Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

2015.06.28. 21:46 Idézet

sarilaci

Mezei motorosnak sajnos sehogy. A Simson Starban használt hagyományos mechanikus relé "örökre van vasalva": az alumínium ház éle rá van peremezve a záró textilbakelitlapra. Ezt türelmes munkával, kis csavarhúzó segítségével föl lehet feszegetni, és a tartó óvatos hajlításával meg lehet próbálni állítani a huzal, illetve a rugó előfeszítésén, és ezáltal kis mértékben lehetséges a villogás ütemének szabályozása. De nagyon kényes a dolog, sérülékenyek az alkatrészek, ezért könnyen el lehet cseszni az egész relét, nem ajánlom, hogy próbálkozz vele.

Én ajánlottam neked a Müller-féle elektronikus relét; azon egy kis csavarhúzó segítségével elforgatható ellenállás révén könnyedén szabályozható a villogás sebessége.


2015.06.27. 19:34 Idézet

Üdv. Zsoel !

Anyit szeretnék kérdezni hogy az index jeladó ütemén hogy tudok állitani ? Nagyon gyorsan villog szinte majdnem folyamatosan világit . Kösz a segitséget. sarilaci


2015.06.23. 21:42 Idézet

fkrisztian

Nem. Semmilyen csapágyat nem lehet kicserélni a fészkében, tengellyel a belső gyűrűben, és a kísérletezéssel több kárt és időveszteséget lehet okozni, mint ha az ember szakszerűen szétszereli a motorot, és kicseréli a csapágya(ka)t.


2015.06.23. 17:54 Idézet

Sziasztok!

Turbos blokkon (Star/Schvalbe...) ki lehet-e cserélni a főtengely csapágyat kivülröl? Tehát a blokk megbontása nélkül? 

Köszi


2015.06.20. 20:01 Idézet
Zsoel Köszönöm!

2015.06.19. 22:31 Idézet

Blage

Igen. A régi, gumi légszűrőházas BVF 16N1-1 porlasztóban 62-es, a modernebb, műanyag légszűrőházas 16N1-6 porlasztóban 50-es főfúvóka van; előbbit az SR4-II típusokra szerelték (a kezdeti NKJ porlasztók után), utóbbit, 1968-tól kezdődőden, az SR4-2/1-ekre. 


2015.06.19. 09:51 Idézet

Sziasztok!
Karburátor főfúvóka méretben van eltérés a különböző légszűrőházzal (régi T alakú fekete és a dobozos) rendelkező Star-ok esetében?


2015.06.18. 13:21 Idézet
Sanyi4012

Akkor marad a rafaragas! Vagy megnezem meg a kozeli bontoban! Koszi!


2015.06.16. 21:38 Idézet

sanyi4012

Szia!

Az milyen?

Ha erre gondolsz, ilyen már rég nem kapható sehol, kb. a hetvenes évek közepéig gyártották. Nem lehet újan beszerezni, legfeljebb használtan, vagy előre való hosszbordás lábtartógumit lehet ráfaragni, ahogy én tettem a Staromnál.

Az újabb fajta bárhol kapható.

http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/15_simson_schwalbe-33/4213_simson_sw_labtarto_hatso/


2015.06.16. 17:14 Idézet
Sanyi4012

Szia Zsoel! Tudnal nekem segiteni? Honnan tudnek rendelni a fuggoleges mintas hatso labtartot? Elore is koszi!


2015.06.07. 20:27 Idézet

starex

Így külsőleg olyannak tűnik, mint a gyári. Próbáld ki: ha a motor menetteljesítményei alapján beválik, nyugodtan lehet használni.


2015.06.06. 12:20 Idézet

Zsoel

Az a rugós biztosítólemez eddig nem volt felszerelve, nem is kellett. Ezekután felteszem, csak elő kell kerítenem valahonnan.

A kicserélt síberre írtam, hogy remélem nem jár úgy, mint az elődje. Emlékezetem szerint az sem így nézett ki amikor beépítettem. Azon ötleteltem, ha a porlasztómban a síber furata kissé kopott helyenként a sok használattól, akkor könnyen befeszül a legtökéletesebb síber is, és nem egyenletesen kopik, amint azt a kiszerelt darabnál is láthattam. Így elkopott síbert még egyébként nem láttam, teszek fel róla képet.

A kipufogóval vettem egy új síbertűt is, Starnak írták. Ez volna: http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/14_simson_star-30/3933_simson_star_subertu/

Szereltél be már ilyet, vagy valaki más?


2015.06.05. 21:25 Idézet

ákos

Milliószor leírtam már itt, hogy a Simsonoknak NINCSENEK színkódjai. Ezelőtt 40 évvel még nem létezett ilyesmi, hogy egységes színkódrendszer. "Olivbeige" és "Alabasterweiss" néven nevezik azt a két árnyalatot, amelyikre szükséged van, de ettől nem leszel sokkal okosabb. Ezeket a színeket csak kikevertetni lehet (úgy-ahogy leutánozva), eredeti színű alkatrészfelületek felhasználásával. Amúgy kb: RAL 9001, illetve RAL 6013+7008 1:1 arányú összevegyítése.

Ha a kipufogó gyári, és olyan, amilyen eredetileg is volt azon a gépen, senki emberfia meg nem mondja, hogy az nem az eredeti kipufogója. Semmit nem von le az értékéből.


2015.06.05. 21:07 Idézet

starex

A hollander fölött kell(ene) lennie egy rugós biztosítólemeznek. De én emellett még egy kis kipufogó-tömítőpasztát vagy csavarrögzítőt is szoktam alkalmazni. Akkor nem rázódik le a csonkról.

Bocs, nem értem: mi nem jár így, és mi van a kopott karburátorral?


2015.06.05. 21:03 Idézet

kisTSavo

Hát ha teneked az egytengelyűségtől való akkora eltéréssel újították fel a főtengelyedet, hogy az "lefogja" forgás közben, akkor vidd vissza ahhoz, aki "felújította", vágd a fejéhez, vedd vissz a pénzed, végül törd el mind a két kezét, hogy soha többet ne csinálhasson ilyesmit, mert az ilyen nem szakember, hanem közveszélyes kontár! Sajnálom, hogy ezt nem soroltam föl a lehetséges hibaokok között, de beláthatod, hogy ilyesmire normális ember nem is gondol.

Ismétlem: 40-ig nyugodtan kihúzathatsz egy háromsebességes Simsont kettesben.


2015.06.05. 14:02 Idézet

Tisztalt Úraim!

Valaki tudna segíteni, hogy a simson Sr 4-4 (habicht) motorkerékpárnak mik a gyári színkódjai? Illetve a véleményeteket kérném ki, ha restrálok egy motort, veszít-e az értékéből, ha nem az eredeti kipufogó van rajt, hanem egy ugyan olyan gyári kinézetű?
 


2015.06.04. 23:12 Idézet

Zsoel

Köszönöm a jótanácsokat! A kis karbantartás alatt én is valami hasonlóra gondoltam. Hegesztés, drótkorong, festés. Az orra amúgy már volt hegesztve, azért ilyen rozsdás. Egy kis köracélos erősítést kapott, pedig repedés nem látszik elsőre. Talán masszív két személyes üzemben állhatott egykor, és csak biztosra akartak menni.

Ja igen, a hollanderem hazafelé 2-3 km-ként lelazult. Most bekerül a szerszámok közé a gyári kulcsa is, mert csavarhúzóval nem valami szakszerű, se nem egyszerű a meghúzása

Észrevettem, hogy váltáskor lassan esik vissza a fordulat. A régi bowden jó volt, pedig arra gyanakodtam. Hát a síber elől fent, és hátul lent volt szétkopva. Az szorult benne. Kicseréltem egy sokkal jobbra. Remélem ez nem jár így(talán a kopott karburátortól?)


2015.06.04. 11:21 Idézet
KisTSavo

Zsoel

Az lett a vége a történetnek hogy kicseréltem a jelenlegi főtengelyét a régi használtra, tehát arra amivel vettem.  A használt főtengely viszont több sebből is vérzik. Egyrészről könnyen belemegy a csapágyba a gyújtás oldali rész, de még épp nem forog el rajta, másrészről kérdéses hogy mikor volt a hajtókar cserélve. 
A felújított főtengely viszont sehogy sem tudott olyan könnyedén forogni mint a régi használt. Ez érezhető akkor is amikor csak kézzel átforgattam henger és primer fogaskerék nélkül, illetve üresben is olyan lassú és kellettlen volt a gázreakció.
Most a régi, használt főtengellyel nagyon szép a gázreakció üresben és már a menetteljesítmények is jobbak. Kis hátszéllel tankra hajolva 78 kilómmal GPS szerint megvolt a 67Km/h :)
Centrírozási hibára gyanakszom az felújított főtengelynél, hiszem könnyedén forgott az is ha csak az egyik blokkfélben volt benne. 
Ez a régi használt remélem bírja egy darabig ugyanis ennek azért van egy kicsi hangja.
Egyébként lehet csak az én fülemet zavarta a közel 40ig való kihúzatás. Kissé furcsa a 250-es ETZ-ről visszaülni rá, de a kis köbcentit pörgetni kell csak úgy látszik kijöttem a gyakrolatból.


2015.06.03. 08:01 Idézet

kisTSavo

Tehát mechanikailag elvben minden renben van.
Akkor viszont mégsem olyan jó a gyújtás és/vagy a porlasztó, amilyennek te gondolod. :) Valami még nem oké. Ennél többet "távgyógyítással" nem tudok mondani, de valószínű, hogy csak valami kis árnyalatnyi hiba van, például nem tökéletesen van beállítva az alapjárat (ennek ugye nagy befolyása van a részterhelési tartományra is), ugyanehhez kapcsolódva: nem jó a részterheléstű beállítása, vagy nem megfelelő kúposságú a tű, kopott a tű és a tűfúvóka, nem elég intenzív a gyújtószikra, és hasonlók. De az ilyesmiket már csak tapasztalat és kísérletezgetés alapján lehet megállapítani.

Mellesleg, az, hogy egyesben 20-ig, kettesben 35-ig "húzatod ki" a motort, teljesen normális dolog, sőt, a 35 még kicsit kevés is, inkább erős 40-ig célszerű.


2015.06.02. 21:40 Idézet

Zsoel!

Komplett felújításon esett át a motor, amely magába foglalta az összes csapágy, szimmering cseréjét, a henger fúrását és a főtengely felújítását is. Azóta kb400 km van a motorban és nem történt semmi változás. 


[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?