Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

2015.05.24. 11:03 Idézet

rendszámtartót szeretnék venni!!! előre is köszönöm!!!!


2012.05.09 20:07
Beagle

„ legaborgo

Ahogy írtam,kész a rendszámtartó! Egy Transit oldalfalból vágtam ki a lemezt,mert az gyárilag horganyozva van,íly módon nem rozsdásodik,ha leverődik a festék róla. Sajnos élhajlítóval nem tudtam meghajtani,mert nagyon kicsik a hajlítandó felületek,ezért két szögvas között csináltam meg a satuban. Ez csak azért lényeges,mert nyomokban kalapácsütéseket tartalmazhat! :-) Természetesen nem vertem jobban össze,mint amennyire feltétlenül szükséges volt!

Íme:          

Mintának,a Zsoeltől vásárolt gyári rendszámtartót használtam! Ha szeretnéd,a festéket még leszedem róla!

Nagyobb képért,jobb egérrel kattints a képekre és válaszd a "kép megnyitása új lapon" lehetőséget!


2015.05.24. 08:32 Idézet

lombika

Valószínűleg hibás a gyújtás, és a berúgókar működtetésével elérhető fordulatszám túl kicsi a motor beindulásához. Ennek több oka lehet, a hibás gyertyától és gyertyapipától (ebben a zavarszűrő ellenállás tud tönkremenni) elkezdve a meghibásodott kondenzátoron át az áthúzó gyújtótekercsig, sőt, a másik két tekercs hibája is befolyásolja a gyújtószikra kialakulását, mivel szoros összefüggés van köztük. A lendkerékmágnes mágneses tere is meggyengülhet. Legvalószínűbb azonban a hibás kondenzátor, a gyújtószikra meggyengülésének általában az az elsődleges oka. (Hogy a motoron kívül a gyújtóvezeték végén milyen szikrát látsz, az nem jelent semmit, attól még pipán, gyertyán át, nyomás alatti térben vígan lehet rendellenes minőségű a gyújtószikra.)

A túl alacsonyra állított alapjárai fordulatszám esetén teljesen normális, ha lefullad a motor. Kb. 1200-1400-as percenkénti fordulat a normális üresjárati fordulatszám. De ez szoros összefüggésben van az üresjárati keverék megfelelő összetételével, tehát azt is pontosan be kell hangolni hozzá, és természetesen a fúvókák megfelelő mérete és a helyes benzinszint is alapkövetelmény. De hibás porlasztóbeállítás nemigen tud olyan szélsőséges helyzetet okozni, hogy csak tolással induljon be a jármű. Esetleg fennakadt úszó miatt túlfolyt üzemanyagszint vagy egyéb okból előállt túldúsulás esetén segít, ha teljesen behúzott gázfogantyúval, elzárt benzincsappal toljuk meg a gépet, hogy hamarabb "kiszellőzzön" a fölös üzemanyag a motorból.


2015.05.23. 21:10 Idézet

lombika

Szóval a gyújtás rendben van. A gyári porlasztója 16N1-6-os. Nekem sokáig ez okozott álmatlan éjszakákat. Mondjuk elindulni elindult a másikkal is, csak nem ment 40 fölé.

A kopott henger nem szokott nagy akadály lenni a Simsonoknál, talán ha eltörik az egyik gyűrű. A blokkját felújítottad, vagy még nem láttad mi van bent? Gondolok itt arra, hogy a főtengely szimmeringeknél mehet el a nyomás. Ez is egy típushiba, ha kicserélik rossz irányba teszik be az újat.


2015.05.23. 20:43 Idézet

igen kékes szinű szikrát ad és özbarna a gyertya,meszkaítóhézag az az 0.4 ahogy irtad és előgyujtás is meg van, a porlasztó ami rajta van az 16n1-12 tipusú. olyan létezik hogy rugáskor kicsi a kompresszió? és amikor tolom akkor azért indul jobban mert nagyobb a kompresszió.


2015.05.23. 18:28 Idézet

Helló lombika!

A tolásra indulással már én is találkoztam, rossz gyújtás és karburátor hiba lehetséges. Először is a gyújtást nézném át, hogy stimmel-e a megszakítóhézag(0,4mm) és az előgyújtás(kb 1,5mm). Ha ezek jók jöhet a porlasztó. A gyerya egyébként jó? Milyen szikrát ad? A kékes színű lenne az ideális.

 


2015.05.23. 17:39 Idézet

sziasztok!

simson stáromnak olyan gondja van hogy betolva beindul viszont, rugdosva nem bármit állítok, valamint elkezdem beállítani az alapjáratot akkor leáll egy idő után ha nagyon alacsonyra veszem.


2015.05.13. 22:33 Idézet

starex

Még nem, még a dandárja előttem van. Ma is fél 8-kor hagytam abba.


2015.05.13. 22:28 Idézet

Zsoel

Persze hogy össze, jó munkát, bár szerintem kicsit elkéstem vele


2015.05.13. 07:34 Idézet

starex

Oké, most úgyis javítom a sérült alkatrészeket, és készítem elő a fényezést, amire rámegy a napom. Előbb-utóbb csak összejön. :)


2015.05.12. 20:33 Idézet

Sziasztok!

Tud valaki Budapest és vonzáskörzetében (főleg Észak-Pest) egy megbízható szakit a Simson Star motorom javítására?

Tábori-szervíz kizárva.


2015.05.11. 22:01 Idézet

Zsoel

A héten ne várj rám, nálam is összejöttek a dolgok...


2015.05.06. 21:42 Idézet

starex

Nekem az semmiképpen nem jó. Csak hétközben, jövő héten is, vagy a kedd, vagy a szerda délelőtt.


2015.05.06. 15:02 Idézet

Zsoel

Ezeket olvasva nem kételkedem, hogy ma kissé elfoglalt voltál Lassan fel is vehetnél valakit, annyi a szerelni való 

Kíváncsi voltam egy használós s51 hibáira, ezt viszont sokat nem használhatták mielőtt odavitték Hozzád. Én tegnap édesapámnál egy galambász barátja Schwalbéjét csinálgattam. Ilyenkor szinte naponta megy vele, boltba, vagy a tekintélyes méretű felhegesztett csomagtartón galambos ládákat cipelve. A motor elsőre indul, igaz olaj nem sok volt benne. A benzincsap karja törött el, azt cseréltük ki, és akkor már a benzincsapot is kimostuk, az ülepítő majdnem dugig volt amúgy, ilyet még nem láttam. A sztendere volt eltörve, plusz a tengely(nem cső mint gyárilag hanem tömör) elgörbülve. Meg a mérőedény nélküli, inkább olajos legyen elven történő tankolások miatt a kipufogó kiégetése, és tömítéseinek cseréje.

Ilyen laza munkáknak azt hiszem Te is jobban örülnél

Egyébként hogy legyen a szkennelés? Nekem már csak a hétvége jó.


2015.05.06. 12:37 Idézet

starex

Egy "okosított" S51 toldozásáról-foldozásáról van szó. Kipufogó-felfüggesztés, fékek rendbetétele, bovdencsere, gyújtáskapcsoló és töltőberendezés beszerelése, vezetékezés rendbe hozása (első-hátsó világítás, féklámpa), aztán: a kuplungszerkezet lötyögött, mert kimaradt belőle egy alátét, a két baloldali szimeringet felcserélték, azt kellett helyreigazítani. Láncburacsere, láncfeszesség-állítás, alaplap, kondenzátor, megszakító cseréje, gyújtás beállítása, porlasztóalkatrészek cseréje, porlasztó beállítása. Azt hiszem, mindent fölsoroltam. Már majdnem két egész napot végidolgoztam rajta, de még így is elment a fél délelőttöm rá. Aztán ráadásul a hidrofortartályunk is kilyukadt, a délelőtt maradékában azt hegesztgettem, de még nincs kész.

Aztán, ha megvagyok, bontok tovább egy S50-est, amelyik teljes felújításon fog átesni - de csak miután végeztem egy már februárban elkezdett másik S50 felújításával. :) Emellett van nálam egy supermoto, amelyiknek valahol (reményeim szerint) éppen javítják a blokkját, továbbá kinéz a közeljövőre egy másik supermoto, két S51, négy Babetta, és nyáron még a nagy MZ-mnek is neki akartam állni...


2015.05.06. 09:11 Idézet

Zsoel 

Nem szeretnélek fenntartani, csak ezért mennék, meg egy kis beszélgetésért. Majd kitalálunk egy másik időpontot. Amúgy mit javítasz a Simsonon?


2015.05.06. 08:17 Idézet

starex

Az az igazság, hogy ma sincs túl sok időm, mert van nálam egy sürgős Simson, tehát ha csak a jótállási füzetet elhozása végett jönnél, nem tudom, megéri-e ennyit motoroznod. Rád bízom ennek eldöntését, mert én itthon vagyok ugyan, és szívesen látlak, de muszáj dolgoznom, ha azt akarom, hogy ma elkészüljön a járgány.


2015.05.06. 08:05 Idézet

Zsoel

A várható délutáni eső miatt inkább mostanában indulnék, remélem nem gond.Ha a közelben leszek felhívlak.


2015.05.05. 22:46 Idézet

Zsoel

Ha minden jól megy holnap ebéd után indulnék hozzád Győrből. Szerintem fél egy és egy óra között érnék oda valamikor. Ez így jó lenne? Nem akarok ebéd közben zavarni Nálatok.


2015.05.05. 20:35 Idézet

halgep

Szia!

Ólommentes benzin nem okoz semmiféle kárt az üzemanyaggal érintkező részeken, akármilyen üzemanyagra is tervezték a motort. A metanol szintén nem, ráadásul az nem is tisztán van jelen az üzemanyagban, hanem oxigenát formájában, MTBE-ként. Ezektől önmagában semmiféle anyagszerkezeti változás nem áll be sem az alumíniumban, sem a rézben, sem az acélban. A gumiban persze igen (szimeringek), de hát azok az idő múlásától is elöregszenek.

Az olaj nem csinál semmit az alkatrészekkel, nem támadja meg őket, nem lép reakcióba velük, egyszerűen csak rájuk szárad.
Az olaj bele van keverve a benzinbe. A motort alapesetben úgy állítjuk le, hogy az úszóház kb. 3/4/4/5 magasságig teli van ezzel a keverékkel. Azonban ha így hagyjuk, az üzemanyag egy idő után elpárolog a szellőzőfuraton át, míg a belekevert olaj nem, és a légköri porral elegyedve az alkatrészekre rakódik. Hogy negyven évvel ezelőtt mi volt, azt én nem tudom, mert kósza ötlet sem voltam én még akkor, de az biztos, hogy ma minden kétütemű ásványi olaj ezt a jelenséget okozza. Viszont nagyon könnyen meg lehet előzni: vagy a jármű hosszabb időre történő leállítása előtt el kell zárni a benzincsapot, és a motor járatásával az utolsó csepp benzint is ki kell takarítani az úszóházból, vagy pedig állás közben időnként (3-4 hetenként) beindítani a gépet, és legalább egy úszóházra való benzint elpöfögtetni, hogy cserélődjön benne az anyag.

Fűkaszája (motorfűrésze) válogatja. Ha a hengerűrtartalma, a furata és a lökete nagyjából megegyezik a Simsonéval, valószínű, hogy minden további nélkül működni fog vele a jármű motorja is. Csinálnak ilyesmit, bár általában inkább a gyújtás terén: láncfűrészgyújtást szoktak a Simsonra faragni. De ezt kizárólag kísérleti úton lehet megállapítani.

 


2015.05.04. 23:23 Idézet

 

Szia Zsoel

Halgép vagyok

Miután Te gépész ember vagy és magam is az lennék,  de az a helyzet hogy én ezt még a múlt évezredben tanultam, és bizonyos modern huncutságokra nincs rálátásom ezért kérlek, hogy világosist föl. Nem vagyok egy megsértődős ember, és a fiataloktól tanulni számomra öröm,

Több kérdésem lenne

Az ólommentes benzin bevezetése előtt gyártott motorokat, mennyiben érinti hátrányosan az ólommentes benzin, amiben valamilyen százalékban még metanol is van. Gondolok itt a tömítésekre, a gumi alkatrészekre,a réz, és alumínium alkatrészekre.

Mennyiben befolyásolhatja a benzin vonalon lévő alkatrészek állapotát a benzinbe belekevert kétütemű motorokra kifejlesztett olaj. Ezt, csak azért kérdezem, mert bő negyven évvel ezelőtt , csak egyszerű motorolaj volt, és soha nem tapasztaltam azt hogy a karburátor belseje fél év állás után összerohadt volna.

A következő kérdésem inkább csak elméleti szintű

Mi történne egy Simson motorral, ha a karburátorát az ember lecserélné, egy kb 40-60 kcm közötti mondjuk motorfűrész, vagy fűkasza karburátorra.

Ez egy elvi kérdés, tekintsünk el az eredeti felépítéstől és a márkahűségtől

Üdv: halgép


[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?