Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

2015.01.26. 15:58 Idézet

Zsoel!

Köszönöm! megyek is hengert csiszatoltatni :)


2015.01.26. 09:03 Idézet

Blage

Az 1968-tól gyártott második szériás /1-es változatok (KR51/1, SR4-2/1) hengerei megegyeznek, ugyanolyan a vezérlési diagramjuk. A korai (KR51, SR4-II) széria hengere volt más kialkítású és vezérlésű; ezt kívülről könnyen meg lehet ismerni a szívócsonk hiányáról (külön felcsavarozható, háromszögletű szívócsonkja van), illetve a kipufogócsonk kialakítása is más (eltérő ívű kipufogókönyök tartozik hozzá). De első, illetve második szérián belül a hengerek megegyeznek. A Schwalbénál a nagyobb szívóedényrendszer, illetve az ehhez tartozó nagyobb főfúvóka révén érték el azt a +0,2 LE-s teljesítménytöbbletet.
 


2015.01.25. 21:59 Idézet

Sziasztok! Ha jól emlékszem a Star és a Schwalbe hengere kicsit más, mivel emeltek valamennyit a térdvédők miatt a teljesítményen.

Miről lehet megkülönbözetni egymástól leszedett állapotban a hengereket?


2015.01.23. 22:13 Idézet
Üdv! Simson starnál a hátsó lengővilla eldeformálódása elég gyakori jelenség, még a német fórumokon is nevetnek rajta a gyakorisága miatt. Elég egyszerű általában az oka, és két dolog okozhatja ( hosszútávú használat következménye képpen). Az egyik, hogy a gyári műanyag lengéscsillapító teleszkópok gyenge minőségűek és nincs jó tartásuk, főleg ha nagy súlyt kell „ cipelniük” tartósan. A másik a teleszkóp szilentek kopása, elöregedése. lyenkor nincs megfelelő tartásuk ( nem föl és le mozog a hátulja, hanem jobbra ballra táncol), és ez hosszú távon elhajlítja, eldeformálja a hátsó lengővillát a ráható feszítő erőhatások miatt. Sokan egyből arra következtetnek vissza, hogy balesetes vagy elestek a motorral, pedig nem. Egyébként a maga korában elég precíz gépnek számított a star a többi motorhoz képest a kivitelezése, összeszerelése miatt ( pl.: vezetékek elrejtése, elemek, öntvények pontos illeszkedése, gyújtás megbízhatósága, motor tartóssága stb. ), de mint mindennek, ennek a kis csodának is voltak gyári hibái ( ezeket is emberek tervezték, rakták össze :)) Gábor

2015.01.21. 17:39 Idézet

Üdv! Felújítok egy 1975-ös star-t és szükségem lenne egy jó állapotú nem horpadt, nem lyukas és rozsdás tankra. lehetőleg tatabánya és környékén v posta. köszönöm.


2015.01.21. 08:55 Idézet

atomik

Én úgy tudom, hogy az alap 16"-os simson kerék jó mindegyikbe. A felni anyagában lehet eltérés, aluvagy acél, de az csak a márkahűség szempontjából fontos. Bele kell tudd tenni a kereket, max a féked nem fog jól fogni, mivel másik dobhoz csiszoltad, vagy csiszolódott fel :)

A görbe első villához tegnap újabb eset jött. Este találkoztam egy márkatárssal, egy alkatrész adás-vétel ügyében és panaszolta, hogy milyen nehéz volt nem görbe első lengővillát találnia, a felújjítandó motorjára.

 

 


2015.01.21. 07:49 Idézet

Szia Blage.

Köszi az írásodat neked is. Meg nézem majd a lengővillát is. Haver ad kölcsön majd egy jó kereket is próbára. Amúgy minden simson kereke jó a starba , avagy nem mindegyik?  


2015.01.20. 11:14 Idézet

Zsoel

Amit a NET-en keresztül vettem használtat, is görbe volt, és csak harmadjára börzén (ott már nézni tudtam) találtam egy egyenes, az évjáratnak megfelelő példányt (dupla felfogatású elöl is a lengéscsillapító).

Ezért gondoltam érdemes rápillantani, nem az okozza e, mivel elsőre nem is igen látni a ferdeséget, én is végig cserélgettem az alkatrészeket, mire rájöttem. De lehet én voltam vaksi és másnak egyből kiszúrta volna a szemét :)

 


2015.01.19. 20:09 Idézet

Blage

Na, hát az azért már elég ritka és extrém eset, amikor lengővilla-deformáció miatt rezeg be a kormány. Elég erős csőből van az a villa, igen durva behatás kell hozzá, hogy elferdüljön.


2015.01.19. 13:03 Idézet

atomik

Nekem ugyanez a hibajelenség volt igaz Schwalbe-on, de az első futómű megoldás ugyanaz.

Néztem és szilentet, gumit, ráfot, kormánycsapágyat, de minden rendben volt. Aztán véletlenül vettem észre (nem gondoltam volna), hogy a lengővilla egyik szára el van ferdülve. Valamikor előző gazdánál kaphatoptt egy jó nagyot egy kátyúban.

Ne ez legyen a gond, mert igazán jól csak lengővillacserével lehet orvosolni, de gondoltam megosztom veled, hátha segít.

Üdv

Balázs


2015.01.17. 17:11 Idézet

Helló Zsoel. 

 

Köszi ismét a tanácsot. Majd megfigyelem a nyolcast a keréken. Kérni fogok egy kereket havertól és azt beleteszem és meglátjuk akkor is csinálja-e? Ha nem akkor  a kerék a ludas. Köszi Hello. 


2015.01.16. 19:45 Idézet

atomik

Nem szabad holtjátéknak lennie a kormánycsapágynál. Fel kell lazítani az ellenanyát, és az állítóanyával feszesre, holtjátékmentesre állítani a csapágyak előfeszítését. Ez is közrejátszhat a tünet kialakulásában.

A szitálás oka lehet még: lötyögő kerékcsapágy (akár a nem eléggé meghúzott elsőtengely-anya következtében is), lötyögő első lengővilla (kopott, megkeményedett szilentgumik, laza tengelyanya), de ezek, főleg a második, kevésbé jellemzők, és elhárításuk egyszerű. Sokkal valószínűbb az, hogy 8-as van a kerékben, illetőleg kopott, megkeményedett, rosszul kiegyensúlyozott gumiabroncsod van. Ezen a kerék sugár-, de főleg oldalirányú ütésének megszüntetésével, a kerék kiegyensúlyozásával, megfelelő (új) gumiabroncs felszerelésével lehet segíteni.

Az, hogy ha teher van a csomagtartón, nő a szitálás elöl, normális jelenség, mivel ilyen esetben csökken a teljes terhelésből az első tengelyre eső hányad.

 


2015.01.16. 18:17 Idézet

Sziasztok. Lenne egy Staros kérdésem.

Az mitől van, hogy olyan 30-40km/h körül ha elengedem a kormányt a bal kezemmel akkor el kezd szitálni a gép. Minél gyorsabban húzom a gázt és persze egy kézzel fogom a kormányt annál jobban szitál. Ha hátul viszek valami sújt a csomagtartón akkor még intenzívebben produkálja ezt a dolgot. Kinek mi az ötlete tanácsa? Még annyi, hogy ha megvizsgálom a kormányberendezést akkor egy pici holtjátéka mozgása van a kormányműnek de nem tudom, hogy az is normális-e ? Köszi mindenkinek. Sziasztok.


2015.01.14. 09:14 Idézet

buslaci86

Szia!

Nincs egységes színkódja, akkoriban még nem létezett ilyesmi.

A szín megnevezése: Tundragrau. Ez a szín NEM zöld, hanem alapvetően szürke, közepes sötétségű, sárgászöld beütéssel. Csak kevertetni lehet (a napfénynek kevésbé kitett részek, vagyis jellemzően a kormányembléma alatt, oldallemezek belső felén, tartály első, illetve alsó részén lévő, nagyjából még gyári állapotú fényezett felületek alkalmasak erre a célra).

Egy német oldal szerint közelítőleg ezek a színek is megfelelnek az eredeti árnyalatnak.

- RAL 1020+7034 (1:1 arányban keverve), vagy
- Toyota 1528 színkódú gyári autófesték

Utóbbi információkért azonban nem vállalok felelősséget, mert én magam egyiket sem próbáltam ki (de ez persze semmit nem jelent, attól még lehet, hogy jó).


2015.01.13. 19:46 Idézet

Sziasztok.

Simson Star SR4-2/1 színkód kellene nekem (zöld).

tudtok segíteni?


2015.01.06. 17:52 Idézet

halo

Nincs mit.

"Érdekes, hogy az általam közben meglelt robbantott rajzokon nem látni ezt az alkatrészt."

Ez azért van, mert a háromsebességes, kényszerléghűtésű motorról létező egyetlen gyári robbantott ábra

egy "ősi" M53 KHL típusú motort ábrázol, amelyet az 1964-1968 között gyártott kézi kapcsolású Schwalbékba építettek. Ennek a váltóművét a baloldali kormánymarkolat forgófogantyújával lehet működtetni, amely két bovden révén mozgatja a motor tetején elhelyezett kapcsolókart, és mivel az egyes fogantyúállásokhoz tartozó sebességfokozatok fel vannak tüntetve a fogantyú házán, így ennél a motornál szükségtelen az üresjárásjelzés. (Ezeken a járműveken nincsen üresjárásjelző lámpa a fényszóróházon, és nem készítették el a kapcsolórúd műanyag perselyének befogadására szolgáló menetes furatot sem a motoron.) Ugyan kis keretben mellékelve ott vannak a lábkapcsolású berendezés alkatrészei is, de úgy látszik, az érintkezőrudat nem találták elég jelentősnek ahhoz, hogy feltüntessék.

Ezen a rajzon jól látszik a sebességváltómű is, nem nagy kunszt összerakni.


2015.01.06. 16:10 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen! Érdekes, hogy az általam közben meglelt robbantott rajzokon nem látni ezt az alkatrészt...

A lényeg, hogy a szomszéd ebben a kérdésben már előrébb van! 

Most a váltó jön... olyan rajzot keresek :)

Köszönöm még egyszer - sok-sok ezer baleset- és matricamentes kilómétert kívánok Neked is, s minden tulajnak! :)

BUÉK!


2015.01.04. 18:42 Idézet

BÚÉK Simson Star klub!

Tegnap az újév örömére mentem vele egy kis karikát, majd állítottam a gyújtáson, nagyobb volt a hézag mint kellene. 


2015.01.01. 18:51 Idézet
Szép napot társak kedves Stárosok legyen sok a benzin berregjen mocitok. Szeressétek tovább e remek masinát lobogjon hajatok de fő a biztonság. Nem is írok többet de szívemből kívánok sok motorozást széles e világon.

2014.12.31. 19:50 Idézet

Minden Simson Star Klub-tagnak, -olvasónak és Star-tulajdonosnak békés, örömteli, motorozásban gazdag, baleset- és műszakihiba-mentes boldog új évet kívánok!


[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!