|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
csajkib14
Nem sok. Az R (Roller) betű csupán annyit jelöl, hogy robogóba épített motorról van szó. A lábkapcsolású Schwalbe motorja mindössze a porlasztóban, a lábkapcsolókar formájában, meg a rácsos motorfedélben tér el a Starétól (utóbbin a Schwalbe esetében ki van fúrva és fel van hasítva a rajta lévő felöntés, mivel ott ez a lábfékbovden támaszául szolgál).
|
Adeebacsi
Azt nem tudom, de valami van, mert az 50-es fúvókának igenis jónak kellene lennie. Több olyan Start hoztam már rendbe, amelyiket 60-as, 67-es, 72-es, 80-as főfúvókával próbáltak üzemeltetni. (Aztán csodálkoztak a tulajdonosok, mikor az 50-es fúvókától "megtáltosodott" a gép.)
Nagyon sok függ attól, hogy mechanikai szempontból milyen állapotú a motor. Ha kopott a henger/dugattyú, tömítetlen a forgattyúház (akár a tömítés, akár a szimeringek okán), nem megfelelő a motor-hengertalp, illetve hengertető-hengerfej összesimuló felületeinek a tömítettsége, esetleg javított (perselyezett) a hengefejmenet, ez mind oka lehet annak, hogy a beszíváskor még megfelelő arányú keverék "felhíguljon", vagyis ezeken a helyeken megszökjön az üzemanyag egy része. Ekkor az elégéskor már túl sok lesz a levegő, ami az általad is említett problémákhoz (erőtlen, esetleg hörgő, durrogó motor, túlhevülés, kifehéredett gyertya stb.) Ugyanilyen tüneteket okozhat a beszívás útjában történő felhígulás, vagyis ha a motor "hamis" levegőt szív be a szívócsonk és a közdarab, vagy a közdarab és a porlasztó között. Ezeknek a helyeknek tehát gondosan tömítetteknek kell lenniük, és fontos, hogy a csatlakozókarimák teljesen sík felületűek legyenek. (Gyakori hiba, hogy a felfogató anyacsavarokat úgy megtépik, hogy víz fakad belőlük, amitől a viszonylag puha anyagú csatlakozókarima elhúzódik, és olyan lesz, mint a kifli. Ezért az anyákat csak váltakozva és finoman szabad meghúzni, és az elgörbült karimát köszörült sík felületen, pl. egyengetőlapon lefektetett csiszolóvásznon való egyenletes mozgatással simára kell munkálni.) Ugyanúgy fals levegőt szívhat a motor a kopott tolattyú, laza tolattyúfedél mellett is.
Aztán: felelős lehet a tünetekért még a hiányzó vagy nem megfelelő (pl. más járműből származó, ezért ritkább szövésű fémszövetből készült) légszűrő, esetleg sérült, repedt, tömítetlen légszűrőház. Ezenfelül még a túl alacsony benzinszint, illetve az eltömődött vagy nem megfelelő méretű alapjárati fúvóka. A 16N1-es porlasztóknál ugyanis az alapjárati fúvóka nem különálló rendszer, hanem a teljes terhelési tartományra befolyással van, tehát a kifogástalan alapjárati keverékképzés bele van kalkulálva abba, hogy bármilyen tolattyúállás mellett megfelelőek legyenek a motorüzem jellemzői. Ha pl. az alapjárati fúvóka el van tömődve, vagy helytelen méretű, akkor hiába megfelelő egyébként a porlasztó, a motor a teljes terhelési tartományban túl sokat vagy túl keveset fog kapni a szükségeshez képest. Ezeket mind érdemes megnézni.
|
A M53/1KFR és a M53/1KF motorblokk között mi a különbség?
|
Ma sikerült venni 50-es fúvókát,hát sajnos nem túl jó.
A motor egyértelműen a szegénykeverék jeleit mutatta.Érezhetően erőtlenebb vele a gép,a fölső kb 3/4 tartománytól gyakorlatilag elfogy belőle az erő. 2.ba alig lehet fölkínozni 40-ig, 3. ba alig kicsit 50 fölött van a vége.A gyertya néhány km alatt szinte teljesen kifehéredett(új NGK).Próbáltam a tűvel is játtszani,sajnos teljesen fölvéve sem javult a helyzet.A karbin 16N1 jelölés van,a légszűrőház gyári,nincs kókányolva,nem tudom mi lehet a gond...?
|
Szita László
Szia!
Ha rángat, és melegen nem indul, akkor az inkább gyújtásprobléma lesz, legvalószínűbb, hogy kondenzátor- vagy gyertyahiba (esetleg a gyújtótrafó van már elhasználódva).
|
Sziasztok! Ha bemlegedés után fulladozni kezd a motor. Hogyha mégse kezd rángatni és egy bizonyos távolság után állok meg vele akkor pedig nem akar beindulni.Mi lehet a gond szerintetek? |
Adeebacsi
Utánnaolvastam és nagyon sokan ajánlották a KOYO-t és szerintem azt fogok venni, picit drágább dolog de legalább hosszabb élettartalmú lesz. :)
|
starex
Dehogyisnem, nitrohígítóval kifejezetten vékonnyá, hígfolyóssá kell tenni, különben túl lassan és túl vastagon takarja be a belső felületeket.
|
csajkib14
Azokat a csapágyakat inkább ajándékozd el vkinek,én a motoromba biztosan nem raknám be.
Koyo vagy ár-érték arányba jó még a FAG. Az SKF-től még ma is sokan el vannak ájulva,sajnos(munkahelyi tapasztalat)itt inkább már csak a nevet kell megfizetni,és bizony van belőle hamisítvány is.
|
Zsoel
Köszi! Igazából erre gondoltam én is amikor megláttam és hirtelen elhatározásból megvettem. Aztán elgondolkodtam, hogy milyen lehet a félig lemállott festékréteget eltávolítani egy üzemanyagtank belsejéről, és inkább kérdeztem. Ha jól emlékszem nem higítottad semmivel a festéket ugye?
|
csajkib14
Mint új fórumozónak, neked is elmondom: szeretnélek megkérni arra, hogy ne használd az Idézet gombot, mert fölösleges tartalmat generál az oldalon. Egyszerűen csak címkézd meg a mondandódat, hogy kinek szánod, ahogy itt csináljuk. Köszi!
|
starex
Hali! A szín tökmindegy, elvégre a tartály belsejét úgysem látja senki, csak én a feketét tartom a legelegánsabb megoldásnak. De amúgy lényegtelen, az a fontos, hogy nitrozománc legyen, esetleg valami kétkomponensű műgyantalakk. Lényeg, hogy ne oldja föl a benzin.
|
csajkib14
A vitonos szimmeringek jók, a KBS csapágyak viszont kínai gyártmányok. Váltóba esetleg, főtengelyhez semmiképp nem ilyet tennék. Az MZ-mnél tavaly nyáron hullott szét egy KBS csapágy a főtengelyen. Különösebb baj nem lett szerencsére. Legalább belenéztem a blokkjába, mivel eddig nem kellett szerelni. A csapágyakat még az előző tulaj cserélte. Itt nálunk a csapágyboltban osztrák NKE csapágyakat adnak középkategoriában. Eddig nem volt velük bajom.
|
starex
Köszi szépen, majd töltöm felfele a képeket ahogyan alakul az egész! Most vettem bele viton alapú szimeringeket meg egy csapágyszettet (KBS) csak nem volt 2 csapágy és adtak ilyen ismeretlen márkát helyette (LFD, IBU) ja meg lefújtam homokszóróval a dekniket meg a blokkfeleket.
|
csajkib14
Az ismerős Starja nagy segítség lehet. 0-ról is összerakható biztosan, de szívni senki sem szeret Kérd csak kölcsön ha épp tudja nélkülözni.Ha kérdés van meg írjál ide, mert akinek Starja van szerelni is tudja.
|
Szia Zsoel!
Lenne egy kérdésem tankfestéssel kapcsolatban. Fekete Celloxin nitrozománcot ajánlottál. Egyik nap dolgom volt egy festékboltban, és láttam is Celloxint de csak sárga színben. Ennek ellenére vettem egy dobozzal. Benzinálló tulajdonságaiban egyezik a fekete variánsáéval, vagy inkább tegyek próbát először egy lefestett lemezdarabbal benzinbe áztatva? Vagy nem érdemes?
|
Akkor jó, ha nem vagy kezdő, de egy "modell" jármű alapján akkor is nehéz lesz összeraknod a sajátodat, mivel egy összeszerelt motoron nem látszódik minden részlet. A csavarméretekre pedig éppenséggel azt mondtam, hogy sajnos NEM tudom őket fejből. Van ugyan egy szkennelt alkatrészjegyzékem, de olyan vacak minőségű, hogy alig látszanak rajta az ábrák és számok.
Egyébként a porfestés egészen más technológia, mint amiről írtam, csak a "beégetés" az azonos pont, de én ennél többet ehhez a témához nem tudok hozzászólni. Kérdezd meg attól, akivel csináltatnád, hogy ajánlja-e teljes járműfestésre.
|
Nem vagyok annyira kezdő sok motort ujítottam már fel, csak ezt szinte a nulláról kell felépítenem és minnél jobban szeretném, hogy hasonlítson a gyárihoz. A festést meg alapból szintereztetni akartam, de amit irtál az tök olyan mint a szinter szerintem. A csavarhosszméretek azok jöhetnek. :D Az összerakási leírással meg nem bajlódj megoldom kölcsönkérem egy ismerősöm sztárját.
|
csajkib14
Szia!
Nem okoskodni akarok, de a legtöbb ember úgy kezdi, hogy van egy EGÉSZ Simson Starja, amelyet elkezd szerelgetni, és azután apránként megtanulja, hogyan, miként áll össze a jármű. Végül már szét tudja szedni és össze tudja rakni az egészet. Nem gondolod, hogy kissé merész dolog lenne nekiállni (jól) összeszerelni egy teljesen ismeretlen járművet? Teljesen komplett összeszerelési leírást nem fogsz találni sehol. Én ugyan nagyjából le tudom írni neked, ha nagyon muszáj, de az napokba kerül, amíg összeállítom, és azt sem tudom, mennyire lenne érthető. Ráadásul például csavarhosszméreteket én sem tudok fejből. Nem lenne jobb, ha olyasvalakire bíznád ezt a nagy munkát, aki ért hozzá?
Egyébként a szimeringek anyaga lényegében mindegy, de minél jobb minőségű, drágább darabokat építesz be, értelemszerűen azok annál tartósabbak lesznek, tehát annál hosszabb ideig nem kell miattuk szétszedni újra a motort.
A jármű gyárilag különleges festéssel rendelkezik: egy szürke alapozóréteg, azon pedig műgyantaalapú ún. beégetőzománc, amelyet felhordás után kemencében "égettek rá" az alkatrészekre. Ezt házilag nem lehet megoldani, tehát ha nem fényezőhöz viszi az ember az alkatrészeket, akkor a legjobb eredmény érdekében otthon célszerű alapozóréteg+matt bázisfesték+kétkomponensű fedőlakkréteg, vagy alapozóréteg+kétkomponensű zománcfesték kombinációját alkalmazni.
|
Sziasztok!
Van egy Simson Star-om és úgy kaptam hogy darabokban van, van-e hozzá valami leírás ami szerint össze tudnám rakni minden csavartól alátétig?
Milyen anyagú szimeringet ajánlotok a blokkba?
Gyárilag szinterezve van festve?
Bocsi a hülye kérdésekért de a gyárihoz közelítve szeretném megycsinálni. :)
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |