|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Elkészültünk a lengéscsillapítókkal: a hátsók is új csapszegeket és az összes új szilenteket kapott. Menet közben mintha nem is ugyanaz a motor volna, rengeteget változott a viselkedése pozitív irányban. A futóművekből semmilyen zaj nem jön, sokkal stabilabb lett a motor, az úthibákat szépen kisímítja.
|
Gágá
Nincsen, nem foglalkozom tuningolással. Őszintén szólva, nem is nagyon értek hozzá, én inkább a gyári állapotot favorizálom a veterán járműveknél.
Annyit általánosságban (saját tapasztalattal alátámasztva) elmondhatok, hogy bár hengerűrtartalmat lehet növelni, illetve lehet készíttetni további átömlőcsatornákat a hengerbe, ez inkább csak a feltöltés hatékonyságát javítja, magasabb fordulatszám-tartományokban kicsit fürgébb lesz a gép, illetve némileg kisimultabbá válik a járása. Igazán látványos eredmény eléréséhez módosítani kell a vezérlést (átreszelni a szívó-, átömlő- és kipufogórést), továbbá a porlasztót és a kipufogórendszert. Ez a három részterület szorosan összetartozik, egy egységet alkot, csak együtt érdemes tuningolni őket, külön-külön nincs értelme.
De ennél többet sajnos nem tudok mondani a témáról. Látogass el a simson.hu tuningoldalára, ott biztos adnak neked felvilágosítást minden kérdésben.
|
A karburátor megdobja?és van valami favorit? |
Gágá
Lökettéfogat-növelés, négy felömlősítés, rezonátor, tuning karburátor. Ezeken kívül mással nemigen mész semmire, legalábbis érzékelhető változást nemigen eredményez más. A sportlégszűrő sem.
|
Te Zsoel,meg kéne tolni egy kicsit az erejét ennek a gépnek anélkül hogy nagyon belemàsznék...nincs valami tipped? |
Koszi,probalom turbozni a kicsiket anelkul hogy nagyon hozzanyulnek...:-) |
Gágá
Érezni hát. Rosszabbul megy tőle a motor. :)
A sportlégszűrő csak parasztvakításnak jó. Mivel a szívóütemben kisebb az ellenállása, mint a műanyag légszűrőháznak, illetve a benne lévő szűrőpatronnak, az egyébként jól működő porlasztó sportlégszűrővel kevesebb benzint szállít a motornak, mint kellene, ezért az magasabb fordulatszámon csak hörög. Volt már a kezemben javításra két Star, amelyiken (gagyi) sportlégszűrő volt. Kénytelen voltam még extra szivaccsal kitömni a légszűrőket, hogy megfelelő legyen a benzinellátás. Persze a szívászajtompítás ezzel együtt is szinte nulla, nagyon hallatszik az a hortyogó szívászaj.
|
Annyit azert meg megkerdek hogy a sportlegszuro er valamit rajta?valami kulonbseget erezni??kosz ha tudod;) |
Gágá
Nincs mit.
Azt nem tudom, mennyivel lesz merevebb a rugózás, de annyit mindenképpen javaslok, hogy a rugóból inkább többször vágjál le rövidebb darabokat, és apránként próbálgasd össze az alkatrészeket, mikor lesz jó a hosszúság, mint hogy egyszerre túl sokat vágj le, mert ha utólag derül ki, hogy elcseszted a méretet, akkor már nem tudod visszacsinálni.
|
Na ez a valasz baratom,nagyon szepen koszonom!!Igy mar ok a dolog,kivancsi leszek hogy mennyivel lesz merevebb az elso rugozas...koszi megegyszer!!! |
Gágá
Nem szokásom kötekedni, ha te a saját zavaros fogalmazásodból származó értetlenséget annak veszed, az a te bajod.
Leültetni pedig nemigen lehet más módon, mint hogy az ember rövidebb lengéscsillapítókat szerel be, illetve lerövidíti az eredetieket, mert a bekötési pontok módosítása nagyon macerás lenne.
