simsonoknál az előgyújtás a FH előtt 1,8 mm-re, ha esetleg 60-as a motor, akkor 1,6 mm-re kell, hogy legyen.
Ezzel szemben az eredeti 1971-es Kezeléi Útmutató-ja 1,5 mm-t ír.
Moi az igaság?
|
maggio65
Mi a helyzet, Zsolti? Ezer éve nem láttalak errefelé. Minden oké, mennek a járgányok? :)
|
PPisti
Na ugye, mondtam én, hogy nem lesz gond. :) Ügyes vagy.
A relé villogási ütemére nézve nincs támpontom. Ha még eredeti NDK gyártmányú darab van neked, akkor az már több évtizedes alkatrész, gondolom, anyagszerkezeti változások mentek végbe benne, gyengült a fémszál meg minden, nem úgy viselkedik már, mint újonnan. De mivel a KRESZ szerint az irányjelző izzójának percenként 60-120-as felvillanási sebességgel kell villognia, tehát elvileg még éppen belefér.
Egyébként ha nagyon nem vagy vele kibékülve, lehet kapni elektronikus relét. Például maggio65-nek is az van, ő is azután cserélte ki, hogy az eredeti működésével nem volt elégedett.
|
sarilaci
Polgárdi veteránvásár 2015. október 11. vasárnap.
Info: 20/986-6225
|
Tényleg meg lehet oldani célszerszám nélkül is, nekünk viszont jól jött, mert megszenvedtünk az egyikkel (persze gyakorlatunk sem sok volt).
Tegnap késő este elkészültem az index beszerelésével. A leírásod alapján nagyon könnyen meg tudtam csinálni, melyet még egyszer köszönök.
Egyetlen kérdésem lenne még ezzel kapcsolatban. Milyen villogási sebességgel kell ennek működnie, mert én ezt egy kicsit lassúnak találom? Nem mértem, de kb. 1 másodperc körüli idővel dolgozik. Nézve a relét, gondolom ezen nem lehet állítani semmit, hiszen úgy látom szétszedni sem lehet maradandó sérülések okozása nélkül.
|
Üdv Zsoel ill. mindenki !
Ki tudná megmondani hogy Polgárdiba mikor van a motoros börze ? Üdv sarilaci
|
Ormossy
Veteránmotoros börzéken kell körülnézni, illetve bújni a hirdetéseket, esetleg saját hirdetést is feladni. Kifejezetten Starok bontásával foglalkozó bontóról sajnos nem tudok, túl kevés van (már) belőlük.
|
PPisti
Nem létfontosságú hozzá a célszerszám, szükség esetén a hátsó teleszkóp is szétszedhető egy 9-es villáskulcs segítségével. Rutin kérdése a dolog, csak elsőre tűnik nehéznek. Villáskulccsal megfogom a lapolást a száron, satuba szorítom óvatosan a fejet, aztán a kulccsal ide-oda mozgatom a szárat, míg meg nem lazul. De ha már van célszerszám, persze az sem baj. :)
Ha lesz indexes kérdésed, nyugodtan tedd fel. Bár szerintem már mindent leírtam, mennie kell a dolognak.
|
Tud valaki olyan "lelőhelyet", ahol bontott Star alkatrészeket lehet kapni? Vagy eredeti DDR alkatrészeket?
Előre is köszönettel.
|
Tényleg megérte és nem is bonyolult művelet, ha megvannak hozzá a szerszámok.
A két első rendbetétele után elkészítettük a korábban belinkelt leírásban használt villát, ami a hátsók szétszedésénél jól jött, mert azokban sokkal erősebb a rugó. Ráadásul az egyik nem is akart szétjönni, mert azt gyárilag úgy rakták össze, hogy a csapszeg az öntvényben fixen állt, viszon belül a tengely furatában lógott és ezáltal a furat széleit kicsit szétlapította. A csapszeg kiütése után nem akart lejönni az öntvény rész. A másik lengéscsillapítóban pedig belül az egyik alátét gyárilag rossz helyen volt. Ennyit a német precizitásról...
Közben megnéztem a bal markolat furatát, a gumifogantyú nincs kilyukasztva, de alatta ott van a lyuk. Az index szerelésekor lehet, hoy lesznek még kérdéseim, de még nincs meg hozzá minden alkatrész.
|
PPisti
Szuper hír. Látod, megérte energiát fektetni bele, hogy mindegyiket megcsináld. :) Jó motorozást!
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |