|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Üdvözletem Zsoel !
Lehet egy kérdésem........ (szoval nemtudom nem-e fogsz ha magadba is roszat gondolni )de azért kérdezném : Tulajdonképp mit kellene beszereznem ha az irányjelzöket szeretném felrakni a motorra ? És hogy menne ez ? Sok hülyeséget kérdeztem ? De tudod kezdö vagyok Te pedig profi !Kérlek válaszolj ha van idöd . Szép napot !!! sarilaci
|
kardosjani78
Hát azt én "bemondásra" sajnos nem tudom neked megmondani, hogy mit kell cserélni a motorodon, ahhoz látni kéne. Nagy mértékben függ a motor renoválása attól, hogy milyen kiindulási állapotban van.
Egypár eredeti gyári prospektusfotó:
http://u4.hu/x/1Ox
|
Szép estét mindenkinek.
A gépem viszonylag egyben van,kellenek rá apróságok,de az nem sok. Én igazábólegy megbízható motort szeretnék és ehhez kellene tanács. Nyilván a blokkot szét kell szedni és ami hibás vagy kopott cserélni,de a gyujtás részt komplett cseréljem e. Meg hol tudom megnezni,letölteni egy gyári Star képét ami hiteles.Köszönöm a segítséget és a tanácsokat előre is és szép estét mindenkinek. |
kardosjani78
"Azt hiszem kicsit Star függő vagyok,lettem." Megesik. :)
"Lehet e kapni a sárvédőre a teló felső csavarja alá kívulre kicsi müanyag karikát?" Az nem műanyag, hanem gumi (ami idővel elöregszik, megkeményedik, azért gondolod műanyagnak), és igen, lehet. Például: http://www.simsonalkatreszek.hu/vaz_es_alkatreszei?product_id=482&limit=50
"Kettő;mennyi lehet egy Star totális felujítása." Amennyit szánsz rá. Feltételezve, hogy magad csinálod a melót, elfogadhatóan ki lehet agyusztálni 40-50 ezer forintból is, de ha mással csináltatod (beleértve a szakember által végzett újrafényezést, csavarok galvanizáltatását, krómozást, főtengely-felújítást, hengerfúrást és hasonlókat is, sok új, eredeti alkatrész beszerzését stb.), simán rá lehet költeni akár ennek a tízszeresét is. A két szélső érték között persze széles a spektrum. 100 ezer forint elég csinos összeg, abból, ha nem volt túlzottan lerobbanva előzőleg, már szépen rendbe lehet hozni a járművet.
"És zárásként,hogyan lehetnék klub tag." Egy udvarias hangvételű levélben, melyhez csatolsz egy nevet, településnevet, motorévjáratot, és, ha van, fényképet a járműről, szépen megkérsz engem, hogy vegyelek föl. :)
|
Szép estét mindenkinek.
Azt hiszem kicsit Star függő vagyok,lettem.
Ujabb pár kérddésem lenne,első;lehet e kapni a sárvédőre a teló felső csavarja alá kívulre kicsi müanyag karikát. Kettő;mennyi lehet egy Star totális felujítása.Én kb 100 e csengő magyar forintra voksolnék egy közepes állapotu Starnál. És zárásként,hogyan lehetnék klub tag.
Köszönöm előre is és szép estét mindenkinek. |
Petrőcz József
A korai Simsonokhoz (MINDEN típushoz) ilyen kétrekeszes, műanyagból készült szerszámostáska volt.
Ez létezett kék
és piros
színű kivitelben is. (Az én 1972-es Staromhoz ilyen piros van.) Sárgáról nem tudok, még nem láttam, bár utángyártott változatban létezik, ahogy fekete is.
Később felváltotta a szürke, szövetalapú anyagból készült, "derékben" átköthető, négyrekeszes kivitelű táska, amilyet az MZ TS-eken is alkalmaztak, de az már a Start nem érintette, addigra már nem gyártották. Schwalbén előfordul.
|
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a Starhoz milyen színű szerszámostasak tartozott? Piros? Sárga Schwalbéhoz? És piroshoz? Kéket tudnék szerezni, az ugye nem jó hozzájuk?
|
Szép estét mindenkinek. Köszönöm ismét Zsoel gyors és kimerítő válaszod. A hüvelyezéssel kapcsolatban igazad lehet,lehetne agyalni,de a közlekedésbiztonság mindenek előtt. Marad tehát azthiszem az uj teló mert a használt is lutri szerintem. Mi az első összeszerelésénél a másik telő hüvelyét használtuk,a második volt kicsit nehezebb,de megoldva.
Köszönök mindent,mára ennyi
Szép estét mindenkinek és köszönöm mégegyszer. |
kardosjani78
A ragasztás nem igazán célravezető, én legalábbis biztosan nem ajánlom. Ez a peremezéssel berögzített vezetőpersely felel ugyanis nemcsak a dugattyúrúd megvezetéséért, de egyúttal a lengéscsillapító szerkezet kirugózásának behatárolásáért is, magyarul amikor a főrugó (például egy kátyúba való belehajtáskor) összenyomódik, majd teljes erővel kirugózik, olyankor ennek a perselynek az alsó homlokfelülete végütközőként szolgál: a lengéscsillapító dörzsszegmensei előfeszítéséről gondoskodó rugó nyomóalátéte ennek koppan neki. Habár nem lehet mondani, hogy ez valami irtózatosan nagy erőhatás lenne, de az biztos, hogy a sorozatos lökésszerű igénybevétel és a rázkódás, a vibrációk rövid úton kimozgatnának egy beragasztott perselyt. Ha pedig a lengéscsillapító szerkezet menet közben szétugrana, az egyúttal a főrugó kiugrását, a porvédő tokozás összetörését és a jármű "leülését" idézné elő, mindkét rugóstag kiesése pedig értelemszerűen már akár balesethez is vezethetne. Ha a ragasztás elég lett volna, akkor a lengéscsillapító gyártója is az egyszerűbb és olcsóbb ragasztásos technológiát alkalmazza, mint hogy peremezőgépet szerkesszen a csővég ráperemezéséhez.
A súrlódásos lengéscsillapítónak éppen az a lényege, hogy ha "befelé" húzod (magyarul a kirugózást imitálod), akkor szétfeszüljenek a betétek, és így csillapítsák a dugattyú mozgási sebességét. Ez tehát ne lepjen meg, de tulajdonképpen könnyen össze lehet szerelni, csak az a titka, hogy a dugattyúszár végét neki kell támasztani valaminek, és három ujjal előrenyomni a kúpos dugattyún a három betétszegmenst annyira, hogy átmérőjük kisebb legyen, mint a munkahenger belső átmérője. Csak gyakorlat kérdése, egyáltalán nem olyan ördöngösség, mint amilyennek látszik. (Emlékszem, nekem akkor is sikerült, amikor én probálkoztam életemben először a lengéscsillapító szétszerelésével, pedig akkor még nekem sem volt benne semmiféle gyakorlatom.)
Egyébiránt létezik hozzá szerelőhüvely; ha érdekel, feltehetem a műhelyrajzát.
Az első és a hátsó szerkezet nem egyezik meg, de ezt már sokszor leírtam itt.
Első rugóstag: vékonyabb anyagból készült és nagyobb menetemelkedésű főnyomórugó, beszúrás a dugattyúszár végén, kisebb előfeszítésű csillapító-nyomórugó a gyengébb csillapítóerő érdekében, beütött V (VORN = elöl) betű az alsó, kúpos szeges csatlakozófejben.
Hátsó rugóstag: vastagabb anyagból készült és kisebb menetemelkedésű főnyomórugó, nincs beszúrás a dugattyúszár végén, nagyobb előfeszítésű csillapító-nyomórugó a nagyobb csillapítóerő érdekében, beütött H (HINTEN = hátul) betű az alsó, kúpos szeges csatlakozófejben.
Az 1964-1968 között gyártott KR51, valamint az 1968-1980 között készített KR51/1 és KR51/F típusok (kézi- és lábkapcsolású alaptípusú Schwalbék), ezen felül az 1980-1986 között gyártott KR51/2 N (alaptípus) lengéscsillapítói ugyanolyanok, mint a Staréi.
Az 1968-1980 között készült KR51/1 S, az 1974-1980 között gyártott KR51/1 K, valamint a KR51/2 E és KR51/2 L (1980-1986) változatokéi azonban nem; ezeket elöl-hátul hidraulikus csillapítású rugóstagokkal szerelték fel.
|
Lenne még egy kérdésem,bár lehet butaság. Az első és a hátsó teló megegyezik e és hogy a Staré a Swalbeéval megegyezik e. Köszönöm előre is. |
szép estét mindenkinek.
Köszönöm a segítséged Zsoel,én egy perselyre gondoltam és ezt ragasztanám be.
A baj,hogy az egyik telón a szár menete összerohadt a fejjel,így ráment vagy két sor menet,kitakarítottam de nem sikerült rendesen összetekerni,így az kb 5-8mm el hosszabb. A burkolatok meg szét vannak már öregedve. Szóval lehet érdemesebb beruházni egy ujra vagy ujabbra. De érdekes volt látni és szétszerelni. Most összeraktam,kapott uj surlodó betéteket,át lettek pucolva és pótburkolattal ellátva,Müködnek,de nem gyáriak. Még egy kérdésem azért lenne,hogyan lehet könnyen beszerelni a betétekkel ellátott szárat a csőbe,mert az már majdnem vicces volt,mert ha befele huztuk szétfeszültek a betétek,szóval tekergettük,csavargattuk,siker de nem hiszem,hogy ez a módszere.
Ennyi,szép estét és jó egészséget. |
jani Kardos
Roncsolásmentesen sehogy, mivel a munkahenger vége rá van peremezve a vezetőpersely karimája alatti beszúrásra. Azt csak akkor érdemes eltávolítani, ha már használhatatlanul oválisra van kopva a furata, és előzetesen esztergál(tat)tál helyette másikat. Ebben az esetben a fejet le kell vágni egy laposvágóva, a csőben maradt nyakrészt a másik irányban kinyomni, majd egy precízen illesztett (d=18 h7) hengeres tüske átütésével ki kell egyengetni a (lehetőleg felmelegített) munkahengervéget, vagy pedig új munkahengert is készíteni kell... A lengéscsillapító felújítása nem kis munka.
|
Ismét köszönöm.
Siker,bár fordítva kezdtük,de sikerült. A ferodol szét kopva,minden csuppa rozsda,40 év az 40 év.
A kérdés,hogy a meneteshüvely végén a müanyag vezetőt hogyan lehet kivenni,az nem jött még össze.
Köszönök mindent,szép napot és jó egészséget mindenkinek.
|
jani Kardos
Nincs mit.
Igen, felül, a vastagabb fejnél van a menetes rész, de nem ott kell kezdeni a szétszerelést, hanem alul, a keresztirányú kúpos szeggel biztosított fejnél. A kúpos szeget a vékonyabbik vége felől egy megfelelő méretű acéltüskével ki kell ütni, majd a porvédő tokot visszahúzva, egy 9-es kulccsal megfogni a dugattyúszáron lévő lapolást - ekkor a fejet körbeforgatva, azt le lehet húzni a szárról (esetleg rozsdaoldó kellhet ennek is). Utána szétbontod a rugóstagot: lehúzod a porvédőket, a rugót, majd a munkahengert egy nagyobb esztergatokmányba vagy finomabb csősatuba fogva (érzéssel, mert 1 mm vékony a fala!), a szilentperselyen egy megfelelő acélrudat átdugva, óvatosan le kell tekerni a fejet (jobbmenetes). Előzetesen természetesen célszerű ezt is vastagon befújni csavarlazítóval, és megvárni, amíg le is szivárog. Ha nagyon nem megy a dolog, nem szabad erőltetni, mert könnyen letörik a menetes csővég. Meg lehet próbálkozni a fej melegítésével is, de kizárólag 80-100 °C-os olajfürdőben vagy még esetleg villanyrezsón (ez esetben természetesen előbb ki kell sajtolni a szilentperselyt, majd eltávolítani a szilentgumit, mert véletlenül megéghet). Nyílt lángot semmiképpen sem szabad használni, mert az alumíniumöntvényből készült fej megolvad.
|
Bocsi,ujabb és nem ujjabb. A teló átka. |
Köszönöm Zsoel!
Ász vagy,sikerült kiszedni,bár a baloldali mozgott előre hátra,lefele nem akart.Jött a nyers állati erő,nyertem,kijött. Ráment némi plezur,de siker. És ez ujjabb kérdést vetett fel,hogyan tudom a telót szétszerelni? A felső része lenne menetes a szárral,mert ha igen az baj,alaposan össze van rohadva. Melegítés és wd 40 talán majd segít. Köszönöm a segítséget és jó egészséget kívánok. |
jani Kardos
A lengéscsillapítók fejei be szoktak szorulni a ferde tartón lévő fészkekbe, mivel a kerék forgás közben felhordja oda a vizet, sarat, így az alkatrészek, főleg elhanyagolt jármű esetében, egy idő után összerohadnak (annál is inkább, mert a gyárban nem zsírral szerelték össze őket).
Erről van szó.
A tartón körrel jelzett, lemezből készített oldalsó nyúlványokba jön a lengéscsillapító feje.
És valóban, a fejben lévő acél szilentpersely meg az acéllemezből készült tartó összerohad. Ezzel csak azt lehet csinálni, hogy ki kell szedni a kereket, jó alaposan befújni a fejek környékét csavarlazítóval (rozsdaoldóval), majd alkalmas méretű, nagyobb csavarhúzóval, váltakozva, mindkét irányból megtámadva, óvatosan (de tényleg óvatosan, mert az alumíniumöntvény fej eltörhet) kimozgatni őket a fészkekből. A művelethez szükség esetén oldalára is lehet dönteni a járművet (ehhez persze előzetesen célszerű leereszteni az üzemanyagot és a hajtóműolajat).
Ha ez nem vezet célra, akkor nincs mese, le kell bontani az egész kormányművet úgy, hogy csak a ferde tartó és benne a két lengéscsillapító maradjon, és satuba kell fogni a tartót, de ez már nagyobb lélegzetű munka, remélem, hogy enélkül is meg tudod oldani.
|
Bocsi,az elözőhöz a szilent középső hüvelye,az az acélcső nem akar kijönni. Köszönöm előre is. |
Szép estét!
Bocsánat,most épp a Starról lenne szó.
Ki szeretném szedni a két első teleszkópot,a lengővillánál lévő csavar ki is jött,ami felül van a sárvédőnél,na az is kint van de olyan mintha a szilent fogná mert a sárvédőben lévő fészkéből nem akar kijönni.
Próbéltam fogóval,de valami puhább anyag lehet,ezért nem is erőltettem.
Köszönöm előre is és szép estét és jó egészséget. |
jani Kardos
Nem egészen világos, mi a gond. Most Starról van szó, vagy megint az S51-ről?
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |