|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Zsoel.
Helló, köszi a képeket szuperek. Nekem nem a gyári rögzítőfülem van nyereglemezen . A zár viszont a képen látható! Azért nem patent a dolog. Köszi még egyszer a segítséget. Szia.
|
menyus97
A fényszóró szétszedése nélkül ezt nem lehet megcsinálni se horganyzással, se anélkül; képtelenség akármilyen eljárással is kezelni a tükröző felületet úgy, hogy rajta van az üveg. Mindenképpen el kell távolítani az üvegburát a tükörről, amihez körbe kell melegíteni a tükör és a bura érintkező részét, hogy a ragasztó felmelegedjen, majd óvatosan szét kell feszegetni.
Kifejezetten horganyzáshoz én nem tudok hozzászólni, de alig hinném, hogy hasznos lenne. Valószínű, hogy a hő hatására hamar eloxidálódna a fényes felület, és akkor már nem tükrözné olyan jól a fényt. De vannak olyan cégek, amelyek vállalják a fényszórótükör fényvisszaverő rétegének a felújítását, fémgőzöléses technológiával. Nekem Gyömrőn, a GT Reflect Bt. szépen megcsinálta egy általam javított Schwalbe félig lerohadt bevonatú lámpatükrét. 700 forintba került elküldenem postán (én halászi vagyok, tehát a távolság hozzávetőleg 200 km), 3800 forintért igényesen letisztították és újrafoncsorozták, 1600 forintért pedig visszaküldték (mondjuk, ez utóbbit nem tudom, hogy sikerült nekik, kétszer annyiért postára adni, mint én...) Tehát összesen 6100 forintért használhatóan újravarázsolták. Ez sem kevés, az nyilvánvaló, de még mindig számottevően olcsóbb, mint a webáruházakban újonnan kapható, és már nem is egészen az eredeti, Starhoz való első lámpatest (más foglalat tartozik hozzá), amely 8-9000 Ft + a szállítás díja. Ha a 6000 forintot, azaz kb. másfél tank benzin árát sokallod egy ilyen munkáért, akkor más tanácsot nem tudok mondani, legfeljebb azt, hogy próbálj szerezni egy, a tiédnél jobb állapotú első lámpát használtan.
|
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy simson star első lámpám,de lejött róla a foncsor.
Mi lenne a legolcsóbb megoldás hogy világítson valamennyire. Én a kék horganyra gondoltam.
A krómozó, nem bírja megcsinálni mert nem tudja olyan mélyre bejuttatni a krómot!
A foncsorozás, viszont drága, mert vidéki vagyok, és a pósta, vagy az utiköltséggel, már sok! :/
|
Sarilaci
Örülök, hogy végül megértettük egymást!
Zsoel nemrégiben újra leírta a képfeltöltés menetét, kicsit visszaolvasva biztos megtalálod. Nem egy bonyolult dolog, csak elsőre tűnik annak.
Az oldalon fent volt a rendszámlemez minta, de most nem tudom letölteni, így nem tudom megnézni mi nem stimmelhet. Én rendes szabvány mérőeszközzel mértem, tehát nagy hibákat biztosan nem ejtettem. Talán ebből is több fajta volt... Egy 78-as évjáratú Schwalbéről szereltem le a méretezési alanyt.
Általában csak addig nézik csodabogárnak az embert, amíg egy rozsdakupacot dédelget, aztán mikor elkészül a ,,mű" leesik az álluk. Ezzel amúgy sokan vagyunk még így, szóval nem vagy egyedül.
|
Starex !
Jólméretezted le a lemezt ?? Tudniillik a Zsoel álltal küldött képen ahogy nézem a méretek nem stimmelnek !! Üdv. sarilaci
|
Starex !
Nem kaptam fel a vizet, csak tudod sokan azt hiszik jópofaságbol csinálom. Pedig szeretném ha tökéletes lenne, ha nem értek valamit kérdezek töled Zsoeltöl attol aki profi ebben. Utángyártott vagy sem szeretném a tutit a motoromnak.Tehát neharagudj te is ha rosszul értettem a tréfád de anyian csodabogárnak néznek és ez végett érzékenyebb vagyok. Képet probálom feltenni talán sikerül de akkor jelzem néked is Zsoelnek is hisz a ti közremüködésetekkel lett ilyen amilyen ! Üdv. sarilaci
|
Zsoel
Sok Habicht-ot nem láttam, ezért nekem mint egyszerű Starosnak csak a henger tűnt fel. Talán csak próbának tették fel hogy áll rajta. Így hogy leírtad mit is láttunk tényleg nem az a kockahenger a legérdekesebb!
Sarilaci
Fölösleges így felkapnod a vizet. Tudom, hogy képernyőn keresztül nehezen érvényesül a metakommunikáció, ezért tettem a végére a mosolygó pofát, ezt: Én ezt a rendszámozósdit csupán egy ártatlan viccnek szántam. Azon apropóból, hogy látatlanban, egy nem mérnöki igényességgel elkészített egyszerű rajz alapján, talán nem lehet a teljesen gyári méretpontos alkatrészt otthon elkészíteni. De ez sok utángyártott alkatrésszel így van. Szegény ember vízzel főz, tehát ha nem tudsz gyárit szerezni, a nem gyárit sem kell szégyellni.
Nem emlékszem hogy melyik a Te motorod, de ha kaptál vételi ajánlatot biztosan most is szép. Tehetnél fel róla egy képet.
|
Zsoel !
Leirnád mégegyszer azt a linket ahol lehet rendszámtáblatartot venni ? Nem találom a papirt amire leirtam. Köszönöm. sarilaci
|
Starex !
Komolyan gondoltad hogy várjak a rendszámositásra ? Akkor mi a fenének ujitsam fel a motoromat jó igy ahogy van ? Pedig én csak egy (eredetit ) szeretnék !!!! Büszke vagyok rá hogy simsom star tulaj vagyok ! Még az igazoltato rendör is megakarta venni !
Na lényeg a lényeg Te is szereted ha a mocid olyan mint a gyári ! - Igaz ?? Na látod énis s igy .nem várok de nem is kokányolok . Szép napot ! sarilaci
|
starex
De igen. A henger, amelyik rajta van, egy Sperber hengere (esetleg Spatzé; kívülről az öntvény ugyanolyan, csak a rések mérete és elhelyezése különbözik). Nem tudom, miért van a képen ez a henger rajta, mert amúgy a leírás szerint nem ez volt a gyári hengere.
De legkevésbé a hengere érdekes. Ez tulajdonképpen egy különleges "Star DeLuxe": állítólag a gyár fejlesztőrészlegén épített egyetlen kísérleti példány, a Habicht (exportpiacokon Star DeLuxe) vázával és motorjával, de kivágott felső merevítőrúddal (csak egy csonk maradt, a nyereg orrát alátámasztani), valamint a Star lámpafejével és benzintartályával (a tartály felszerelhetősége végett kellett eltávolítani a merevítőrudat), illetve alaplapra szerelet "belső" gyújtótekerccsel.
Azt ne kérdezd, hogy mi célból készítette a gyár, mert fogalmam sincs.
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=18582
|
Sarilaci
Igazán nincs mit! Rajz alapján nehéz tökéleteset csinálni, egy mintával biztos egyszerűbb lenne.
Várd meg amíg lerendszámozzák a segédmotorokat, akkor nem látszik majd hogy középen megvan-e az 5 centi.
Zsoel
Azon a Habichton érdekes henger van. Mintha s50-esé lenne. Ezeken sima Star henger volt, vagy nem?
|
atomik
Eredeti zár, eredeti kulccsal és horoggal:
Eredeti rögzítőfül a nyereglemezen:
A felnyitott gyári ülés (még régi formájú, régi zsanérú kivitel; a zsinór az ülés túlbillenését akadályozza meg, de a zárrész ugyanaz, mint a későbbiekben):
És egy Habichton:
Jobb képeket sajnos nem találtam, de talán így is látszik a lényeg.
|
Zsoel
Köszi, majd megpróbálok kicsit utánanézni, mert szerintem tutira mókolt a nyereglemezem. Ha esetleg megoldható lenne, hogy küldjél ide egy képet róla(az ülés aljáról felnyitott állapotban), hogy hogyan is néz ki a gyári fül amibe a kampó beleakad és lezárja az ülést!! Vagy ha másnak is akadna hasonló kép(ek) annak is nagyon örülnék, vagy jöhet emailbe is, bármilyen hasznos fotó a nyeregzárról , illetve annak lezárásáról!! Köszi ismét a segítséget!
|
Starex !
Köszönöm de azt gondolom nagy fába vágtam a fejszém , igy tökéletesen megcsinálni .... Azért proba szerencse Üdv. sarilaci
|
atomik
Dehogynem. Lehet például ráhegeszteni karvastagságú lakatpántot, és rátenni serpenyőméretű lakatot. :) Csak éppen az ocsmány lesz. Amúgy biztosan lehet más zárat is betenni, csak éppen nem egyszerű, mivel az alakos zárfurat meghatározza, milyen zár mehet be. Módosításhoz a furatot is módosítani kell, a többi változtatásról nem is beszélve.
Hidd el nekem: a gyári megoldás tökéletesen megfelelő, ha jó a zsanér és helyén van a hat ép gumibaba (vagyis nem tud lötyögni lecsukott állapotban a nyereg), és ha az eredeti zár, horog és fül van felszerelve. Szétrohadt, tákolgatott, "taknyolt" nyereglemez és összehányt zárszerkezet persze, hogy nem záródik rendesen.
|
Két fontos méretet csak sikerült kihagynom. Mivel a lemez kissé meg van hajtva középen a sárvédő ívében, a két szélső rész 1,5 centire van az ,,aljától", míg a középső hajtás 1 centire. A tetejük viszont vonalban van. Ha kell rajzolok még alul és felülnézetet.
Zsoel
Most már nem szükséges változtatni. Kitisztult a kép. Meg akkor már a későbbi hozzászólásokat is törölni/formázni kellene. Majd legközelebb.
|
Sarilaci
Pedig készültem, csak későn fogtam hozzá. Mindegy holnap majd meglátod egyből itt. Paint programmal rajzoltam egy kezdetleges ábrát méretekkel, amik centiben vannak megadva. Nyilakat nem rajzoltam, csak egyszerűen egy-egy vonalat. A redők nem élesen vannak megtörve, hanem hullámosan. Az alsó ábra az alulnézetét mutatja a lemeznek. Próbáltam illusztrálni, hogy nem derékszögben van meghajtva.
A két kör öt centire a tetejétől a két felfogó csavar helye.
Szerintem nem nagy kunszt otthon legyártani, ha van egy jó satud és némi alapanyagod. Remélem hasznát veszed.
|
Starex !
Elfáradtam ma már. nem várlak ma tovább. Majd holnap. Jó éjt ! sarilaci
|
Zsoel
Sajna a kép nem fog most menni, mert a moci nagyfaternál van vidéken! Ez egy utólag beépített zár amúgy, és szerintem valami bógli zár lehet, mert ha a kulcsot beleteszem akkor már van egy kis holtjátéka a kulcsnak is balra jobbra. Meg az a helyzet, hogy ha mondjuk terepen megyek a géppel és zárv van a zár akkor ugye mozgolódok az ülésen és már ki is nyílt a kampó a helyéről sajna. Valahogy máshogy nem lehetne megoldani a bezárást csak ezzel a gyári szerű zárakkal?? Vélemény?
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |