|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
kicsinelly
1970-es gépen:
- a fényszórókeret biztosan bézsszínű
- a kipufogó biztosan szivarvégű (ez egyébként ugyanúgy kapható itthon is, sőt, külön a szivarvég is)
- lábtartógumi, berúgókaron és sebességváltókaron lévő gumi sosem volt fehér, az biztosan fekete
- a markolat- és kédergumit nem tudom; az biztos, hogy az első néhány évjáratnál még egyformán világos volt a markolat és a tank mögött lévő gumi, de hogy "vegyesen" alkalmazták-e ezeket, azt nem tudom - 1970-es motornál azért már sanszos, hogy mindkettő fekete
- az üléshuzat gyárilag piros biztosan nem volt soha; létezett kétszínű szürke, egyszínű szürke, zöld meg fekete változat
Leírásról sajnos nem tudok, legalábbis nekem nincsen.
Ez a fenéklemez sajnos tipikusan rohadásra és törésre hajlamos; alul van méretezve, valamint a műbőr huzat megrepedezése miatt a szivacs megszívja magát vízzel, és így folyamatosan nedvesen tartja az alatta lévő lemezt, amely emiatt erősen elrozsdásodik. Már nem kapható, csak megmenteni lehet. Óvatos hegesztés, majd utána alaposa felületkezelés és festés, ezt tudom javasolni.
Képet fel kell tölteni valahová, majd a linket fenti "Kép" ikonnál be kell másolni a "Hivatkozás" sorba, a szélességet 300-ra állítani, és "Rendben".
|
starex
Köszönjük az élménybeszámolót. :)
A rúgásra nem, csak tolásra induló motor nálad is gyertya- és/vagy kondenzátorhibát feltételez.
|
Üdv,
Úgy néz ki, innen jönnek majd a cuccok:
www.zweiradteile-shop.de
Szombaton kezdem szétszedni, és írom a listát a cserélendő/felújítandó cuccokról. Star ülésvas sehol nincs (ill. én nem találok), remélem a hegesztő szaki meg tudja menteni.
Képet hogyan tudok betenni?
|
Üdv. Zsoel !
Az oldalon találtam egy linket a rendszámtáblatartórol. Egész jónak tünt , méretek stb miatt. Sajnos nem tudtam megnyitni. Néked van valami leirásod ami alapján után lehetne gyártani ?Köszönöm sarilaci
|
36 euroért találtam szivarvégűt, az szerintem belefér...
Az ülés is kókány, valami csodaszép piros huzat van rajta, az alja még egyben van, de 3 részre akar törni...
Köszi a segítséget, igyekszem egy szép/jó gépet "letenni az asztalra"!
|
Helló Roland!
Amiket feltettem képeket, egy 70-es évjáratú Start mutatnak. Nagyrész gyári kinézetű, a csavarok, kipufogódob, tükör és üléshuzat kivételével. Lámpakeret vajszínű ezeken még, a lábtartó és markolatgumi szerintem fekete. Talán csak a régebbi, sr 4-2 típusú Starokon volt vajszínű. A kipufogódob a szivarvégű(drágább) fajta.
Ha valamit kihagytam, majd Zsoel kolléga biztosan kiegészít.
|
Köszi a tippet, a héten elkészítem a kívánságlistát, megnézem az árakat, aztán rendelés. Közben megnéztem kicsit jobban a gépet, 1970es, Sr4-2/1 -es. Vannak keveredések, majd biztosan kérek egy csomó segítséget a T. fórumtársaktól... :) Pl. a fényszórókeret és a markolatok feketék, de a lábtartógumi és a kéder a tank és a lámpaidom közt fehér (csontszínű). Ezeknek nem egységesnek kéne lenniük? A kipu fége nem olyan elnyújtott, hanem olyan, mint az újabbakon. Létezik valami részletesebb leírás esetleg ezekről a dolgokról?
|
Sziasztok!
Ma megjárattam kicsit a Staromat. Csaptam egy laza 40-45 km-es utat, tankolással kiegészítve. Nehogy üres tankkal kelljen a tavaszt várni.
Elég szép időben tudtam motorozni, igaz a vége felé már nem igen akart sütni a nap, csak amikor szembe mentem vele.
Nem volt teljesen eseménytelen az út, melegen tolásra indult a gép. A benzinkútnál még pár rúgásra csak-csak, de később már úgy sem. Ezért nem is nagyon álltam meg, mindössze kétszer. Itthon kivettem a gyertyát, talán kicsit világosabb volt, mint kéne lennie, az elektródák egymással szemben fémtiszták, a szikra viszont kicsi. Szerintem ettől lehetett ez a nyűgje.
Fél úton fényképezgettem, Lázi és Tápszentmiklós között valahol:
Tavaszra kap majd egy új lámpakeretet, a karokra hüvelyt és kipufogó dobot
|
Roland
Szia!
Csakis Németországban, a magyar boltokat felejtsd el. Én már többször rendeltem alkatrészt Németországból, teljesen megbízható onnét a kereskedelem. Én a Zweirad Schubertnél rendeltem (egy kedves német hölgy, Birgit Schubert üzemelteti az oldalt, aki ráadásul Magyarországon szokott üdülni), de a Sausewind is jó. Mindkét boltnak rengeteg gyári eredeti (az egykori gyártási időszakban készült, vagy a Simson gyár későbbi időszaka alatt készített) alkatrésze van - a Sausewind pláne egész készleteket vásárolt fel belőlük. Persze minden azért sajnos már ott sem kapható, de olyan lehetetlen alkatrészeket is lehet szerezni, mint pl. színre fújt lámpafej. (Az ne tévesszen meg, ha magyar oldalon is látsz ilyet: azok is Németországból szerzik be, ha kéred.) Természetesen azonban ennek megvan az ára is: az eredeti alkatrészek mindig jóval drágábbak, mint az utánzatok, tehát az embernek jól meg kell gondolnia, miből mit vesz (az üzembiztonság szempontjából nem lényeges alkatrészből, mint pl. markolatgumi, tökéletesen jó az utángyártott is). Aztán vannak olyan cuccok is, amelyek ugyanazok, mint az itthon is megkaphatók; néha olcsóbb, néha drágább áron. Érdemes először alapos leltárt készíteni, pontosan mikre van szükséged, aztán pedig feltérképezni, hogy mit hol érdemes beszerezni, hogy anyagilag a legjobban jöjj ki a dologból.
|
Üdv Simsonosok!
Tegnap került hozzám egy Star. 20 évet töltött egy fészerben, tehát nem szalon állapotú a gép... De a tulaj azt mondta, hogy úgy kell kinéznie, ahogy anno a nagyapja megvette. A kérdésem a következő lenne: Hol keressek jó minőségű alkatrészt a géphez? Gyári alkatrészek hozzáférhetők, vagy felejtős? Pár magyar oldalt néztem, de nem túl meggyőző a felhozatal, pl. üléshuzatot nem láttam sehol. Érdemes német oldalakat keresni? Melyiket?
Köszönöm a válaszokat!
|
Zsoel!
Köszönöm! Megkeresem őket.
Üdv
Balázs
|
Blage
Nincs kizárva, ámbár ezek a mágnesek elég jól tartják az erejüket (messze nem mágneseződnek le annyira, mint pl. a Pannoniákéi). De Pesten, itt:
http://www.borsmagnet.hu/elerhetoseg.html
újra tudják delejezni a lendkerékmágneseket, legalábbis 5-6 évvel ezelőtt én egyszer vittem ide pár darabot, és néhány óra alatt kész is lett (addig az EuroParkban üdültem). Akkoriban egy idős bácsi járogatott be naponta, ő csinálta ezeket a delejezéseket; nem tudom, csinálja-e még, vagy élhet-e még egyáltalán, de ha nem ő, akkor biztos vettek fel a céghez másvalakit, aki ezzel foglalkozik. Meg kell kérdezni. Nem is volt drága, 1000-1500 Ft volt egy darab delejezése, és biztos postán is el lehet küldeni.
|
Zsoel!
A legfontosabb lemaradt!
Nagyon köszönöm a gyors választ és a segítséget! :)
|
Zsoel!
Gyertya csere volt többször is, az nem segített (régi békebeli nem utánygyárott Izolátor van benne most).
Az általad leírtak alapján én a legjobban a mágnesek elöregedésére gondolok, mivel ha hidegen beindítom és rákapcsolom a világítást, le szokott állni alapjáraton. Lehet, hogy azért, mert a mágnes megfogja a motort, de lehet azért, mert nem ad elég kakaót a mágnes, "elillan a fluxs" a megnövekedett teljesítményigények és a szikra soványodik el.
Vagy majd teszek bele fluxuskondenzátor és ha sikerül 80 mérföld/h felé mennem vele, akkor időutazhatok is :):)
Majd próbálkozom szép sorban a konnyen hozzáférhető cuccoktól kezdve :)
Üdv
Balázs
|
kardosjani78
A töltőáram útja:
Töltőtekercs* -> piros-sárga, 59a jelű vezeték -> biztosítéktábla felső, kétkéses (1 A-s üvegbiztosítós) sorának egyik kése -> üvegbiztosító -> a biztosító másik kése -> töltőberendezés valamelyik (zöld vagy zöld-piros, de gyárilag a több töltést biztosító, tehát zöld-piros, 63a jelű) vezetéke bekötve -> töltőberendezés -> töltőberendezés piros színű, 51 jelű vezetéke.
Az 51-es vezetéken jövő áram már egyenirányított, csökkentett erősségű töltőáram, ezt közvetlenül használjuk fel az akkumulátor töltésére. A vezeték a biztosítéktábla alsó, négykéses sorának egyik oldalára van rákötve. Ugyanennek az oldalnak a másik kése a a gyújtáskapcsoló 15/51 jelű kapcsával van összekötve, egy fekete vezeték révén: gyújtási és világítási kulcshelyzetben a 15/51 kapocs és az akkumulátor pozitív sarujára menő 30-as kapocs közvetlen összeköttetésben van, tehát a töltőáram a biztosítéktáblán, a töltőberendezésen és a gyújtáskapcsolón át jut az akkumulátorhoz. (Egyébként a biztosító túloldalán lévő két késről megy az áram a fekete-sárga 15 vezetéken a kürthöz, illetve a fehér-fekete 49 vezetéken az indexreléhez, tehát üzem közben ezeket is táplálja a tekercsről jövő egyenirányított töltőáram.)
*Ez egy olyan, a Simson Star esetében 6 V 18 W teljesítményű vasmagos tekercs, amelyiknek három lába - kivezetése - van, tehát a tekercs kezdő végét a vasmaghoz forrasztják, ez az első láb, a feltekert cséve egy részét "megcsapolják" és kivezetik, ez a második láb, illetve van egy végkivezetése is, ez pedig a harmadik láb.
|
Blage
Ez nem karburátorprobléma, inkább a gyújtással nincs valami rendben. Legvalószínűbb, hogy a gyertyával van a gond, vagy pedig a kondenzátorral. Kisebb esélye van a hibás zavarszűrőjű gyertyapipának, elöregedett gyújtótekercsnek, meggyengült mágnesű lendkeréknek. Első körben próbálj ki más gyertyákat, és jó minőségű (drága), 250 V 0,2 mikrofarádos kondenzátort.
A magas fogyasztás csak a városi használat következménye, országúton, kényelmes 45-50 körüli tempóban biztos, hogy a te géped sem enne meg 3 liternél többet.
|
Szép estét mindenkinek.
Sarilaci kérdéséhez kérdeznék még valamit.
Ha nimcs kiépítve a töltés,akkor tekercsig kell bontani és onnan vezetékelni és kiépíteni a töltőáramkört vagy a 49 es csatlakozón tölt? Lehet butaságot kérdeztem,én inkább mechanikus vagyok. Köszönöm előre is,szép estét és jó egészséget. |
Zsoel !!!
Nagyon köszönöm az infót !!! Szuper vagy !!!sarilaci
|
Sziasztok!
Turbós blokk kapcsán kérnék segítséget, ami egy Schwalbe-ben üzemel. A moci hidegen könnyen indul, 1 rugásra. Néha túl könnyen szivató nélkül is. Most, hogy kicsit hidegebb van, már igényli a szivatós indulást de kb 10 mp és már sok neki.
Melegen ha leállítom, akrár 10 mp-re is nehéz beindítani. Van, hogy csak tolásra indul el, de akkor kb 3-5 méter után veszi a lapot.
Mi okozhatja? Sokat fogyazt. 4 liter körül, mondjuk a városi tempó miatt szinte állandóan csutkagázon, hogy ne toljanak le az autók.
A fúvókák mind gyári értékek, és már cseréltem is őket szintén gyári értékre. Karbit már próbáltam másikat, azzal is ez volt a szitu.
Ha megy, nincs gond, nem áll le, nem szaggat, el lehet vele menni a világ végére is. Rossz gyujtás időpont lehet a ludas, vagy a kompresszió kevés már? A sok benzint kap hibát a karbi csere és a gyári fúvókák miatt elvetettem.
Köszi előre is a tanácsokat!
Üdv
Balázs
|
sarilaci
Már miért gondolnék rosszat?
Kell hozzá:
- mindenekelőtt természetesen akkumulátor (6 V 4,5 Ah, 125×48×105 mm), valamint előfeltétel, hogy a töltése is működjön - ellenkező esetben rendszeresen hamar ki fog merülni az üzemi körülmények között
- irányjelző-kapcsoló (háromállású krómházas kapcsoló, amelyet a kézifékkartartóra kell felszerelni)
- villogó-kormányvéglámpa, amelyeket a kormányvégdugók helyére kell becsavarozni, és a hozzájuk vezető két-két vezetéket a kormánycsőben kell elvezetni, ki az irányjelző-kapcsolóhoz (bal oldalra fehér-fekete csíkos, jobb oldalra zöld-fekete csíkos vezeték szolgál a kapcsolótól a lámpáig, a testvezeték pedig barna); a lámpákba 6 V 18 W szofita izzó való
- villogó-ütemadó, vagyis indexrelé (6 V, 1 × 18 W); ezt egy erre a célra szolgáló hengeres tartóban a benzintartály alatti, a vázra felhegesztett tartóra kell erősíteni, késekkel lefelé
Ennyi az anyagi vonzata a dolognak. A bekötése pedig rém egyszerű. Felszereled a hengeres tartót a vázra, beleteszed (két rezgéscsillapító habgumitárcsa közé) késekkel lefelé az indexrelét. Behúzod a vezetékeket a kormánycsőbe annak két végén, a gázbovden kivezetésénél lévő ablakban meg kihúzod a másik végüket. Felszereled a kormányvillogókat, bekötöd a vezetékek végeit. Felszereled az indexkapcsolót: a kapcsoló felső állásához a zöld-fekete, alsó állásához a fehér-fekete vezetéket kötöd be. A közös pontra egy fekete vezetéket kell kötni, amelyik a lámpafejbe vezet, és onnét a reléhez kell vinni, amelynek a 49a kapcsához kell csatlakoztatni. A már említett barna testvezetékeket egy kis sárgarész szemmel a kapcsolót felfogató anya alá kell bekötni. Az indexrelé 49 kapcsát egy fekete-fehér csíkos vezetékkel összekötöd a biztosítéktábla piros és fekete vezetékű kapcsával átellenes oldalon lévő üres kapcsával, és kész is.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |