|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
rendszámtartót szeretnék venni!!! előre is köszönöm!!!!
2012.05.09 20:07 Beagle „
legaborgo
Ahogy írtam,kész a rendszámtartó! Egy Transit oldalfalból vágtam ki a lemezt,mert az gyárilag horganyozva van,íly módon nem rozsdásodik,ha leverődik a festék róla. Sajnos élhajlítóval nem tudtam meghajtani,mert nagyon kicsik a hajlítandó felületek,ezért két szögvas között csináltam meg a satuban. Ez csak azért lényeges,mert nyomokban kalapácsütéseket tartalmazhat! :-) Természetesen nem vertem jobban össze,mint amennyire feltétlenül szükséges volt!
Íme:
Mintának,a Zsoeltől vásárolt gyári rendszámtartót használtam! Ha szeretnéd,a festéket még leszedem róla!
Nagyobb képért,jobb egérrel kattints a képekre és válaszd a "kép megnyitása új lapon" lehetőséget!
|
lombika
Valószínűleg hibás a gyújtás, és a berúgókar működtetésével elérhető fordulatszám túl kicsi a motor beindulásához. Ennek több oka lehet, a hibás gyertyától és gyertyapipától (ebben a zavarszűrő ellenállás tud tönkremenni) elkezdve a meghibásodott kondenzátoron át az áthúzó gyújtótekercsig, sőt, a másik két tekercs hibája is befolyásolja a gyújtószikra kialakulását, mivel szoros összefüggés van köztük. A lendkerékmágnes mágneses tere is meggyengülhet. Legvalószínűbb azonban a hibás kondenzátor, a gyújtószikra meggyengülésének általában az az elsődleges oka. (Hogy a motoron kívül a gyújtóvezeték végén milyen szikrát látsz, az nem jelent semmit, attól még pipán, gyertyán át, nyomás alatti térben vígan lehet rendellenes minőségű a gyújtószikra.)
A túl alacsonyra állított alapjárai fordulatszám esetén teljesen normális, ha lefullad a motor. Kb. 1200-1400-as percenkénti fordulat a normális üresjárati fordulatszám. De ez szoros összefüggésben van az üresjárati keverék megfelelő összetételével, tehát azt is pontosan be kell hangolni hozzá, és természetesen a fúvókák megfelelő mérete és a helyes benzinszint is alapkövetelmény. De hibás porlasztóbeállítás nemigen tud olyan szélsőséges helyzetet okozni, hogy csak tolással induljon be a jármű. Esetleg fennakadt úszó miatt túlfolyt üzemanyagszint vagy egyéb okból előállt túldúsulás esetén segít, ha teljesen behúzott gázfogantyúval, elzárt benzincsappal toljuk meg a gépet, hogy hamarabb "kiszellőzzön" a fölös üzemanyag a motorból.
|
lombika
Szóval a gyújtás rendben van. A gyári porlasztója 16N1-6-os. Nekem sokáig ez okozott álmatlan éjszakákat. Mondjuk elindulni elindult a másikkal is, csak nem ment 40 fölé.
A kopott henger nem szokott nagy akadály lenni a Simsonoknál, talán ha eltörik az egyik gyűrű. A blokkját felújítottad, vagy még nem láttad mi van bent? Gondolok itt arra, hogy a főtengely szimmeringeknél mehet el a nyomás. Ez is egy típushiba, ha kicserélik rossz irányba teszik be az újat.
|
igen kékes szinű szikrát ad és özbarna a gyertya,meszkaítóhézag az az 0.4 ahogy irtad és előgyujtás is meg van, a porlasztó ami rajta van az 16n1-12 tipusú. olyan létezik hogy rugáskor kicsi a kompresszió? és amikor tolom akkor azért indul jobban mert nagyobb a kompresszió.
|
Helló lombika!
A tolásra indulással már én is találkoztam, rossz gyújtás és karburátor hiba lehetséges. Először is a gyújtást nézném át, hogy stimmel-e a megszakítóhézag(0,4mm) és az előgyújtás(kb 1,5mm). Ha ezek jók jöhet a porlasztó. A gyerya egyébként jó? Milyen szikrát ad? A kékes színű lenne az ideális.
|
sziasztok!
simson stáromnak olyan gondja van hogy betolva beindul viszont, rugdosva nem bármit állítok, valamint elkezdem beállítani az alapjáratot akkor leáll egy idő után ha nagyon alacsonyra veszem.
|
starex
Még nem, még a dandárja előttem van. Ma is fél 8-kor hagytam abba.
|
Zsoel
Persze hogy össze, jó munkát, bár szerintem kicsit elkéstem vele
|
starex
Oké, most úgyis javítom a sérült alkatrészeket, és készítem elő a fényezést, amire rámegy a napom. Előbb-utóbb csak összejön. :)
|
Sziasztok!
Tud valaki Budapest és vonzáskörzetében (főleg Észak-Pest) egy megbízható szakit a Simson Star motorom javítására?
Tábori-szervíz kizárva.
|
Zsoel
A héten ne várj rám, nálam is összejöttek a dolgok...
|
starex
Nekem az semmiképpen nem jó. Csak hétközben, jövő héten is, vagy a kedd, vagy a szerda délelőtt.
|
Zsoel
Ezeket olvasva nem kételkedem, hogy ma kissé elfoglalt voltál Lassan fel is vehetnél valakit, annyi a szerelni való
Kíváncsi voltam egy használós s51 hibáira, ezt viszont sokat nem használhatták mielőtt odavitték Hozzád. Én tegnap édesapámnál egy galambász barátja Schwalbéjét csinálgattam. Ilyenkor szinte naponta megy vele, boltba, vagy a tekintélyes méretű felhegesztett csomagtartón galambos ládákat cipelve. A motor elsőre indul, igaz olaj nem sok volt benne. A benzincsap karja törött el, azt cseréltük ki, és akkor már a benzincsapot is kimostuk, az ülepítő majdnem dugig volt amúgy, ilyet még nem láttam. A sztendere volt eltörve, plusz a tengely(nem cső mint gyárilag hanem tömör) elgörbülve. Meg a mérőedény nélküli, inkább olajos legyen elven történő tankolások miatt a kipufogó kiégetése, és tömítéseinek cseréje.
Ilyen laza munkáknak azt hiszem Te is jobban örülnél
Egyébként hogy legyen a szkennelés? Nekem már csak a hétvége jó.
|
starex
Egy "okosított" S51 toldozásáról-foldozásáról van szó. Kipufogó-felfüggesztés, fékek rendbetétele, bovdencsere, gyújtáskapcsoló és töltőberendezés beszerelése, vezetékezés rendbe hozása (első-hátsó világítás, féklámpa), aztán: a kuplungszerkezet lötyögött, mert kimaradt belőle egy alátét, a két baloldali szimeringet felcserélték, azt kellett helyreigazítani. Láncburacsere, láncfeszesség-állítás, alaplap, kondenzátor, megszakító cseréje, gyújtás beállítása, porlasztóalkatrészek cseréje, porlasztó beállítása. Azt hiszem, mindent fölsoroltam. Már majdnem két egész napot végidolgoztam rajta, de még így is elment a fél délelőttöm rá. Aztán ráadásul a hidrofortartályunk is kilyukadt, a délelőtt maradékában azt hegesztgettem, de még nincs kész.
Aztán, ha megvagyok, bontok tovább egy S50-est, amelyik teljes felújításon fog átesni - de csak miután végeztem egy már februárban elkezdett másik S50 felújításával. :) Emellett van nálam egy supermoto, amelyiknek valahol (reményeim szerint) éppen javítják a blokkját, továbbá kinéz a közeljövőre egy másik supermoto, két S51, négy Babetta, és nyáron még a nagy MZ-mnek is neki akartam állni...
|
Zsoel
Nem szeretnélek fenntartani, csak ezért mennék, meg egy kis beszélgetésért. Majd kitalálunk egy másik időpontot. Amúgy mit javítasz a Simsonon?
|
starex
Az az igazság, hogy ma sincs túl sok időm, mert van nálam egy sürgős Simson, tehát ha csak a jótállási füzetet elhozása végett jönnél, nem tudom, megéri-e ennyit motoroznod. Rád bízom ennek eldöntését, mert én itthon vagyok ugyan, és szívesen látlak, de muszáj dolgoznom, ha azt akarom, hogy ma elkészüljön a járgány.
|
Zsoel
A várható délutáni eső miatt inkább mostanában indulnék, remélem nem gond.Ha a közelben leszek felhívlak.
|
Zsoel
Ha minden jól megy holnap ebéd után indulnék hozzád Győrből. Szerintem fél egy és egy óra között érnék oda valamikor. Ez így jó lenne? Nem akarok ebéd közben zavarni Nálatok.
|
halgep
Szia!
Ólommentes benzin nem okoz semmiféle kárt az üzemanyaggal érintkező részeken, akármilyen üzemanyagra is tervezték a motort. A metanol szintén nem, ráadásul az nem is tisztán van jelen az üzemanyagban, hanem oxigenát formájában, MTBE-ként. Ezektől önmagában semmiféle anyagszerkezeti változás nem áll be sem az alumíniumban, sem a rézben, sem az acélban. A gumiban persze igen (szimeringek), de hát azok az idő múlásától is elöregszenek.
Az olaj nem csinál semmit az alkatrészekkel, nem támadja meg őket, nem lép reakcióba velük, egyszerűen csak rájuk szárad.
Az olaj bele van keverve a benzinbe. A motort alapesetben úgy állítjuk le, hogy az úszóház kb. 3/4/4/5 magasságig teli van ezzel a keverékkel. Azonban ha így hagyjuk, az üzemanyag egy idő után elpárolog a szellőzőfuraton át, míg a belekevert olaj nem, és a légköri porral elegyedve az alkatrészekre rakódik. Hogy negyven évvel ezelőtt mi volt, azt én nem tudom, mert kósza ötlet sem voltam én még akkor, de az biztos, hogy ma minden kétütemű ásványi olaj ezt a jelenséget okozza. Viszont nagyon könnyen meg lehet előzni: vagy a jármű hosszabb időre történő leállítása előtt el kell zárni a benzincsapot, és a motor járatásával az utolsó csepp benzint is ki kell takarítani az úszóházból, vagy pedig állás közben időnként (3-4 hetenként) beindítani a gépet, és legalább egy úszóházra való benzint elpöfögtetni, hogy cserélődjön benne az anyag.
Fűkaszája (motorfűrésze) válogatja. Ha a hengerűrtartalma, a furata és a lökete nagyjából megegyezik a Simsonéval, valószínű, hogy minden további nélkül működni fog vele a jármű motorja is. Csinálnak ilyesmit, bár általában inkább a gyújtás terén: láncfűrészgyújtást szoktak a Simsonra faragni. De ezt kizárólag kísérleti úton lehet megállapítani.
|
Szia Zsoel
Halgép vagyok
Miután Te gépész ember vagy és magam is az lennék, de az a helyzet hogy én ezt még a múlt évezredben tanultam, és bizonyos modern huncutságokra nincs rálátásom ezért kérlek, hogy világosist föl. Nem vagyok egy megsértődős ember, és a fiataloktól tanulni számomra öröm,
Több kérdésem lenne
Az ólommentes benzin bevezetése előtt gyártott motorokat, mennyiben érinti hátrányosan az ólommentes benzin, amiben valamilyen százalékban még metanol is van. Gondolok itt a tömítésekre, a gumi alkatrészekre,a réz, és alumínium alkatrészekre.
Mennyiben befolyásolhatja a benzin vonalon lévő alkatrészek állapotát a benzinbe belekevert kétütemű motorokra kifejlesztett olaj. Ezt, csak azért kérdezem, mert bő negyven évvel ezelőtt , csak egyszerű motorolaj volt, és soha nem tapasztaltam azt hogy a karburátor belseje fél év állás után összerohadt volna.
A következő kérdésem inkább csak elméleti szintű
Mi történne egy Simson motorral, ha a karburátorát az ember lecserélné, egy kb 40-60 kcm közötti mondjuk motorfűrész, vagy fűkasza karburátorra.
Ez egy elvi kérdés, tekintsünk el az eredeti felépítéstől és a márkahűségtől
Üdv: halgép
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |