Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

2014.11.19. 18:27 Idézet

Viszont ! A Schwalbekat is szerelték 74'-től s50-es blokközéppel. Nemrég láttam egyet forgalmival,blokkszámmal vázszámmal, 50'-es blokközéppel és minden szám egyezett !


2014.11.19. 16:28 Idézet
Szép napot mindenkinek. Az ügyben kellene segítség,nem annyira világít a féklámpám a Staron. Az izzót kicseréltem,tippem lenne a fékkulcsnál a kapcsoló,de ez csak tipp. A másik,hogy a parkir lámpa burkolata,az a piros fehér a kormánylemezen,megolvadt. Normális vagy sok a watt az izzóban. Előre is köszönöm,jó egészséget mindenkinek.

2014.11.19. 07:27 Idézet

Starex

Nekem a motor a vázhoz való, minden alkatrésze eredeti

(vázszám: 3375032)


2014.11.18. 21:35 Idézet

starex

A motorszám előtt E betű az Ersatzteil (alkatrész) szó rövidítése. Azt jelenti, hogy ezt a motorblokkot soha nem építették be járműbe, nem tartozott hozzá alváz, hanem kifejezetten pótalkatrésznek szánták.


2014.11.18. 18:45 Idézet

Zsoel

AKA termék van nekünk is néhány, az RO feliratú Isolator specialokra viszont most megkaptam a választ. Már egyértelmű az AKA melletti döntés. Kicsit olcsóbb is, mint a Beru. De amíg nem lesz új pipa megkapja a ominózus Csepel blokkról származó pipát, ami szintén gyári kinézetű, de semmi feliratot nem találtam rajta. Régi darab, már nem tudom honnan van, a blokkra is úgy tettem rá a fiókból. Az a blokk is szét van szedve most, rosszak a csapágyhelyei, egy ideig tudja nélklözni.

 Logikus amit írtál a motorról, már kezdtem elhinni, pedig tudtam hogy jók a párosítók. Még egyszer direkt meg is néztem szétszedéskor. A vásárláskor inkább csak gyorsan elővettem kétezer forintot és már vittem is. De az is lehet, hogy aki összeépítette ezt a két blokkfelet annak vagy nagyon sok blokkfele volt otthon(gyár?), vagy nagyon ügyesen tudta kicsiszolni a régi számot és volt számbeütője. Ha így van szép munkát végzett. A függőleges számsor előtt egy E betű van beütve ha számít még ez a kis adalék, a Simson motorszámokban nem szokott betű lenni. Legalábbis amikkel én eddig találkoztam. Ha összerakom készítek róla pár képet, gondolom most már Te is kíváncsi vagy rá.

Amúgy ezt a kétes blokkot nem egy Simsonba szánom, kaptam a nyáron egy Romet kadet vázat, és a kettőből lesz egy háromsebességes Romet. Régi, jó állapotú főtengelyét kivettem, kapott egy ezer forintos felpontozott csapágyhelyű 50-es Simson főtengelyt, ha tényleg nincsenek vonalban a csapágyak, ez ki tud térni amennyire kell.

Ormossy

A Starom blokkszáma 15-el kezdődik. Valószínű a gyári nem, mert ez már egy utólag vett blokk, ami benne volt számnélküli, de most megnézem azért annak a párosítóit is. Pár számot össze lehetne írni, például behatárolhatnánk a blokkok évjáratát, A Te blokkod össze tartozott a vázzal? Ha igen, akkor az én blokkomat 71-72-re datálnám.


2014.11.18. 15:39 Idézet

Nekem 1973-as a gép, és a bal odali felébe van vízszintesen a motorszám. (1628129)


2014.11.18. 08:24 Idézet

starex

A BERU NSZK cég volt a két Németország idejében. Az AKA Electric volt NDK-s márka, amely nemcsak gépjármű-villamossági alkatrészeket gyártott, de mindenféle egyéb elektromos készüléket is, például porszívót, hajszárítót, konyhai keverőgépeket, grillsütőket meg minden effélét. (Magyarországon is ismertek voltak a - főkén lehetetlenül narancssárga színű - termékei, nekünk is van AKA Electric hajszárítónk és porszívónk, még működnek is.) A BERU az Isolator gyújtógyertyát vásárolta föl, amelyek most Romániában készülnek, az AKA meg, úgy tudom, járműalkatrészeket továbbra is gyárt. Én azért választottam az AKA gyertyapipát, mert az eredeti is az volt, és amennyire lehetett, törekedtem a "márkahűségre".

Motor: még nem láttam ilyet, éspedig elsősorban azért nem, mert ilyennek nem is volna szabad léteznie. A '70-es évek elejéig a motorszámot a baloldali blokkfél elejébe ütötték be, vízszintesen, egy keretezett mezőbe.

