|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
Ormossy
A berúgókar rögzítő csavarra figyelni kell és ha meglazult akkor húzni kell rajta!
Van olyan is hogy a berúgókar a felhasításnál már hamarabb összeér és ezért nem szorul rá a tengelyre . Ha ez van Nálad is esetleg próbálkozhatsz a felhasításnál kivágni a berúgókarból.
Vagy valami ilyesmi.
Üdv
|
PPisti
Az alsó szilentek azért öregszenek jobban, mert azokat éri a napfény. (A felsők ugye rejtve vannak a SÁRVÉDŐ alatt.) Az elöregedett szilenteket célszerű mielőbb kicserélni, de ezt az elhasználódottságuk fokától kell függővé tenni. Ha már nem központosan áll a szilentpersely, szemmel láthatóan eltolódott a lengéscsillapító-test irányába, vagy nagyon csúnyán be van repedezve, el van szakadva a gumi, akkor célszerű meglépni.
A kiszereléshez elvileg célszerszám kell, de anélkül is nagyon egyszerű: keresni kell egy minimum 3 centi hosszú, akkora átmérőjű csődarabot, mint a csatlakozófej, meg egy olyan tüskét, amelyik felfekszik a szilentperselyre (ez meg egy minimum 5 centi hosszú, 10 mm körüli átmérőjű acélrúddarab legyen), aztán a tüskét a perselyhez illeszted, a csődarabot a fej mögé, és az egészet satuba fogva, kisajtolod szépen a perselyt. Utána a szilentgumi már egy kis csavarhúzóval is kiemelhető. Visszafelé ugyanaz: benyomod kézzel a gumit a fejbe, picit megkened a perselyt szilikonzsírral vagy -olajjal, odailleszted a gumi szeméhez, és satuval besajtolod (ehhez már nem kell segédeszköz, csak simán a pofák közé kell fogni). Nem nagy kunszt, és a gumik sem drágák, szóval szerintem ha már egyszer időt szánsz rá, hogy foglalkozz a munkával, akkor javaslom, cseréld ki egyszerre mind a 8 darabot.
Ha nincs lyuk a markolaton, akkor az azért lehet, mert még nem lyukasztották ki (ugyanis gyárilag nincs rajta lyuk), ami, mivel kormányvégtükör van felszerelve, hosszantilag elhelyezett csavarral, alapvetően nem is szükséges. De ha lehúzod a markolatgumit, látni fogod, hogy hol van a kormánycsövön a furat: oda kell tenni a markolaton is a lyukat, és akkor már föl tudod szerelni az indexlámpát.
|
Zsoel
A mai napon a másik teleszkópot is megcsináltuk. Visszaszerelve az első futómű teljesen hangtalanná vált. Próbálva még csak álló helyzetben volt, de véleményem szerint menet közben sem lesz más a helyzet.
Megnéztük a hátsókat is, ott is mozognak a csapszegek, így most azok javítása fog következni.
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Mind a két első teleszkóp esetén a felső szilentek tökéletes állapotban vannak, azonban az alsóknál látszik az öregedés. A gumi be van repedezve és az alakja is deformálódott a felsőkhöz képest. Ha jól gondolom ezeket mindenképpen ki kellene cserélni? Ezek hogyan vannak rögzítve a befogórészben (valamilyen kinyomószerszámmal oldalirányba ki kell tolni és az újakat ugyanígy a helyére tenni)? Esetleg a felsőket is érdemes cserélni attól függetlenül, hogy azok jónak látszanak?
És még egy kérdés: akárhogyan nézem, a bal oldali markolatnál nincsen lyuk és csavar, ami a végdugót rögzítené. Hogyan lehet ide az indexet felszerelni?
Nagyon köszönöm a javítást a szövegben és az eddigi segítséget is.
Ormossy
A teleszkóp karbantartásáról szóló anyag linkje: http://simsonschwalbe.network.hu/kepek/lengescsillapito_kabantartasa
Ebben ír magának a csúszócsőnek a karbantartásáról is, de azt nem tudom, hogy az ehhez szükséges eszközök fellelhetőek-e még egyáltalán valahol?
|
Ormossy
Na igen... Célszerű a két alkatrészt párban cserélni: új berúgótengely és új berúgókar, mert ha az egyik új, de a másik már avítt, akkor nem illeszkednek egymásba a bordák, és a kopott alkatrész tönkreteszi az újat is. Egyébként a jól beállított Simsonnál nem nagyon kell igénybe venni a berúgókart, mert az hidegen-melegen első rúgásra indul.
|
A fenébeis! Ez nem jó hír. A franc esne az utángyártott sz@rokba! Fél év alatt leradírozódott róla a ricni... 
|
Ormossy
Star esetében sajnos ki kell szerelni és szét kell bontani az egész motort, mivel itt a berúgótengely és az indító fogasív össze van hegesztve.
|
Berúgó kar tengely cseréjéhez szét kell húzni a blokkot, vagy csak az oldaldeklit kelle levenni?
|
PPisti
Örülök, hogy megoldottátok a hibát (meg annak is, hogy nem kellett tizenötötdjére is leírnom a rugóláb szétszerelését). :) Én javaslom, hogy ha már az egyik rugóstagot megjavítottad, ne hagyd úgy a másikat sem. Ha egyszer elkezdett kotyogni, az magától nem javul meg, csak rosszabb lesz. Megelőzöd a nagyobb hibát, ha idejében szétszeded, és rendbe hozod, amit kell.
Az elrontott szót kijavítottam a hozzászólásodban. :)
|
Ormossy
Kíváncsi leszek, mire jutsz.
|
PPisti,
Belinkelnéd azt az oldalt, ahol a teelszkóp szétszedéséről találtál útmutatót?
|
Ma ki lett szedve a gyanúsnak ítélt teleszkóp. A bentmaradóval a kopogás nem volt hallható. A teleszkópot kézzel összenyomva szintén érződött a korábban emlegetett holtjáték. Satuba fogva az egyik felfüggesztésnél fogva, majd úgy összenyomva egyértelművé vált, hogy valahol, valmi kotyog benne. Tüzetesebben szemügyre véve mozgatás közben, rájöttünk, hogy az alsó befogó részben levő csapszegnél van a probléma mert az lötyög magában az öntvényben és valószínűleg még belül is.
Időközben keresgéltem a neten és leltem egy útmutatót a lengéscsillapító szétszedéséről (ez valami korabeli karbantartási útmutatóból lett szkennelve), mely alapján könnyen szét tudtuk szedni a teleszkópot. A csapszeg mind az alsó befogó részben, mind a dugattyú tengelyében levő furatban lógott. Kúpos dörzsárral szépen össze lett hozva a dugattyúrúd és a befogó rész furata, és kapott egy új kúpos csapszeget. Megtisztítottam az alsó és felső védőcsöveket, majd össze lett szerelve a teleszkóp (a belső részében víz vagy sár nyomait nem láttam, szépen be volt zsírozva minden alkatrész, korróziónak nem volt nyoma). Összerakva a kotyogás, holtjáték eltűnt.
Visszaszerelést követően a korábbbi kopogó hangnak nyoma sincs, bár úgy tűnik, hogy a másik teleszkóppal is meg kell ismételni a műveletet, mert jobban megnézve ott is van minimális mozgás és ha nagyon figyel az ember, akkor egy kis koppanás onnan is hallatszik.
|
Zsoel
oké oké már ennek is örülök , eddig még ezt sem tudtam
köszi
|
Porlasztóban 50-es fúvóka - persze a többi is gyári értékű - teljesen kitisztítva, új tömítés mindenhol, felületek felcsiszolva..
És a csoda! A motor a második rúgásra indul, egy kis melegedés után ragyogóanveszi a túrát, álló helyzetben.
Most menet közben nincs időm kipróbálni és állítgatni, mert mindjárt itt akis unokám, és mégis csak ő a legfontosabb!
No majd holnap.
|
Ormossy
Pedig azt már régebben írtam, hogy a porlasztókarima körül fellépő falslevegő-szívás nagyon komolyan bele tud nyúlni a keverékképzésbe, és hatása nem kedvező irányú. :)
|
Most derült ki egy kis turpisság...
A porlasztóm felvekvő oldala elég szépen kifli alakú... Rengeteg fals levegőt szívhatott, persze, hogy nem lehetett rendesen beállítani.
A jó hír az, hogy már felpolíroztam gyönyörűen! Persze megnézem mindjárt a közbetétet is, nincs- e hasonló baja.
Most jöhet az 50-es fúvóka, aztán majd meglátjuk.
|
vogler
Ha lenne, megmondtam volna neked hónapra pontosan. A gyártási dokumentációban biztosan van, de én azzal sajnos nem rendelkezem, és nem is tudok róla, hogy digitalizálták volna.
Gyakorlati tapasztalatokon alapuló, körülbelüli táblázat persze létezik , de az ilyesmi nem túl hiteles, mert egyrészt csak azokon az adatokon alapszik, amelyeket az egyes tulajdonosok a saját motorjaikról tudnak, másrészt nincs átfedés a számok között, harmadrészt nagyon hiányos, negyedrészt nyilvánvaló hülyeség, mert a lista alapján például az én 1972-es gyártású, 3288154 alvázszámú Starom nem 1972-ben készült... Szóval a megbízhatósága enyhén szólva kétes.
|
Zsoel
Oké köszi!
Van valami táblázat amiből kideríthető a gyártási év?
|
Ormossy
Nem tudom, miféle jelölés lehet, de biztos, hogy nincs befolyással a rugóstag működésére. Viszont a betűket nézd meg jobban, mert biztos, hogy benne kell lenniük valahol a kisebbik fejben. Lehet, hogy már csak karcoknak látszódnak, de ott vannak.
|
Zsoel,
Ez a két szám gyári jelölés, mert nem beütött, hanem dombor.
Viszont se V, se H jelölést nem találok sehol.
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |