|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Örülök, hogy van ilyen fórum is, mert "egyeseknél"...már megtéptek volna!! :-)
|
slavia
Ez itt nem az a fórum, ahol az ilyesmit tiltanák, itt nincs olyan, hogy .
Az értelmetlen karakteráradatot, trágárságokat stb. nyilván nem tűrjük meg, de egyébként akármilyen járműves témáról bátran lehet beszélgetni, úgyhogy csak ne zavartasd magad, "offolj" nyugodtan.
|
Maggio 65!!
Nem akarok itt sokat offolni, Crescent autoped volt a leánykori neve, az ékszíjas segédmotornak. A Youtoub-on találsz róla filmeket, (az enyémről is..) Sokkal szebb volt, sajna nekem nincs lehetőségem skandináviából alkatrészt vásásrolni, meg börzékre járni ...Ilyen lett, egy 24-es bicaj elemeinek felhasználásával. Amúgy ócskavas telepről lett megmentve, Göteborgból. Majdnem úgy megy mint egy Babetta...ja, és a skandinávoknál bevett szokás volt az ékszíjas hajtás..teljesen működőképes, én is csodálkoztam rajta.
A többiektől sorry az offért!!
|
mzsolt
Ezt én írtam, de azért nem ennyire sarkosan. Szó szerint így fogalmaztam: "ha 25 ezer forintért vetted, akkor jó eséllyel SOK pénz kell hozzá, ha a fenti állapotot el akarod érni..."
Ezt pedig kizárólag arra alapoztam jegyeztem meg, hogy láttam már, többnyire milyen motorokat kínálnak ilyen (relatíve) kevés pénzért, és feltételezem, hozzád sem valami múzeumba illő darabot vágtak ennyiért. Tehát ha 25 ezer forint volt a "bekerülési költség", akkor tapasztalataim alapján még jó pár tízezres szükség lesz rá, hogy üzembiztos és szép állapotba hozd. Mert vagy azt csinálja az ember, hogy nagyobb összegért vesz egy már felújított, rendbe hozott járgányt, vagy (ha jobban bízik önmagában) vesz valami olcsóbbat, és a vételáron megspórolt pénzből saját maga teszi rendbe.
Egyvalamit azonban mondhatok: alapvetően elhanyagolt, rossz műszaki állapotú gépet nem érdemes toldozni-foldozni, tákolgatni. Sokkal kifizetődöbb, ha inkább egyszer "teszünk bele" nagyobb összegű pénzt, és megcsináljuk rendesen, hogy aztán később ne legyen vele bosszúságunk.
|
slavia
Nem olyan régen valamelyik oldalon láttam az ékszíjhajtásos "skandináv dongó" motorodat, vagy inkább motoros biciklidet.Még sosem láttam ilyet, nagyon pöpec és nagyon ritka darab.Gratulálok hozzá és ahhoz is hogy életre keltetted.
|
Sziasztok ! (Akit érdekel) vettem egy simson Start és egy (verhovinát plussz egy blokkal) 25000FT-ért!!
valaki azt irta,ennyi pénzért csak elég rossz állapotu simsont vehettem !E miatt vettem másnap egy
másik Simson Stárt 35000FT ért,:-) Mert elgondolkodtam az alkatrészek beszerzési árain!!
Most van 2db Simson Star-Om Mindkettő 1974-es kiadású (örülök-vagy meg őrűűűlök van mit csinálnom)(de nem baj,a lényeg legyen dolgom)
Az egyiket be tudtam indiíani,a másikat majd később.(nem vagyok már fiatal 48 éves vagyok,de az emlékeimben még
"nagy" motornak tartottam a Simsont,hisz az is volt... (Egykerekeztek vele,még Miskolcon Akkoriban 1982).
Már látom lesz vele dolgom de nem baj!
Ez az én próbatételem,14 évesen még riga blokkot szerelgettem,váz nélkül!!
Remélem nem vallok kudarcot magamnak,és legalább az egyiket rendbe tudom rakni,mert szükségem is van egy motorra ..
Nézegettem a neten, és itt is,a rendbe tételük mivolta után,igen bele kell magam vájni a dologba,hogy ne rontsak el nagyon valamit.
Majd igyekszem :-)
|
slavia
Szia!
Hát, pedig eléggé az, mert a Star 11 és a "turbós" Schwalbe 16 gyártási évéből csak négyben készült ilyen henger, és ráadásul 1968 előtti Star, Schwalbe nagyon kevés került Magyarországra, csak később indult be nagyobb mértékben az importálásuk.
Otthon, Németországban nyilván kevésbé számít ritka darabnak, de ott sem lehet túl gyakori.
|
Sziasztok!!!
Star az aktív motorom egyéb más vetránok mellett, régen olvasgatom már az oldalt.
Nos, nekem ilyen henger van a 74-ben gyártott Staron, természetesen nem az eredeti hengere, egy szénkupac alatt tárolt blokkról került le, szinte új volt...nem tudtam,hogy ritkaság...
|
Topa József
Nos, hála maggio65 barátom közlésének, kiderült, hogy egészen biztosan nálad van valami zűr. Akár az is lehet, amit te mondtál, már tudniillik, hogy valaki megpróbált kisebb menetet munkálni a hengered kipufogócsonkjára. Mérd meg, mekkora az átmérője. Ha nem 36-os, akkor a csonkot piszkálták.
|
maggio65
Köszi az értékes infót, Zsolti! :)
|
Szia Zsoel!
Megtudom erősíteni az általad írtakat a régi kipufogócsonkkal kapcsolatban.Ugyanaz a méretű menet, és menetemelkedés van azon is mint a 68' utánin.Nem régen adtam el azt a bizonyos 68' előtti új hengeremet.Csak érdekesség képpen írom meg Neked, azon példányok egyikére kerül a kettő darab Star közül, amelyek először érkeztek az országba tesztelés céljából.Egyébként anno mindegyiket a tesztpilótája vásárolta meg.Most újítják fel a szóban forgó gépcsodát, amiben állítólag csak pár ezer km van, de a hengere valami okból repedt volt.Lehet hogy valahol még találkozhatunk vele ( bár az illető nem szereti a fórumokat ), én mindenesetre örülök hogy egy ilyen motortörténelmi példányra kerül a hengerem.
|
Kis műszaki árdekességképpen...
Ilyen az alaphenger:
Ez a leszerelhető szívócsonkja:
És így néz ki a dolog összeszerelve:
Itt pedig jól látszik a rövid kipufogócsonk, és a más formájú hollander:
|
Topa József
Nem az a szívócsonk, amiről te beszélsz: az általad említett alkatrész a henger és a porlasztó között lévő közdarab, az pedig minden hengernél levehető.
Hanem 1964 és 1968 között létezett egy régebbi kivitelű henger, amelynél még nincs egybeöntve a szívócsonk a hengerrel, hanem a henger szívócsatorna körüli része meg van síkolva, és három csavarral oda van felerősítve a leszerelhető szívócsonk. Ennek a régi változatú hengernek a kipufogócsonkja is más, mint az 1968-ban áttervezett, klasszikus "turbós" hengeré, rövidebb, és más a dőlésszöge. Ennek következtében más ívű kipufogókönyök is tartozik hozzá. Ez a típusú henger azonban, mint az 1968 előtti Simson Starok, Schwalbék is általában, nagyon ritka Magyarországon. Én még sohasem láttam ilyet igaziból, úgyhogy először arra gondoltam, hogy ha esetleg ilyen hengered van, annak talán a kipufogómenete is más, ugyanis a régi kipufogóhollander is más formájú. De közben utánanéztem: 1964 és 1990 között minden 50 cm3-es Simson M36×1,5-es kipufogómenettel készült, tehát nálad van valami zűr: vagy a hollanderben van kikopva a menet (de ez nem valószínű, mert acélból van), vagy, ami logikusabb, tényleg a kipufogómenetet babrálta már valaki.
|
Zsoel
A szivócsonk levehető de 2. csavar rögziti. Esetleg azt el tudom képzelni, hogy sérült menetet átvághatták kisebbre a kipuf. csonkon. De mivel egy régi blokkról van, lehet, hogy volt régen kisebb menettel? Mindenesetre kár, hogy igy van mert szép állapotú.
|
Zsoel ! Köszönöm a képeket. Le is buktam,sajnos eddig nem volt időm megkeresni őket. Azt hittem eldugottab helyen vannak ..
|
Topa József
Milyen az a henger? A szívócsonk levehető, 3 csavar rögzíti a hengerhez, vagy egybe van öntve azzal?
|
Ma egy kicsit bütykölgettem és kezembe akadt egy tartalék star henger. nagyon szép állapotú de a kipufogó menet kisebb átmérőjű mint a motoron lévő. A kipu hollander egyszerűen ráesik. Létezik, hogy talán 2 féle méretű hollander van simsonhoz ?
|
mzsolt
Ha 1973 előtti a jármű, akkor a motorszám elöl, a baloldali blokkfél elején lévő felöntésen van, a függőleges forgattyúház-hűtőbordázat mellett, vízszintesen beütve.
Ha az utáni, akkor szintén elöl, de a jobboldali blokkfélen van, a gyújtókábel kivezetése mellett, függőlegesen.
Az alvázszám a jármű alvázának jobb oldalán, hátul, közvetlenül a nyereglemez alatti részen van beütve.
1973-ig az alvázszám be is van keretezve, azontúl a keret elmarad. Ugyanitt található a gyári adattábla is, amelybe az alvázszám szintén be van ütve, tehát a két számsornak egyeznie kell.
Az ábrán piros kerettel jelöltem az alvázszámot és a táblát; a jobb láthatóság érdekében kattints a képekre jobb egérgombbal, és jelenítsd meg azokat az eredeti méretükben.
|
sziasztok ! Hól találom a motor és az alváz számot a motoron ? Nekem még új a dolog! Köszi a választ..
|
mzsolt
Nincs mit. Minden bizonnyal el fogsz tudni. Ha esetleg mégis valami fennakadás lenne, akkor írj nyugodtan itt.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |