|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Üdv! Nekem még sikerült börzéről beszerezni egy pár szép állapotú ( bontott ) markolatpárt, és egy-egy darabot még más helyekről. Amikor megjelentek először az utángyártottak, még fekete színben lehetett csak venni nagyon borsos áron karral együtt ( több hónapig vártam mire megküldték ), de beruháztam rájuk valamiért és még a mai napig is abban a csomagolásban vannak, amiben küldték olyan minősíthetetlenek. Később, amikor megjelentek már „átlátszó” változatban, nem is mertem venni, mert azok már ránézésre is olyan ócskának tűntek. Amit végképp nem értek, hogy miért nem kapható nálunk minden német utángyártott alkatrész, miért csak egy része a palettának, mikor szinte ugyanakkora az érdeklődés utánuk ( vagy talán még nagyobb is ), mint a németeknél. Ez nekik is nagy üzlet lenne pedig és itthon a „felújítók” is örülnének. Momentán pl.: a „nyomorított” laposabb profilú berúgó/váltókar gumi, oldallemez gumik… |
starex
Egyelőre nem repedeznek, még olyanok, mint amikor fölraktam őket. Egyébként a 2-es számú, 2011 tavaszán-nyarán felújított Staromon vannak új hüvelyek, az 1-es számún mág az eredeti gyáriak (amelyek idén most már 43 évesek).
De olyan tartósak biztosan nem lesznek, mint az eredeti Simson gyártmányú darabok. Arra te se igen bazírozz, hogy 30 évet kibírnak... :) Egyébként javaslom, hogy mielőtt felteszed a műanyag hüvelyeket, jó alaposan tisztítsd meg és zsírtalanítsd le a karokat, majd kend körbe őket valamilyen átlátszó kétkomponensű ragasztóval, amely ragaszt műanyagot fémhez (és viszont). Így a műanyag hozzátapad a fémhez, és talán kisebb lesz az esélye annak, hogy valahol fel tud repedni.
|
Sarilaci
Igen, köszönöm szépen! Ha lesz rá módom kipróbálom, aztán megy fel az utángyártott hüvely. Jó lenne, ha vagy 30 évig kitartana.
Zsoel
Neked hogy bírják ezek a hüvelyek? Nem repedeznek vagy ilyesmi? Hány éve is vannak fent? Ha jól tudom Te is vettél utángyártottat valamelyik gépedre, ha nem mindkettőre.
|
Starex !
Csak egy alternativát ajálottam ! sarilaci
|
Sarilaci
Ha hamar kitavaszodik és találok egy nélkülözhető fogót amin van ilyen kipróbálom, nehogy fölöslegesen költsem a pénzem, ugyanis már eléggé hozzászoktam a csupasz karokhoz. Lehet így már kényelmetlen lenne.
|
Starex !
Nem azt mondtam véglegesen csak ideglenessen használd a fogónyelet. Hid el nemsokkal külömb az utángyártott amig nem lesz más ! Üdv. sarilaci
|
Zsoel
Ez az, köszönöm! Az ára szerintem is indokolatlanul magas. Dehát ez van, a gyári készlet elfogyott már régen.
Amelyik webáruházakat szoktam nézegetni(simson-keletimotor,futármotorosbolt, mofaker, kamioldmotor) ott nem találtam. Egyszer rendeltem már az e-motorparts oldalról de úgy vettem észre, hogy arányaiban ott drágább minden. E mellett a választék nagy. Valamit még nézek mellé.
sarilaci
Ez jó ötlet, más hasonló megoldáson nem gondolkodtam. Szerintem én maradok az utángyártottnál, még ha drágább is.
Mindenki
A futármotorosboltban akciós a szivarvég kipufogó, akinek még nincs de szeretne most szólok. De azért ne kapkodjátok el mindet, egyet legalább hagyjatok a hónap végéig
|
Starex !
Bocs hogy közbeszolok a müanyag hüvelyhez, nekem is hiányzik egypár.Hogy valahogy kinézzen ötleteltem legalább addig is mig nem szerzek elfogadható áron,nem gondolod hogy mivel helyetesitettem ??? Megfelelö nagyságu kombináltfogó nyeléröl lehuztam a müanyagot. Rá a fék és kuplungkarra még hasolit is és jól is mutat. Mit szolsz hozzá ??? Üdv. sarilaci
|
Üdv fórumosok!
A napokban rendeltem egy kis csomagot a kamioldmotor oldalról, más motoralkarészek mellett a Staromhoz szürke km óra spirál mellett az első fék és kuplung karjára való műanyag hüvelyeket. Ez utóbbiak nem jöttek, mivel nincsenek készleten. Tavaly is akartam már rendelni, de akkor sem volt. Nem volt kiírva hogy elfogyott, örültem is hogy végre ezek sem fognak hiányozni. Lehet ilyet venni itthon, vagy külföldről kellene rendelnem? Ha jól emlékszem csak ebben a webáruházban láttam, de lehet hogy csak figyelmetlen voltam és máshol átsiklottam felette.
Üdv: starex
|
Zsoel ! Köszönöm a gyors s szakszerü segitséget !!! sarilaci
|
Ormossy
Igazán nincs mit, örülök, ha segítettem. (Kijavítottam az elgépelésedet.)
|
Zsoel
Köszönöm, ez nekem is nagyon hasznos volt.
(Én is beleestem 21-18 W-os hibába...)
|
sarilaci
A kések száma tulajdonképpen teljesen lényegtelen lenne, kétkéses, háromkéses relé egyformán megfelelne a célra.
A harmadik kés valójában csak azért van, hogy rá lehessen kötni az irányjelző működését visszajelző lámpa vezetékét. De műszaki szempontból még ez is indokolatlan, csak esztétikai szerepe van, ugyanis a 49 a és a C [Control = Ellenőrző(lámpa)] kés a relén belül közösítve van, tehát a külön kapocs célja csak az, hogy ne a relén kívül kelljen két vezetéket kötni a 49a késre kapcsolt sarujára. A C kapocs így az irányjelzőizzók villogásával egy ütemben kap áramot. De a Star esetében, ugye, nincs szükség visszajelzőre, hiszen a vezető tökéletesen belátja vezetés közben mindkét irányjelzőlámpa működését. Tehát a kettő helyett három késtől még jó lenne ez a relé.
Viszont az egyéb paraméterekkel baj van, ugyanis a 6 V 2×21 W-os relé sajnos nem megfelelő ide. Ez a relé 6 V-os Simson S50/S51-hez, MZ TS-ekhez, 6 V-os Trabantokhoz és hasonlókhoz való, szóval olyan 6 V-os névleges feszültségű járművekhez, amelyek 4 irányjelzőlámpával rendelkeznek; kormányindexes típusokhoz nem jó. Éspedig azért nem, mert egyszerre két izzó működtetésére van méretezve, míg a Star esetében egyszerre csak egy izzó működik. Tehát ha ezt bekötöd, bekapcsoláskor úgy fogja érzékelni a dolgot, mintha az egyik izzó ki lenne égve, ezért a "másik" (vagyis valójában az egy szem izzó) sokkal gyorsabban és halványabban fog villogni. Gyakorlatilag alig látszódik ilyenkor a villogás, inkább csak olyan hunyorgás jelleggel. Szóval ide sajnos kifejezetten 6 V 1×18 W-os relét kell szerezni.
Bekötni pedig úgy kell, hogy egy vezetéket elhozol a biztosítótábla 4 A -os (két-két késsel rendelkező) biztosítós védett oldaláról (vagyis a piros töltővezetékkel ellenkező oldalról) a relé 49-es kapocsra, a 49 a kapocsról pedig elviszel egy másik vezetéket az indexkapcsoló közös pontjára, és kész. Mikor az indexkapcsolót elmozdítod alsó vagy felső állásba, akkor az adott izzólámpán keresztül záródik az áramkör, és a lámpa villogni kezd.
|
Zsoel !
Elöször is köszönöm a fotókat ! Igy már eligazodom. Közben megint lenne egy kérdésem, az eredeti index relé két késes .Én kaptam egy DDR-est ami 6V 2X21 W . Igen ám csakhogy ez három késes, van rajta egy C pont, egy 49a és egy 49 es pont. A kérdés pedig jó lesz ez nekem hogy kell bekötni, ill. mi a külömbség a kettö és a három késes közt ? Hát ezek a problémáim . Kérlek ha tudsz hamarosan válaszolj ugyanis szegény moci szétszedve várja a megujulást. Egyszoval ebbe az idöbe érek rá vele foglalkozni. Köszönöm. Szép napot sarilaci
|
sarilaci
Szia!
Persze, hogy le kell venni a tartályt, az alatt van a szóban forgó lemezfül:
És így kell rajta lennie a relétartónak, benne a relével:
|
Üdv. Zsoel !
Már kértem segitséged az irányjelzö bekötéshez, nos megint szeretnék egy olyasmit hogy hol van a vázra erösitett fül vagy mi ahova az index relét kellene fogatni ? tudnál valami képet küldeni ? Nagyon megkönyitenéd a dolgom. Hiába keresgélek csak azokat a füleket találom ahová az üzemanyagtankot kell fogatni. Vagy talán oda ? esetleg lekell venni a tankot is ? Köszönöm a segitséget Szép napot sarilaci
|
Zsoel!
Köszönöm! megyek is hengert csiszatoltatni :)
|
Blage
Az 1968-tól gyártott második szériás /1-es változatok (KR51/1, SR4-2/1) hengerei megegyeznek, ugyanolyan a vezérlési diagramjuk. A korai (KR51, SR4-II) széria hengere volt más kialkítású és vezérlésű; ezt kívülről könnyen meg lehet ismerni a szívócsonk hiányáról (külön felcsavarozható, háromszögletű szívócsonkja van), illetve a kipufogócsonk kialakítása is más (eltérő ívű kipufogókönyök tartozik hozzá). De első, illetve második szérián belül a hengerek megegyeznek. A Schwalbénál a nagyobb szívóedényrendszer, illetve az ehhez tartozó nagyobb főfúvóka révén érték el azt a +0,2 LE-s teljesítménytöbbletet.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |