Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

2014.09.09. 23:27 Idézet

Vitek Kálmán

A vaterán 2014.09.22.-ig elvileg fent van egy általad keresett simson star kábeltakaró sín.Ha csak előbb le nem ütik villám áron.


2014.09.09. 18:51 Idézet

Kifejezetten SIMSON motor javítására szakosodott, megbízható mesterembert keresek Budapesten, és környékén. (Lehetőleg a Pesti oldal, és a Tábori-szervízt már ismerem.)


2014.09.08. 22:49 Idézet

menyus97

Relé:

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/index-rele-6v-1x18w-simson-schwalbe-star-mz-633.html

Relétartó:

Az eredeti ilyen, és így kell beletenni a relét (függőlegesen, kapcsokkal lefelé), de ilyet Magyarországon tuti nem szerzel. Viszont tökéletesen megfelel hozzá az S50/S51-hez való tartó is, csak megfelelően ki kell fúrni és meg kell hajlítani a tartófület, hogy jó legyen, mert, mint látható, azokon a tartókon más kialakítású fül van.

 

 


2014.09.08. 21:52 Idézet

Sziasztok! a segítségetek kellene! simson start restaurálnék, de az indexbe bekavarodtam, megtudnátok írni hogy milyen relé kéne hozzá, mert a 2*21w-os nem lessz jó!

+ tudnátok képet mutatni a relétartóról?


2014.09.08. 11:37 Idézet
Ok köszi az infót.

2014.09.07. 21:20 Idézet

Csipesz

Nincs mai értelemben vett színkódjuk, mert akkoriban még nem létezett ilyen nemzetközileg ismert színszabványrendszer. Közelítő segítséget tudok adni.

Az olajzöld a RAL 6013 és 7008 színek 1:1-es arányú keverésével előállítható, vagy a DB 826 jelű autófesték is hasonló színű, illetve az alabástromfehér nagyjából megegyezik a RAL 1015 vagy a Citroën 084-es színnel. De a legbiztosabb az, ha a váz épségben megmaradt festékfelületei alapján (ezeket általában védett helyeken, pl. a lámpafej vagy az adattábla alatt, illetve az oldallemezek belső oldalán vagy a kormányburkolat belső felén találhatjuk) autófesték-szaküzletben kikevertetjük. Tökéletesen ugyanolyan színű festéket se így, se úgy nem tudsz úgysem szerezni, ebbe jobb, ha már most beletörődsz.


2014.09.07. 14:06 Idézet

Szia Igen ilyen zőldre szeretném lefényeztetni. Csak kéne a szikkódja. Ral menyi lehet a szám?


2014.09.07. 13:28 Idézet

Csipesz

Szia!

Ezek szerint a te járgányod tuti gyárilag olajzöld (Olivgrün v. Olivbeige) - alabástromfehér (Alabasterweiss) színösszeállítású, mint a Habichtok?



2014.09.07. 10:24 Idézet

Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni. Felújitok egy simson start . És létezik belőle zőld szinű. Na ennek a zőld színek kellene a szín kódja. Meg a hozzá tartozó tört fehérnek.


2014.09.06. 16:14 Idézet


2014.09.06. 16:12 Idézet

EZT AZ ALKATRÉSZT KERESEM!!!!


2014.09.06. 10:29 Idézet

Petrőcz József!

Semmi gond! Talán jobb is, hogy csak később tudod hozni.


2014.09.06. 08:51 Idézet

Zsoel

 

Nagyon köszönöm a részletes válaszaidat.

Azt hiszem a télen kap egy 12 V-os szettet a kicsikém. Mert megérdemli!


2014.09.04. 21:22 Idézet

Ormossy

Mást NEM kell beszerezni hozzá (akkor írtam volna). A fényszóróizzó tápellátása teljesen független a többi elektromos részegységtől: sem az izzók, sem az akkumulátor, sem a gyújtás jellemzői nem befolyásolják a működését.

Nincs egyszerűbb megoldás. A fő probléma az, hogy az eredeti Star-lámpatükörbe nem tudsz nagyobb izzót tenni, mert nem fér bele. Ez a parabolatükör 6 V 15/15 W, Ba15d foglalatú foglalatú izzóhoz van méretezve, már az egy "lépcsőfokkal" nagyobb teljesítményű, 6 V 25/25W-os, Ba20d foglalatú izzó burája sem fér át a nyíláson. (Valamint ha átférne is, más a mérete, a reflektorizzószál nem a tükör gyújtópontjában lenne, nem megfelelően vetítené a fénynyalábot, vagyis haszontalan lenne.) Emiatt a komplett lámpatükröt cserélni kell, és venni kell hozzá való foglalatot is. Ámde ha akár csak 6 V 25 W-os izzót akarsz is beszerelni, ahhoz sem jó a Star eredeti 15 W-os fényszórótekercse, tehát ehelyett 6 V 25 W-osat kellene beszerezni. De ha már úgyis ennyi kiadása van az embernek, akkor célszerű 6 W 25 W helyett 12 V 35 W-os tekercset venni, és ennek megfelelő biluxizzót szerelni előre (a 6V/12 V 25/35 W-os biluxizzók méretei megegyeznek, a hivatkozott lámpatükör és foglalat bármelyik kombináció beszerelésére alkalmas, természetesen a névleges feszültségnek és teljesítménynek megfelelő tekerccsel együtt).

Tehát vagy nyeld le, hogy ez a móka ilyen költségekkel jár, vagy barátkozz meg a pislákoló 15 W-os fényszóróval; okosabb tanáccsal sajnos nem tudlak biztatni. Elismerem, ez a teljesítmény valóban nem valami sok, de 50 évvel ezelőtt még úgy gondolták, ide ennyi is elég lesz (bár a Sperber, Habicht, valamint a Schwalbe egyes változatai már gyárilag 6 V 25 W-os első fényszórót kaptak). Egyébként frissen foncsorozott fényszórótükörrel, új tekerccsel és izzóval azért tűrhető fényt nyújt a 15 W is; átlátszatlan fényszóróüveggel, bemattult, rozsdásodó lámpatükörrel, elhasznált izzóval, megpörkölődött, menetzárlatos tekerccsel nyilván nem lehet csodát várni.


2014.09.04. 19:13 Idézet

Köszönöm, valami egyszerűbb megoldásra készültem.

(Pl. 20-as nyakátmérőjű izzót lehetne bele tenni...)

És gondolom a többi izzót is cserélni kellene, meg akkumulátort, meg gyujtótekercset, meg...


2014.09.04. 14:06 Idézet

Ormossy

Háppersze.

 

Kell hozzá:

egy új első lámpatest

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/elso-lampa-foncsor-simson-schwalbe-star-1191.html

egy ebbe való foglalat

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/izzo-foglalat-elso-lampahoz-simson-1235.html

abba az izzólámpa

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/izzo-12v-35-35w-ba20d-trifa-3111.html

végül egy 12 V 35 W-os elsőlámpa-tekercs

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/vilagito-tekercs-simson-12v-35w-644.html

Ezeket kicseréled a meglévő alkatrészekkel, és már kész is a 12 V-os, több mint kétszer fényesebb világítás, mindössze pénz kérdése a dolog. Konkrétan egész kis vagyon (egy néhány tízezret érő kismotor esetében), de ha fényesebb világításra vágysz, annak ez az ára. :) 


2014.09.04. 08:54 Idézet

Ide is berakom, hátha:

Simson Star SR 4-2/1 motorom van,és az első világítás 6 V 15/15 w-os izzója egy kicsit halovány.

Lehet esetleg az első lámpabetétet más típuséval felcserélni, hogy egy kicsit nagyobb wattszámú égőt tehessek bele?

 


2014.09.02. 08:06 Idézet

Petrőcz József

Szia!

1968-as és 1971-es járművön egyformán belső fékkulcs van hátul is, ebben biztosan nem különböznek. A hátsó féken külső fékkulcs alkalmazásának bevezetésére jóval később, csak az 1973-as gyártási év folyamán került sor. Elöl egyetlen Staron (és a vele közeli rokon Schwalbén) sincsen külső fékkulcs, MINDEN SR4-X és KR51 típus végig kizárólag belső fékkulcsos első fékkel készült.

A csavarok túlnyomórészt szürke galvánréteggel rendelkeznek, beleértve a különleges menetes kötőelemeket is, mint például a kormánycsapágy beállító- és ellenanyája (kivéve a lengővillatengelyeket, mert azoknak a feje krómozva van). Mivel azonban a kötőelemek szabványos alkatrészek, külső cégtől (ESKA csavargyár) szerezte be azokat a gyártómű, és nyilván nem maradtak 11 éven keresztül azok sem teljesen változatlanok, ezért elfordulhat, hogy egyik-másik csavar sárga galvánréteggel rendelkezik, bár ez inkább már a '80-as évekre jellemző, például az MZ különböző típusain. A csavarfejek kialakítása is változott idővel

Tartály: többszöri rozsdamarózás (de nem felöntve, csak lötyböld körbe a tartályban, aztán ereszd le), alapos mechanikai tisztítás (bele egy fél kiló M6-os anyát, zúzott követ, éles fémdarabokat stb., kinek mije van, rá a fedelet, aztán rumbatök üzemmód: félórán keresztül föl-le, jobbra-balra vehemensen rázni a tankot, amíg csak bírod, utána tűzforró víz és valamilyen tisztítószer, pl. mosogatószer keverékével tisztára átöblíteni, és az egész eljárást a belső rozsdaszennyezettségtől függően 1-2 alkalommal megismételni), legvégén alaposan kiöblíteni forró vízzel és tisztítószerrel, majd teljesen megszárítani, akár forró levegővel is. Utána alapos oldószeres (lehetőleg nitrohigítós) öblítést alkalmazni, majd ha teljesen megszáradt a belső fal, akkor bedugaszolni a benzincsap kiömlőcsonkját, szépen beleönteni egy liter megfelelő folyósságúra, de nem túl hígra hígított nitrozománcot (én a fekete Celloxin nitrozománcot szoktam alkalmazni), lefedni a betöltőnyílást, majd minden irányba gondosan körbeforgatva a tankot, szép egyenletesen felvinni a zománcot a tartály falára. Ha ez sikerült, kihúzni a dugót, és visszaeengedni a dobozba a megmaradt festéket (elég sok meg fog maradni). Gondosan és többször körbe kell mozgatin a tartályt a doboz fölött, hogy minden fölösleges festék eltávozzon a kifolyónyíláson át, és ne legyen túl vastag a festékréteg a tartály falán. Ha mindent jól csináltál, jó pár évig garantáltan nemigen lesz gondod a rozsdával.


2014.09.01. 22:43 Idézet

Starex!
Bocs, hogy nem jelentkeztem, tank belső rozsdátlanításával küzdök, egynelőre nem sok sikerrel. Addig nem akarom fényeztetni, amíg nem tiszta. Ott tartok, hogy felöntöm teljesen rozsdamaróval. Valakinek jobb, vagy olcsóbb ötlete van?


2014.09.01. 22:40 Idézet

Sziasztok! Kistsavo motorjához hasonlót szeretnék összerakni, 68-as évjárat, a hűtésoldali dekniről ítélve ez is hasonló évjárat lehet. Cél a teljesen eredeti 68-as külső. Plusz van hozzá egy 71-es donor motorom. Kérdésem, hogy  hátul a külső fékkar az eredeti? Nekem elöl-hátul belső fékkaros fék van hozzá a donor mociról. Illetve a gyári csavarok sárgára, vagy ezüstre voltak galvanizálva anno? Hozzáteszem megvan szinte az összes gyári csavarja, de szintén a donor mociról, nem tudom lehet benne különbség? 


[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?