Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

2014.09.01. 22:43 Idézet

Starex!
Bocs, hogy nem jelentkeztem, tank belső rozsdátlanításával küzdök, egynelőre nem sok sikerrel. Addig nem akarom fényeztetni, amíg nem tiszta. Ott tartok, hogy felöntöm teljesen rozsdamaróval. Valakinek jobb, vagy olcsóbb ötlete van?


2014.09.01. 22:40 Idézet

Sziasztok! Kistsavo motorjához hasonlót szeretnék összerakni, 68-as évjárat, a hűtésoldali dekniről ítélve ez is hasonló évjárat lehet. Cél a teljesen eredeti 68-as külső. Plusz van hozzá egy 71-es donor motorom. Kérdésem, hogy  hátul a külső fékkar az eredeti? Nekem elöl-hátul belső fékkaros fék van hozzá a donor mociról. Illetve a gyári csavarok sárgára, vagy ezüstre voltak galvanizálva anno? Hozzáteszem megvan szinte az összes gyári csavarja, de szintén a donor mociról, nem tudom lehet benne különbség? 


2014.08.30. 22:59 Idézet

sanyi4012

Poros helyen nem szerencsés ilyesmit csinálni: vagy le kell fóliázni mindent, vagy vízpermettel megkötni a port a felhordás előtt, mert különben az elporlasztott festék- és lakkcseppek szinte belebombázzák a porszemeket a felületbe, és nem lesz szép a festékréteg. (Olyan szép persze se így, se úgy nem lesz, mint a szakember fényezőkamrájában, ahol nagy teljesítményű szűrőberendezések tisztítják meg a belső légteret, de azért lehet törekedni a minél nagyobb igényességre.)

Én nem azt mondtam, hogy a lakk felhordásától megváltozik a színárnyalat, csak azt, hogy az megadja a bázisszín végleges fényét. Festéket úgy kell választani, hogy felüllakkozott állapotában feleljen meg a kívánalmaidnak: hogy bázisként hogy néz ki, az nem érdekes.

A belső kuplungkosár rögzítéséhez van egy célszerszám, amely lényegében egy lemezlamellából és egy ráhegesztett "nyélből" áll, amely a váltókar tengelyének nekitámaszkodva szilárdan rögzíti a kuplungkosarat (menesztőt). Többféle kivitel van belőle, például ilyen:

Nem nagy kunszt otthoni körülmények között csinálni valami hasonlót. Bár - ugyan nem túl szakszerűen, de - úgy is meg lehet oldalni a dolgot, hogy keményfa ékekkel rögzítjük egyrészt a menesztőt a külső kuplungkosárhoz, részint pedig szintén keményfa ékekkel kitámasztjuk a külső kuplungkosarat és a duplex láncot. Vagy barbár módon simán átdugni egy vastagabb csavarhúzót a kosarak hasítékain, és azzal ellentartani. :) De ez utóbbit tényleg  csak harctéri körülmények között, végszükség esetén ajánlom.


2014.08.30. 00:33 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Készen lett a festése a Trophynak,bár nem lett a legszebb:/ A fehér ami bézs lett volna ugyanugy fehér maradt,bár ez jó is lenne,csak sajnos összeszedte a port a lakkozáskor:/ De egyébként nem olyan vészes a dolog,elég szép lesz:)) Elkezdtem összerakni. Az lenne a kérdésem,hogy a kuplungkosárban lévő anyát hogy lehet meglazítani? Le kéne szednem a kuplungkosarat,mert a berugókar rugója kiakadt,és vissza kéne akasztani:S


2014.08.28. 23:30 Idézet

Blage

Köszönöm szépen a fuvóka méreteket és az útbaigazító  tanácsokat.

Zsoel

Gratulálok hogy végre túl vagy a festésen és azt csinálhatod amit szeretsz.Sok sikert a schwalbehoz, majd jelentkezem az enyémmel.


2014.08.28. 22:22 Idézet

Blage

Egyfuratú tűtartó fúvókát csak olyan porlasztón lehet alkalmazni, amelyiken a légbeömlő toroknál lent lévő baloldali kis furat nincs kimunkálva, magyarul ott nem tud levegő áramolni a tűsfúvóka tetejéhez. Egyébként valóban elsősorban az S50-S51 N-ekhez használták, Schwalbéhoz nem igazán jó.


2014.08.28. 22:18 Idézet

maggio65

Stimmel, amit Blage írt.

A Schwalbe még nincs kész; tegnapelőtt fejeztük be a meszelést, végre, de a sok utólagos teendő (rendrakás, elpakolás, visszahurcolkodás stb.) miatt csak ma délután tudtam vele foglalkozni megint, meg egyébként is még csak ma jöttek meg hozzá a bovdenek. :(

Majd tájékoztass időnként, mi a helyzet az új géppel. :)


2014.08.28. 17:13 Idézet

Szia maggio65!

Kr51/1 (turbós) Schwalbe gyári karburátora tudtommal a 16n1-5 (nekem is ez van és az alábbi gyári értékekkel van felszereve)

Főfúvóka 67
Keverőcső 215-ös, 2 átmenő furatos (azaz 4 pici féklevegő lyuk van a palástján)
Üresjáratifúvóka 40
Szivató fúvóka 50

Ha felújító készletet veszel (futárnál) a hozzá adott keverőcső nem jó, mert 1 átmenő furatost adnak hozzá, de nem kapsz különben 67-es fúvókát csak készletben a "rossz" keverővel (legalább is ott)
Én próbáltam 1 átmenővel is de felsőbb tartományban nem pörgött ki a gép, kevesebb volt a végebesség, mivel a keverék dúsabb volt. Ha jól tudom folytott motorokhoz volt kitalálva. Lehet ellensúlyozni a tű helyzetével (leljebb) picit, de akkor nekem alsó fodulaton lett lomhább, így a gyári vált be nekem a 2 átmenő furat.

Üdv

Balázs

 
 


2014.08.28. 01:36 Idézet

Szia Zsoel!

Tudom nem annyira idevágó,de rokon kérdésem lenne.Amikor Nálad jártam éppen egy Schwalbe-n ügyködtél.Én ugyan nem gondoltam hogy újra lesz Schwalbe motorom,de amikor említettem hogy eladtam a másik Star-t valami kellett helyette,főleg hogy közelednek az unalmas téli napok.Igazából ez egy 75'-ös masina és a fuvóka méretei érdekelnének.


2014.08.27. 13:50 Idézet

Üdv. Zsoel !

Remélem nembántottam meg senkit az észrevételemmel, de nékem furának tünt a dolog.Nem is gondoltam az álltalad irt dolgokra. Külömben tetszik a motor !!!! S ráadásul mindég tanul valamit az ember! Szép napot sarilaci


2014.08.27. 07:53 Idézet

sarilaci

Nem zavarsz.

Az a fék nem eredeti megoldás; gyárilag minden Simson Star belső fékkulcsos, tehát a fékbovden vízszintesen csatlakozik a féktányérhoz, és eltűnik abban - a féket működtető szerkezet kívülről nem látszik.
Ezen a járművön meg előre is egy hátsó féktányért szereltek fel, amelyen külső fékkulcsos megoldás van. (Ez technikailag minden további nélkül kivitelezhető, csak éppen nem eredeti. Többek között erre is értettem a néhány "hiányosságot", mert nekem az tetszik, ha minden gyári állapotú, de hát nem vagyunk egyformák.)

Amire te gondolsz, tudniillik, hogy a fékbovden függőleges, az az S50/S51 típusoknál van: ott a fékbovden nagy szögben (bár nem éppen függőlegesen) fut le a fékkartól a teleszkópvilla-szár mellett. Ezeknél a típusoknál már gyárilag külső fékkulcsos megoldás van.

A fékkulcselhelyezés módosítása egyébként azért történt, mert belső fékkulcs esetén a fékkulcs hosszának (tehát az erőkarnak) erősen határt szab a fékdob belső átmérője, míg kívül elhelyezve hosszabbra lehet venni azt, így csökken a fékezéshez szükséges erőigény. Elvileg, mert a gyakorlatban az elöl-hátul belső fékkulcsos Star kerekeit is blokkolóra lehet fékezni, ha a fékszerkezet megfelelően karban van tartva. :) Ezen felül még az esetlegesen elszakadó bovden cseréjében jelent némi munkamegtakarítási előnyt a külső fékkulcs.


2014.08.26. 19:47 Idézet

Zsoel !

Máris zavarok . A Kis TSavo képeit nézegettem , mondhatnám kitünö munka. Csak egyiken az elsö fék ! Jól van bekötve a kerékbe ? Nem függölegesen kell állnia ? A viszintes helyett ?

Nálam mindenesetre nem igy van csak furcsálom . Véleményed ? Üdv. sarilaci


2014.08.21. 22:13 Idézet

KisTSavo

Az, hogy a Starnál és a régi Schwalbéknál variálnak a beszerelési irányokkal, szerintem kizárólag annak érdekében van, hogy a hajtóműolaj forgattyúházba szivárgását elkerüljék. A szimeringeket a tömíteni kívánt tér felé néző tömítőajakkal kell beszerelni, és punktum. Ezt műszaki axiómaként kell felfogni. Ha rugóval kifelé állnak a szimeringek, az elősűrítéskor fellépő nyomás simán felemeli az ajkat a tengelyről, és szevasz: megszökik a keverék. A felfelé haladó dugattyú által a forgattyúházban létrehozott depresszió (vákuum) viszont nem elég erős ahhoz, hogy a tömítőélt megemelje. Én ezzel sokat kísérleteztem, és úgy találtam, hogy ez a megoldás a tuti, bár, hogy biztosra menjek, a főtengelyhez mindig kétajkú szimeringet építek be, így garantáltan el lehet kerülni azt, hogy szíváskor olaj kerüljön a forgattyúházba.

Mindenesetre ha te tényleg jól szerelted be a szimeringeket, és jól eltömítetted a forgattyúházat (gondos tisztítás, sík felületek ellenőrzése, tömítőanyag+tisztítás), s ennek ellenére sem jó a motor, akkor keverékképzési gondjai vannak; alkalmasint alapjáraton, alacsony fordulatszám-tartományokban, tehét kevés levegő mellett, túl dús a keverék. Mellesleg: nem tudom, mennyit mentél már a géppel, de amíg nincs rendesen bejáratva (az első 150-200 km-en különösképpen igaz ez), addig messze nem adja le azt a teljesítmény, amely elő van írva. A Star egyébként semmivel sem gyengébb a menetteljesítmények tekintetében, mint a Schwalbe, mert bár utóbbi 0,2 lóerővel nagyobb teljesítményű, +10 kg-os sajáttömege miatt ezt nem lehet érzékelni. Sőt, inkább a Star tekinthető dinamikusabb járműnek.

A képeket rendeztem. Elég ramaty állapotban volt ez a szegény...

 


2014.08.21. 21:35 Idézet
KisTSavo

A szimmeringre figyeltem, ugyanis láttam korábbi hozzászólásoknál hogy írtad a helyes irányt, tehát a rugós oldala befelé néz. Érdekes hogy gyárilag is fordítva voltak betéve és a Schwalbe-m nál is fordítva vannak de az kiválóan működik.


2014.08.21. 21:25 Idézet

KisTSavo

Te sehogy, csak én tudom átszerkeszteni.
Küldd el egy külön hozzászólásban a két "ilyen volt" képet, aztán majd én átmásolom az eredeti bejegyzésedbe a linkeket, az extra bejegyzést meg törlöm.

Pontosan ezekre a "hiányosságokra" céloztam, többek között, de nem bántó szándékkal. Elvégre apróságokról van szó, és az a lényeg, hogy olyan legyen a motor, ahogyan neked tetszik, csak egyszerűen nekem mindjárt szemet szúrnak a nem odaillő részletek - nem tehetek róla, "szakmai" ártalom. :)

Azért kérdeztem a motort, mert könnyen lehet, hogy a főtengelyszimeringeket fordítva szerelted be, a rugós oldalukkal kifelé nézve, holott a  gyűrűrugóknak a főtengelysonkák felé kellene nézniük. Tipikus felújítás utáni tünet, amelyről írsz: mázolt motorhang, lomha gázreakció, gyenge menetteljesítmények, "beállíthatatlan" karburátor, és mindez úgy, hogy látszólag minden rendben lévőnek tűnik. Az elmúlt 2 évben három ilyen frissen generálozott motort szereltem szét hasonló okokból, mindháromnál az említett rossz szimeringbeszerelés volt a gond. Ilyenkor ugyanis elősűrítéskor a dugattyú kinyomja a forgattyúházból a keverék egy részét a tengelyek mellett, és csak kevés jut fel az átömlőcsatornákon a dugattyú fölé.


2014.08.21. 21:16 Idézet
KisTSavo

Hiányosságok alatt mit értesz? Nem restaurálás volt a cél hanem kissé komfortosabbá tétel, ezért kerültek bele méretre szabva az 51-es hátsó teleszkópok, a halogénes foncsor illetve előre is külső kulcsos fék. Sajnos a zárak még beszerzés alatt vannak ahogy a fék és kuplungkar borítása is.


2014.08.21. 21:13 Idézet
KisTSavo

Zsoel

Igen észrevettem hogy ugyanaz a kép lett, de sajnos már akkor amikor elküldtem a hozzászólást. Hogyan tudom megoldani hogy a kép megjelenjen a hozzászólásomban?

A motorja fel lett újítva, fúrás, csapágy és szimmeringcsere történt továbbá még a hajtórúd is cserés volt.


2014.08.21. 20:41 Idézet

kisTSavo

Bár pici hiányosságok akadnak rajta, alapvetően szép lett, látni rajta, hogy törekedtél az igényes megjelenésre. Gratulálok a munkádhoz!

(Bár nem szeretnék ünneprontó lenni, zárójelben egy apró megjegyzés: az "ilyen volt" mindkét képe megegyezik az "ilyen lett" sorozat egyik képével. )

A problémádat illetően csak egy kérdés: a motorját is teljesen szétszedted, cseréltél csapágyakat és szimeringeket?


2014.08.21. 10:04 Idézet
KisTSavo

Sziasztok!

Régebben írtam, hogy egy Star felújításával foglalkoztam. Nem kevés munka és idő után kész lett a motor.
Ilyen volt:

http://kepfeltoltes.hu/110719/DSC01489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110719/DSC01488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140821/P1070259_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Ilyen lett:

http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0217_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0215_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0221_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Olyan problémám van, hogy nem igazán akar jól menni a gép. Alsóbb fordulatszámtartományban alig van nyomatéka, fent viszont valamennyire megy. Egy felüljáró leküzdéséhez szinte teljesen ki kell forgatni a fokozatokat, ami bejáratásnál nem a legelőnyösebb. Gyújtás fhp előtt 1,5mm, 0,4mm megszakítóhézag. Egy teljesen jól működő Schwalbe-ról lett átrakva a kipufogó és a karburátor is, de azzal se megy úgy ahogy a Schwalbe. Természetesen átfúvókáztam a karbit, 50-es főfúvókát tettem bele, mert a 65-össel nem tudott kipörögni. Lánckereket is megnéztem, 14 fogas. Motor könnyen átforog gyertya nélkül és a kerekek is könnyen forognak. Nem tudom mit nézhetnék meg, vagy csak ennyivel gyengébb lenne a Star a Schwalbehoz képest?. A Fecske egyébként ugyanolyan turbóhűtéses csak 10 évvel fiatalabb.


2014.08.20. 19:57 Idézet

Beagle

Ugyan már, ne érezz emiatt lelkiismeret-furdalást!  Hál' istennek, akkora forgalom azért nincs itt, hogy napi 24 órában is megszakadjak az oldal gondozásában...


[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!