|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
vogler
Síber, nem suber (magyarul tolattyú). De egyébként igen, a 16N3-X esetében az is vékonyabb, az üresjárási rendszer is más, meg még van 1-2 kisebb módosítás a 16N1-X-hez képest. Abban nem akarok állást foglalni, hogy melyik alaptípus a jobb: egyéb szempontból kifogástalan motor mindkettővel jól működik.
3227297 régebbi, mint 1972. Inkább 1970 utolsó vagy 1971 első hónapjai.
1964-1968 között az összes KR51-en és SR4-II-n egyaránt az említett hengert alkalmazták.
|
Ormossy
Akkor ezeket a fajtákat nem ismerem. Amit errefelé lehet kapni, az, ahogy írtam, pont fordítva van: tömör keresztmetszetű vörösréz, és alumíniumköpenyes azbesztzsinór.
|
még valami!
van az a henger a háromcsavaros szívónyakkal, az a hengert csak Star motornál alkalmazták vagy Schwalbe motorhoz is?
|
Zsoel
a 16N3 lehet az üzemanyag takarékos (én úgy ismerem) kisebb a súber átmérője.
na erről sok jót nem hallottam még
3227297 esetleg 72 lehet a gyártási év?
|
Tegnap este "felboncoltam" egy aluminium és egy réz kipufogó tömítést.
A réz karikában körbe benne van valami szövetszerű anyag, mint egy zsinór - valószínűleg azbeszt, míg az aluminium belül teljesen üres.
Ettől még lehet, hogy az aluminium jobban tömít.
|
vogler
Az alvázszámból körülbelül (+/- 1 év) meg lehet határozni az évjáratot.
A Staron már nem alkalmaztak más porlasztót, amíg gyártották. A Schwalbékon (amelyek 1986-ig gyártásban maradtak) a KR51/2 típus (S51-es motor) bevezetésével áttértek a 16N1-12, majd később a 16N3-1 jelű karburátorra.
De BVF porlasztó van még ezeken kívül is többféle, egyéb Simson-típusokhoz. A VEB BVF egy külső, berlini beszállító vállalat volt, amelytől nem csak a Simson, hanem az egész NDK járműipar vásárolt porlasztókat a járműveihez.
A 16N1-11 egyébként az S51/S70 típus karburátora volt, amíg be nem vezették a 16N3 sorozatot.
|
Zsoel
Hát igen előfordulhat hogy nem egészen kerek :-) egy pár dolog történhetett vele az évek alatt
( nálam 15 éve van) A gyártási évét nem tudom , mert nincs meg az adattáblája.
Igen rémlik az a bevágás a karburátoron amit írtál :-) nem semmi variálás.
Amúgy azt lehet tudni hogy hányszor változtatták ezt a karbit?
16N1-11 számú is van még ha jól tudom .
|
vogler
Akkor a te motorod sem egészen kerek, ha nem sokallja a 60-as főfúvókát. Egy egészséges Simson Star nem volna szabad hogy használhatóan működjön egy 45%-kal nagyobb furatkeresztmetszetű főfúvókával.
Az N1-5-ös karburátorod már egy későbbi, továbbfejlesztett darab. (A középső lyuk egy közvetlen levegő-hozzávezető furat a tűfúvókához, amelyet a '70-es évek közepén áramlástani okokból betömtek, és a légtorok alatti bevágással tették nyitottá a csatornát. Szerintem nem túl okos ötlet, de ez csak a magánvéleményem.)
|
Sziasztok
Az én Starom fúvókája is 60 és a karbi 16N1-6 . Tehát ezek szerint a karbi eredeti , de a fúvókája már nagyobbra lett cserélve . Amúgy nincs vele bajom jól megy és a fogyasztás is 2.5 liter környéke.
Van még 16N1-5 jelű karbim is tartalékban és ahogy nézegettem van egy olyan különbség hogy a levegőszűrő felől nézve a 3 furat közül egy le van dugózva . A 16N1-6 karbinál pedig nincs ledugózva.
Ez miért lehet?
|
vogler
Ebben a hőségben én sem szerelgettem most.Nekem most 60-al rendben van,jól húz nem füstöl melegen,gyertya száraz szürkésbarna.Az 50-el mint lejebb írtam sajnos nem ok.Az okát egyenlőre nem találom.Sikerült szereznem egy másik karbit nemrég hozzá,majd rendberakom és megpróbálom azzal.A szivócsonkomban van egy kis "kifli" azt kell majd még síkbahozni,és kap egy új tömítést, ill a légszűrő-karbi összekötő gumidarabot cserélem még le aztán meglátjuk.
|
Én még nem próbáltam az 50-es fúvókával, mert ebben a melegben nem volt kedvem szerelni. (Igaz, motorozni se.)
Egyébként van gy 16N1-6 típ. igen jó állapotban lévő porlasztóm tartalékban, ha lesz egy kis kedvem, abban kicserélek mindent gyári értékekre, és a súbertűt is gyári állapotra állítom, aztán majd meglátjuk.
Megjött a kipufogóm is, de majd csak akkor cserélem le, ha rendben lesz a porlasztóm.
Vettem aluminium kipufogó tömítést vagy 10 db-ot, majd egyet szétvágok, hogy milyen is belül.
|
vogler
Szia!
Nem tudom, hogy megoldódott-e; amint láthatod, az érintettek egyelőre nem jelentkeztek fejleményekkel.
A Star első változatát, az 1964-68 között gyártott SR4-II-t 1965-ig NKJ 153, majd onnantól kezdve BVF 16N1-1 típusú porlasztóval szerelték fel; ezekben 60-as főfúvóka volt, mivel a járművön gumiból készült légszűrőházzal, illetve eltérő vezérléssel és némileg más kipufogóval rendelkezett.
1968-ban bevezették a továbbfejlesztett SR4-2/1-et, amely már műanyag légszűrőházat, 50-es főfúvókájú, BVF 16N1-6 jelű karburátort, módosított hengert és szögletesebb kipufogókönyököt kapott, és innentől kezdve a gyártás végéig ezzel az egyféle karburátorral láttak el minden Start.
|
.
Csőváz !megoldódott az az 50-es fúvóka kérdés már végre ?
érdekelne a dolog
most az összes start egyforma karbival adták ki vagy változtattak?
|
Ormossy
Nem szívtam mellre, csak tisztáztam magam. :)
|
Jajj, Zsoel!
Humornak szántam, nem nyelvészeti vitának.
Nem gondoltam, hogy mellre szívod.
Én kérek elnézést.
|
Ormossy
A magyar nyelvterület egy jelentős részén (így mifelénk is) a sárhányó szót egyszerűen a sárvédő szinonimájaként használják. (Valószínűleg abból ered, hogy amikor a kerék sáros, vizes talajon gyorsan forog, és felveri azt, akkor a fölötte lévő sárhányó alja valóban zubogva hányja lefelé magáról a sarat: http://www.nyest.hu/hirek/a-hanyas-iranya.) Többnyire én is sárvédőt szoktam írni, csak most valahogyan a sárhányó jött a "számra". De ha neked úgy jobban tetszik, természetesen a sárvédőre gondoltam, nem a kerékre. Nyelvészeti kérdésekről nem akarok vitatkozni egy motoros fórumon.
|
Zsoel,
"...a sárhányó alatt, közvetlenül a kerék mellett..."
A sárhányó az a kerék, az hányja a sarat!
Sárvédő lesz az inkább...!
|
Zsoel
Köszönöm a segítséget.
A kürt esetében én is ilyesmit gyanítottam, hogy így lehet megoldva. Szerencsére úgy tűnik, hogy azt nem kell kiszerelni.
A lengéscsillapítót a leírtaknak megfelelően meg fogom vizsgálni és jelentkezem, ha van fejlemény.
|
Uraim,
Ha valakinek van egy pár , jól működő hátsó teleskópja a SR 4-2/1 Staromhoz, és tisztességes árért megválna tőle, kérem jelezze.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |