Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

2015.07.25. 20:13 Idézet

vogler

Síber, nem suber (magyarul tolattyú). De egyébként igen, a 16N3-X esetében az is vékonyabb, az üresjárási rendszer is más, meg még van 1-2 kisebb módosítás a 16N1-X-hez képest. Abban nem akarok állást foglalni, hogy melyik alaptípus a jobb: egyéb szempontból kifogástalan motor mindkettővel jól működik.

3227297 régebbi, mint 1972. Inkább 1970 utolsó vagy 1971 első hónapjai.

1964-1968 között az összes KR51-en és SR4-II-n egyaránt az említett hengert alkalmazták.


2015.07.25. 20:04 Idézet

Ormossy

Akkor ezeket a fajtákat nem ismerem. Amit errefelé lehet kapni, az, ahogy írtam, pont fordítva van: tömör keresztmetszetű vörösréz, és alumíniumköpenyes azbesztzsinór.


2015.07.25. 09:18 Idézet
vogler
még valami!
 

van az a henger a háromcsavaros szívónyakkal, az a hengert csak Star motornál alkalmazták vagy Schwalbe motorhoz is?

 

 


2015.07.25. 09:11 Idézet
vogler

Zsoel

 

a 16N3 lehet az üzemanyag takarékos (én úgy ismerem)  kisebb a súber átmérője.
na erről sok jót nem hallottam még
 

3227297 esetleg 72 lehet a gyártási év?


2015.07.25. 08:23 Idézet

Tegnap este "felboncoltam" egy aluminium és egy réz kipufogó tömítést.

A réz karikában körbe benne van valami szövetszerű anyag, mint egy zsinór - valószínűleg  azbeszt, míg az aluminium belül teljesen üres.

Ettől még lehet, hogy az aluminium jobban tömít.


2015.07.25. 07:16 Idézet

vogler

Az alvázszámból körülbelül (+/- 1 év) meg lehet határozni az évjáratot.

A Staron már nem alkalmaztak más porlasztót, amíg gyártották. A Schwalbékon (amelyek 1986-ig gyártásban maradtak) a KR51/2 típus (S51-es motor) bevezetésével áttértek a 16N1-12, majd később a 16N3-1 jelű karburátorra.

De BVF porlasztó van még ezeken kívül is többféle, egyéb Simson-típusokhoz. A VEB BVF egy külső, berlini beszállító vállalat volt, amelytől nem csak a Simson, hanem az egész NDK járműipar vásárolt porlasztókat a járműveihez.

A 16N1-11 egyébként az S51/S70 típus karburátora volt, amíg be nem vezették a 16N3 sorozatot.

 


2015.07.24. 23:58 Idézet
vogler

Zsoel

 

 Hát igen előfordulhat  hogy nem egészen kerek :-)  egy pár dolog történhetett vele az évek alatt
( nálam 15 éve van) A gyártási évét  nem tudom , mert nincs meg az adattáblája.
 

Igen rémlik az  a bevágás a karburátoron amit írtál :-) nem semmi variálás.
 Amúgy azt lehet tudni hogy hányszor változtatták ezt a karbit?
16N1-11 számú is van még ha jól tudom .


2015.07.24. 22:33 Idézet

vogler

Akkor a te motorod sem egészen kerek, ha nem sokallja a 60-as főfúvókát. Egy egészséges Simson Star nem volna szabad hogy használhatóan működjön egy 45%-kal nagyobb furatkeresztmetszetű főfúvókával.

Az N1-5-ös karburátorod már egy későbbi, továbbfejlesztett darab. (A középső lyuk egy közvetlen levegő-hozzávezető furat a tűfúvókához, amelyet a '70-es évek közepén áramlástani okokból betömtek, és a légtorok alatti bevágással tették nyitottá a csatornát. Szerintem nem túl okos ötlet, de ez csak a magánvéleményem.)

 


2015.07.24. 22:06 Idézet
vogler
Sziasztok
 
Az én Starom fúvókája is 60 és a karbi 16N1-6 . Tehát ezek szerint a karbi eredeti , de a fúvókája már nagyobbra lett cserélve . Amúgy nincs vele bajom jól megy és a fogyasztás is 2.5 liter környéke.
Van még 16N1-5 jelű karbim is tartalékban és ahogy nézegettem van egy olyan különbség hogy a levegőszűrő felől nézve a 3 furat közül egy le van dugózva . A 16N1-6 karbinál pedig nincs ledugózva.
Ez miért lehet?

