Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

2015.07.31. 23:34 Idézet
PPisti

Zsoel

Elkészültünk a lengéscsillapítókkal: a hátsók is új csapszegeket és az összes új szilenteket kapott. Menet közben mintha nem is ugyanaz a motor volna, rengeteget változott a viselkedése pozitív irányban. A futóművekből semmilyen zaj nem jön, sokkal stabilabb lett a motor, az úthibákat szépen kisímítja.

 

 


2015.07.31. 07:58 Idézet

Gágá

Nincsen, nem foglalkozom tuningolással. Őszintén szólva, nem is nagyon értek hozzá, én inkább a gyári állapotot favorizálom a veterán járműveknél.
Annyit általánosságban (saját tapasztalattal alátámasztva) elmondhatok, hogy bár hengerűrtartalmat lehet növelni, illetve lehet készíttetni további átömlőcsatornákat a hengerbe, ez inkább csak a feltöltés hatékonyságát javítja, magasabb fordulatszám-tartományokban kicsit fürgébb lesz a gép, illetve némileg kisimultabbá válik a járása. Igazán látványos eredmény eléréséhez módosítani kell a vezérlést (átreszelni a szívó-, átömlő- és kipufogórést), továbbá a porlasztót és a kipufogórendszert. Ez a három részterület szorosan összetartozik, egy egységet alkot, csak együtt érdemes tuningolni őket, külön-külön nincs értelme.

De ennél többet sajnos nem tudok mondani a témáról. Látogass el a simson.hu tuningoldalára, ott biztos adnak neked felvilágosítást minden kérdésben.


2015.07.30. 22:01 Idézet
Gàgà
A karburátor megdobja?és van valami favorit?

2015.07.30. 21:39 Idézet

Gágá

Lökettéfogat-növelés, négy felömlősítés, rezonátor, tuning karburátor. Ezeken kívül mással nemigen mész semmire, legalábbis érzékelhető változást nemigen eredményez más. A sportlégszűrő sem.


2015.07.30. 13:57 Idézet
Gàgà
Te Zsoel,meg kéne tolni egy kicsit az erejét ennek a gépnek anélkül hogy nagyon belemàsznék...nincs valami tipped?

2015.07.30. 11:19 Idézet
Gàgà
Koszi,probalom turbozni a kicsiket anelkul hogy nagyon hozzanyulnek...:-)

2015.07.30. 07:48 Idézet

Gágá

Érezni hát. Rosszabbul megy tőle a motor. :)

A sportlégszűrő csak parasztvakításnak jó. Mivel a szívóütemben kisebb az ellenállása, mint a műanyag légszűrőháznak, illetve a benne lévő szűrőpatronnak, az egyébként jól működő porlasztó sportlégszűrővel kevesebb benzint szállít a motornak, mint kellene, ezért az magasabb fordulatszámon csak hörög. Volt már a kezemben javításra két Star, amelyiken (gagyi) sportlégszűrő volt. Kénytelen voltam még extra szivaccsal kitömni a légszűrőket, hogy megfelelő legyen a benzinellátás. Persze a szívászajtompítás ezzel együtt is szinte nulla, nagyon hallatszik az a hortyogó szívászaj.


2015.07.30. 07:21 Idézet
Gàgà
Annyit azert meg megkerdek hogy a sportlegszuro er valamit rajta?valami kulonbseget erezni??kosz ha tudod;)

2015.07.29. 22:46 Idézet

Gágá

Nincs mit.

Azt nem tudom, mennyivel lesz merevebb a rugózás, de annyit mindenképpen javaslok, hogy a rugóból inkább többször vágjál le rövidebb darabokat, és apránként próbálgasd össze az alkatrészeket, mikor lesz jó a hosszúság, mint hogy egyszerre túl sokat vágj le, mert ha utólag derül ki, hogy elcseszted a méretet, akkor már nem tudod visszacsinálni.


2015.07.29. 22:08 Idézet
Gàgà
Na ez a valasz baratom,nagyon szepen koszonom!!Igy mar ok a dolog,kivancsi leszek hogy mennyivel lesz merevebb az elso rugozas...koszi megegyszer!!!

2015.07.29. 21:54 Idézet

Gágá

Nem szokásom kötekedni, ha te a saját zavaros fogalmazásodból származó értetlenséget annak veszed, az a te bajod.

Leültetni pedig nemigen lehet más módon, mint hogy az ember rövidebb lengéscsillapítókat szerel be, illetve lerövidíti az eredetieket, mert a bekötési pontok módosítása nagyon macerás lenne.
Én úgy csinálnám, hogy szétszerelném a rugóstagokat, kihúznám a lengéscsillapítókból a dugattyúkat, megfelelő hosszúságú távtartókat tennék a szárukra, azutána rugókból is levágnám az arányosan hosszú darabot, így összeszerelve kapnék négy idomtalanul lerövidített, csökkentett rugóúttal rendelkező rugóstagot, amelyeket ha visszaépítek, a motor centikkel lesz közelebb a földhöz. A képen az első rugóstagok a fentiek szerint vannak hazavágva, míg hátulra Schwalbe lengővillája van betéve, amellyel, lévén, hogy a Star villáján meglévő bakok helyett kis lemezfülei vannak, hasonló eredményt lehet elérni. Bár így kissé hátrébb is kerül a kerék, mivel a Schwalbe villája jóval hosszabb.


2015.07.29. 21:21 Idézet
Gàgà
Jol van,erted azert,nem kell kotekedni...igen,pont ugy ahogy a kepen van,leengedni a sarvedot...es azt kerdeztem hogy hogyan??nem azt hogy szerinted hogy nez ki...

2015.07.29. 20:25 Idézet

Gágá

Nem igazán értem én ezt. "Leültetni" (vagyis a hasmagasságot lecsökkenteni) az egész járművet szokás. Hogy lehet egy sárvédőt leültetni?

Amúgy szerintem rémesen hülyén néz ki, de hát ízlések és pofonok.


2015.07.29. 14:19 Idézet
Sziasztok,le szeretném ültetni a Starom sàrvédőit,valaki tud segìteni hogy ez műszakilag hogy oldható meg??Nagyon köszönöm.Gàgà

2015.07.28. 20:45 Idézet

PPisti

Szóra sem érdemes.


2015.07.28. 20:45 Idézet

Ormossy

Akkor faragj rá új ricnizést. :D

Viccet félretéve: ilyen alkatrészből érdemes mindig a (leg)drágábbat venni, mert megtérül a befektetés. A drágább alkatrész általában jobb anyagminőségű, jobb kidolgozottságú, precízebb holmi.

Például:

http://www.mofaker.hu/termek/Berugotengely-ives-Gy--S50_Simson__103250


2015.07.28. 20:14 Idézet
PPisti

Zsoel

Köszönöm az útmutatást. Ki fogom cserélni a szilenteket is.

 


2015.07.28. 11:25 Idézet

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Sajnos nem a behasítással van a gond, hanem a fél éve beletett berúgókar tengely olyan silány anyagból van, hogy szinte bicskával faragható.


2015.07.28. 10:01 Idézet
vogler

Ormossy

 

A berúgókar rögzítő csavarra figyelni kell és ha meglazult akkor húzni kell rajta!
Van olyan is hogy a berúgókar a felhasításnál már hamarabb összeér és ezért nem szorul rá a tengelyre . Ha  ez van Nálad is esetleg próbálkozhatsz a felhasításnál kivágni a berúgókarból.
Vagy valami ilyesmi.

Üdv




 


2015.07.27. 22:59 Idézet

PPisti

Az alsó szilentek azért öregszenek jobban, mert azokat éri a napfény. (A felsők ugye rejtve vannak a SÁRVÉDŐ alatt.) Az elöregedett szilenteket célszerű mielőbb kicserélni, de ezt az elhasználódottságuk fokától kell függővé tenni. Ha már nem központosan áll a szilentpersely, szemmel láthatóan eltolódott a lengéscsillapító-test irányába, vagy nagyon csúnyán be van repedezve, el van szakadva a gumi, akkor célszerű meglépni.

A kiszereléshez elvileg célszerszám kell, de anélkül is nagyon egyszerű: keresni kell egy minimum 3 centi hosszú, akkora átmérőjű csődarabot, mint a csatlakozófej, meg egy olyan tüskét, amelyik felfekszik a szilentperselyre (ez meg egy minimum 5 centi hosszú, 10 mm körüli átmérőjű acélrúddarab legyen), aztán a tüskét a perselyhez illeszted, a csődarabot a fej mögé, és az egészet satuba fogva, kisajtolod szépen a perselyt. Utána a szilentgumi már egy kis csavarhúzóval is kiemelhető. Visszafelé ugyanaz: benyomod kézzel a gumit a fejbe, picit megkened a perselyt szilikonzsírral vagy -olajjal, odailleszted a gumi szeméhez, és satuval besajtolod (ehhez már nem kell segédeszköz, csak simán a pofák közé kell fogni). Nem nagy kunszt, és a gumik sem drágák, szóval szerintem ha már egyszer időt szánsz rá, hogy foglalkozz a munkával, akkor javaslom, cseréld ki egyszerre mind a 8 darabot.

Ha nincs lyuk a markolaton, akkor az azért lehet, mert még nem lyukasztották ki (ugyanis gyárilag nincs rajta lyuk), ami, mivel kormányvégtükör van felszerelve, hosszantilag elhelyezett csavarral, alapvetően nem is szükséges. De ha lehúzod a markolatgumit, látni fogod, hogy hol van a kormánycsövön a furat: oda kell tenni a markolaton is a lyukat, és akkor már föl tudod szerelni az indexlámpát.


[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?