Én úgy csinálnám, hogy szétszerelném a rugóstagokat, kihúznám a lengéscsillapítókból a dugattyúkat, megfelelő hosszúságú távtartókat tennék a szárukra, azutána rugókból is levágnám az arányosan hosszú darabot, így összeszerelve kapnék négy idomtalanul lerövidített, csökkentett rugóúttal rendelkező rugóstagot, amelyeket ha visszaépítek, a motor centikkel lesz közelebb a földhöz. A képen az első rugóstagok a fentiek szerint vannak hazavágva, míg hátulra Schwalbe lengővillája van betéve, amellyel, lévén, hogy a Star villáján meglévő bakok helyett kis lemezfülei vannak, hasonló eredményt lehet elérni. Bár így kissé hátrébb is kerül a kerék, mivel a Schwalbe villája jóval hosszabb.
|
Jol van,erted azert,nem kell kotekedni...igen,pont ugy ahogy a kepen van,leengedni a sarvedot...es azt kerdeztem hogy hogyan??nem azt hogy szerinted hogy nez ki... |
Gágá
Nem igazán értem én ezt. "Leültetni" (vagyis a hasmagasságot lecsökkenteni) az egész járművet szokás. Hogy lehet egy sárvédőt leültetni?
Amúgy szerintem rémesen hülyén néz ki, de hát ízlések és pofonok.
|
Sziasztok,le szeretném ültetni a Starom sàrvédőit,valaki tud segìteni hogy ez műszakilag hogy oldható meg??Nagyon köszönöm.Gàgà |
PPisti
Szóra sem érdemes.
|
Köszönöm az útmutatást. Ki fogom cserélni a szilenteket is.
|
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Sajnos nem a behasítással van a gond, hanem a fél éve beletett berúgókar tengely olyan silány anyagból van, hogy szinte bicskával faragható.
|
Ormossy
A berúgókar rögzítő csavarra figyelni kell és ha meglazult akkor húzni kell rajta!
Van olyan is hogy a berúgókar a felhasításnál már hamarabb összeér és ezért nem szorul rá a tengelyre . Ha ez van Nálad is esetleg próbálkozhatsz a felhasításnál kivágni a berúgókarból.
Vagy valami ilyesmi.
Üdv
|
PPisti
Az alsó szilentek azért öregszenek jobban, mert azokat éri a napfény. (A felsők ugye rejtve vannak a SÁRVÉDŐ alatt.) Az elöregedett szilenteket célszerű mielőbb kicserélni, de ezt az elhasználódottságuk fokától kell függővé tenni. Ha már nem központosan áll a szilentpersely, szemmel láthatóan eltolódott a lengéscsillapító-test irányába, vagy nagyon csúnyán be van repedezve, el van szakadva a gumi, akkor célszerű meglépni.
A kiszereléshez elvileg célszerszám kell, de anélkül is nagyon egyszerű: keresni kell egy minimum 3 centi hosszú, akkora átmérőjű csődarabot, mint a csatlakozófej, meg egy olyan tüskét, amelyik felfekszik a szilentperselyre (ez meg egy minimum 5 centi hosszú, 10 mm körüli átmérőjű acélrúddarab legyen), aztán a tüskét a perselyhez illeszted, a csődarabot a fej mögé, és az egészet satuba fogva, kisajtolod szépen a perselyt. Utána a szilentgumi már egy kis csavarhúzóval is kiemelhető. Visszafelé ugyanaz: benyomod kézzel a gumit a fejbe, picit megkened a perselyt szilikonzsírral vagy -olajjal, odailleszted a gumi szeméhez, és satuval besajtolod (ehhez már nem kell segédeszköz, csak simán a pofák közé kell fogni). Nem nagy kunszt, és a gumik sem drágák, szóval szerintem ha már egyszer időt szánsz rá, hogy foglalkozz a munkával, akkor javaslom, cseréld ki egyszerre mind a 8 darabot.
Ha nincs lyuk a markolaton, akkor az azért lehet, mert még nem lyukasztották ki (ugyanis gyárilag nincs rajta lyuk), ami, mivel kormányvégtükör van felszerelve, hosszantilag elhelyezett csavarral, alapvetően nem is szükséges. De ha lehúzod a markolatgumit, látni fogod, hogy hol van a kormánycsövön a furat: oda kell tenni a markolaton is a lyukat, és akkor már föl tudod szerelni az indexlámpát.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |