|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
Tényleg megérte és nem is bonyolult művelet, ha megvannak hozzá a szerszámok.
A két első rendbetétele után elkészítettük a korábban belinkelt leírásban használt villát, ami a hátsók szétszedésénél jól jött, mert azokban sokkal erősebb a rugó. Ráadásul az egyik nem is akart szétjönni, mert azt gyárilag úgy rakták össze, hogy a csapszeg az öntvényben fixen állt, viszon belül a tengely furatában lógott és ezáltal a furat széleit kicsit szétlapította. A csapszeg kiütése után nem akart lejönni az öntvény rész. A másik lengéscsillapítóban pedig belül az egyik alátét gyárilag rossz helyen volt. Ennyit a német precizitásról...
Közben megnéztem a bal markolat furatát, a gumifogantyú nincs kilyukasztva, de alatta ott van a lyuk. Az index szerelésekor lehet, hoy lesznek még kérdéseim, de még nincs meg hozzá minden alkatrész.
|
PPisti
Szuper hír. Látod, megérte energiát fektetni bele, hogy mindegyiket megcsináld. :) Jó motorozást!
|
Elkészültünk a lengéscsillapítókkal: a hátsók is új csapszegeket és az összes új szilenteket kapott. Menet közben mintha nem is ugyanaz a motor volna, rengeteget változott a viselkedése pozitív irányban. A futóművekből semmilyen zaj nem jön, sokkal stabilabb lett a motor, az úthibákat szépen kisímítja.
|
Gágá
Nincsen, nem foglalkozom tuningolással. Őszintén szólva, nem is nagyon értek hozzá, én inkább a gyári állapotot favorizálom a veterán járműveknél.
Annyit általánosságban (saját tapasztalattal alátámasztva) elmondhatok, hogy bár hengerűrtartalmat lehet növelni, illetve lehet készíttetni további átömlőcsatornákat a hengerbe, ez inkább csak a feltöltés hatékonyságát javítja, magasabb fordulatszám-tartományokban kicsit fürgébb lesz a gép, illetve némileg kisimultabbá válik a járása. Igazán látványos eredmény eléréséhez módosítani kell a vezérlést (átreszelni a szívó-, átömlő- és kipufogórést), továbbá a porlasztót és a kipufogórendszert. Ez a három részterület szorosan összetartozik, egy egységet alkot, csak együtt érdemes tuningolni őket, külön-külön nincs értelme.
De ennél többet sajnos nem tudok mondani a témáról. Látogass el a simson.hu tuningoldalára, ott biztos adnak neked felvilágosítást minden kérdésben.
|
A karburátor megdobja?és van valami favorit? |
Gágá
Lökettéfogat-növelés, négy felömlősítés, rezonátor, tuning karburátor. Ezeken kívül mással nemigen mész semmire, legalábbis érzékelhető változást nemigen eredményez más. A sportlégszűrő sem.
|
Te Zsoel,meg kéne tolni egy kicsit az erejét ennek a gépnek anélkül hogy nagyon belemàsznék...nincs valami tipped? |
Koszi,probalom turbozni a kicsiket anelkul hogy nagyon hozzanyulnek...:-) |
Gágá
Érezni hát. Rosszabbul megy tőle a motor. :)
A sportlégszűrő csak parasztvakításnak jó. Mivel a szívóütemben kisebb az ellenállása, mint a műanyag légszűrőháznak, illetve a benne lévő szűrőpatronnak, az egyébként jól működő porlasztó sportlégszűrővel kevesebb benzint szállít a motornak, mint kellene, ezért az magasabb fordulatszámon csak hörög. Volt már a kezemben javításra két Star, amelyiken (gagyi) sportlégszűrő volt. Kénytelen voltam még extra szivaccsal kitömni a légszűrőket, hogy megfelelő legyen a benzinellátás. Persze a szívászajtompítás ezzel együtt is szinte nulla, nagyon hallatszik az a hortyogó szívászaj.
|
Annyit azert meg megkerdek hogy a sportlegszuro er valamit rajta?valami kulonbseget erezni??kosz ha tudod;) |
Gágá
Nincs mit.
Azt nem tudom, mennyivel lesz merevebb a rugózás, de annyit mindenképpen javaslok, hogy a rugóból inkább többször vágjál le rövidebb darabokat, és apránként próbálgasd össze az alkatrészeket, mikor lesz jó a hosszúság, mint hogy egyszerre túl sokat vágj le, mert ha utólag derül ki, hogy elcseszted a méretet, akkor már nem tudod visszacsinálni.
|
Na ez a valasz baratom,nagyon szepen koszonom!!Igy mar ok a dolog,kivancsi leszek hogy mennyivel lesz merevebb az elso rugozas...koszi megegyszer!!! |
Gágá
Nem szokásom kötekedni, ha te a saját zavaros fogalmazásodból származó értetlenséget annak veszed, az a te bajod.
Leültetni pedig nemigen lehet más módon, mint hogy az ember rövidebb lengéscsillapítókat szerel be, illetve lerövidíti az eredetieket, mert a bekötési pontok módosítása nagyon macerás lenne.
Én úgy csinálnám, hogy szétszerelném a rugóstagokat, kihúznám a lengéscsillapítókból a dugattyúkat, megfelelő hosszúságú távtartókat tennék a szárukra, azutána rugókból is levágnám az arányosan hosszú darabot, így összeszerelve kapnék négy idomtalanul lerövidített, csökkentett rugóúttal rendelkező rugóstagot, amelyeket ha visszaépítek, a motor centikkel lesz közelebb a földhöz. A képen az első rugóstagok a fentiek szerint vannak hazavágva, míg hátulra Schwalbe lengővillája van betéve, amellyel, lévén, hogy a Star villáján meglévő bakok helyett kis lemezfülei vannak, hasonló eredményt lehet elérni. Bár így kissé hátrébb is kerül a kerék, mivel a Schwalbe villája jóval hosszabb.
|
Jol van,erted azert,nem kell kotekedni...igen,pont ugy ahogy a kepen van,leengedni a sarvedot...es azt kerdeztem hogy hogyan??nem azt hogy szerinted hogy nez ki... |
Gágá
Nem igazán értem én ezt. "Leültetni" (vagyis a hasmagasságot lecsökkenteni) az egész járművet szokás. Hogy lehet egy sárvédőt leültetni?
Amúgy szerintem rémesen hülyén néz ki, de hát ízlések és pofonok.

|
Sziasztok,le szeretném ültetni a Starom sàrvédőit,valaki tud segìteni hogy ez műszakilag hogy oldható meg??Nagyon köszönöm.Gàgà |
PPisti
Szóra sem érdemes.
|
Köszönöm az útmutatást. Ki fogom cserélni a szilenteket is.
|
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Sajnos nem a behasítással van a gond, hanem a fél éve beletett berúgókar tengely olyan silány anyagból van, hogy szinte bicskával faragható. 
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |