|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Vitek Kálmán
A vaterán 2014.09.22.-ig elvileg fent van egy általad keresett simson star kábeltakaró sín.Ha csak előbb le nem ütik villám áron.
|
Kifejezetten SIMSON motor javítására szakosodott, megbízható mesterembert keresek Budapesten, és környékén. (Lehetőleg a Pesti oldal, és a Tábori-szervízt már ismerem.)
|
menyus97
Relé:
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/index-rele-6v-1x18w-simson-schwalbe-star-mz-633.html
Relétartó:
Az eredeti ilyen, és így kell beletenni a relét (függőlegesen, kapcsokkal lefelé), de ilyet Magyarországon tuti nem szerzel. Viszont tökéletesen megfelel hozzá az S50/S51-hez való tartó is, csak megfelelően ki kell fúrni és meg kell hajlítani a tartófület, hogy jó legyen, mert, mint látható, azokon a tartókon más kialakítású fül van.
|
Sziasztok! a segítségetek kellene! simson start restaurálnék, de az indexbe bekavarodtam, megtudnátok írni hogy milyen relé kéne hozzá, mert a 2*21w-os nem lessz jó!
+ tudnátok képet mutatni a relétartóról?
|
Csipesz
Nincs mai értelemben vett színkódjuk, mert akkoriban még nem létezett ilyen nemzetközileg ismert színszabványrendszer. Közelítő segítséget tudok adni.
Az olajzöld a RAL 6013 és 7008 színek 1:1-es arányú keverésével előállítható, vagy a DB 826 jelű autófesték is hasonló színű, illetve az alabástromfehér nagyjából megegyezik a RAL 1015 vagy a Citroën 084-es színnel. De a legbiztosabb az, ha a váz épségben megmaradt festékfelületei alapján (ezeket általában védett helyeken, pl. a lámpafej vagy az adattábla alatt, illetve az oldallemezek belső oldalán vagy a kormányburkolat belső felén találhatjuk) autófesték-szaküzletben kikevertetjük. Tökéletesen ugyanolyan színű festéket se így, se úgy nem tudsz úgysem szerezni, ebbe jobb, ha már most beletörődsz.
|
Szia Igen ilyen zőldre szeretném lefényeztetni. Csak kéne a szikkódja. Ral menyi lehet a szám?
|
Csipesz
Szia!
Ezek szerint a te járgányod tuti gyárilag olajzöld (Olivgrün v. Olivbeige) - alabástromfehér (Alabasterweiss) színösszeállítású, mint a Habichtok?
|
Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni. Felújitok egy simson start . És létezik belőle zőld szinű. Na ennek a zőld színek kellene a szín kódja. Meg a hozzá tartozó tört fehérnek.
|
EZT AZ ALKATRÉSZT KERESEM!!!!
|
Petrőcz József!
Semmi gond! Talán jobb is, hogy csak később tudod hozni.
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a részletes válaszaidat.
Azt hiszem a télen kap egy 12 V-os szettet a kicsikém. Mert megérdemli!
|
Ormossy
Mást NEM kell beszerezni hozzá (akkor írtam volna). A fényszóróizzó tápellátása teljesen független a többi elektromos részegységtől: sem az izzók, sem az akkumulátor, sem a gyújtás jellemzői nem befolyásolják a működését.
Nincs egyszerűbb megoldás. A fő probléma az, hogy az eredeti Star-lámpatükörbe nem tudsz nagyobb izzót tenni, mert nem fér bele. Ez a parabolatükör 6 V 15/15 W, Ba15d foglalatú foglalatú izzóhoz van méretezve, már az egy "lépcsőfokkal" nagyobb teljesítményű, 6 V 25/25W-os, Ba20d foglalatú izzó burája sem fér át a nyíláson. (Valamint ha átférne is, más a mérete, a reflektorizzószál nem a tükör gyújtópontjában lenne, nem megfelelően vetítené a fénynyalábot, vagyis haszontalan lenne.) Emiatt a komplett lámpatükröt cserélni kell, és venni kell hozzá való foglalatot is. Ámde ha akár csak 6 V 25 W-os izzót akarsz is beszerelni, ahhoz sem jó a Star eredeti 15 W-os fényszórótekercse, tehát ehelyett 6 V 25 W-osat kellene beszerezni. De ha már úgyis ennyi kiadása van az embernek, akkor célszerű 6 W 25 W helyett 12 V 35 W-os tekercset venni, és ennek megfelelő biluxizzót szerelni előre (a 6V/12 V 25/35 W-os biluxizzók méretei megegyeznek, a hivatkozott lámpatükör és foglalat bármelyik kombináció beszerelésére alkalmas, természetesen a névleges feszültségnek és teljesítménynek megfelelő tekerccsel együtt).
Tehát vagy nyeld le, hogy ez a móka ilyen költségekkel jár, vagy barátkozz meg a pislákoló 15 W-os fényszóróval; okosabb tanáccsal sajnos nem tudlak biztatni. Elismerem, ez a teljesítmény valóban nem valami sok, de 50 évvel ezelőtt még úgy gondolták, ide ennyi is elég lesz (bár a Sperber, Habicht, valamint a Schwalbe egyes változatai már gyárilag 6 V 25 W-os első fényszórót kaptak). Egyébként frissen foncsorozott fényszórótükörrel, új tekerccsel és izzóval azért tűrhető fényt nyújt a 15 W is; átlátszatlan fényszóróüveggel, bemattult, rozsdásodó lámpatükörrel, elhasznált izzóval, megpörkölődött, menetzárlatos tekerccsel nyilván nem lehet csodát várni.
|
Köszönöm, valami egyszerűbb megoldásra készültem.
(Pl. 20-as nyakátmérőjű izzót lehetne bele tenni...)
És gondolom a többi izzót is cserélni kellene, meg akkumulátort, meg gyujtótekercset, meg...
|
Ide is berakom, hátha:
Simson Star SR 4-2/1 motorom van,és az első világítás 6 V 15/15 w-os izzója egy kicsit halovány.
Lehet esetleg az első lámpabetétet más típuséval felcserélni, hogy egy kicsit nagyobb wattszámú égőt tehessek bele?
|
Petrőcz József
Szia!
1968-as és 1971-es járművön egyformán belső fékkulcs van hátul is, ebben biztosan nem különböznek. A hátsó féken külső fékkulcs alkalmazásának bevezetésére jóval később, csak az 1973-as gyártási év folyamán került sor. Elöl egyetlen Staron (és a vele közeli rokon Schwalbén) sincsen külső fékkulcs, MINDEN SR4-X és KR51 típus végig kizárólag belső fékkulcsos első fékkel készült.
A csavarok túlnyomórészt szürke galvánréteggel rendelkeznek, beleértve a különleges menetes kötőelemeket is, mint például a kormánycsapágy beállító- és ellenanyája (kivéve a lengővillatengelyeket, mert azoknak a feje krómozva van). Mivel azonban a kötőelemek szabványos alkatrészek, külső cégtől (ESKA csavargyár) szerezte be azokat a gyártómű, és nyilván nem maradtak 11 éven keresztül azok sem teljesen változatlanok, ezért elfordulhat, hogy egyik-másik csavar sárga galvánréteggel rendelkezik, bár ez inkább már a '80-as évekre jellemző, például az MZ különböző típusain. A csavarfejek kialakítása is változott idővel
Tartály: többszöri rozsdamarózás (de nem felöntve, csak lötyböld körbe a tartályban, aztán ereszd le), alapos mechanikai tisztítás (bele egy fél kiló M6-os anyát, zúzott követ, éles fémdarabokat stb., kinek mije van, rá a fedelet, aztán rumbatök üzemmód: félórán keresztül föl-le, jobbra-balra vehemensen rázni a tankot, amíg csak bírod, utána tűzforró víz és valamilyen tisztítószer, pl. mosogatószer keverékével tisztára átöblíteni, és az egész eljárást a belső rozsdaszennyezettségtől függően 1-2 alkalommal megismételni), legvégén alaposan kiöblíteni forró vízzel és tisztítószerrel, majd teljesen megszárítani, akár forró levegővel is. Utána alapos oldószeres (lehetőleg nitrohigítós) öblítést alkalmazni, majd ha teljesen megszáradt a belső fal, akkor bedugaszolni a benzincsap kiömlőcsonkját, szépen beleönteni egy liter megfelelő folyósságúra, de nem túl hígra hígított nitrozománcot (én a fekete Celloxin nitrozománcot szoktam alkalmazni), lefedni a betöltőnyílást, majd minden irányba gondosan körbeforgatva a tankot, szép egyenletesen felvinni a zománcot a tartály falára. Ha ez sikerült, kihúzni a dugót, és visszaeengedni a dobozba a megmaradt festéket (elég sok meg fog maradni). Gondosan és többször körbe kell mozgatin a tartályt a doboz fölött, hogy minden fölösleges festék eltávozzon a kifolyónyíláson át, és ne legyen túl vastag a festékréteg a tartály falán. Ha mindent jól csináltál, jó pár évig garantáltan nemigen lesz gondod a rozsdával.
|
Starex!
Bocs, hogy nem jelentkeztem, tank belső rozsdátlanításával küzdök, egynelőre nem sok sikerrel. Addig nem akarom fényeztetni, amíg nem tiszta. Ott tartok, hogy felöntöm teljesen rozsdamaróval. Valakinek jobb, vagy olcsóbb ötlete van?
|
Sziasztok! Kistsavo motorjához hasonlót szeretnék összerakni, 68-as évjárat, a hűtésoldali dekniről ítélve ez is hasonló évjárat lehet. Cél a teljesen eredeti 68-as külső. Plusz van hozzá egy 71-es donor motorom. Kérdésem, hogy hátul a külső fékkar az eredeti? Nekem elöl-hátul belső fékkaros fék van hozzá a donor mociról. Illetve a gyári csavarok sárgára, vagy ezüstre voltak galvanizálva anno? Hozzáteszem megvan szinte az összes gyári csavarja, de szintén a donor mociról, nem tudom lehet benne különbség?
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |