|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Ezt a tünetet könnyen ellenőrizheti a kolléga, az erősen felhígult,és benzinszagú váltóolaj bizony szimering hibáról árulkodik.
|
Ormossy
Jó, csak azért kérdezem, mert a főtengelyszimeringeket általam ismeretlen okból és teljesen logikátlanul fordítva szokták berakni, vagyis a rugós tömítőéles oldal kifelé néz, és nem befelé. Következésképpen a lefelé haladó dugattyú által okozott nyomás (elősűrítés) megemeli a tömítőélt, és a beszívott üzemanyag egy része angolosan távozik. :) Az elmúlt három évben négy ilyen "frissen felújított" motort szedtem szét, és fordítottam meg bennük a szimeringet, ami után a motorok hirtelen megtáltosodtak. Csak ebből gondolom, hogy esetleg nálad is ilyen "fennforgás" van.
|
Zsoel,
Sajnos nem vagyok olyan ügyes, hogy én magm csináltam volna.
Egy 73 éves bácsi újította fel amotort, aki egész életébe motorokat javított, köztük rengeteg Simsont. Nagyon el lennék keseredve, ha nem az történt volna a motorral, amit ő mondott.
Egyébként a motorom elkészülte után nem sokkal súlyos betegen kórházba került, megműtötték, az óta sem járt a műhelyében, így értelem szerűen más(ok) próbáltak állítgatni rajta az elmúlt időkben.
|
Adeebacsi
Akkor a kipufogóval nem lehet gond, ne ott keresd a hibát.
Így van. Kb. 1973-ig szivarvégű kipufogójuk volt, utána áttértek a tompa végdarabra, amely azután végigkísérte a Simson-típusok további életútját.
|
Az égetésen már túlvagyok,mikor megvettem a gépet,az első műveletek között szerepelt.
A kialakítás miatt kérdeztem,az utolsó szériás Starok tompavégű rövidebb kipuffal jöttek ha jól tudom?
|
Adeebacsi
Azt én nem tudhatom, hogy konkrétan a TE kipufogód milyen állapotban van belül, de mindenesetre a vastag kokszréteg következtében leszűkült keresztmetszetek minden álmoskönyv szerint nagyon kedvezőtlenül hatnak (főleg a kétütemű) motor teljesítményére. :)
Valóban, az eldugulófélben lévő kipufogó is tud hasonló tüneteket produkálni, mintha gyújtás- vagy porlasztózavar lenne a háttérben. Ha arra gyanakszol, hogy el lehet tömődve a kipufogó, érdemes lehet szétszedni és belenézni, illeve beleöntött gázolaj és disznópörzsölő segítségével ki-, illetve leégetni a könyököt, dobot, végradarabot, hangtompítót. Az áthevült, kifehéredett koksztréteg már könnyen leválik a kipufogó faláról: a hantompítóról le is lehet kefélni, a többi alkatrészről meg valami fadarabhoz való ütögetéssel kihullik, illetve csavarhúzóval, drótdarabbal kitisztíthatóak a lyukak. (A dobban egy lyuggatott blendelemez van.) Egész meglepően, varázsütésszerűen tud ilyen karbantartási munka után javulni a motor teljesítménye, ércesedni a hangja stb., szinte újjászületik. :)
|
Ormossy
Saját kezűleg végezted a felújítást, illetve láttad, hogy csinálják?
|
Köszönöm a infókat,javarészét már átnéztem.A szívócsonkban valóban van egy kis kifli,majd síkbahúzom és kap egy új tömítést is.A vicc az,hogy most 60-as fúvókával,érzésre,gyertyaképre rendben van.A kipuffnál lehet vmi difi??,az enyémen még a régebbi szivarvégű van.(a kivehető tompítóbetét nem fúrkált,nem vagdosott).Már most b.szottul idegesít,hogy az 50-el miért nem produkálja azt amit kellene..
(Az asszony is megkérdezte már:,"ha jó miért kell megint szétszedni?"
|
Most lett a télen 60-ra fúrva, új csapágyak, új simmeringek, tömítések cseréje mindenhol.
|
Ormossy
140 %-os főfúvókával persze, hogy sokat kap. :) Te se örülnél neki, ha fél liter vizet szeretnél meginni, de hét decit nyomnak a gigádba.
Nem valószínű, hogy egyszerűen a csavarok tekergetésével vagy a tű emelgetésével orvosolni lehetne a problémát, mert akkor a te szerelőid is be tudták volna állítani a stabil motorüzemet - ha másként nem, "vak tyúk is talál szemet" alapon. :) Valamilyen egyéb zűr is lesz még ott, amelyet már nem annyira egyszerű megtalálni. Valamit lépj, mert így csak a benzint pazarlod, és cserébe még a motor se megy rendesen.
|
cefre
Ha ez segít...
(Jobb egérgomb, kép megjelenítése, nagyítás.)
Hol akadtál el? Hátha szóban is tudok segíteni.
|
Zsole,
Köszönöm az információkat. Szerintem sok üzemanyagot kap a motor, de ezt nem hiszi el neke senki. (Ezek a szagemberek nem tudom hol tanultak...)
Én viszont annyira nem értek hozzá, hogy vállalni tudnám a porlasztó szétszedését-összerakását - no jó, ez még menne biztosan - de már a beállítás nem. (Súbertű állása, levegőcsavar stb.)
Az abaj, hogy nem találok egy "igazi" Simsonos szakembert a környékünkön.
Gondolkodom a megoldáson, aár az utánfutóson is.
|
Sziasztok.
SEGÍTSÉG KÉNE
Esetleg valakinek akad komplett robbantott rajza, és azt elküldené nekem azt nagyon megköszönném . Elakadtam az összerakásban .
|
Ormossy
Házhoz menést sajnos nem vállalok, de ha netán meggondolod magad, és esetleg elhozod furgonban vagy utánfutón, nyugodtan szólj. :)
Márpedig hidd el nekem, hogy 50-es fúvókával kell jól mennie. Ha valamiért azt kevesli a motor, akkor ott egyéb zűr is van.
A főfúvóka mérete nem (csak) a hengerűrtartalommal van összefüggésben, hanem a légszűrőedény és a kipufogó, ezzel együtt a vezérlés (szívó-, kipufogó-, átömlőrések) méretezésével. Azzal, hogy egy motor hengerűrtalmát bővíted, tehát növeled a hengerfuratot, csak az üzemanyag elégésével kialakuló nyomás támadási felületét , magyarul a dugattyútetőt teszed nagyobbá, de önmagában ettől még a motor nem lesz képes több üzemanyag feldolgozására. Nekem is van egy növelt hengerűrtartalmú Starom (45 mm-es dugattyúból következő 63 ccm lökettérfogat, négy felömlőcsatorna), és ugyanúgy 50-es főfúvókával üzemeltetem (kifogástalanul), mint egy széria 49,6 köbcentis Start.
Szóval nálad valami nagy gebasz van, mert egy 70-es fúvóka oda irtó nagy, KR51/2-höz, S51-hez való, de nézd meg azokat: más a hengerük, sokkal nagyobb a légszűrőházuk, a kipufogójukban nincs benn egy olyan szűkítőkúp, amelyik az (eredeti) Star-kipufogóban megvan, tehát egészen más hangolású motorokról van szó. 70-es főfúvókával egy normális állapotú Starnak csak hörögnie és fuldokolnia volna szabad, és az istennek sem akarna fölpörögni. Hogy a tiéd mégis megy vele, az azt jelenti, hogy 50-es fúvókára méretezve túl szegény keveréket kap, tehát hibás a porlasztó, tömítetlen a forgattyúház, vagy valami hasonló. (Lásd az Adeebacsinak tegnapelőtt írtakat.) Valószínű, hogy ha a "kezembe kapnám", könnyen felismerném és orvosolnám a gondot. De sajnos nem vagyok távgyógyász, látatlanban ennél többet nem tudok mondani.
|
Zsoel,
Hát, pedig azt gondoltam, hogy a Simsonok szerelgetéséből már sarokházat vettél Budán.
190 km-re vagyunk egymástól, ez egy kicsit sok(k) Simson Star-al.
(A porlasztómat szerettem volna, ha "behangolod", mert az eddigi szerelőimnek nem igazán sikerült. 16N1 porlasztóm van, műanyag házas légszűrő, de hallani sem akarnak róla, hogy 50-es fúvókával kell(ene) mennie, most is 70-es van benne, bár igaz, hogy 60-asra van fúrva a henger.)
|
sturnusvulgaris
Kedves Kati!
Én örülök, hogy közreműködhettem abban, hogy "egymásra találtatok", és hogy Zsolti rendbe hozta neked a járgányt. Mondtam én, hogy benne bízhatsz, rendes srác. ;)
Illetve külön örülök annak, hogy személyedben hölgyet is üdvözölhetünk a starosok klubjában. Remélem, hogy ha rendbe jött a lábad, csak örömödet leled majd a motorodban, és minél kevesebb bosszúságod lesz vele. Mielőbbi javulást és sok balesetmentes, élvezetes motorozást kívánok!
Egyébként szívesen fogadunk a fórumra egy "ilyen volt-ilyen lett" képpárt. :)
|
Ormossy
Igen, vállalok motorjavításokat, de nem "hivatalosan" csinálom (iparengedély, számlaadás, tudomisén). Igazából először csak először rokonoknak, ismerősöknek javítgattam, illetve újítottam fel gépeket, aztán az ismerősök hozták az ő ismerőseiket, meg innét a fórumról is volt már kliensem, szóval lassan bővült az "ügyfélkör". De bárkinek szívesen megcsinálok bármit (szerintem meglehetősen jelképes áron), aki nem az adóhivataltól jön piszkálni, hogy milyen alapon teszek szert arra a dariusi párezres fekete jövedelmemre... :) Aztán most már gyakorlatilag minden hónapban akad valami kisebb-nagyobb meló, hol ennek, hol annak, és nem is csak Simson.
Halászi vagyok egyébként (az ország északnyugati csücske, Mosonmagyaróvár melletti falu).
|
Zsoel,
Nagyon köszönöm, hogy anno Beagle-t ajánlottad! (Képzeld, a Star-t 3 éve Sopronból hoztam:-))
Beagle fantasztikus munkát végzett a '70-es Staron! Gyönyörű lett a kis seregély, hamarosan szárnyalhatok is vele (csak még szervizelés alatt van a sebességváltós lábam).
Szóval köszönöm Neketek!!
Kati
|
Zsoel,
Te "rendelsz" valahol, lehet esetleg hozzád apróbb javításra motort vinni?
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |