Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

2014.12.02. 18:51 Idézet

atomik

Nem akarlak elkeseríteni, de ott gyárilag is egy "kulcsos kampó" van, pontosabban szólva egy beépített zár, melynek betéte végén egy horgot helyeztek el, amely zárt állapotban a nyereglemezre erősített hajlított fülbe akad bele. Normális esetben ez tökéletesen működik is, egy jól lezárt Star ülését nemigen lehet kézzel felnyitni, csak szerszámmal felfeszíteni. Lehet, hogy nálad valami el van taknyolva, azért nem jó. Esetleg tudnál róla mutatni egy képet?


2014.12.02. 17:47 Idézet
atomik

Sziasztok ismét! 

Simson starnál szeretnék egy kis segítséget kérni hátha valakinek lenne valami jó ötlete! Az ülés lezárása a téma. Jelenleg egy kulcsos ,,kampó szerű zár,, van benne ami elég sűrűn kiugrik, kinyílik. Semmit se merek az ülés alatt hagyni, mert kiszedik mire kijövök a boltból! Kinek milyen tanácsa lenne vagy ötlete, megvalósítása, hogy hogyan tudnám orvosolni ezt a zárat? Mert bárki benyúl a kampóhoz, és simán kinyitja most jelenleg. Nagyon köszi a segítséget!


2014.12.02. 12:53 Idézet

starex

Ja... Én meg nem fogtam rögtön gyanút, elvégre a Staron is van jobboldai szimeringház. Csak a szétesett csapágy volt furcsa, mert kizártnak tartottam, hogy 5 hónap alatt hirtelen tönkrement volna.

Te sajnos nem tudod törölni, amit egyszer leírtál, de megoldaható. Írd meg egy külön hozzászólásban, pontosan mely szövegett akarsz kitörölteni, aztán törlöm az is meg a hozzászólást is.


2014.12.02. 09:55 Idézet

Zsoel

Én voltam, bocsi a kicsit csapongó fogalmazásért, a hiba nem a te készülékedben van. Az ,,egy kicsit más:" után íródott rész a tegnap 17:00-kor írt hozzászólásomban az MZ-ről szól, ami nyáron kezdett el keletnémet motorhoz méltatlanul viselkedni. Nagyjából ezt ha nem is szó szerint de leírtam a tegnap 20:17-kor íródott hozzászólásomban. Kár hogy nem lehet visszajavítani a már leírt hozzászólásokat. Ha cserélem a főtengelycsapágyakat alapból nem a KBS csapágyak közül szoktam válogatni. NKE C3-as csapágyat adnak főtenelyhez ott ahol venni szoktam, ami elég jó minőség. Azt csak remélni tudom, hogy nem valahol kínában gyártják, hanem Ausztriában. De eddig még nem csalódtam bennük.  

A Starom blokkja bombabiztos, egy jó ideig nem kell majd hozzányúlni. Abban jók a csapágyak, jól hallottad Te is ott nálatok.


2014.12.02. 07:45 Idézet

starex

Javaslom, szétesett csapággyal addig hagyd abba a próbálkozást, amíg valami nagyobb galiba nem történik. Kóvályog a főtengely, "elmászik" a gyújtási időpont, nem egyenlő a légrés a vasmagok és a mágnespólusok között, így ne csodáld, ha sosem lesz jó a gyújtás hatékonysága. (Furcsállom egyébként a csapágyat, mert nyárom még nem tűnt úgy, hogy bármi baja lenne, egyáltalán nem hallatszott - még meg is jegyeztem, milyen szép egészséges, jó hangja van a gépnek.) Egy megjegyzés: ha szétszereled a motort, feltétlenül cseréld ki az ÖSSZES csapágyat és szimeringet, függetlenül attól, milyen állapotban vannak, és lehetőleg ne az árkategória legaljáról válogass te se. Remélem, még nem történt semmi jóvátehetetlen.

Ami a 100-as benzint illeti, ehhez nem tudok hozzászólni, nem ismerem ezt a módszert. Lehet, hogy jó, de az biztos, hogy csak akkor, ha olajat nem teszel hozzá, mert olajjal együtt már romlandó lesz.

Hol van a Staron légtelenítő csavar meg féknyereg? Közben átalakítottad tárcsafékesre, vagy mi? És mi az, hogy két műszakit kibírt? Tudomásom szerint rendszám sincsen rajta.


2014.12.01. 22:31 Idézet

Sarilaci

Felrakom ide, holnap is nézegesd az oldalt. Ja és nincs mit!


2014.12.01. 20:45 Idézet

Starex !

Nagyon várom remélem sikerül csinálnom ! Email cimet küldjek ? Vagy hátha van más is aki még csinálni akar ? Elöre is köszönöm !!!sarilaci


2014.12.01. 20:17 Idézet

Sőt, újból visszaolvasva a kettővel ezelőtti hozzászólásomat, nem is írtam le miről van szó. A mostanában furcsán viselkedő eMZémről. A Star szimmeringházát nem kellett szerencsére levennem, az kapott új szimmeringet pár éve. Talán az idő miatt vagyok álmos és figyelmetlen kicsit. De remélem azért érthető amit összeírok itt.

Levettem a rendszámtartót a Schwalbe burkolatáról, holnap írok egy méretezést róla.


2014.12.01. 19:56 Idézet

Sarilaci

Drágább helyeken, és persze a normál 95-ösnél drágábban sajnos. Pl Mol, Shell, OMV kutakon. Egy szerelő ismerős adta az infót nyáron. Próbálni nem próbáltam, és most télen sem fogom, mivel most akarom festeni az üzemanyagtartályomat. Szóval személyes tapasztalaom nincs. Addig meg eláll benne a 95-ös is. Az adalékolások viszont kutanként mások ez biztos. Bár másik motorba lehetne tölteni. 

Oil kúton szoktunk tankolni, mert útba esik és olcsó is. De nemrég Mol kúthoz tértem be autóval, mert fújni akartam a gumikba levegőt, az olcsó kúton ilyesmi nincs. Tankolás után még beálltam a kerék fújó berendezéshez. Mikor végeztem nem indult el a motor ahogy szokott csak amikor benyomtam a gázpedált. Ez egy húsz éves injektoros kocsi. Valószínüleg már van benne kopogásérzékelő, mert jobb minőségű üzemanyagot tankolhattam elméletem szerint(gondolom mivel drágább), a nagyobb oktánszámhoz állította a computer az előgyújtást vagy a benzinadagolást. Amíg elmentem a kerékfújó álláshoz bejutott a rendszerbe a frissen tankolt üzemanyag. Utána már indult és ment ahogy előtte.

Most visszaolvasva az előző hozzászólásomat, szerintem kicserélhették már a főtengelycsapágat, mert a gyári DKF csapágyak műanyagkosarasak úgy tudom, de ez már nem az volt. A hátsó fékbetétet cserélték, 220 Forint volt(rá van írva filccel). Talán ekkoriban kapott új csapágyakat a főtengely is, sajnos hasonló árban. Mert hogy a golyók összefutnak még 50 éves magyar csapágyaknál sem láttam Csepel és Danuvia blokkokban, csak 30-40 éves Riga blokkban...


2014.12.01. 17:41 Idézet

Starex !

Hol kapok 100-as benzint ??? még nemis halottam rola ! Szép napot sarilaci


2014.12.01. 17:00 Idézet

Petrőcz József

Jövőre bepótoljuk, idén már tuti hogy nem, mert a hidegtől a garázsban is fázok már tíz perc után.

Zsoel

Múlthéten mentem a Starral, a falu túlfelére gyógyszertárba. Gondoltam kipróbálom a Csepelről való gyertyapipát. Sajnos a melegindítás továbbra is nehéz, illetve az erő is megcsappan melegen mint eddig, Azért venni fogok rá egy új pipát, de lehet, hogy nem ez lesz a baj. A kondenzátort már kicseréltem egy vadi újra.

Egy kicsit más: apai segítséggel ma levettük a gyújtás felőli szimmeringházat. Én fogtam a motort, Ő pedig nyomta és tekerte a csavarhúzót. Marha mód meg voltak húzva ezek is. A satu kezű előző tulaj mindenhol otthagyta a névjegyét. A ferdén betekert légtelenítő csavar a féknyergen örök mementó marad. Viszont a lényeg, a szimmeringházat levéve láthatóvá vált, hogy a csapágy teljesen szar. Egy golyó elszabadult... Akkor ez fogta vissza a motort nyáron, és ezért lehetett a kuplung oldali szimmeringen alumínium reszelék. Asszem meg is van a téli elfoglaltságom. Pár hiba összejött most(szimmering, csapágy), de két műszakit kibírt mindenféle hozzányúlás nélkül. Ezért vettem, nem felújításra. Ha most megcsinálom még húszezer kilométert biztos kibír(24 ezer km van az órában), addig meg is tartom.

sarilaci

Téli elrakáshoz még annyit tennék hozzá Zsoel részletes írása után, hogy az agyonadalékolt 95-ös benzint használd el, vagy töltsd át valamibe, és tankold tele a tartályt 100-as benzinnel. Az úgytudom tiszta, nincs benne semmi romlandó. Ez megvédi a tartály falát a rozsdától.


2014.11.30. 09:05 Idézet

Petrőcz József

NEM ZÖLD! Az a szín eredeti szín, és sokadjára mondom már itt a fórum, hogy szürke. Zöldesszürke, de szürke. Nézd csak meg, hányan nem jönnek rá erre, és hányan próbálják világosszöld színre festeni a motorjukat, aztán csodálkoznak, miért nem lesz jó.

Tessék: itt van egy kifejezetten világoszöldre festett Star, és alatta egy olyan (a sajátom), amelyiknél a szürke majdnem tökéletesen megegyezik a kifakulatlan gyári színárnyalattal. (A vakufény miatt a piros jóval világosabb a képen, mint a valóságban, de a szürke nagyjából megegyezik - a különbség, miszerint ennek a színnek köze nincsen a zöldhöz, így is jól látható.)


A Sperber hengerét bármilyen másik SR4-X vagy KR51/1 motorjára fel lehet szerelni, mechanikailag kompatibilisek, csak épp nincs értelme, mert egyrészt 80-as(!) főfúvókával ellátott, 16N1-3 porlasztó, másrészt az SR4-3 hatalmas légszűrőedénye kell hozzá, hogy rendesen működjön is, különben nem adja le az előírt teljesítményt. Ráadásul ezekkel 50-es létére majdnem annyit zabál, mint egy 125-ös MZ. Nem véletlenül nem lett túl sikeres típus.

 


2014.11.29. 23:46 Idézet

Sziasztok! Köszönöm a választ. Viszont a képen szereplő Star tankja zöld, de gondolom azért, mert piros a váz. Még egy kérdés, próbált már valaki sperber hengert tenni star blokkra? Bírná vajon a főtengely, meg a kuplung? Vagy azok gyárilag is ugyanazok? Csak épp találtam egy eladót a neten, és gondolkodom rajta. Nagy hátránya, hogy az nem turbóhűtéses, így gondolom schwalbéba nem ajánlott, a Start meg tényleg eredetire szeretném megcsinálni.


2014.11.27. 19:52 Idézet

sarilaci

Az olajos benzin 3-4 hónap alatt simán megromolhat, és közben ártalmas behatásnak teszi ki a tank falának belső oldalát. Az úszóházból pedig elpárolog, viszont az olaj nem, és ronda, barna, gyantás ragaccsal vonja be az alkatrészeket. A motort vagy egész télen folyamatosan használni kell, vagy ha több hónapra tervezed leállítani, akkor így kell eljárni, ahogy írtam.


2014.11.27. 19:24 Idézet

Zsoel.

Köszönöm. Csak a tanácsod akartam kérni , ugyanis amikor hasonloan beszéltem lehurrogtak. A benzint is csak teletankkal téliesitik. Na mindegy. Jól gondoltam, mindenki ugy csinálja ahogy akarja. Szép napot !!! sarilaci


2014.11.26. 18:24 Idézet

sarilaci

Alaposan mosd le a járművet, és utána gondosan töröld szárazra. A rozsdafoltos helyeket fémtisztára tisztítsd le, és javítófestékkel javítsd ki. A víz által esetleg károsításnak kitett helyeket (pl. kézikarok csapágyazása, szívatókar, bovdenek végének környéke) fújd be szilikonsprayjel. Az üzemanyagtartályból ereszd le a benzint a csapon keresztül, és a sapkát csak féloldalasan tedd vissza a betöltőnyílásra, hogy a tank alaposan kiszellőzhessen. Ezután indítsd be a motort, és járasd addig, amíg a porlasztó úszóházából maradéktalanul ki nem fogy a benzin. Ekkor csavard ki a gyújtógyertyát, és tölts be a hengerbe kb. fél deci előmelegített kétütemű-motorolajat. Kicsit döntsd meg jobbra-balra a motort, hogy körbefolyja a henger falát, majd a berúgókarral néhányszor óvatosan forgasd meg a főtengelyt néhány fordulattal, hogy az olaj a forgattyúházba is lefolyjon. Ezután csavard vissza a gyertyát. Bakold fel a járművet egy tiszta, lehetőleg pára- és fagymentes, sötét helyiségben olyan módon, hogy egyik gumi se érintkezzen a talajjal, és ereszd le a guminyomást kb. 0,5 barra. (Ha ilyen helyiség nincs, és a jármű fagyveszélynek van kitéve, akkor, amennyiben van, legalább az akkumulátort feltétlenül ki kell szerelni és fagymentes helyen kell tárolni, valamint havonta egyszer ellenőrizni kell az elektrolitszintjét, illetve után kell tölteni.) Célszerű a gumialkatrészeket szilikonolajos ronggyal áttörölgetni, a krómozott részeket (pl. kipufogó) pedig ipari vazelinnel lekezelni, illetve okos dolog az is, ha a légszűrő- és kipufogónyílást olajos vászonszalaggal leragasztjuk.  Ezután takard le a járművet legalább egy nagy vászondarabbal vagy takaróval, de még jobb, ha efölé még valami vízhatlan, port át nem eresztő anyag is kerül, pl. nejlonfólia, sátorvászon vagy efféle. Ilyen módon hosszabb ideig gond nélkül el lehet tárolni a járművet.


2014.11.26. 18:01 Idézet

Petrőcz József

Képfeltöltés menete:

1. Töltsd fel a képet valamilyen internetes tárhelyre, pl. http://kepfeltoltes.hu
2. A kép hivatkozását másold be az itteni szövegablak Kép parancsikonjának Hivatkozás mezőjébe.
3. A szélességet állítsd 300-ra (ez fontos, különben szétcsúsztatja az egész oldalt).
4. "Rendben" gomb.

Így néz ki egy eredeti 1968-as gép:

A bordó szín stimmel, de a másik fényezési zóna nem almazöld, hanem szürke. Zöldesszürke (németül tundraszürke) árnyalatú, az az almazöldtől messze van.

"Simson Tundragrau" kulcsszavakkal rákereshetsz az interneten.


2014.11.26. 10:38 Idézet

Zsoel !

Irnál valamit a téliesitésröl, a motor eltevésröl hogy nyugodtan aludja téli álmát ? Köszönöm sarilaci.


2014.11.25. 21:56 Idézet

Sziasztok! Kicsit rég voltam itt. Starex, szép a gép,kár, legközelebb bepótoljuk a karikát. Köszönöm a szerszámtáskás segítséget, közben szereztem egy szép állapotú pirosat, igaz nem volt olcsó, de megérte. A /2-es sárga Schwalbéba már szereztem korábban egy sárga sokrekeszes táskát, akkor az lehet passzol is bele. Star fényezéssel is haladtam, de sajna nem tudom hogy kell képet feltölteni ide. Bordó része egész jó lett, de tavasszal kap még egy réteget, főleg mivel szereztem egy régifajta lámpafejet közben, meg nem mindenhol takar egységesen, viszont a másik szín nem tetszik, a bordó szín mellé is világoszöld volt gyárilag 68-as évjáraton?


2014.11.24. 21:30 Idézet

Zsoel

Én csak a szétszerelésben tudtam neki segíteni, mivel 100 km a távoság. Mire legközelebb arrafelé járok, már össze lesz rakva. Sokat nem fog menni vele, annyit meg talán kibír. Azt azért megmondom neki, hogy ha lát jó főtengelyt vegye meg, mert később kellhet. Ha olajos a forgattyúsház, egy délelőtt elég a főtengelycserére.


[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?