Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

2014.11.11. 13:24 Idézet

Sziasztok a segítségetek kéne! van egy felújjított 1971-es starom, és nem tudom milyen színű üléssel jött ki gyárilag! Jelenleg fekete van rajta de szerintem nagyon elüt!

a motorom gyári színe bordó , és kb almazöld szín! de mutatok képet is! 

Megköszönném ha valaki küldene képet hogy milyen színű és fazonú(hol van a varrás) üléssel gyártották! :)

ilyesmi színösszeállítású az én starom is!


2014.11.10. 22:16 Idézet

sarilaci

Sajnos nincs róla leírásom, azonkívül élhajlító, hidraulikus sajtó, készülék és effélék nélkül, pusztán satuban való hajlogatással elég nehéz megcsinálni (ámbár Beagle barátom egyszer kivitelezett egy ilyen manővert).
Nekem van pár darab "nyers" (még furatok nélküli) darabom, ha kell, tudok csinálni.

De itt kapható készen, nem is nagy összegért.

http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/14_simson_star-28/4637_simson_star_rendszamtabla_tarto_lemez/

Előbb itt próbáld meg.


2014.11.10. 22:12 Idézet

kicsinelly

1970-es gépen:

- a fényszórókeret biztosan bézsszínű
- a kipufogó biztosan szivarvégű (ez egyébként ugyanúgy kapható itthon is, sőt, külön a szivarvég is)
- lábtartógumi, berúgókaron és sebességváltókaron lévő gumi sosem volt fehér, az biztosan fekete
- a markolat- és kédergumit nem tudom; az biztos, hogy az első néhány évjáratnál még egyformán világos volt a markolat és a tank mögött lévő gumi, de hogy "vegyesen" alkalmazták-e ezeket, azt nem tudom - 1970-es motornál azért már sanszos, hogy mindkettő fekete
- az üléshuzat gyárilag piros biztosan nem volt soha; létezett kétszínű szürke, egyszínű szürke, zöld meg fekete változat

Leírásról sajnos nem tudok, legalábbis nekem nincsen.

Ez a fenéklemez sajnos tipikusan rohadásra és törésre hajlamos; alul van méretezve, valamint a műbőr huzat megrepedezése miatt a szivacs megszívja magát vízzel, és így folyamatosan nedvesen tartja az alatta lévő lemezt, amely emiatt erősen elrozsdásodik. Már nem kapható, csak megmenteni lehet. Óvatos hegesztés, majd utána alaposa felületkezelés és festés, ezt tudom javasolni.

Képet fel kell tölteni valahová, majd a linket fenti "Kép" ikonnál be kell másolni a "Hivatkozás" sorba, a szélességet 300-ra állítani, és "Rendben".

 


2014.11.10. 22:03 Idézet

starex

Köszönjük az élménybeszámolót. :)

A rúgásra nem, csak tolásra induló motor nálad is gyertya- és/vagy kondenzátorhibát feltételez.

 


2014.11.10. 20:39 Idézet

Üdv,

Úgy néz ki, innen jönnek majd a cuccok:

www.zweiradteile-shop.de

Szombaton kezdem szétszedni, és írom a listát a cserélendő/felújítandó cuccokról. Star ülésvas sehol nincs (ill. én nem találok), remélem a hegesztő szaki meg tudja menteni.

Képet hogyan tudok betenni?

 

 


2014.11.10. 16:45 Idézet

Üdv. Zsoel !

Az oldalon találtam egy linket a rendszámtáblatartórol. Egész jónak tünt , méretek stb miatt. Sajnos nem tudtam megnyitni. Néked van valami leirásod ami alapján után lehetne gyártani ?Köszönöm sarilaci


2014.11.09. 21:41 Idézet

36 euroért találtam szivarvégűt, az szerintem belefér...

Az ülés is kókány, valami csodaszép piros huzat van rajta, az alja még egyben van, de 3 részre akar törni...

Köszi a segítséget, igyekszem egy szép/jó gépet "letenni az asztalra"!


2014.11.09. 21:10 Idézet

Helló Roland!

Amiket feltettem képeket, egy 70-es évjáratú Start mutatnak. Nagyrész gyári kinézetű, a csavarok, kipufogódob, tükör és üléshuzat kivételével. Lámpakeret vajszínű ezeken még, a lábtartó és markolatgumi szerintem fekete. Talán csak a régebbi, sr 4-2 típusú Starokon volt vajszínű. A kipufogódob a szivarvégű(drágább) fajta.

Ha valamit kihagytam, majd Zsoel kolléga biztosan kiegészít.


2014.11.09. 20:08 Idézet

Köszi a tippet, a héten elkészítem a kívánságlistát, megnézem az árakat, aztán rendelés. Közben megnéztem kicsit jobban a gépet, 1970es, Sr4-2/1 -es. Vannak keveredések, majd biztosan kérek egy csomó segítséget a T. fórumtársaktól... :) Pl. a fényszórókeret és a markolatok feketék, de a lábtartógumi és a kéder a tank és a lámpaidom közt fehér (csontszínű). Ezeknek nem egységesnek kéne lenniük? A kipu fége nem olyan elnyújtott, hanem olyan, mint az újabbakon. Létezik valami  részletesebb leírás esetleg ezekről a dolgokról? 


2014.11.09. 17:48 Idézet

Sziasztok! 

Ma megjárattam kicsit a Staromat. Csaptam egy laza 40-45 km-es utat, tankolással kiegészítve. Nehogy üres tankkal kelljen a tavaszt várni. 

Elég szép időben tudtam motorozni, igaz a vége felé már nem igen akart sütni a nap, csak amikor szembe mentem vele. 

Nem volt teljesen eseménytelen az út, melegen tolásra indult a gép. A benzinkútnál még pár rúgásra csak-csak, de később már úgy sem. Ezért nem is nagyon álltam meg, mindössze kétszer. Itthon kivettem a gyertyát, talán kicsit világosabb volt, mint kéne lennie, az elektródák egymással szemben fémtiszták, a szikra viszont kicsi. Szerintem ettől lehetett ez a nyűgje. 

Fél úton fényképezgettem, Lázi és Tápszentmiklós között valahol: 

Tavaszra kap majd egy új lámpakeretet, a karokra hüvelyt és kipufogó dobot


2014.11.07. 21:53 Idézet

Roland

Szia!

Csakis Németországban, a magyar boltokat felejtsd el. Én már többször rendeltem alkatrészt Németországból, teljesen megbízható onnét a kereskedelem. Én a Zweirad Schubertnél rendeltem (egy kedves német hölgy, Birgit Schubert üzemelteti az oldalt, aki ráadásul Magyarországon szokott üdülni), de a Sausewind is jó. Mindkét boltnak rengeteg gyári eredeti (az egykori gyártási időszakban készült, vagy a Simson gyár későbbi időszaka alatt készített) alkatrésze van - a Sausewind pláne egész készleteket vásárolt fel belőlük. Persze minden azért sajnos már ott sem kapható, de olyan lehetetlen alkatrészeket is lehet szerezni, mint pl. színre fújt lámpafej. (Az ne tévesszen meg, ha magyar oldalon is látsz ilyet: azok is Németországból szerzik be, ha kéred.) Természetesen azonban ennek megvan az ára is: az eredeti alkatrészek mindig jóval drágábbak, mint az utánzatok, tehát az embernek jól meg kell gondolnia, miből mit vesz (az üzembiztonság szempontjából nem lényeges alkatrészből, mint pl. markolatgumi, tökéletesen jó az utángyártott is). Aztán vannak olyan cuccok is, amelyek ugyanazok, mint az itthon is megkaphatók; néha olcsóbb, néha drágább áron. Érdemes először alapos leltárt készíteni, pontosan mikre van szükséged, aztán pedig feltérképezni, hogy mit hol érdemes beszerezni, hogy anyagilag a legjobban jöjj ki a dologból.


2014.11.07. 21:03 Idézet

Üdv Simsonosok!

Tegnap került hozzám egy Star. 20 évet töltött egy fészerben, tehát nem szalon állapotú a gép... De a tulaj azt mondta, hogy úgy kell kinéznie, ahogy anno a nagyapja megvette. A kérdésem a következő lenne: Hol keressek jó minőségű alkatrészt a géphez? Gyári alkatrészek hozzáférhetők, vagy felejtős? Pár magyar oldalt néztem, de nem túl meggyőző a felhozatal, pl. üléshuzatot nem láttam sehol. Érdemes német oldalakat keresni? Melyiket?

Köszönöm a válaszokat!   


2014.11.07. 15:56 Idézet

Zsoel!

Köszönöm! Megkeresem őket.

Üdv

Balázs 


2014.11.07. 13:27 Idézet

Blage

Nincs kizárva, ámbár ezek a mágnesek elég jól tartják az erejüket (messze nem mágneseződnek le annyira, mint pl. a Pannoniákéi). De Pesten, itt:

http://www.borsmagnet.hu/elerhetoseg.html

újra tudják delejezni a lendkerékmágneseket, legalábbis 5-6 évvel ezelőtt én egyszer vittem ide pár darabot, és néhány óra alatt kész is lett (addig az EuroParkban üdültem). Akkoriban egy idős bácsi járogatott be naponta, ő csinálta ezeket a delejezéseket; nem tudom, csinálja-e még, vagy élhet-e még egyáltalán, de ha nem ő, akkor biztos vettek fel a céghez másvalakit, aki ezzel foglalkozik. Meg kell kérdezni. Nem is volt drága, 1000-1500 Ft volt egy darab delejezése, és biztos postán is el lehet küldeni.


2014.11.07. 08:51 Idézet

Zsoel!

A legfontosabb lemaradt!

Nagyon köszönöm a gyors választ és a segítséget! :)


2014.11.07. 08:50 Idézet

Zsoel!

Gyertya csere volt többször is, az nem segített (régi békebeli nem utánygyárott Izolátor van benne most).

Az általad leírtak alapján én a legjobban a mágnesek elöregedésére gondolok, mivel ha hidegen beindítom és rákapcsolom a világítást, le szokott állni alapjáraton. Lehet, hogy azért, mert a mágnes megfogja a motort, de lehet azért, mert nem ad elég kakaót a mágnes, "elillan a fluxs" a megnövekedett teljesítményigények és a szikra soványodik el.

Vagy majd teszek bele fluxuskondenzátor és ha sikerül 80 mérföld/h felé mennem vele, akkor időutazhatok is :):)

Majd próbálkozom szép sorban a konnyen hozzáférhető cuccoktól kezdve :)

Üdv
Balázs

 


2014.11.06. 21:46 Idézet

kardosjani78

A töltőáram útja:

Töltőtekercs* -> piros-sárga, 59a jelű vezeték -> biztosítéktábla felső, kétkéses (1 A-s üvegbiztosítós) sorának egyik kése -> üvegbiztosító -> a biztosító másik kése -> töltőberendezés valamelyik (zöld vagy zöld-piros, de gyárilag a több töltést biztosító, tehát zöld-piros, 63a jelű) vezetéke bekötve -> töltőberendezés -> töltőberendezés piros színű, 51 jelű vezetéke.

Az 51-es vezetéken jövő áram már egyenirányított, csökkentett erősségű töltőáram, ezt közvetlenül használjuk fel az akkumulátor töltésére. A vezeték a biztosítéktábla alsó, négykéses sorának egyik oldalára van rákötve. Ugyanennek az oldalnak a másik kése a a gyújtáskapcsoló 15/51 jelű kapcsával van összekötve, egy fekete vezeték révén: gyújtási és világítási kulcshelyzetben a 15/51 kapocs és az akkumulátor pozitív sarujára menő 30-as kapocs közvetlen összeköttetésben van, tehát a töltőáram a biztosítéktáblán, a töltőberendezésen és a gyújtáskapcsolón át jut az akkumulátorhoz.  (Egyébként a biztosító túloldalán lévő két késről megy az áram a fekete-sárga 15 vezetéken a kürthöz, illetve a fehér-fekete 49 vezetéken az indexreléhez, tehát üzem közben ezeket is táplálja a tekercsről jövő egyenirányított töltőáram.)

 

*Ez egy olyan, a Simson Star esetében 6 V 18 W teljesítményű vasmagos tekercs, amelyiknek három lába - kivezetése - van, tehát a tekercs kezdő végét a vasmaghoz forrasztják, ez az első láb, a feltekert cséve egy részét "megcsapolják" és kivezetik, ez a második láb, illetve van egy végkivezetése is, ez pedig a harmadik láb.

 


2014.11.06. 21:23 Idézet

Blage

Ez nem karburátorprobléma, inkább a gyújtással nincs valami rendben. Legvalószínűbb, hogy a gyertyával van a gond, vagy pedig a kondenzátorral. Kisebb esélye van a hibás zavarszűrőjű gyertyapipának, elöregedett gyújtótekercsnek, meggyengült mágnesű lendkeréknek. Első körben próbálj ki más gyertyákat, és jó minőségű (drága), 250 V 0,2 mikrofarádos kondenzátort.

A magas fogyasztás csak a városi használat következménye, országúton, kényelmes 45-50 körüli tempóban biztos, hogy a te géped sem enne meg 3 liternél többet.


2014.11.06. 20:16 Idézet
Szép estét mindenkinek. Sarilaci kérdéséhez kérdeznék még valamit. Ha nimcs kiépítve a töltés,akkor tekercsig kell bontani és onnan vezetékelni és kiépíteni a töltőáramkört vagy a 49 es csatlakozón tölt? Lehet butaságot kérdeztem,én inkább mechanikus vagyok. Köszönöm előre is,szép estét és jó egészséget.

2014.11.06. 12:06 Idézet

Zsoel !!!

Nagyon köszönöm az infót !!! Szuper vagy !!!sarilaci


[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!