|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
kicsinelly
A letört lábtartó sajnos típushiba volt (mondanom sem kell, hogy elsősorban természetesen a nem rendeltetésszerű használat, lábtartón állva ugratások, elakadás valamiben, feldőlő jármű és hasonló okozták), mint ahogy az is, hogy utána rémítőbbnél rémítőbb módon taknyolták vissza. Erről a témáról nem olyan régen írtam, alig pár hete. Keresd vissza.
Mit értesz gyújtás körüli dekni alatt?
|
Üdv,
Pénteken volt időm, nekiálltam, hogy megszabadítom az olajsártól a Star vázát. Ma mentem Kaposvárra, le tudtam volna adni a cuccokat a homokszórónak. A tervem meghiúsult, mert a bal lodali lábtartó letört valamikor, és nagyon csúnyán (nem is a helyére) hegesztették vissza.
Olyan szinten koszos volt a váz, hogy a csavarokra nem is jutott időm, így a horganyzás is késik.
Belső kulcsos féket szerztem, de jó állapotú gyújtás körüli gekli még mindig kéne.
|
starex
Ha a karburátor anyaga is "szétporladt", akkor inkább ne erőltessétek, hogy azt a főtengelyt szereljétek vissza...
|
Zsoel
Nekem az jutott az eszembe, hogy a megvásárlás után ütötték be a számot(talán vizsgán). Persze ez csak egy kósza gondolat volt. Fogalmam sincs, hogyan egyezhet a párosító, és van mindkét félben egy-egy motorszám.
Az s51 porlasztóját tönkre is tette ez az elegy, Az úszó tengelyét tartó két nyúlvány vége elporladt. Így használhatatlan.
Tényleg egyszerű összerakni, sajnos ott hibázunk, hogy először betettük a csőtengelyt a helyére, majd próbáltuk a többit. A rugótól nem láttuk a golyók helyét.
|
starex
"Talán az alkatrészként adott blokkba beütötték a régi blokk számát?" Mármint arra gondolsz, amit a gyár eleve alkatrésznek készített? Mert az ilyen blokknak ugyanúgy rendes, éppen soron következett gyári motorszáma van, mint az alvázba épített motornak, csak épp van még előtte egy E betű, jelzendő, hogy ez a blokk nem vázba, hanem az alkatrészbolt polcára kerül majd.
A zöldesfehér por az üzemanyag, az olaj, a víz és a könnyűfém reakciójából alakul ki (a porlasztó úszóháza is ilyen lesz, ha előzőleg víz került bele, és azt követően sokáig állt a motor).
Azt így sajnos nem tudom megmondani, hogy lesz-e gond a főtengellyel, sőt, lehet, hogy ha látnám, akkor sem tudnám. Én inkább felújíttatnám vagy kicserélném (esetleg egy másik gyári főtengellyel). A zajosság még önmagában nem baj - bár zavaró -, de a korróziós hatások nyilván nem múltak el nyomtalanul egy kis kenőanyagtól, és fennállhat a berágódás, megszorulás, ezzel pedig a törés veszélye is. Ingyen motorozás nincsen, a Simson karbantartása is pénzbe kerül, de ha ő meri kockáztatni, hogy esetleg menet közben szétrepül neki a forgattyús hajtómű, hát akkor csak merje.
A sebességvóltóművet nem nehéz összerakni, nem kell hozzá videó. A szóban forgó négy golyónak az a szerepe, hogy a csőtengelyben mozgó vonóék helyzetét rögzítse az egyes sebességfokozatokban. Tehát be kell tolni az éket, és a beesztergált horonyban lévő két kis furatba be kell tenni a két-két kis golyót, majd a körrugót beugratni a horonyba, és kész.
|
Zsoel
A párosítót tudom mennyire lényeges, nem azért írom, de néhány blokkot összeraktam már én is, a párosítók egyezésére mindig figyeltem. Amit összeraktam most blokkot azon is stimmelnek. Teljesen azonosak a párosítók. A benne lévő főtengely jó állapotú volt, nem kellett szétverni a blokkot, ezért inkább eltettem a jó főtengelyt tartalékba, és helyette egy s50-es tűgörgősét kapta. A két motorszám persze kérdéses. Talán az alkatrészként adott blokkba beütötték a régi blokk számát?
Egy friss tapasztalatom van a nehéz blokkszétszerelésről, egy barátom s51-ese révén. Állítólag két évet állt egy fáskamrában, előtte ment, rúgásra indult. Gondoltam majd kipucoljuk a tankot, csapot és a porlasztót, talán a gyújtáson kell még állítani aztán mehet is. Amikor odamentem, a betonkeménységű berúgókar, és a lendkerék kitámasztása nélkül lelazítható anya miatt belenéztem a hengerbe. Hát televolt zöldesfehér porral. Nagy nehezen le tudtuk feszegetni a dugóról, de mivel a főtengely is be volt állva szét kellett húzni a blokkot. Hát azt üthettük volna amig szét nem esik, a kivett főtengelyszimmeringek felől csöpögtetett fékfolyadék segített csak. Gyakorlatilag összerohadt a csapágyakkal a főtengely. Miután kivettük alapos tisztítás után kicsit súgva, de könnyedén forgott hajtókar. Nem akarja kicserélni, vagy megcsináltatni, mert szerinte így is sokba volt neki. Új tömítések, két C3-as főtengelycsapágy,benzincsapfelújítás, új fúvókák. Mondtam hogy biztos zajos lesz, de nem zavarja. Szerinted nem lesz vele baj? Összerakni nem tudtuk sajnos, mert a négy kis golyónak nem tudtam helyét a váltótengelynél. Pedig megmondtam a bátyjának, hogy nézze meg a simson lehrvideót, azt hiszem a negyedik részét. Mi addig kapartuk a retket. Már összetudnám rakni, mert azóta megnéztem újra. Szóval még nem hallottam idáig a hangját, csak azért kérdezem.
|
starex
"Ezek a párosítók nem sok embert izgatnak úgytűnik." Ja, és az ilyen műszaki felkészültségű emberek miatt van az a sok összevert főtengelyvég, elgörbült hajtórúd, megszakított menet, eldeformált tömítőfelület, lötyögősre nyomorított csapágyfészek, eltört blokk stb. Az emberek igen nagy százaléka így áll hozzá a motorhoz (ennyit tud róla), utána meg fújol, hogy így sz@r a Simson, meg úgy sz@r a Simson. Pedig a Simson nem sz@r, csak 1. tudni kéne kezelni, 2. tudni kéne szervizelni. Sokszor bőgni volna kedvem, milyen állapotú motorokat látok. Még egyszer mondom (és elhiheted nekem): nem dísznek vannak beütve azok a jelölőszámok. Nem lehet két egyformán megmunkált motorblokkot előállítani!
A képen látható motor természetesen nem gyári megoldás. A Star és az S50 motorja a henger, hengerfej és a két fedél kivételével lényegében ugyanaz, de ezek is cserélhetők. Ez egy Star (vagy Schwalbe) motorja, amelyre egyszerűen ráhúzták egy S50 hengerét és hengerfejét, de ezt így semmilyen Simsonba nem lehet beszerelni. Bár, ahogy látom, a hengerfej hűtőbordáit elöl már keresztülfúrta valami nagy tudású ökör; biztos onnét kötötte ki laposvaspántokkal a motort a vázhoz.
S50-es motorral rendelkező Schwalbéról én nem tudok. Tudomásom szerint 1980-ig turbóhűtésű motorokkal szerelték fel őket, onnantól kezdve áttértek az S51 új fejlesztésű motorjára, amelynek beépítéséhez kissé módosították a vázat.
|
sarilaci
Egy ilyen rendszámtartóm nekem is van az egyik Schwalbén. Csak le kell csavarozni. Ha addig Beagle nem jelentkezik megírom szívesen a méreteit.
Megnéztem közben a Staromból kicserélt régi blokkot, aminek nincs motorszám beütve. Ott nem egyeznek a párosítók. A nyáron rendeltem szilentblokkos blokkfeleket, hengert hengerfejet és dugót. Az illető nem hogy nem egyező darabokat küldött, az egyik blokkfél már az s50-es féle volt. Amikor megkérdeztem tőle, hogy is képzelte, azt válazolta hogy legjobbakat választotta ki, meg nem számít a párosító Ezek a párosítók nem sok embert izgatnak úgytűnik.
|
sarilaci
A képeket, jobban mondva az idézett hozzászólást én töröltem ki, mert fölösleges tartalmat generál. A fórumban meg tudod nézni, ha visszakeresel.
Kérdezd meg Beagle-t, hajlandó-e kevés ráérő idejében műhelyrajzot készíteni neked a rendszámtáblatartóról. :)
|
Zsoel !
Valoban mellé nyultam ? tényleg jók a képek amik azota eltüntek (kár ) Igen még nem kaptam tudod az is egy kihivás lenne ha én csinálnák egyet, más meg egy eredeti nem egy uj utángyártott.Azért probálkozom. Persze ha nem megy segitséget kérek.Szép napot ! sarilaci
|
sarilaci
El vagy tévedve: azokat a képeket Beagle barátom fotózta, miközben éppen a tőlem kapott rendszámtáblatartó lemásolásával foglalatoskodott. Ő ugyanis karosszérialakatos. Le is másolta szépen - ha jól emlékszem, egy furgon oldalából kivágott horganyzott lemezből. :)
Ezek szerint nem kaptál rendszámtáblatartót a boltban?
|
Jákób Lajos
1977-ben már normális, hogy olyan motorral szerelték a Schwalbékat, mivel akkor már 2 éve folyt az S50-ek gyártása. (Nyilván nem használtak emiatt két külön öntőformát, mivel az gyártástechnikailag nem gazdaságos.) De 1974-ben még biztosan nem volt általános.
Ettől függetlenül továbbra is fenntartom, hogy egy félig rugalmas, félig merev felfüggesztés nemhogy a teljesen rugalmas, de még a teljesen merev felfüggesztésnél is rossazbb megoldás.
|
Üdv. Jákob Lajos
Nagyon jók a képek a leirás a rendszámtáblatartórol. Csak a méretek hiányoznak. Pótolható ???? Azt hiszem sokunkat érdekelne !!! Üdv sarilaci
|
Amiről Juhász Tibor írt, hogy s50 blokközepes schwalbe az 1977 es és valóban egyeznek a számok rajta a forgalmiban szereplőekkel. Nem régiben hozzám került még egy ugyanilyen blokk. A motorban lévőn kívül.
|
Köszönöm a választ.
Majd,szétszerelem s megnézem az izzó teljesítményét. Remélem nem egy a burkolattal. Köszönöm s szép napot. |
kardosjani78
Akkor nem tudom, mi történt a parklámpával. Azt a mindennapokban gyakorlatilag egyáltalán nem használja az ember, lövésem nincs, mitől tudna megolvadni.
|
köszönöm Zsoel.
A gyors választ és az idődet,a parkir lámpa nálam kezdte,olyan szép fehár lett a burája az izzó alatt. A féklámpát meg majd kimérem,az lesz talán a leg biztibb.
Köszönöm és jó egészséget mindenkinek. |
Juhász Tibor
Előfordulhat. 1975-től áttértek az S50 gyártására, és akkor már csak a hátul szilentpersely nélküli felfogatószemmel rendelkező öntvényt állították elő. Lehetséges, hogy már 1974-ben is készítettek olyan gyártási próbaszériát Schwalbéhoz, amely ilyen öntvényházú motort kapot. Erről sajnos nincs semmiféle gyári dokumentációm.
Ettől függetlenül ez (már ti. az "öszvér" típusú, elöl rugalmas, hátul merev motorfelfüggesztés) nem egy jó megoldás.
|
kardosjani78
Lehet testelési hiba is, de lehet az oka átmeneti ellenállás (kapcsokon, csatlakozókon, érintkezőkön eloxidálódás miatt fellépő ellenállás) vagy menetzárlatos féklámpatekercs is.
A parkírozólámpába 6 V 2 W-os izzó való, és attól nem szabad megolvadnia a lámpaburának. Nálad történt az esemény, vagy már így szerezted a járművet?
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |