|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
starex
Nincs mit. Jó munkát, remélem, jó lesz a gép!
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a linket! Ezt még nem ismertem, csak a Simsonosat. Így már könnyen megoldom.
|
starex
https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs
A csavarokat teljesen meg kell húzni (5 Nm-rel), nem szabad visszalazítani őket! A távolságot a nyomólap és a csavarfurat síkja között a videón látható módon ki kell mérni, és aztán a különböző vastagságú (0,2, 0,3, 0,5, 1,0 mm) beállítóalátétekkel kell elérni az előírt 20,7 mm-t. (A videón 19,0 mm a kiinduló távolság, tehát 1,7 mm-t kell összerakni három beállítóalátéttel.)
|
Zsoel
Még egy utolsó MZ-s kérdésem lenne hozzád. Összeraktam a kuplungot, a rugó három leszorítócsavarját betekertem tövig, majd egynegyed fordulatot vissza. A szétszedés elötti kuplungkar holtjáték eltűnt. Gondolom nem voltak ennyire betekerve ezelőtt a csavarok. De kérdés, hogy én jól csináltam-e, vagy még kijjebb kell tekerjek rajtuk. Te biztos szereltél már ilyet, én eddig még nem.
|
Zsoel
Ránéztem újra a dekni belső oldalára, a kuplungkosár teteje(talán az egyik csavar) karcolt egy karikát rá. A lánc nem ért bele. A kuplungagyat is cserélem, mert az egyik csavarnál el van repedve az öntvény(talán ez ért bele a deknibe). Majd figyelek rá az összerakásnál. Szerintem ez még egy régi dolog lehet, mert én nem hallottam sivító hangot a blokk felől.
Ez bíztató. Köszi az infót! Ha megyek készítek pár képet, s beszámolok röviden. Műszaki hibától nem tartok, eddig egy gyertyát nem kellett cserélni rajta. Csak egy jó porlasztót kért. Persze alapszerszámok mindig vannak nálam. Az ördög sohasem alszik.
|
starex
Szia!
Gyárilag a két lánckerék közé kell betenni egy nyeles célszerszámot: ez lényegében egy acéltömb, megfelelő bemarásokkal a fogak számára, így blokkolja a hajtó lánckereket és a kuplungkosarat is, mindkettőt lehet szerelni.
Pedig elég valószínű, hogy a lánc koptathatta meg egy kicsit az öntvényt, máshonnan nemigen tudom elképzelni, hogy fémszemcsék váltak volna le.
Épp az imént nézegettem az Időképet: most egészen október közepéig szép, napos, viszonylag langyos időt mutat, 20 fok körüli hőmérséklet-maximumokkall. Lehet még motorozgatni, és akár a Bakonyt is célba lehet venni. :) Remélem, csapsz egy kellemes túrát, és a géppel sem lesz gond.
|
Szervusz Zsoel!
Segítettél távgyógyításilag a rakoncátlankodó MZ-men még a nyáron. Most új fejlemények vannak, röviden leírom elvégre ez egy Simson Star fórum. A gyújtásnál és a porlasztónál minden rendben volt, aztán a szimmeringre gondoltam. El is kezdtem lebontani a blokk bal oldalát, de a kuplung agyat már nem tudtam leszerelni úgy meg volt húzva az anya, ehhez kaptam most egy lefogó célszerszámot. Lényeg a lényeg végre kiszereltem a szimmering házat. Bebizonyosodott a gyanúm, kopott szimmering. Még aluminium szemcsék is voltak rajta. Nem tudom honnan. A duplex láncot cserélem, de nem láttam hogy hozzáért volna valamihez.
Ma szép idő volt kora délután ezért lemostam a Staromról a port. Mostanában inkább csak az állástól porosodik. Nem motoroztam vele már egy ideje, mondjuk mással sem. Egyik nap beindítottam, elsőre elkapta. Még azért nem teszem el télire, ha kisüt a nap szeretnék vele majd menni. Elmerészkednék a bakony felé, a bejáratásnak már vége.
|
rabcsab
Szia!
Zsoel 2014.09.07. 21:20 - ezt a hozzászólást nézd meg.
|
Kedves rabsab!
Üdv a fórumon!
Színkód nem volt ezekhez a motorokhoz, azzal a festékkel festették ami kaptak a festékgyárból:). Jó persze bordó helyett sosem kaptak mondjuk feketét, de pár árnyalattal a gyári festékek is eltérhettek egymástól. A legpontosabb módszer a bordó szín kikeverésére a levett hátsó sárvédő váz által takart részét elvinni egy olyan festékboltba, ahol kevernek színt is, és az alapján kevertetni. A másik színnél az üzemanyagtank lámpabúra mögötti része lehet egy jó kiindulási pont.
Vagy próbálkozhatsz a bordóra Wartburg színkódokkal is, nemtudom azokat talán még számontartják. És hasonló is lehet.
|
Sziasztok!
Van egy Simson Star SR4-2/1 tipusú 1971-es évjáratú motorom .
Szeretném lefesteni, de nem ismerem az eredeti szín kódját.
Annyit tudok, hogy az eredeti szín a "sötétbordó-barna" közötti volt.
Segítséget szeretnék kérni a szín beazonosítására, esetleg a kódjára.
Előre is köszönöm: rabcsab
|
Hali Zsoel. Átküldtem a gmailre a képeket. Előre is köszi a segítséget.. |
czalbert
Ha nem küldöd a fotókat, nem tudok segíteni... Ámbár leírásod alapján ez eredeti lengéscsillapítónak tűnik, amely, mint mondtam, súrlódásos elven működik: a menetes végű, az öntött alumínium szembe csatlakozó, másik végén műanyag persellyel rendelkező acélcső a munkahenger, a benne mozgó rúd a dugattyúszár, a kúp a végén a dugattyú, a négy darab "műanyag" valójában egy eredetileg 3 darab 120°-os szegmensre vágott ferrodol súrlódóbetét maradványa (az egyik darab kettétörhetett), a rugó pedig, végén az alátéttel, a hatékonyabb kitapadást segíti. A működés lényege a következő: berugózáskor a szegmensek a rugó ellenében a kúp hegyes vége felé mozdulnak el, átmérőjük kisebb lesz, mint a munkahenger belső átmérője, csillapításuk ilyenkor minimális. Kirugózáskor a dugattyú kifelé mozog a csőből, ilyenkor a ferrodolszegmensek felfutnak a dugattyú kúppalástjára, és kitapadnak, amit az általad említett rugó és az alátét még jobban elősegít, tehát a súrlódástól fellépő fékezőerő lassítja a dugattyúszár mozgását, működik a lengéscsillapító főrugójának erejével szemben ható csillapítás. Ez persze csak kifogástalan alkatrészek esetén ér valamit, és az eredeti porvédő burkolatok (egy felső szürke és egy alsó fekete) műanyagból vannak. Jó lenne azért látnom a témát.
|
Berner
Pedig egy kis (úgy emlékszek, M5-ös menetű) süllyesztett fejű, egyenes hornyú csavar van bent gyárilag, annak érdekében, hogy a gázcső szabadon el tudjon forogni. Sok sikert!
Más: ha szabad kérnem, ne használd az "Idézet" gombot, mert fölösleges tartalmat generál a fórumon. Egyszerűen csak írd a hozzászólás elejére, kinek címzed a mondanivalót. Köszi!
|
Zsoel
Köszönöm a gyors választ.
Ugyan próbáltam a markolat végén található lyukba csavarhúzóval matatni de nem érzékeltem semmit,de mos,hogy már tudom mit is keressek hátha nagyobb sikerrel járok. :D
|
Berner
Szia!
Kicsavarozod a jobboldali kormányvégdugó csavarját (a gázmarkolatgumi végén van egy kis lyuk, azon keresztül lehet hozzáférni). Így ki tudod húzni a dugót, majd leveszed a távtartó gyűrűt, és ekkor az elzárás irányába, előrefelé forgatva le tudod húzni a markolatcsövet. Kiakasztod a csúszkát a kormánycső vájatából, csavarhúzóval kibillented a gázbovden támaszát, és azt is kiemeled a kormánycsőből. Kihúzod a gázbovdent a kormánycsőből. Lecsavarozod a kormányburkolatot, leveszed, majd oldod a fékkartartó öntvény (gázház) M6-os rögzítőcsavarját, és alumínium tüske, valamint kalapács segítségével óvatosan lekocogtatot az öntvény tartót a kormánycsőről.
|
Blage
Na, ezt ismerem... Majd' 3 havi meló után egy hete adtam vissza egy Schwalbét a tulajdonosának. Kb. hasonló állapotban lehetett, mint amilyennek te ezt a szerencsétlen gépet leírod.
Vissza lehet adni a tulajdonosának, de ha eleve úgy adta el, hogy nem jól csinálta meg a váltót, akkor ugyani mi a garancia arra, hogy most jól javítja meg? Ha én adnék el egy motort, azt előtte kínosan tip-top állapotba hoznám.
A Tábori-féle műhelyt én nem ismerem, de olyan szerelővel volt már tapasztalatom, aki mindent cserél, csak azt nem, ami a hibát orvosolnál. Próbáljon meg a haverod más, hozzáértő szerelőt keresni, mert így valószínű, hogy (ha már rád nem hallgatott, és nem szerzett másik járművet) így csak szívni fog.
|
czalbert
Valóban nem kaptam semmit. Írj közvetlenül a szilagyi(pont)zsolt(pont)imre(kukac)gmail(pont)com címre, úgyis a freemailes is oda továbbítja a leveleket.
|
Sziasztok!
Most tettem szert egy 1968-as simson stara és egy kicsit elhanyagolt állapotban van,szeretném elsőnek használhatóvá tenni majd szép lassacskán restaurálni,viszont egyáltalán nem értek a starokhoz már is megakadtam a gázszektor szétszedésénél,lenne olyan rendes valaki s elmagyarázná,hogyan tudom levarázsolni,a gázt a kormányról?
válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
|
Üdv Zsoel. Valamiért nem ment el a freemailedre a levél ide meg nem tudom feltölteni a képeket. Van az alubabában lévő menetes cső amiben van egy szár amin van egy kb 4 cm rugó az alján meg egy kúpos akármi amit jó álalotban körül ölel egy "műanyag" ami az egyémben 4 felé van törve. Gyanítom ez az oka. |
Zsoel
Köszönöm a választ és az ötleteket. Szétszedés lesz a vége én is azt hiszem...
Én még csak bontottam, de nem tettem össze blokkot. Tervben van, hogy összerakok egyet magamnak, vannak hozzá már célszerszámok, csapágybelsőt melegítő fémtuskók stb., de másén nem kísérleteznék... Táborihoz meg nem küldeném, mert ott a gatyát is lehúzzák róla és mint olvastam cserélnek azok mindent, mlg amit nem kértek azt is, persze utána ki kell fizetni..
Megróbálja visszavinni az eladónak, mert az megcsinálja neki. (Én nem vinném oda amint láttam a motoron végzet dolgait. Még a legómat sem bíznám rá, azt is pillanatragasztóval tenné őssze...)
Próbáltam rábeszélni, hogy inkább adja vissza és kérje vissza a pénzt és vegyen egy nem "felújított" de működő darabot, de ragaszkodik ehhez, mondván, hogy amit erre rákölt azt már tudja, hogy jó... Ő döntése, majd esetleg tanul belőle. :)
Üdv
Balázs
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |