|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Kellemes húsvéti ünnepeket kivánok minden márkatársamnak !!!! sarilaci
|
Nos igen, átvágott menetes a henger. Akartam venni egy henger-dugó párost a vaterán de a srác csaló volt, egy hónap után csak azt értem el némi fenyegetés után, hogy legalább a pénzemet visszakaptam. Aztán vettem egy szépen felfúrt henger-dugó szettet, most majd az fog felkerülni a starra. csak piszok hideg van a garázsban, kellene vezetékelnem és igazából szinte kész is a star. No meg index relé kell másik mert a boltban rosszat adtak, 1x18 W helyett 2x18 Wattosat. Fene egye meg, nálunk semmi motoros bolt nincs, vagy vatera lesz megint vagy mehetek ismét Tokodra a kami-hoz. ( bár ő adott rossz relét :) ) Amilyen lusta vagyok mostanában szerintem egy hónap és készen leszek mindennel.
2015.03.01 13:23 Zsoel „
Topa József
Nos, hála maggio65 barátom közlésének, kiderült, hogy egészen biztosan nálad van valami zűr. Akár az is lehet, amit te mondtál, már tudniillik, hogy valaki megpróbált kisebb menetet munkálni a hengered kipufogócsonkjára. Mérd meg, mekkora az átmérője. Ha nem 36-os, akkor a csonkot piszkálták.
|
sarilaci
Bocsánat, de nagyon kevés az időm mostanában, betemet a munka...
Úgy van, ahogy Blage mondta. A billenőkapcsoló karján van egy kis vörösréz lemezke, amely mindig érinkezésben van a kar tengelyével, és a kapcsolóállástól függően hol az egyik, hol a másik kötésponttal kerül kontaktusba (0 állásban pedig értelemszerűen egyikkel sem). Tehát a tengely végében lévő kis csavar alá, a Blage által 3-assal jelölt pontra kell bekötni a 49 a vezetéket, míg a jobb indexlámpára menő, gyárilag zöld-fekete (83)R vezetéketet az 1-esre, a balra menő fehér-fekete, (83)L jelű vezetéket pedig a 2-esre.
A kapcsolón persze a valóságban nincsenek 1-3 számok, sőt egyéb jelek sincsenek megadva, legalábbis ezeken az utángyártott vackokon már nincsenek; a régi NDK-s gyártmányokon természetesen volt 49 a, L és R jelzés, és azok minőségben is sokkal jobbak voltak, mint ezek a másolt kacatok, de hát ez sajnos általánosságban igaz szinte minden utángyártott alkatrészre.
|
Sarlaci
Szívesen! Végre valami, amiben Én segíthettem másnak :)
Ha a huzalozást még nem végezted el, vagy még van rá lehetőséged a vezetékekre, melyek az indexekhez mennek, érdemes egy pár cm-es szigetelő csövet pluszban ráhúzni ott, ahol a kormányba bemennek. (én egy vékony műanyag csövet tettem oda (amivel az akváriumban megy a levegőztető) nehogy idővel elnyiszálja az ovális furat éles széle.
|
Blage !
Nagyon köszönöm az infót. Éppen most akartam rákérdezni Zsoeltöl hogy nem-e a tengelyvég a közös pont ? ezek szerint igy igaz. Hallod megkinlodok ezzel az indexel.Persze a tudatlanság ?! Na de a segitségetek nélkül ... Mégegyszer köszönöm !! sarilaci
|
sarilaci
Ha simsonhoz illő indexkapcsolód van, akkor annak 3 kivezetése kell legyen.
Amire az indexrelétől megy a vezeték (3-assal jelölve) ami nem más, mint a kapcsolókar tengelye, és a kapcsoló szélső két állásánál (1,2-vel jelölve) ahonnan az index lámpákig megy a vezeték.
A 3-asnál ha jól emlékszem (jó régen szereltem már fel az indexet) egy menet van fúrva a kapcsoló tengelyébe, és alultől kell bedugni a vezetéket amit a tengelyben lévő menetbe helyezett hernyócsavarral kell rögzíteni.
|
Üdv! Zsoel !
Nekiláttam az indexnek, de meg is álltam. Segitség kellene. Szóval azt irtad anno hogy a kapcsolóhoz három vezeték megy plusz egy a ház alá testnek, nálam a kapcsoló három állásu de két bekötési pontja van . Ilyenkor mi a helyzet ? Eredeti index kapcsoló, igaz nem az a fémházas .Probálj segiteni . Köszönöm . sarilaci.
|
Blage
Az új (vagy felköszörült) hengerbe behelyezett új dugattyúgyűrűk végei közötti hézag maximális méretére nézve - már ha erre gondoltál - sajnos nincs semmiféle gyári ajánlás, legalábbis a "hivatalos" javítási dokumentációban nincs. Csak a dugattyú és a henger állapotát lehet mérni. Új dugattyú új (felújított) hengerbe való beszerelése esetén értelemszerűen új, megfelelő méretű kompressziógyűrűket kell beszerelni, esetleges gyűrűtörés esetén egy ekkora henger kb. 3000 kilométeres futásteljesítményig tekinthető újnak, afölött ismét újra kell köszörültetni a hengert, különben nem lesz jó az illeszkedés.
|
Zsoel!
A boltban a dugót, a gyűrűket és a csapszeget külön-külön adta innen onnan elővarázsolva a boltos kolléga. A zégerekért úgy mentem vissza a kocsitól, amikor átnéztem mit is adott, hogy az még hiányzik... A gyűrűket is visszavittem másnap, mivel a hengerben, amit Ők fúrtak 0,6 mm volt a hézag, amit furcsáltam, hogy azt mondta ebbe ennyi kell, és csak erős győzködésemre keresett egy olyat, ami 0,4 mm-es hézaggal rendelkezik.... bár ahogy utánaolvastam a is kicsit sok, de nem volt más gyűrűje...
Nem egy bilibuli bolt volt, hanem az, amit Bp-en mindenki ajánl, és eddig nekem sem volt vele gond, mindig segítőkész volt és jó alkatrészeket kaptam.
Mivel 25 évvel ezelőtt újítottam utoljára fel blokkot (Jawa Mustang), így nem tudtam miképp "szokás" jelenleg árulni a hozzávalókat, de legközelebb már figyelni fogok erre is.
|
Blage
"a motorosboltban nem megfelelő zégereket adtak a csapszeghez (nagyok voltak)"
Én ilyesmiről eddig még mesekönyvben sem olvastam. A dugattyú, a kompressziógyűrűk, a csapszeg és a biztosítógyűrűk összetartozó alkatrészek, kis dobozban szokott benne lenni az egész.
|
Zsoel!
Köszönöm a választ.
Tegnap sikeres volt a műtét. Mivel az itthoni fémmegmunkálási lehetőségeim igencsak korlátozottak, fából faragtam egy bevezető tüskét, ami remekül működött, és a hézagolókat szépen központosan a helyére vezette, mire a csapszeg odaért.
Bosszúság azért volt, mivel a motorosboltban nem megfelelő zégereket adtak a csapszeghez (nagyok voltak), de szerencsére volt otthon egy még korábban beszerzett "hulladék" blokk, amiből ki tudtam műteni a kellő alkatrészt, így a blokk végre összeállt. A héten bepatintom a vázba és végre kezdődhet a bejáratás :)
|
sarilaci
Attól függ, milyen motorfordulatszámon méred. A legmagasabb tartományban fölszaladhat akár 8-10 voltig is a feszültségmérő.
|
Zsoel !
Mármint arra a két pontra ahova az akksit kell kötni ?! Oda csatlakoztatom a mérömüszert ! Akkor mit mutat ? sarilaci
|
Üdv. Zsoel !
Szóval az volna a kérdés elindittom a motort ráteszem a mérömüszert az akkumlátor helyére mit kell mutatnia ? Most érthetöbben fogalmaztam ? ( ez vagyok én ) Szép napot !sarilaci
|
sarilaci
Szia! Bocs, de nem igazán értem a kérdést.
|
Üdv. Zsoel !
Lehet hogy már irtál rola (én nem találom ) a kivezetésnél ami csatlakozik az akkumlátorra hány V- ill. A -nek kell lenni ? Illetve menyit kell mutatni a mérömüszernek ? Köszönöm.Szép napot ! sarilaci
|
Blage
Ne foglalkozz a dugattyún lévő olajozófuratokkal. A csapszegnek rendeltetésszerűen a hajtórúd kisfejében kell elforognia, pontosabban az abban lévő sikló- vagy görgőscsapágyban, tehát ha a dugattyúcsapszeg hidegen szorul a dugattyúszemben, az normális. (Sajnos a mai utángyártott dugattyúk esetében ez már elég ritkán fordul elő.) A csapszeg beszereléséhez a dugattyút fel kell melegíteni 80...100 °C-ra, például rezsón, és így kell besajtolni a csapszeget (leghelyesebben a kifejezetten erre a célra való tüskével).
Az általad említett olajozófuratok azért vannak ott, mert üzem közben a dugattyú ugyanúgy, sőt még jobban átmelegszik, mint ha szereléshez melegítenénk fel, ezért olyankor el tud forogni a csapszeg is a dugattyúszemben.
|
Sziasztok!
Újabb kérdés :)
A dugót szerelném fel, de a beleillő csapszeg igen szoros, hidegen bele sem megy.
Melegíteni kell a dugót és úgy összetenni? A motoros boltban ezt mondják....
De akkor minek az olajozó furat a dugóban a csapszeg furatánál?
Valahol anno azt olvastam, hogy a csapszegnek is tudnia kell valamennyire elforogni, és az olajfurat is ezt támasztja alá.
Ha üzem meleg a motor, a dugó tágul annyit, hogy akkor már el tud majd forogni a csapszeg, vagy balgaság amit a boltban mondanak és a csapszegnek hidegen is bele kell tudnia menni a dugóba? Vagy az a balgaság amit gondolok és nem kell annak elforognia, melegírtsek, tegyem össze és örüljek a végeredménynek? :)
|
Szia Zsoel!
Köszi, a gyors választ!
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |