|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Sziasztok!
Turbós blokk. 70-re (68) felfúrt henger, széria felömlőkkel és karbival, széria fúvókák, és hozzáalakított széles préssávú hengerfejjel, mekkora előgyújtást állítsak be?
Ha jól gondolom az 1,4-nél több kell, mint az 51-esek esetében, de mennyi? :)
Köszi előre is!
|
Zotya
Szia!
Csak ahhoz jó. Illetve adott esetben jó lehet akár máshoz is, de ez alapvetően Simsonok lendkerékmágnesének lehúzására szolgáló célszerszám.
|
Üdv! ez a lehúzó jó simsonra is?
2012.04.05 11:26 Zsoel „
legaborgo
Így néz ki a lendkeréklehúzóm:
|
sanyi4012
Én ezt már egyre nehezebben bírom követni.
Jól értem, hogy úgy közlekedtél vele, hogy csak gyújtótekercs volt az alaplapon? Nehezen tudok "távgyógyítással" motort javítani, de annyit mondhatok, hogy az alaplap három tekercse összefüggésben van egymással. Ezt itt most nem akarom részletezni, elég annyi, hogy ha valamelyik tekercs hiányzik vagy hibás, akkor az ráhatással van a másik kettőre is. Tehát ha már tényleg nem maradt más lehetőség, akkor az sincs kizárva, hogy az egyik tekercsben lévő menet- vagy testzárlat okozza a gyújtótekercsben a zavart. Lehetséges, hogy hidegen nem mutatkozik a tekercsprobléma, ezért akkor megy a motor, de mikor a tekercsek a bennük folyó áram hatására felmelegszenek, előjön a gyújtáskihagyás.
Mellesleg az új gyújtótekercs ténye önmagában semmit nem jelent: vannak nagyon jó monőségű és nagyon vacak utángyártott tekercsek egyaránt. Ráadásul ez ugyanúgy vonatkozik az egyéb alkatrészekre is, a kondenzátorra főleg. Találkoztam már vadi új, de gyártáshibás darabbal is.
Az alaplap csak egy darab aluöntvény, nem tud elromlani. Egyetlen hibája lehet: ha szakszerűtlen szerelés következtében összeverték, eldeformálták, akkor esetleg nem központosan ül a blokköntvényben kiképzett fészekben, illetve a tekercsek sem megfelelően helyezkednek el a furatokban. Emiatt nem lesz mindenütt egyforma méretű a tekercsek vasmagja és a lendkerék mágnesbetétei közöttii légrés, amire pedig ez a szerkezet nagyon érzékeny. De ugyanez a jelenség akkor is előállhat, ha a blokköntvény fészke van megnyomorítva.
Illetve még van egy olyan eshetőség is, hogy a lendkerékmágnes pólusai lemágneseződtek, illetve már egyenlőtlen mágneses erősségűek.
|
Zsoel
Köszönöm a segítséget,rájöttem,hogy nagyon egyszerű visszakötni,csak mikor először próbáltam,este volt már,és nem láttam jól a színeket a lámpafénynél.
A lényeg,hogy végül kicseréltem az eredetire az alaplapot,a gyújtótekercs maradt a régi,és egy új kondenzátor. Vettem új gyújtókábelt is,új gyertyapipa,új NGK gyertya. A motor beindult,étökéletesen ment.
Egy darabig.
Ma motoroztam vele egy-másfél órát,és a végén elkezdett megint szaggatni,még éppen hazaértem vele. Letoltam,rá pár órára be akartam indítani,nem indult. Szétszedtem megint, leszedtem a töltőtekercset(csak az volt már rajta) megpróbáltam úgy,nem indult. Kicseréltem a gyújtótekercset is az újra,tehát új volt minden: kondi,gyújtótekercs,vezeték,gyertyapipa,gyertya. Szikra volt, de nem indult.
Benzint kap továbbra is,a karburátort,a kipufogórendszert,de a hengert is átnéztem már nemegyszer. Ráadásul mondom,ma kb egy órán át tökéletesen üzemelt a motor,és tegnap is,és tegnap előtt is. Mellékesen még megjegyezném,hogy a régi tekercsel még 2-3at pöffen a durrogás mellett,az új gyújtótekercsel viszont kizárólag durrog.
Úgy érzem, az én motorom meghalt:-)
Van még valami ötleted esetleg? Logikátlan,de venni fogok egy új alaplapot,mert alaplap csere után egy ideig üzemelt,és lehet,mikor kicserélték anno az alaplapot akkoris nem véletlen tették ezt,valami misztikus hiba keletkezett az alaplapon ami 30év állás után meg egy kis tisztogatás után megszűnt 3 nap erejéig.:-))) +olvastam erről egy cikket a neten,ugyan ilyen hibája volt a motornak, ugyanezek a tünetek,és cserealaplappal minden tökéletes lett. + nem tudok már mit kicserélni: D
|
sanyi4012
Hát akkor nálad valami nagy gubanc van.
Piros alapon sárga csíkos vezeték csak egy van az alaplapon, az pedig a töltőtekercs (féklámpatekercs) "megcsapolásáráról" származó harmadik láb, az 59 a kapocs. Ennek kell a biztosítótábla egy-egy késsel rendelkező pontjának egyik oldalára kerünie (a másik oldalra jön a töltőberendezés zöld vagy zöld-piros vezetéke, attól függően, milyen erős töltőáramot szeretne a használó).
Emellett jön még ugyanerről a tekercsről a végkivezetés, az 59 b kapocs, ennek szürke alapon piros vezetéke van, és a gyújtáskapcsolón lévő hármas csomópontra megy, összecsatlakoztatva részint a féklámpaizzó 54-es piros-fekete vezetékével, részint pedig a töltőberendezésbe menő egyik szürke-fekete 59 b vezetékkel.
Valamint van még a fényszórótekercs 59-es vezetéke, piros alapon fehér színű vezetékkel, amelyika gyújtáskapcsoló 59-es kapcsához csatlakozik. (Ez a kés az előbb említett hármas késcsomópont felett található a gyújtáskapcsolón.)
Illetőleg van a megszakítóról a gyújtáskapcsolóra menő, 2-es számú testelővezeték (mikor a gyújtáskulcsot 0 állásba fordítod, ez a vezeték letestelődik, így a rövidre zárt áramkör miatt megszakad a gyújtás), barna alapon fehér csíkkal, értelemszerűen a gyújtáskapcsoló 2-es pontjára kötve.
Fontos, hogy a gyertyapipát is cseréld ki, illetőleg próbálj meg egy másikat is, mert a benne található zavarszűrő ellenállás esetenként meghibásodhat, és ez is okozhat gyújtásproblémákat. Ellenőrizd továbbá, hogy a blokköntvényben elhelyezett gyújtóvezeték-rögzítő bakelit sértetlen-e, nincs-e rajta repedés vagy bármilyen sérülés, és megfelelően össze van-e csatlakoztatva a gyújtótekercs kivezetése a gyújtóvezetékkel.
|
Zsoel
Holnap újra beállítom a gyújtást és a hézagot, biztos ami biztos,kicseréltem a gyári alaplapra azt ami fent volt,mivel az már egy utángyári alaplap volt. Így elmondhatom,hogy a kondenzátor, a tekercs és a megszakító is új,és a gyári alaplapon van amit szépen letisztítottam. A gyertya is új,sőt még a gyújtókábelt is lecseréltem újra. Az lenne most a kérdésem egyenlőre,hogy kikötöttem a gyújtást fent a fényszóróházban. Megy fel két piros-sárga vezeték,az egyik a világító tekercsről,a másik a töltő tekercsről. Melyik hova megy? Illetve megy még fel egy barna-fehér,az a kapcsolóba,és megy fel egy szürke-piros,az a jobboldali biztosítékra. A két piros-srága a gyári rajzon is a biztosítékra van illesztve,viszont ott jobbra fent csak egy hely van,amire rámegy a szürke-piros. A kapcsolón van egymás felett két hely,arra volt bekötve ez a két vezeték,viszont nemtudom most,hogy a két egyforma vezeték közül melyik melyikre megy,az alsóra,vagy a felsőre.:/
|
maggio65
Pár éve még április végén tartották. Tovább kellett várni rá de sokan is voltak. Talán most az utolsón mintha emelkedett volna kicsit az árusok száma. Egy Polgárditól azért messze elmarad, ám kezdetnek megteszi. Tavaly szép idő volt, most nem kecsegtet sok jóval. De reménykedjünk. Főleg azért, mert motor nélkül nem biztos hogy felismerlek még, Te persze könnyen vagy
sarilaci
A győri börzéről beszéltünk maggio-val. Lassan beindul a börze szezon máshol is. Ha az ország közepe felé laksz könnyen eljuthatsz egyre. Arrafelé ugyanis gyakrabban rendeznek. Amúgy nagyjából az egész ország területét lefedik már a börzék. Érdemes kilátogatni akkor is, ha nem szeretnél venni konkrétan semmit, akár csak nézelődni is megéri.
|
http://www.veteran.hu/esemenynaptar#year=2015&month=3&day=12&view=list
|
sarilaci
Szia!Janival a Győri tavaszi veteránbörzéről értekeztünk, csak ennek az időpontjával tudok szolgálni, ez március 15.-e vasárnap délelőtt lesz.Az ETO parkoló első két sorát szokták kijelölni az árusításra.Helypénz nincsen, bárki árulhat.A neten egyébként valahol van éves veteránbörze naptár ami kiterjed az egész országra.
|
sanyi4012
Ez marhaság. Hacsak a megszakítón nincs fél kiló dzsuva, akkor nem befolyásolja a gyújtás minőségét az alaplap tisztasága. Ettől függetlenül persze illik tisztán tartani, de olyan nincs, hogy emiatt nem pörög fel a gép. Ha a porlasztógondok kizárhatók, akkor csak az lehet, hogy elmászott valahogy a gyújtási időpont és (ezzel együtt)/vagy a megszakítóhézag. Ha gyújtászavar lenne (kihagyó gyújtás), az dadogó, akadozó járású üzemelésben mutatkozik meg.
|
Üdvözlet mindenkinek !
Publikus a börzék helye ,ideje ? Szép estét !sarilaci
|
starex
Ha nem lesz nagyon rossz idő akkor biztosan összefutunk, de az előrejelzésekből ítélve borítékolható hogy kevesebb motor lesz, és az alkatrészeket árulók is kisebb lelkesedéssel rakodnak ki egy esős napon.Kicsit kitolhatnák a rendezők akár májusig is az első veterán börze dátumát.
|
maggio65
Szervusz Zsolti!
Köszi a pontosítást! Nem mentek túl messzire. Mész a börzére vasárnap? Én biztosan.
|
Szia Zsoel javaslatodra kicsereltem a gyertyat NGK-ra. A motor durrogasa megszunt viszont nem porg fel es ez nem karburalis hiba, mivel a karburator gyari adatok szerint van beallitva tovabbra is , ezzel jol mukodott. Bizonyos forumokon azt olvastam,hogy a hiba lehet az is hogy a gyujtasalaplap koszos vagy serult.Szerinted mi lehet tovabbra is a hiba? |
starex
Szia Jani!
A Gépipari és Finommechanikai Vállalat győri címe a '69-es jótállási jegyben szereplő Árpád út 71. még a '80-as években is változatlan volt, ide hordtam a gokartos Nagy Laci bátyánkhoz (ma autókereskedése van a Fehérvári úton) első garanciális Simsonjaimat.Jól tudod hogy ott most lakóházak vannak, amikor épültek akkor költözött át a cég a Bajcsy Zsilinszky útra a Márka étterem mellé.A '90-es évek elején már oda vittem egyik legrosszabb döntésem erdményét, egy garanciális Simson SR-50-et.
|
Zsoel
Rendben, áprilisra időzítek.
A fúvókaméretekkel egyetértek, a henger, és Starnal a porlasztó is akkoriban változott. Még tartott a finomhangolás. Ha ezentúl valaki ilyen fúvókákat talál egy porlasztóban, az évjárat könnyen behatárolható(68-69).
|
sanyi4012
Hát... Feladtad a leckét. Valami egyszerű, banális hibának tűnik, és ha itt lenne a motorod, valószínűleg rövid idő alatt meg is állapítanám, mi a gond, de így sajnos csak találgatni és általánosságban beszélni tudok.
A durrogást egyaránt okozhatja tüzelőanyag-hiány és gyújtászavar, a fel nem pörgés pedig származhat tüzelőanyag-hiányból, tüzelőanyag-többletből és gyújtászavarból egyformán. De ha a karburátor beállításaihoz nem nyúltál hozzá, illetőleg tényleg tiszta belül, és benzin is folyik bele a tartályból, akkor itt valószínűbb a gyertyahiba. Nekem az Isolatorral csak rossz tapasztalataim vannak. Ezzel persze nem állítom, hogy senkinek nem lehet jó, de az biztos, hogy a saját Simsonjaim nem szeretik. Próbálj meg egy NGK B8HS-t beletenni, vagy magas hőértékű Brisket, Densot beletenni. Ez a pöffenés leginkább hibás gyertyát feltételez. Adott esetben még a gyertyapipa is rossz lehet, de nálad nem valószínű, hogy pont most ment volna tönkre.
|
starex
Köszi! :)
Egyébként észrevettem én is, hogy a jótállási füzet valamivel kisebb főfúvókát ír, mint amekkora a normális, de nemcsak a Starhoz, hanem a Schwalbéhoz is. Nem tudok másra gondolni, mint hogy (mivel a füzet nyomtatása idején még átmeneti - átállási - szakaszban vagyunk) a továbbfejlesztéskor először ilyen mérettel szerelték fel a porlasztókat, aztán később, a gyakorlati tapasztalatok alapján mindkét főfúvóka furatát még 2-3 század milliméterrel nagyobbra vették, és így alakult ki a "normál" 67 és 50 méret, 65 és 47 helyett.
A túrához annyit, hogy nagyon szívesen látlak mindig, de ha kérhetném, inkább áprilisra tervezd, mert a márciusom máris olyan sűrű, hogy meghalni sem lesz időm. Úgysincs még olyan túl jó idő egy 50 km-es motorozásra. :)
|
sanyi4012
A jelenleg kapható Isolator-ok nem a legjobb minőségű gyertyák. Nekem egy Denso van a gépben most, azzal jól muzsikál, előtte egy használt Champion L86C volt ha jól emlékszem. Azzal sem volt semmi probléma, most az a pót gyertyám. Gyertyapipa jó lehet?
Ezek a puffanások engem amúgy benzinhiányra emlékeztetnek. Bár azt írtad, hogy a rendszer ki lett takarítva.
Lássuk Zsoel mit szól hozzá
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |