Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

2015.06.29. 21:59 Idézet

Adeebacsi

Üdv a klubban, és gratulálok! :)

Igen, jól tudod. Ez valószínűleg 1973 előtti darab lehet, de ha küldesz egy alvázszámot (az adattábla helye mögött van), lehet, hogy többet tudok mondani. Sajnos azt kell, hogy mondjam, nem igazán szerencsés dolog olyan járművet venni, amelyikről hiányzik az adattábla, ez ugyanis számos kérdést felvet. Az a tábla csak úgy, magától nem tud és nem is szokott leesni...

Igen, mindegyiknél így van. A Star lendkerékmágnese gyárilag 33 W teljesítményű: ez a 15 W-os fényszóró-biluxizzó ellátására szolgáló fényszórótekercs, és a féklámpa, illetőleg a helyzetjelző (hátsó) lámpa, valamint a kis kilométeróra-megvilágító izzó táplálására szolgáló, 18 W-os féklámpa-, más néven töltőtekercs teljesítményéből tevődik össze. Amikor nem fékezünk, nincs gond: bekapcsolt világítás mellett is a féklámpatekercs által termelt áram egy része a hátsó lámpa és a kilométeróra-világítás működtetésére, illetve, ha van beszerelve, az akkumulátor töltésére fordítódik. Ezen feladatok ellátáshoz persze az áram előzetesen keresztülfolyik a töltőberendezésen is, amelynek egyik tekercse az 5 W-os hátsó izzót működtető áram, másik tekercse (egyenirányító dióda közbeiktatásával) pedig a töltőáram erősségét korlátozza, ugyanis önmagában a 18 W teljesítményű áram erőssége túl nagy lenne az említett feladatokhoz, és felforralná az akkumulátorsavat, illetve kiégetné az izzókat, hiszen a tekercs alapvetően a féklámpaizzó táplálására van méretezve, hogy az fékezéskor azonnal és teljes fényerővel gyúlhasson fel. Amikor rálépünk a fékpedálra, zárjuk az éppen pontosan 18 W-os áramfelvételű féklámpaizzó áramkörét, és amíg ez a helyzet fennáll, addig (18-18=0) a féklámpatekercs által előállított áram teljes egészét felemészti a féklámpa, nem jut másra energia. A (jellemzően csak pár másodpercig tartó) fékezés ideje alatt tehát nincsen hátsó lámpa (ami teljesen fölösleges is lenne, hiszen a féklámpa jóval erősebb izzója úgyis helyettesíti ezt a funkciót), nincs kilométeróra-világítás, sem pedig akkumulátortöltés, de ebből a motor villamos hálózatának semmiféle hátránya nem fakad, szóval nem kell megijedni, ez így normális.


2015.06.29. 06:16 Idézet

Üdv minden kollégának!

A tegnapi nap folyamán én is boldog Star tulaj lettem. :-) 

Az évjárat kiderítésében kérnég egy kis segítséget,ugyanis az adattábla sajnos hiányzik az ülés mellől. :-(  Az elsőlámpakeret és a hátsó teleszkópok fölsőrésze vajszínű,az ülés szürke,ha jóltudom az utlsó darabokon ezek már feketék?A másik ami feltünt a féklámpa működése:Mikor világít,a helyzetjelző szinte teljesn kialszik.(anno édesapámnak volt egy Swalbija,az ugyanígy működött)Ez mindegyiknél így van?


2015.06.28. 21:46 Idézet

sarilaci

Mezei motorosnak sajnos sehogy. A Simson Starban használt hagyományos mechanikus relé "örökre van vasalva": az alumínium ház éle rá van peremezve a záró textilbakelitlapra. Ezt türelmes munkával, kis csavarhúzó segítségével föl lehet feszegetni, és a tartó óvatos hajlításával meg lehet próbálni állítani a huzal, illetve a rugó előfeszítésén, és ezáltal kis mértékben lehetséges a villogás ütemének szabályozása. De nagyon kényes a dolog, sérülékenyek az alkatrészek, ezért könnyen el lehet cseszni az egész relét, nem ajánlom, hogy próbálkozz vele.

Én ajánlottam neked a Müller-féle elektronikus relét; azon egy kis csavarhúzó segítségével elforgatható ellenállás révén könnyedén szabályozható a villogás sebessége.


2015.06.27. 19:34 Idézet

Üdv. Zsoel !

Anyit szeretnék kérdezni hogy az index jeladó ütemén hogy tudok állitani ? Nagyon gyorsan villog szinte majdnem folyamatosan világit . Kösz a segitséget. sarilaci


2015.06.23. 21:42 Idézet

fkrisztian

Nem. Semmilyen csapágyat nem lehet kicserélni a fészkében, tengellyel a belső gyűrűben, és a kísérletezéssel több kárt és időveszteséget lehet okozni, mint ha az ember szakszerűen szétszereli a motorot, és kicseréli a csapágya(ka)t.


2015.06.23. 17:54 Idézet

Sziasztok!

Turbos blokkon (Star/Schvalbe...) ki lehet-e cserélni a főtengely csapágyat kivülröl? Tehát a blokk megbontása nélkül? 

Köszi


2015.06.20. 20:01 Idézet
Zsoel Köszönöm!

2015.06.19. 22:31 Idézet

Blage

Igen. A régi, gumi légszűrőházas BVF 16N1-1 porlasztóban 62-es, a modernebb, műanyag légszűrőházas 16N1-6 porlasztóban 50-es főfúvóka van; előbbit az SR4-II típusokra szerelték (a kezdeti NKJ porlasztók után), utóbbit, 1968-tól kezdődőden, az SR4-2/1-ekre. 


2015.06.19. 09:51 Idézet

Sziasztok!
Karburátor főfúvóka méretben van eltérés a különböző légszűrőházzal (régi T alakú fekete és a dobozos) rendelkező Star-ok esetében?


2015.06.18. 13:21 Idézet
Sanyi4012

Akkor marad a rafaragas! Vagy megnezem meg a kozeli bontoban! Koszi!


2015.06.16. 21:38 Idézet

sanyi4012

Szia!

Az milyen?

Ha erre gondolsz, ilyen már rég nem kapható sehol, kb. a hetvenes évek közepéig gyártották. Nem lehet újan beszerezni, legfeljebb használtan, vagy előre való hosszbordás lábtartógumit lehet ráfaragni, ahogy én tettem a Staromnál.

Az újabb fajta bárhol kapható.

http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/15_simson_schwalbe-33/4213_simson_sw_labtarto_hatso/


2015.06.16. 17:14 Idézet
Sanyi4012

Szia Zsoel! Tudnal nekem segiteni? Honnan tudnek rendelni a fuggoleges mintas hatso labtartot? Elore is koszi!


2015.06.07. 20:27 Idézet

starex

Így külsőleg olyannak tűnik, mint a gyári. Próbáld ki: ha a motor menetteljesítményei alapján beválik, nyugodtan lehet használni.


2015.06.06. 12:20 Idézet

Zsoel

Az a rugós biztosítólemez eddig nem volt felszerelve, nem is kellett. Ezekután felteszem, csak elő kell kerítenem valahonnan.

A kicserélt síberre írtam, hogy remélem nem jár úgy, mint az elődje. Emlékezetem szerint az sem így nézett ki amikor beépítettem. Azon ötleteltem, ha a porlasztómban a síber furata kissé kopott helyenként a sok használattól, akkor könnyen befeszül a legtökéletesebb síber is, és nem egyenletesen kopik, amint azt a kiszerelt darabnál is láthattam. Így elkopott síbert még egyébként nem láttam, teszek fel róla képet.

A kipufogóval vettem egy új síbertűt is, Starnak írták. Ez volna: http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/14_simson_star-30/3933_simson_star_subertu/

Szereltél be már ilyet, vagy valaki más?


2015.06.05. 21:25 Idézet

ákos

Milliószor leírtam már itt, hogy a Simsonoknak NINCSENEK színkódjai. Ezelőtt 40 évvel még nem létezett ilyesmi, hogy egységes színkódrendszer. "Olivbeige" és "Alabasterweiss" néven nevezik azt a két árnyalatot, amelyikre szükséged van, de ettől nem leszel sokkal okosabb. Ezeket a színeket csak kikevertetni lehet (úgy-ahogy leutánozva), eredeti színű alkatrészfelületek felhasználásával. Amúgy kb: RAL 9001, illetve RAL 6013+7008 1:1 arányú összevegyítése.

Ha a kipufogó gyári, és olyan, amilyen eredetileg is volt azon a gépen, senki emberfia meg nem mondja, hogy az nem az eredeti kipufogója. Semmit nem von le az értékéből.


2015.06.05. 21:07 Idézet

starex

A hollander fölött kell(ene) lennie egy rugós biztosítólemeznek. De én emellett még egy kis kipufogó-tömítőpasztát vagy csavarrögzítőt is szoktam alkalmazni. Akkor nem rázódik le a csonkról.

Bocs, nem értem: mi nem jár így, és mi van a kopott karburátorral?


2015.06.05. 21:03 Idézet

kisTSavo

Hát ha teneked az egytengelyűségtől való akkora eltéréssel újították fel a főtengelyedet, hogy az "lefogja" forgás közben, akkor vidd vissza ahhoz, aki "felújította", vágd a fejéhez, vedd vissz a pénzed, végül törd el mind a két kezét, hogy soha többet ne csinálhasson ilyesmit, mert az ilyen nem szakember, hanem közveszélyes kontár! Sajnálom, hogy ezt nem soroltam föl a lehetséges hibaokok között, de beláthatod, hogy ilyesmire normális ember nem is gondol.

Ismétlem: 40-ig nyugodtan kihúzathatsz egy háromsebességes Simsont kettesben.


2015.06.05. 14:02 Idézet

Tisztalt Úraim!

Valaki tudna segíteni, hogy a simson Sr 4-4 (habicht) motorkerékpárnak mik a gyári színkódjai? Illetve a véleményeteket kérném ki, ha restrálok egy motort, veszít-e az értékéből, ha nem az eredeti kipufogó van rajt, hanem egy ugyan olyan gyári kinézetű?
 


2015.06.04. 23:12 Idézet

Zsoel

Köszönöm a jótanácsokat! A kis karbantartás alatt én is valami hasonlóra gondoltam. Hegesztés, drótkorong, festés. Az orra amúgy már volt hegesztve, azért ilyen rozsdás. Egy kis köracélos erősítést kapott, pedig repedés nem látszik elsőre. Talán masszív két személyes üzemben állhatott egykor, és csak biztosra akartak menni.

Ja igen, a hollanderem hazafelé 2-3 km-ként lelazult. Most bekerül a szerszámok közé a gyári kulcsa is, mert csavarhúzóval nem valami szakszerű, se nem egyszerű a meghúzása

Észrevettem, hogy váltáskor lassan esik vissza a fordulat. A régi bowden jó volt, pedig arra gyanakodtam. Hát a síber elől fent, és hátul lent volt szétkopva. Az szorult benne. Kicseréltem egy sokkal jobbra. Remélem ez nem jár így(talán a kopott karburátortól?)


2015.06.04. 11:21 Idézet
KisTSavo

Zsoel

Az lett a vége a történetnek hogy kicseréltem a jelenlegi főtengelyét a régi használtra, tehát arra amivel vettem.  A használt főtengely viszont több sebből is vérzik. Egyrészről könnyen belemegy a csapágyba a gyújtás oldali rész, de még épp nem forog el rajta, másrészről kérdéses hogy mikor volt a hajtókar cserélve. 
A felújított főtengely viszont sehogy sem tudott olyan könnyedén forogni mint a régi használt. Ez érezhető akkor is amikor csak kézzel átforgattam henger és primer fogaskerék nélkül, illetve üresben is olyan lassú és kellettlen volt a gázreakció.
Most a régi, használt főtengellyel nagyon szép a gázreakció üresben és már a menetteljesítmények is jobbak. Kis hátszéllel tankra hajolva 78 kilómmal GPS szerint megvolt a 67Km/h :)
Centrírozási hibára gyanakszom az felújított főtengelynél, hiszem könnyedén forgott az is ha csak az egyik blokkfélben volt benne. 
Ez a régi használt remélem bírja egy darabig ugyanis ennek azért van egy kicsi hangja.
Egyébként lehet csak az én fülemet zavarta a közel 40ig való kihúzatás. Kissé furcsa a 250-es ETZ-ről visszaülni rá, de a kis köbcentit pörgetni kell csak úgy látszik kijöttem a gyakrolatból.


[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!