Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

2015.07.28. 10:01 Idézet
vogler

Ormossy

 

A berúgókar rögzítő csavarra figyelni kell és ha meglazult akkor húzni kell rajta!
Van olyan is hogy a berúgókar a felhasításnál már hamarabb összeér és ezért nem szorul rá a tengelyre . Ha  ez van Nálad is esetleg próbálkozhatsz a felhasításnál kivágni a berúgókarból.
Vagy valami ilyesmi.

Üdv




 


2015.07.27. 22:59 Idézet

PPisti

Az alsó szilentek azért öregszenek jobban, mert azokat éri a napfény. (A felsők ugye rejtve vannak a SÁRVÉDŐ alatt.) Az elöregedett szilenteket célszerű mielőbb kicserélni, de ezt az elhasználódottságuk fokától kell függővé tenni. Ha már nem központosan áll a szilentpersely, szemmel láthatóan eltolódott a lengéscsillapító-test irányába, vagy nagyon csúnyán be van repedezve, el van szakadva a gumi, akkor célszerű meglépni.

A kiszereléshez elvileg célszerszám kell, de anélkül is nagyon egyszerű: keresni kell egy minimum 3 centi hosszú, akkora átmérőjű csődarabot, mint a csatlakozófej, meg egy olyan tüskét, amelyik felfekszik a szilentperselyre (ez meg egy minimum 5 centi hosszú, 10 mm körüli átmérőjű acélrúddarab legyen), aztán a tüskét a perselyhez illeszted, a csődarabot a fej mögé, és az egészet satuba fogva, kisajtolod szépen a perselyt. Utána a szilentgumi már egy kis csavarhúzóval is kiemelhető. Visszafelé ugyanaz: benyomod kézzel a gumit a fejbe, picit megkened a perselyt szilikonzsírral vagy -olajjal, odailleszted a gumi szeméhez, és satuval besajtolod (ehhez már nem kell segédeszköz, csak simán a pofák közé kell fogni). Nem nagy kunszt, és a gumik sem drágák, szóval szerintem ha már egyszer időt szánsz rá, hogy foglalkozz a munkával, akkor javaslom, cseréld ki egyszerre mind a 8 darabot.

Ha nincs lyuk a markolaton, akkor az azért lehet, mert még nem lyukasztották ki (ugyanis gyárilag nincs rajta lyuk), ami, mivel kormányvégtükör van felszerelve, hosszantilag elhelyezett csavarral, alapvetően nem is szükséges. De ha lehúzod a markolatgumit, látni fogod, hogy hol van a kormánycsövön a furat: oda kell tenni a markolaton is a lyukat, és akkor már föl tudod szerelni az indexlámpát.


2015.07.27. 21:40 Idézet
PPisti

Zsoel

A mai napon a másik teleszkópot is megcsináltuk. Visszaszerelve az első futómű teljesen hangtalanná vált. Próbálva még csak álló helyzetben volt, de véleményem szerint menet közben sem lesz más a helyzet.

Megnéztük a hátsókat is, ott is mozognak a csapszegek, így most azok javítása fog következni.

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mind a két első teleszkóp esetén a felső szilentek tökéletes állapotban vannak, azonban az alsóknál látszik az öregedés. A gumi be van repedezve és az alakja is deformálódott a felsőkhöz képest. Ha jól gondolom ezeket mindenképpen ki kellene cserélni? Ezek hogyan vannak rögzítve a befogórészben (valamilyen kinyomószerszámmal oldalirányba ki kell tolni és az újakat ugyanígy a helyére tenni)? Esetleg a felsőket is érdemes cserélni attól függetlenül, hogy azok jónak látszanak?

És még egy kérdés: akárhogyan nézem, a bal oldali markolatnál nincsen lyuk és csavar, ami a végdugót rögzítené. Hogyan lehet ide az indexet felszerelni?

 

Nagyon köszönöm a javítást a szövegben és az eddigi segítséget is.

 

Ormossy

A teleszkóp karbantartásáról szóló anyag linkje: http://simsonschwalbe.network.hu/kepek/lengescsillapito_kabantartasa

 

Ebben ír magának a csúszócsőnek a karbantartásáról is, de azt nem tudom, hogy az ehhez szükséges eszközök fellelhetőek-e még egyáltalán valahol?


2015.07.27. 21:38 Idézet

Ormossy

Na igen... Célszerű a két alkatrészt párban cserélni: új berúgótengely és új berúgókar, mert ha az egyik új, de a másik már avítt, akkor nem illeszkednek egymásba a bordák, és a kopott alkatrész tönkreteszi az újat is. Egyébként a jól beállított Simsonnál nem nagyon kell igénybe venni a berúgókart, mert az hidegen-melegen első rúgásra indul.


2015.07.27. 20:35 Idézet

A fenébeis! Ez nem jó hír. A franc esne az utángyártott sz@rokba! Fél év alatt leradírozódott róla a ricni...


2015.07.27. 20:22 Idézet

Ormossy

Star esetében sajnos ki kell szerelni és szét kell bontani az egész motort, mivel itt a berúgótengely és az indító fogasív össze van hegesztve.


2015.07.27. 19:08 Idézet

Berúgó kar tengely cseréjéhez szét kell húzni a blokkot, vagy csak az oldaldeklit kelle levenni?


2015.07.26. 21:01 Idézet

PPisti

Örülök, hogy megoldottátok a hibát (meg annak is, hogy nem kellett tizenötötdjére is leírnom a rugóláb szétszerelését). :) Én javaslom, hogy ha már az egyik rugóstagot megjavítottad, ne hagyd úgy a másikat sem. Ha egyszer elkezdett kotyogni, az magától nem javul meg, csak rosszabb lesz. Megelőzöd a nagyobb hibát, ha idejében szétszeded, és rendbe hozod, amit kell.

Az elrontott szót kijavítottam a hozzászólásodban. :)


2015.07.26. 20:54 Idézet

vogler

Nincs mit.


2015.07.26. 20:53 Idézet

Ormossy

Kíváncsi leszek, mire jutsz.


2015.07.26. 20:50 Idézet

PPisti,

Belinkelnéd azt az oldalt, ahol a teelszkóp szétszedéséről találtál útmutatót?


2015.07.26. 20:07 Idézet
PPisti

Zsoel

 

Ma ki lett szedve a gyanúsnak ítélt teleszkóp. A bentmaradóval a kopogás nem volt hallható. A teleszkópot kézzel összenyomva szintén érződött a korábban emlegetett holtjáték. Satuba fogva az egyik felfüggesztésnél fogva, majd úgy összenyomva egyértelművé vált, hogy valahol, valmi kotyog benne. Tüzetesebben szemügyre véve mozgatás közben, rájöttünk, hogy az alsó befogó részben levő csapszegnél van a probléma mert az lötyög magában az öntvényben és valószínűleg még belül is.

Időközben keresgéltem a neten és leltem egy útmutatót a lengéscsillapító szétszedéséről (ez valami korabeli karbantartási útmutatóból lett szkennelve), mely alapján könnyen szét tudtuk szedni a teleszkópot. A csapszeg mind az alsó befogó részben, mind a dugattyú tengelyében levő furatban lógott. Kúpos dörzsárral szépen össze lett hozva a dugattyúrúd és a befogó rész furata, és kapott egy új kúpos csapszeget. Megtisztítottam az alsó és felső védőcsöveket, majd össze lett szerelve a teleszkóp (a belső részében víz vagy sár nyomait nem láttam, szépen be volt zsírozva minden alkatrész, korróziónak nem volt nyoma). Összerakva a kotyogás, holtjáték eltűnt.

Visszaszerelést követően a korábbbi kopogó hangnak nyoma sincs, bár úgy tűnik, hogy a másik teleszkóppal is meg kell ismételni a műveletet, mert jobban megnézve ott is van minimális mozgás és ha nagyon figyel az ember, akkor egy kis koppanás onnan is hallatszik.


2015.07.26. 16:52 Idézet
vogler

Zsoel

 

oké oké már ennek is örülök , eddig még ezt sem tudtam
köszi


2015.07.26. 15:16 Idézet

Porlasztóban 50-es fúvóka - persze a többi is gyári értékű - teljesen kitisztítva, új tömítés mindenhol, felületek felcsiszolva..

És a csoda! A motor a második rúgásra indul, egy kis melegedés után ragyogóanveszi a túrát, álló helyzetben.

Most menet közben nincs időm kipróbálni és állítgatni, mert mindjárt itt akis unokám, és mégis csak ő a legfontosabb!

No majd holnap.


2015.07.26. 13:55 Idézet

Ormossy

Pedig azt már régebben írtam, hogy a porlasztókarima körül fellépő falslevegő-szívás nagyon komolyan bele tud nyúlni a keverékképzésbe, és hatása nem kedvező irányú. :)


2015.07.26. 12:29 Idézet

Most derült ki egy kis turpisság...

A porlasztóm felvekvő oldala elég szépen kifli alakú... Rengeteg fals levegőt szívhatott, persze, hogy nem lehetett rendesen beállítani.

A jó hír az, hogy már felpolíroztam gyönyörűen! Persze megnézem mindjárt a közbetétet is, nincs- e hasonló baja.

Most jöhet az 50-es fúvóka, aztán majd meglátjuk.


2015.07.26. 11:59 Idézet

vogler

Ha lenne, megmondtam volna neked hónapra pontosan. A gyártási dokumentációban biztosan van, de én azzal sajnos nem rendelkezem, és nem is tudok róla, hogy digitalizálták volna.

Gyakorlati tapasztalatokon alapuló, körülbelüli táblázat persze létezik , de az ilyesmi nem túl hiteles, mert egyrészt csak azokon az adatokon alapszik, amelyeket az egyes tulajdonosok a saját motorjaikról tudnak, másrészt nincs átfedés a számok között, harmadrészt nagyon hiányos, negyedrészt nyilvánvaló hülyeség, mert a lista alapján például az én 1972-es gyártású, 3288154 alvázszámú Starom nem 1972-ben készült... Szóval a megbízhatósága enyhén szólva kétes.


2015.07.26. 10:36 Idézet
vogler

Zsoel

 

Oké köszi!

Van valami táblázat amiből kideríthető a gyártási év?


2015.07.26. 10:07 Idézet

Ormossy

Nem tudom, miféle jelölés lehet, de biztos, hogy nincs befolyással a rugóstag működésére. Viszont a betűket nézd meg jobban, mert biztos, hogy benne kell lenniük valahol a kisebbik fejben. Lehet, hogy már csak karcoknak látszódnak, de ott vannak.


2015.07.26. 08:31 Idézet

Zsoel,

Ez a két szám gyári jelölés, mert nem beütött, hanem dombor.

Viszont se V, se H jelölést nem találok sehol.


[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!