1973 környékén azonban készítettek egy felöntést a másik oldalon, a gyújtókábel kivezetése mellett, függőlegesen, és attól kezdve oda ütötték be a motorszámot, keret nélkül. (Érdekes módon a bal oldalon továbbra is megmaradt a motorszám beütésére szolgáló felöntés, nem változtattak az öntőformán a gyárban, de üresen hagyták azt. Nem ütöttek bele semmiféle jelzést, legkevésbé másik motorszámot.)

Következésképpen ezt a motort sajnos két teljesen különböző blokkfélből tákolták össze: az egyik 1970-71, a másik jóval később, 1974-1975 táján készülhetett, szóval minimum 3-4 év van a gyártásuk között. Ez önmagában még nem is lenne baj, csakhogy a motorblokkfeleknek van egy olyan sajnálatos tulajdonságuk, hogy összetartoznak. Ugyanis mikor a nyers öntvény elkészül, azzal kezdik a megmunkálást, hogy elkészítik a befogókészülék, valamint az illesztőcsapok és a rögzítőcsavarok furatait,majd szilárdan összecsavarozzák, és így, összeszerelt állapotban történik a további megmunkálás. Az elkészült két blokkfél hátsó részébe pedig, a hátsó rögzítőcsavar fülének a tetejébe mindkét oldalra beütnek egy ellenőrzőszámot, pl. 374-374: ez jelzi, hogy azok a felek összetartoznak. Nem összetartozó motorfeleket nem ajánlott összeépíteni, és ezért nem szabad soha csak egy blokkfelet cserélni, ha esetleg megsérül, mert a szerszámgépek pontatlanságából következő tűrések miatt biztos, hogy nem esnek egybe a csapágyfuratok középvonalai.

Szóval nem elég, hogy valaki olyan hányta össze a motorodat, akinek minderről fogalma sincs, de még az a kérdés is felvetődik, hogy melyik az "eredeti" motorfél, és mi történt a másik felével. Ha pedig arra gondol az ember, hogy esetleg "szervizelés" közben tette tönkre valaki, akkor máris elvész a bizalom a motor irányában, nemde? Szóval én a helyedben nem ölnék bele túl sok pénzt és energiát, inkább szétszedném, és eltenném alkatrésznek. Vagy ha mindenképpen össze akarod rakni, akkor próbálj meg keríteni hozzá egy összetartozó felekből álló, sértetlen üres blokkot.


2014.11.17. 21:29 Idézet

Zsoel

Köszi a tanácsot, akkor kipróbálom! Elvileg mindegyik DDR cég amennyire én tudom, szóval az AKA gyártott régen is mindenfélét, a Beru pedig az Isolatorról ismerős.

A győri börzén vettem egy gyújtás és henger hengerfej néküli blokkot. Holnap akarom összerakni, a főtengelye fel lett újítva, a csapágyak még DDR beliek. Érdekes darab. Egy Schwalbében szolgált, régi fajta blokk. A motorszám 14-el kezdődik, de függőlegesen a jobb blokkfél elején is van egy hétjegyű számsor. Az 17-el kezdődik. Te láttál már ilyet?


2014.11.17. 07:34 Idézet

starex

Inkább az AKA-t javaslom, magamnak is azt vettem.


2014.11.16. 22:06 Idézet

Zsoel

Én sem gondoltam rá, mivel három éve lett véve, azóta ment kb kétezer km-t a gép.

Ha már új gyertyapipa, szintén valami gyárias kinézetűre gondoltam.

Ilyesmi jó lenne: http://www.zweiradteile-shop.de/elektrik/zuendung/p99_zuendkerzenstecker-wassergeschuetzt-simson-es-ts-etz.html

A futármotorosboltban van AKA és Beru gyártmány. Melyik lehet a jobb? Mindegyik 1 Kohm-os.


2014.11.16. 20:45 Idézet

starex

Hát a pipára mint hibalehetőségre most éppen nem gondoltam, habár általában meg szoktam említeni ilyen esetben. De az jellemzően igen-igen ritkán megy tönkre, mert tulajdonképpen csak a zavarszűrő ellenállás tud meghibásodni benne. (Az is csak úgy, hogy fokozatosan nő az ellenállása, tehát egyre gyengébb gyújtószikrát eredményez, vagyis minél öregebb már a gyertya, annál érzékenyebben érinti a pipa hibája.)
Célszerű az eredetivel megegyező, árnyékolóköpennyel ellátott, gumidugaszos pipát alkalmazni, amelyiknek a kábelnél is van tömítőkupakja.


2014.11.16. 14:35 Idézet

Zsoel

Ma beépítettem egy új kondenzátort de a helyzet nem változott. Egy Csepel blokkról levettem a gyertyapipát, egyből lett ökörsütőképességű szikra:). Majd kell egy normális pipát vennem, egy sima fekete, nem szétszedhető volt rajta. Ez javíthatatlan. 

kicsinelly

Én terveztem hogy rendelek egy német boltból pár dolgot, most szétnézek mi kell. Köszi előre is!


2014.11.16. 13:49 Idézet

kicsinelly

Trisóoldatos áztatás, majd acélgyapottal való átsikálás elég szépen rendbe hozza a felületet. De vannak speciális szerek is ilyen célra.

Itt olvashatsz a témáról bővebben:

http://veteran.forum.hu/felujitasi-fogasok-47/aluminium-feluletek-tisztitasa-237/

Alkatrészeim nincsenek, viszont azt mondom neked, a lámpaburánál ne erőltesd a gyárit. A közlekedésbiztonság fontosabb, mint az eredetiség; inkább tegyél fel utángyártott, de átlátszó, új burát (és persze új izzókat), mint eredeti, de agyonmattult darabot.

Fényezőügyben nem tudok segíteni, sajnos. Egyáltalán: merrefelé laksz?

Egyébként a fék- és kuplungarra való műanyag hüvely alapvetően nem vajszínű, hanem átlátszó, csak idővel a fény hatására megsárgult (ez tipikus betegségük az NDK-s műanyagoknak). Amit ma kapni lehet, az ugyanolyan fehér es, mint egykor a gyári volt.


2014.11.16. 10:19 Idézet

Üdv,

tegnap megkezdődött a szétszedés...

Az első lista kész, ezek november végén jönnek Németo.-ból. Ha a zweiradteile-shop.de -ről kellene valakinek valami jelezze, így a német-magyar postaktg. nulla Ft.

Minden gumi-cucc fekete lesz, a fényszórókeret, a kupluing- és fékkar-burkolat lesz csak vajszínű.

A felnit mivel szokás renbe hozni? Azt vágom, hogy a polír nem gyári, talán valami finom csiszolás? (küllők újak lesznek)

KERESEK: menthető első telókat, gyári hátsó lámpabúrát (nem baj, ha matt, csak törött ne legyen), kormány végére való tükröt.

Fényező-gondom van. Ár és elérhetőség érdekelne. Homokszórt, epoxy-alpozóval lefújt alkatrészeket adnék át, bordó -vajszínűre kéne pingálni.


2014.11.15. 12:40 Idézet

sarilaci

Persze. Az MZ Trophyk kormányvillogója ugyanaz, mint a kormányindexes Simsonoké, tehát kompatibilis. De újonnan is kapható; nem nagy összeg, 1000-1500 Ft körül van darabja.


2014.11.15. 08:18 Idézet

Zsoel !

Ha kapnék bontott MZ  irányjelzö villogokat azokat betudnám tenni a simo kormányvégbe ? sarilaci


2014.11.14. 19:17 Idézet

Ormossy

Én most egymás után kétszer is ilyet vettem a nyáron:

http://e-motorparts.addel.hu/39021-uj-termekek/559161-simson-star-ules-szivacs-20024hun

Nem volt hosszabb egyik sem a kelleténél. Ugyan vastagabbnak viszont vastagabb, de ez direkt jó: klasszisokkal kényelmesebb ülés esik rajta, mint a gyári szivacson, nem rázza szét az ember alsótestét 30 km után (ez azon kevés alkatrészek egyike, amelyik a gyakorlatban jobb, mint az eredeti.) A huzattal sem volt bajom, simán passzolt a szivacshoz-lemezhez.

Az viszont igaz, hogy kapaszkodót sajnos nem lehet találni, csak műanyagból készültet. Bőr kapaszkodószíjat én is mindig csináltatni szoktam egy helyi cipésszel.


2014.11.14. 17:06 Idézet

Zsoel

 

Tapasztalatom szerint, az eredeti gyári méretű Star szivacsot már nem lehet kapni, amit ma STAR ülésszivacsként árulnak, az 4 cm-el hosszabb az eredetinél. A huzatnál ugyan ez a helyzet, nem méret- és alak pontos. És persze ugyan olyan színű kapaszkodót is szerenék rá, ha már...

(Meg hát nem vagyok olyan ügyes se, hogy meg tudnám sépen csinálni az ülést.)


2014.11.13. 20:22 Idézet

sarilaci

Az eredeti, gyári ilyen (benne van a relé is, látszik a két kés a habszivacslap mögött). Ugyan ilyet Magyarországon nemigen találsz, de az S50/S51-é is majdnem ugyanilyen, csak a felirat meg a rögzítőfül más - előbbi úgysem számít, utóbbit meg könnyen a megfelelő formájúvá lehet alakítani, hogy passzoljon a vázra hegesztett tartófülhöz.


2014.11.13. 19:59 Idézet

Zsoel !

Mint emlitettem elkezdtem az idexesitést, de nem találom a villógó relé dobozát vagy minek nevezzem. Milyen ? Volna rola képed ? Megköszönném. További szép napot.sarilaci


[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?