 

2015.07.24. 15:47 Idézet

vogler

Ebben a hőségben én sem szerelgettem most.Nekem most 60-al rendben van,jól húz nem füstöl melegen,gyertya száraz szürkésbarna.Az 50-el mint lejebb írtam sajnos nem ok.Az okát egyenlőre nem találom.Sikerült szereznem egy másik karbit nemrég hozzá,majd rendberakom és megpróbálom azzal.A szivócsonkomban van egy kis "kifli" azt kell majd még síkbahozni,és kap egy új tömítést, ill a légszűrő-karbi összekötő gumidarabot cserélem még le aztán meglátjuk.


2015.07.24. 12:51 Idézet

Én még nem próbáltam az 50-es fúvókával, mert ebben a melegben nem volt kedvem szerelni. (Igaz, motorozni se.)

Egyébként van gy 16N1-6 típ. igen jó állapotban lévő porlasztóm tartalékban, ha lesz egy kis kedvem, abban kicserélek mindent gyári értékekre, és a súbertűt is gyári állapotra állítom, aztán majd meglátjuk.

Megjött a kipufogóm is, de majd csak akkor cserélem le, ha rendben lesz a porlasztóm.

Vettem aluminium kipufogó tömítést vagy 10 db-ot, majd egyet szétvágok, hogy milyen is belül.


2015.07.24. 07:45 Idézet

vogler

Szia!

Nem tudom, hogy megoldódott-e; amint láthatod, az érintettek egyelőre nem jelentkeztek fejleményekkel.

A Star első változatát, az 1964-68 között gyártott SR4-II-t 1965-ig NKJ 153, majd onnantól kezdve BVF 16N1-1 típusú porlasztóval szerelték fel; ezekben 60-as főfúvóka volt, mivel a járművön gumiból készült légszűrőházzal, illetve eltérő vezérléssel és némileg más kipufogóval rendelkezett.

1968-ban bevezették a továbbfejlesztett SR4-2/1-et, amely már műanyag légszűrőházat, 50-es főfúvókájú, BVF 16N1-6 jelű karburátort, módosított hengert és szögletesebb kipufogókönyököt kapott, és innentől kezdve a gyártás végéig ezzel az egyféle karburátorral láttak el minden Start.


2015.07.23. 23:10 Idézet
vogler

.

 

Csőváz !megoldódott az az 50-es fúvóka kérdés már végre ?

érdekelne a dolog

most az összes start egyforma karbival adták ki vagy változtattak?

 

 


2015.07.23. 21:15 Idézet

Ormossy

Nem szívtam mellre, csak tisztáztam magam. :)


2015.07.23. 20:58 Idézet

Jajj, Zsoel!

 

Humornak szántam, nem nyelvészeti vitának.

Nem gondoltam, hogy mellre szívod.

Én kérek elnézést.


2015.07.23. 20:53 Idézet

Ormossy

A magyar nyelvterület egy jelentős részén (így mifelénk is) a sárhányó szót egyszerűen a sárvédő szinonimájaként használják. (Valószínűleg abból ered, hogy amikor a kerék sáros, vizes talajon gyorsan forog, és felveri azt, akkor a fölötte lévő sárhányó alja valóban zubogva hányja lefelé magáról a sarat: http://www.nyest.hu/hirek/a-hanyas-iranya.) Többnyire én is sárvédőt szoktam írni, csak most valahogyan a sárhányó jött a "számra". De ha neked úgy jobban tetszik, természetesen a sárvédőre gondoltam, nem a kerékre. Nyelvészeti kérdésekről nem akarok vitatkozni egy motoros fórumon.

 


2015.07.23. 20:42 Idézet

PPisti

Oké.


2015.07.23. 20:02 Idézet

Zsoel,

"...a sárhányó alatt, közvetlenül a kerék mellett..."

 

A sárhányó az a kerék, az hányja a sarat!

Sárvédő lesz az inkább...!


2015.07.23. 19:21 Idézet
PPisti

Zsoel

Köszönöm a segítséget.

A kürt esetében én is ilyesmit gyanítottam, hogy így lehet megoldva. Szerencsére úgy tűnik, hogy azt nem kell kiszerelni.

A lengéscsillapítót a leírtaknak megfelelően meg fogom vizsgálni és jelentkezem, ha van fejlemény.


2015.07.23. 16:45 Idézet

Uraim,

Ha valakinek van egy pár , jól működő hátsó teleskópja a SR 4-2/1 Staromhoz, és tisztességes árért megválna tőle, kérem jelezze.


[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?