|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
Adeebacsi
Üdv a klubban, és gratulálok! :)
Igen, jól tudod. Ez valószínűleg 1973 előtti darab lehet, de ha küldesz egy alvázszámot (az adattábla helye mögött van), lehet, hogy többet tudok mondani. Sajnos azt kell, hogy mondjam, nem igazán szerencsés dolog olyan járművet venni, amelyikről hiányzik az adattábla, ez ugyanis számos kérdést felvet. Az a tábla csak úgy, magától nem tud és nem is szokott leesni...
Igen, mindegyiknél így van. A Star lendkerékmágnese gyárilag 33 W teljesítményű: ez a 15 W-os fényszóró-biluxizzó ellátására szolgáló fényszórótekercs, és a féklámpa, illetőleg a helyzetjelző (hátsó) lámpa, valamint a kis kilométeróra-megvilágító izzó táplálására szolgáló, 18 W-os féklámpa-, más néven töltőtekercs teljesítményéből tevődik össze. Amikor nem fékezünk, nincs gond: bekapcsolt világítás mellett is a féklámpatekercs által termelt áram egy része a hátsó lámpa és a kilométeróra-világítás működtetésére, illetve, ha van beszerelve, az akkumulátor töltésére fordítódik. Ezen feladatok ellátáshoz persze az áram előzetesen keresztülfolyik a töltőberendezésen is, amelynek egyik tekercse az 5 W-os hátsó izzót működtető áram, másik tekercse (egyenirányító dióda közbeiktatásával) pedig a töltőáram erősségét korlátozza, ugyanis önmagában a 18 W teljesítményű áram erőssége túl nagy lenne az említett feladatokhoz, és felforralná az akkumulátorsavat, illetve kiégetné az izzókat, hiszen a tekercs alapvetően a féklámpaizzó táplálására van méretezve, hogy az fékezéskor azonnal és teljes fényerővel gyúlhasson fel. Amikor rálépünk a fékpedálra, zárjuk az éppen pontosan 18 W-os áramfelvételű féklámpaizzó áramkörét, és amíg ez a helyzet fennáll, addig (18-18=0) a féklámpatekercs által előállított áram teljes egészét felemészti a féklámpa, nem jut másra energia. A (jellemzően csak pár másodpercig tartó) fékezés ideje alatt tehát nincsen hátsó lámpa (ami teljesen fölösleges is lenne, hiszen a féklámpa jóval erősebb izzója úgyis helyettesíti ezt a funkciót), nincs kilométeróra-világítás, sem pedig akkumulátortöltés, de ebből a motor villamos hálózatának semmiféle hátránya nem fakad, szóval nem kell megijedni, ez így normális.
|
Üdv minden kollégának!
A tegnapi nap folyamán én is boldog Star tulaj lettem. :-)
Az évjárat kiderítésében kérnég egy kis segítséget,ugyanis az adattábla sajnos hiányzik az ülés mellől. :-( Az elsőlámpakeret és a hátsó teleszkópok fölsőrésze vajszínű,az ülés szürke,ha jóltudom az utlsó darabokon ezek már feketék?A másik ami feltünt a féklámpa működése:Mikor világít,a helyzetjelző szinte teljesn kialszik.(anno édesapámnak volt egy Swalbija,az ugyanígy működött)Ez mindegyiknél így van?
|
sarilaci
Mezei motorosnak sajnos sehogy. A Simson Starban használt hagyományos mechanikus relé "örökre van vasalva": az alumínium ház éle rá van peremezve a záró textilbakelitlapra. Ezt türelmes munkával, kis csavarhúzó segítségével föl lehet feszegetni, és a tartó óvatos hajlításával meg lehet próbálni állítani a huzal, illetve a rugó előfeszítésén, és ezáltal kis mértékben lehetséges a villogás ütemének szabályozása. De nagyon kényes a dolog, sérülékenyek az alkatrészek, ezért könnyen el lehet cseszni az egész relét, nem ajánlom, hogy próbálkozz vele.

Én ajánlottam neked a Müller-féle elektronikus relét; azon egy kis csavarhúzó segítségével elforgatható ellenállás révén könnyedén szabályozható a villogás sebessége.
|
Üdv. Zsoel !
Anyit szeretnék kérdezni hogy az index jeladó ütemén hogy tudok állitani ? Nagyon gyorsan villog szinte majdnem folyamatosan világit . Kösz a segitséget. sarilaci
|
fkrisztian
Nem. Semmilyen csapágyat nem lehet kicserélni a fészkében, tengellyel a belső gyűrűben, és a kísérletezéssel több kárt és időveszteséget lehet okozni, mint ha az ember szakszerűen szétszereli a motorot, és kicseréli a csapágya(ka)t.
|
Sziasztok!
Turbos blokkon (Star/Schvalbe...) ki lehet-e cserélni a főtengely csapágyat kivülröl? Tehát a blokk megbontása nélkül?
Köszi
|
Blage
Igen. A régi, gumi légszűrőházas BVF 16N1-1 porlasztóban 62-es, a modernebb, műanyag légszűrőházas 16N1-6 porlasztóban 50-es főfúvóka van; előbbit az SR4-II típusokra szerelték (a kezdeti NKJ porlasztók után), utóbbit, 1968-tól kezdődőden, az SR4-2/1-ekre.
|
Sziasztok!
Karburátor főfúvóka méretben van eltérés a különböző légszűrőházzal (régi T alakú fekete és a dobozos) rendelkező Star-ok esetében?
|
Akkor marad a rafaragas! Vagy megnezem meg a kozeli bontoban! Koszi!
|
Szia Zsoel! Tudnal nekem segiteni? Honnan tudnek rendelni a fuggoleges mintas hatso labtartot? Elore is koszi!
|
starex
Így külsőleg olyannak tűnik, mint a gyári. Próbáld ki: ha a motor menetteljesítményei alapján beválik, nyugodtan lehet használni.
|
Zsoel
Az a rugós biztosítólemez eddig nem volt felszerelve, nem is kellett. Ezekután felteszem, csak elő kell kerítenem valahonnan.
A kicserélt síberre írtam, hogy remélem nem jár úgy, mint az elődje. Emlékezetem szerint az sem így nézett ki amikor beépítettem. Azon ötleteltem, ha a porlasztómban a síber furata kissé kopott helyenként a sok használattól, akkor könnyen befeszül a legtökéletesebb síber is, és nem egyenletesen kopik, amint azt a kiszerelt darabnál is láthattam. Így elkopott síbert még egyébként nem láttam, teszek fel róla képet.
A kipufogóval vettem egy új síbertűt is, Starnak írták. Ez volna: http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/14_simson_star-30/3933_simson_star_subertu/
Szereltél be már ilyet, vagy valaki más?
|
ákos
Milliószor leírtam már itt, hogy a Simsonoknak NINCSENEK színkódjai. Ezelőtt 40 évvel még nem létezett ilyesmi, hogy egységes színkódrendszer. "Olivbeige" és "Alabasterweiss" néven nevezik azt a két árnyalatot, amelyikre szükséged van, de ettől nem leszel sokkal okosabb. Ezeket a színeket csak kikevertetni lehet (úgy-ahogy leutánozva), eredeti színű alkatrészfelületek felhasználásával. Amúgy kb: RAL 9001, illetve RAL 6013+7008 1:1 arányú összevegyítése.
Ha a kipufogó gyári, és olyan, amilyen eredetileg is volt azon a gépen, senki emberfia meg nem mondja, hogy az nem az eredeti kipufogója. Semmit nem von le az értékéből.
|
starex
A hollander fölött kell(ene) lennie egy rugós biztosítólemeznek. De én emellett még egy kis kipufogó-tömítőpasztát vagy csavarrögzítőt is szoktam alkalmazni. Akkor nem rázódik le a csonkról.
Bocs, nem értem: mi nem jár így, és mi van a kopott karburátorral?
|
kisTSavo
Hát ha teneked az egytengelyűségtől való akkora eltéréssel újították fel a főtengelyedet, hogy az "lefogja" forgás közben, akkor vidd vissza ahhoz, aki "felújította", vágd a fejéhez, vedd vissz a pénzed, végül törd el mind a két kezét, hogy soha többet ne csinálhasson ilyesmit, mert az ilyen nem szakember, hanem közveszélyes kontár! Sajnálom, hogy ezt nem soroltam föl a lehetséges hibaokok között, de beláthatod, hogy ilyesmire normális ember nem is gondol.
Ismétlem: 40-ig nyugodtan kihúzathatsz egy háromsebességes Simsont kettesben.
|
Tisztalt Úraim!
Valaki tudna segíteni, hogy a simson Sr 4-4 (habicht) motorkerékpárnak mik a gyári színkódjai? Illetve a véleményeteket kérném ki, ha restrálok egy motort, veszít-e az értékéből, ha nem az eredeti kipufogó van rajt, hanem egy ugyan olyan gyári kinézetű?
|
Zsoel
Köszönöm a jótanácsokat! A kis karbantartás alatt én is valami hasonlóra gondoltam. Hegesztés, drótkorong, festés. Az orra amúgy már volt hegesztve, azért ilyen rozsdás. Egy kis köracélos erősítést kapott, pedig repedés nem látszik elsőre. Talán masszív két személyes üzemben állhatott egykor, és csak biztosra akartak menni.
Ja igen, a hollanderem hazafelé 2-3 km-ként lelazult. Most bekerül a szerszámok közé a gyári kulcsa is, mert csavarhúzóval nem valami szakszerű, se nem egyszerű a meghúzása
Észrevettem, hogy váltáskor lassan esik vissza a fordulat. A régi bowden jó volt, pedig arra gyanakodtam. Hát a síber elől fent, és hátul lent volt szétkopva. Az szorult benne. Kicseréltem egy sokkal jobbra. Remélem ez nem jár így(talán a kopott karburátortól?)
|

Zsoel
Az lett a vége a történetnek hogy kicseréltem a jelenlegi főtengelyét a régi használtra, tehát arra amivel vettem. A használt főtengely viszont több sebből is vérzik. Egyrészről könnyen belemegy a csapágyba a gyújtás oldali rész, de még épp nem forog el rajta, másrészről kérdéses hogy mikor volt a hajtókar cserélve.
A felújított főtengely viszont sehogy sem tudott olyan könnyedén forogni mint a régi használt. Ez érezhető akkor is amikor csak kézzel átforgattam henger és primer fogaskerék nélkül, illetve üresben is olyan lassú és kellettlen volt a gázreakció.
Most a régi, használt főtengellyel nagyon szép a gázreakció üresben és már a menetteljesítmények is jobbak. Kis hátszéllel tankra hajolva 78 kilómmal GPS szerint megvolt a 67Km/h :)
Centrírozási hibára gyanakszom az felújított főtengelynél, hiszem könnyedén forgott az is ha csak az egyik blokkfélben volt benne.
Ez a régi használt remélem bírja egy darabig ugyanis ennek azért van egy kicsi hangja.
Egyébként lehet csak az én fülemet zavarta a közel 40ig való kihúzatás. Kissé furcsa a 250-es ETZ-ről visszaülni rá, de a kis köbcentit pörgetni kell csak úgy látszik kijöttem a gyakrolatból.
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |