|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
czalbert
Az teljes mértékben attól függ, hogy mennyire vannak elhasználódva az alkatrészei.
|
Szevasztok. Star teleszkóp felújításában tud valaki segíteni. Mi az amit ki kell benne cserélnem hogy ujra üzemeljen? |
Vitek Kálmán
A vaterán 2014.09.22.-ig elvileg fent van egy általad keresett simson star kábeltakaró sín.Ha csak előbb le nem ütik villám áron.
|
Kifejezetten SIMSON motor javítására szakosodott, megbízható mesterembert keresek Budapesten, és környékén. (Lehetőleg a Pesti oldal, és a Tábori-szervízt már ismerem.)
|
menyus97
Relé:
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/index-rele-6v-1x18w-simson-schwalbe-star-mz-633.html
Relétartó:

Az eredeti ilyen, és így kell beletenni a relét (függőlegesen, kapcsokkal lefelé), de ilyet Magyarországon tuti nem szerzel. Viszont tökéletesen megfelel hozzá az S50/S51-hez való tartó is, csak megfelelően ki kell fúrni és meg kell hajlítani a tartófület, hogy jó legyen, mert, mint látható, azokon a tartókon más kialakítású fül van.

|
Sziasztok! a segítségetek kellene! simson start restaurálnék, de az indexbe bekavarodtam, megtudnátok írni hogy milyen relé kéne hozzá, mert a 2*21w-os nem lessz jó!
+ tudnátok képet mutatni a relétartóról?
|
Csipesz
Nincs mai értelemben vett színkódjuk, mert akkoriban még nem létezett ilyen nemzetközileg ismert színszabványrendszer. Közelítő segítséget tudok adni.
Az olajzöld a RAL 6013 és 7008 színek 1:1-es arányú keverésével előállítható, vagy a DB 826 jelű autófesték is hasonló színű, illetve az alabástromfehér nagyjából megegyezik a RAL 1015 vagy a Citroën 084-es színnel. De a legbiztosabb az, ha a váz épségben megmaradt festékfelületei alapján (ezeket általában védett helyeken, pl. a lámpafej vagy az adattábla alatt, illetve az oldallemezek belső oldalán vagy a kormányburkolat belső felén találhatjuk) autófesték-szaküzletben kikevertetjük. Tökéletesen ugyanolyan színű festéket se így, se úgy nem tudsz úgysem szerezni, ebbe jobb, ha már most beletörődsz.
|
Szia Igen ilyen zőldre szeretném lefényeztetni. Csak kéne a szikkódja. Ral menyi lehet a szám?
|
Csipesz
Szia!
Ezek szerint a te járgányod tuti gyárilag olajzöld (Olivgrün v. Olivbeige) - alabástromfehér (Alabasterweiss) színösszeállítású, mint a Habichtok?

|
Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni. Felújitok egy simson start . És létezik belőle zőld szinű. Na ennek a zőld színek kellene a szín kódja. Meg a hozzá tartozó tört fehérnek.
|
EZT AZ ALKATRÉSZT KERESEM!!!!
|
Petrőcz József!
Semmi gond! Talán jobb is, hogy csak később tudod hozni.
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a részletes válaszaidat.
Azt hiszem a télen kap egy 12 V-os szettet a kicsikém. Mert megérdemli!
|
Ormossy
Mást NEM kell beszerezni hozzá (akkor írtam volna). A fényszóróizzó tápellátása teljesen független a többi elektromos részegységtől: sem az izzók, sem az akkumulátor, sem a gyújtás jellemzői nem befolyásolják a működését.
Nincs egyszerűbb megoldás. A fő probléma az, hogy az eredeti Star-lámpatükörbe nem tudsz nagyobb izzót tenni, mert nem fér bele. Ez a parabolatükör 6 V 15/15 W, Ba15d foglalatú foglalatú izzóhoz van méretezve, már az egy "lépcsőfokkal" nagyobb teljesítményű, 6 V 25/25W-os, Ba20d foglalatú izzó burája sem fér át a nyíláson. (Valamint ha átférne is, más a mérete, a reflektorizzószál nem a tükör gyújtópontjában lenne, nem megfelelően vetítené a fénynyalábot, vagyis haszontalan lenne.) Emiatt a komplett lámpatükröt cserélni kell, és venni kell hozzá való foglalatot is. Ámde ha akár csak 6 V 25 W-os izzót akarsz is beszerelni, ahhoz sem jó a Star eredeti 15 W-os fényszórótekercse, tehát ehelyett 6 V 25 W-osat kellene beszerezni. De ha már úgyis ennyi kiadása van az embernek, akkor célszerű 6 W 25 W helyett 12 V 35 W-os tekercset venni, és ennek megfelelő biluxizzót szerelni előre (a 6V/12 V 25/35 W-os biluxizzók méretei megegyeznek, a hivatkozott lámpatükör és foglalat bármelyik kombináció beszerelésére alkalmas, természetesen a névleges feszültségnek és teljesítménynek megfelelő tekerccsel együtt).
Tehát vagy nyeld le, hogy ez a móka ilyen költségekkel jár, vagy barátkozz meg a pislákoló 15 W-os fényszóróval; okosabb tanáccsal sajnos nem tudlak biztatni. Elismerem, ez a teljesítmény valóban nem valami sok, de 50 évvel ezelőtt még úgy gondolták, ide ennyi is elég lesz (bár a Sperber, Habicht, valamint a Schwalbe egyes változatai már gyárilag 6 V 25 W-os első fényszórót kaptak). Egyébként frissen foncsorozott fényszórótükörrel, új tekerccsel és izzóval azért tűrhető fényt nyújt a 15 W is; átlátszatlan fényszóróüveggel, bemattult, rozsdásodó lámpatükörrel, elhasznált izzóval, megpörkölődött, menetzárlatos tekerccsel nyilván nem lehet csodát várni.
|
Köszönöm, valami egyszerűbb megoldásra készültem.
(Pl. 20-as nyakátmérőjű izzót lehetne bele tenni...)
És gondolom a többi izzót is cserélni kellene, meg akkumulátort, meg gyujtótekercset, meg...
|
Ide is berakom, hátha:
Simson Star SR 4-2/1 motorom van,és az első világítás 6 V 15/15 w-os izzója egy kicsit halovány.
Lehet esetleg az első lámpabetétet más típuséval felcserélni, hogy egy kicsit nagyobb wattszámú égőt tehessek bele?
|
Petrőcz József
Szia!
1968-as és 1971-es járművön egyformán belső fékkulcs van hátul is, ebben biztosan nem különböznek. A hátsó féken külső fékkulcs alkalmazásának bevezetésére jóval később, csak az 1973-as gyártási év folyamán került sor. Elöl egyetlen Staron (és a vele közeli rokon Schwalbén) sincsen külső fékkulcs, MINDEN SR4-X és KR51 típus végig kizárólag belső fékkulcsos első fékkel készült.
A csavarok túlnyomórészt szürke galvánréteggel rendelkeznek, beleértve a különleges menetes kötőelemeket is, mint például a kormánycsapágy beállító- és ellenanyája (kivéve a lengővillatengelyeket, mert azoknak a feje krómozva van). Mivel azonban a kötőelemek szabványos alkatrészek, külső cégtől (ESKA csavargyár) szerezte be azokat a gyártómű, és nyilván nem maradtak 11 éven keresztül azok sem teljesen változatlanok, ezért elfordulhat, hogy egyik-másik csavar sárga galvánréteggel rendelkezik, bár ez inkább már a '80-as évekre jellemző, például az MZ különböző típusain. A csavarfejek kialakítása is változott idővel
Tartály: többszöri rozsdamarózás (de nem felöntve, csak lötyböld körbe a tartályban, aztán ereszd le), alapos mechanikai tisztítás (bele egy fél kiló M6-os anyát, zúzott követ, éles fémdarabokat stb., kinek mije van, rá a fedelet, aztán rumbatök üzemmód: félórán keresztül föl-le, jobbra-balra vehemensen rázni a tankot, amíg csak bírod, utána tűzforró víz és valamilyen tisztítószer, pl. mosogatószer keverékével tisztára átöblíteni, és az egész eljárást a belső rozsdaszennyezettségtől függően 1-2 alkalommal megismételni), legvégén alaposan kiöblíteni forró vízzel és tisztítószerrel, majd teljesen megszárítani, akár forró levegővel is. Utána alapos oldószeres (lehetőleg nitrohigítós) öblítést alkalmazni, majd ha teljesen megszáradt a belső fal, akkor bedugaszolni a benzincsap kiömlőcsonkját, szépen beleönteni egy liter megfelelő folyósságúra, de nem túl hígra hígított nitrozománcot (én a fekete Celloxin nitrozománcot szoktam alkalmazni), lefedni a betöltőnyílást, majd minden irányba gondosan körbeforgatva a tankot, szép egyenletesen felvinni a zománcot a tartály falára. Ha ez sikerült, kihúzni a dugót, és visszaeengedni a dobozba a megmaradt festéket (elég sok meg fog maradni). Gondosan és többször körbe kell mozgatin a tartályt a doboz fölött, hogy minden fölösleges festék eltávozzon a kifolyónyíláson át, és ne legyen túl vastag a festékréteg a tartály falán. Ha mindent jól csináltál, jó pár évig garantáltan nemigen lesz gondod a rozsdával.
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |