|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
halgep
Szia!
Ólommentes benzin nem okoz semmiféle kárt az üzemanyaggal érintkező részeken, akármilyen üzemanyagra is tervezték a motort. A metanol szintén nem, ráadásul az nem is tisztán van jelen az üzemanyagban, hanem oxigenát formájában, MTBE-ként. Ezektől önmagában semmiféle anyagszerkezeti változás nem áll be sem az alumíniumban, sem a rézben, sem az acélban. A gumiban persze igen (szimeringek), de hát azok az idő múlásától is elöregszenek.
Az olaj nem csinál semmit az alkatrészekkel, nem támadja meg őket, nem lép reakcióba velük, egyszerűen csak rájuk szárad.
Az olaj bele van keverve a benzinbe. A motort alapesetben úgy állítjuk le, hogy az úszóház kb. 3/4/4/5 magasságig teli van ezzel a keverékkel. Azonban ha így hagyjuk, az üzemanyag egy idő után elpárolog a szellőzőfuraton át, míg a belekevert olaj nem, és a légköri porral elegyedve az alkatrészekre rakódik. Hogy negyven évvel ezelőtt mi volt, azt én nem tudom, mert kósza ötlet sem voltam én még akkor, de az biztos, hogy ma minden kétütemű ásványi olaj ezt a jelenséget okozza. Viszont nagyon könnyen meg lehet előzni: vagy a jármű hosszabb időre történő leállítása előtt el kell zárni a benzincsapot, és a motor járatásával az utolsó csepp benzint is ki kell takarítani az úszóházból, vagy pedig állás közben időnként (3-4 hetenként) beindítani a gépet, és legalább egy úszóházra való benzint elpöfögtetni, hogy cserélődjön benne az anyag.
Fűkaszája (motorfűrésze) válogatja. Ha a hengerűrtartalma, a furata és a lökete nagyjából megegyezik a Simsonéval, valószínű, hogy minden további nélkül működni fog vele a jármű motorja is. Csinálnak ilyesmit, bár általában inkább a gyújtás terén: láncfűrészgyújtást szoktak a Simsonra faragni. De ezt kizárólag kísérleti úton lehet megállapítani.
|
Szia Zsoel
Halgép vagyok
Miután Te gépész ember vagy és magam is az lennék, de az a helyzet hogy én ezt még a múlt évezredben tanultam, és bizonyos modern huncutságokra nincs rálátásom ezért kérlek, hogy világosist föl. Nem vagyok egy megsértődős ember, és a fiataloktól tanulni számomra öröm,
Több kérdésem lenne
Az ólommentes benzin bevezetése előtt gyártott motorokat, mennyiben érinti hátrányosan az ólommentes benzin, amiben valamilyen százalékban még metanol is van. Gondolok itt a tömítésekre, a gumi alkatrészekre,a réz, és alumínium alkatrészekre.
Mennyiben befolyásolhatja a benzin vonalon lévő alkatrészek állapotát a benzinbe belekevert kétütemű motorokra kifejlesztett olaj. Ezt, csak azért kérdezem, mert bő negyven évvel ezelőtt , csak egyszerű motorolaj volt, és soha nem tapasztaltam azt hogy a karburátor belseje fél év állás után összerohadt volna.
A következő kérdésem inkább csak elméleti szintű
Mi történne egy Simson motorral, ha a karburátorát az ember lecserélné, egy kb 40-60 kcm közötti mondjuk motorfűrész, vagy fűkasza karburátorra.
Ez egy elvi kérdés, tekintsünk el az eredeti felépítéstől és a márkahűségtől
Üdv: halgép
|
Zsoel
Ráadásul nagyjából ugyanazt Én sem szívesen motorozok ilyenkor. Ma egy győri motorosbolt meglátogatása volt betervezve egy kis motorozás ürügyén. Mondanom sem kell talán holnap, vagy holnapután megyek csak. Halászi jóval odébb van. Úgy intézem a dolgaimat, hogy jövő hét szerdán délelőtt el tudjak indulni. Remélem az időjárás is kegyesebb lesz.
|
Hát ezt frankón egyszerre írtuk...
Toljuk el egy héttel ezt a találkozót, Jani, nem szeretném, hogy megbetegedj.
|
starex
Bár ahogy én a kinti időjárást elnézem (márpedig holnapra is hasonlót jósolnak), szerintem ne erőltessük most ezt a holnapi látogatást. Magamból kiindulva, ilyen időben 10 kilométert se szívesen motoroznék, Simsonnal se, nemhogy százat MZ-vel. Tegyük át inkább jövő hétre, egy hét múlvára 10 fokkal melegebbet mutat az előrejelzés.
|
Zsoel
Sajna nem sokkal az előtt tudnék csak odaérni. Lehet jobb is így, a mai időjárásból kiindulva. Jövőhéten mennyire vagy elfoglalt?
|
starex
Ú... Mennyire délután? Igazából nekem a délelőtt lett volna jó, vagy a kora délután, 3-ig.
|
Zsoel
Szerda az jó lenne. Valamikor délután indulnék. Most az MZ-el megyek.
|
Tóth József
Mindenféle olajjal kevert benzin így viselkedik. Az úszóházból a benzin elpárolog, az olaj ott marad, és a levegőben szálló porral együtt ilyen undorító lerakódásokat képez, tönkretéve a porlasztóban mindent. Ezért nem szabad hagyni hónapokig pangani a benzint az úszóházban, időnként be kell indítani a motort, hogy kicserélődjön a benzin. Persze az a legjobb, ha folyamatos használatban van a gép. Azért mondom én mindig mindenkinek, és sosem győzöm eléggé hangsúlyozni, hogy ezeknek a motoroknak az a haláluk, ha hosszú hónapokig nem használják, mert az jobban megviseli őket, mint a napi rendszerességű üzem. Ha hosszú időre leállítja az ember a járművet, akkor ahhoz megfelelően elő kell készíteni, különben utána aztán takaríthatja a porlasztót orrvérzésig, ahogy te is tetted.
|
Kristóf
Van egy módszer, amivel roncsolás mentesen ki lehet nyitni a zárat. Magunk közt mondva, szinte minden zárat :) És előre leszögezném ,nem vagyok „szakmabeli”, én is a neten találtam, amikor hasonló cipőben voltam mint Te.
Itt találhatsz róla egy egyszerű bemutató videót, de ha rákeresel a neten kismillió cikk, fórum, videó foglalkozik ezen „hobbival”.
https://www.youtube.com/watch?v=H8UF6lY-jo4
Nekem már sikerült így kiszedni egy kormányzárat az egyik Schwalbe vázamból. Kell türelem, és gyakorlás, de a filmeken is ha piszkálva kinyitnak egy zárat, ezt a megoldást alkalmazzák és egy profinak 10-30 mp sem kell.
Két célszerszámra lesz szükséged. Egy „feszítőre” és a „piszkálóra” én annó egy régi fajta ablaktörlőgumiból kivett acél lapkából alakítottam ki, de lehet (nem emlékszem már) a zárhoz vékonyítani kell a „piszkálót”
A zárat ha könnyen mozognak a lamellák, nem kell befújni semmivel, mert az csak rontja a művelet hatásfokát, de ha be vannak állva, akkor kell neki adni zárolajat és jól megjáratni a lamellákat.
A megoldás lényege, hogy nem tökéletesek a zárak, nem századra méretpontosak. A feszítővel elő kell feszíteni a zárat nyitás irányban és a piszkálóval szépen sorban meg kell mozgatni a lemellákat. A Simson zárban nem csapocskák vannak, mint a mai zárakban, hanem lapocskák. Az egyik lamella be fog akadni ,azaz a nyitási pozícióba kerül, azt a lamellát nem szabad, kell tovább piszkálni. A többit egymás után próbálkozva be fog akadni a következő (közben nem szabad az előfeszítést egy pillanatra sem félbehagyni, mert visszaugrik minden alaphelyzetbe). Ha sikerült mindegyik lamellát a jó pozícióba állítani észre fogod venni, mert kinyílik a zár J
Miután sikerülni fog el fogsz gondolkodni, hogy lehet érdemes lecserélni a zárakat otthon lockpick-nek ellenálló zárbetétre (nem olcsó), bár kevés betörő alkalmazza, inkább akkor használják, ha roncsolás és nyom mentesen akarnak bejutni valahová, pl. szakszolgálatok stb.
A betörőknél új "sláger" van ahhoz egy átalakított kulcsra és egy kis koppintásra van csak szükség a kulcs fejére és 1 mp alatt nyílnak még a drága zárak is teljesen roncsolás mentesen. de ez már más eset, neked ezen nyitási forma a Simson zárnál nem lenne megfelelő J
|
Szia Zsoel
Halgép vagyok
Régen írtam itt a fórumon
A Simson Starom felújításánál váltottunk pár levelet.
Közben elkészült a Simson S-50 B-is, amivel tavaly mentem kb.15 KM- et.
Pár napja elővettem az S-50-est, próbáltam beindítani, ami nagy meglepetésre szinte a második rúgásra sikerült. Ment egy darabig majd leállt. Hiába próbáltam újra indítani, nem sikerült. Kiderült, hogy a benzincsap nem enged át benzint. Tavaly vadi új benzincsapot vettem, és nem működött. Mikor szét szedtem, látszott a benzincsapban lévő gumin hogy megette a benzin .Tegnap vettem bele új gumit, és biztos ami biztos szétszedtem a karburátort. Hát én már a megettem a kenyerem javát, de karburátorban még ilyen gusztustalanságot nem láttam. Az egész karburátor belsejében, úgy az alumínium mint réz alkatrészeken vastagon állt a zöld színű réz oxid. Az alapjárati fúvóka el volt dugulva az úszó meg volt szorulva a stiften, a tűszelepet kézzel kellett megmozgatni. A tűszelepet szétszedtem, és mikor nagyítóval megnéztem, olyan volt mintha valami megmarta volna. A tűszelep tűjét befogtam az eszterga gépbe, és 1000-es papírral felcsiszoltam. Miután összeraktam egy –két rúgás után elindult, és úgy megy mint a Schaffhausen.
A kérdés az, hogy milyen ótvar benzint tehettem bele.
Csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy egyszer a Mercikébe is tankoltam olyan benzint, hogy szegénykém mindent csinált, csak menni nem akart.
Üdv: halgép
|
Kristóf
Roncsolásmentesen sehogy, ahhoz lakatos kell.
Esetleg azt megpróbálhatod, hogy benyúlsz az ülés és a váz között egy csavarhúzóval, a horgot hátrafelé, ugyanakkor az üléslemezt előre és felfelé feszíted. Szerencsés esetben kiugrik a lemezfül a horogból, és felnyitható az ülés, de ha el van rohadva az üléslemez, akkor esetleg megsínyli ezt a mutatványt.
|
Kedves fórumozók, felhívás! Aki Pest környéki, és szeretné kiállíttatni Csepelen a motorját, itt a nagy lehetőség.
Ezt a levelet kaptam ma egy hölgytől:
"Tisztelt Cím,
Soros-Mayer Tímea vagyok a Királyerdei művelődési Házból.
2015.05.01-én megrendezésre kerülne nálunk egy Made in KGST kiállítás amire
szeretnék (2-3 hétre kellene a motor) Simson motort is kiállítani.
Tudna nekem abban segíteni, / ajánlani valakit, akinek van régi simson
motorja és szívesen kiállítaná?
Természetesen nem ingyen kérnék,vagy megbízási díj ellenében, vagy a Műv.
Ház őszi programjaira tudnánk jegyet felajánlani.
Várom válaszát
Üdv: Soros-Mayer Tímea (mayertimi@csepelivaroskep.hu)
(06709039981)"
Akit esetleg érdekel a dolog, tud segíteni, kérem, jelentkezzen a hölgynél.
|
Üdv!
Nemrég örököltem egy ilyen motort de az ülés alatti részhez nem találtam meg a kulcsot esetleg valaki nem tud rá valamiylen megoldást hogy is tudnám kinyitni?
|
starex
Esetleg a jövő hét közepe megfelelne? Mondjuk szerda?
|
telapoka
Nagyon szívesen!
|
Zsoel,starex
Köszönöm a segítséget
|
Látom a karburátor tömítésről folyik egy kis eszmecsere. Legjobb valóban a benzinálló gumiból vágni, a belsejéből amit kivágsz pár benzincsaptömítés is kijön. Azokból sem valami jó minőségűek a boltban kaphatók.
Az én Staromban amúgy parafatömítés van. Ha jó a szint, és a tömítőfelületek síkban vannak, ez is megteszi. A sok szerelgetést mondjuk nem bírja.
|
Zsoel
Szia!
Megérkezett a jó idő. Mikor lenne időd a jótállási jegy beszkennelésére, meg egy kis ,,szakmai" beszélgetésre? Elmotoroznék Halászira. Ma az MZ-et is beindítottam. A Star már több mint egy hónapja várta a jó időt. A kettő közül valamelyikkel gurulnék hozzád stílszerüen
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |