|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
Starex!
Bocs, hogy nem jelentkeztem, tank belső rozsdátlanításával küzdök, egynelőre nem sok sikerrel. Addig nem akarom fényeztetni, amíg nem tiszta. Ott tartok, hogy felöntöm teljesen rozsdamaróval. Valakinek jobb, vagy olcsóbb ötlete van?
|
Sziasztok! Kistsavo motorjához hasonlót szeretnék összerakni, 68-as évjárat, a hűtésoldali dekniről ítélve ez is hasonló évjárat lehet. Cél a teljesen eredeti 68-as külső. Plusz van hozzá egy 71-es donor motorom. Kérdésem, hogy hátul a külső fékkar az eredeti? Nekem elöl-hátul belső fékkaros fék van hozzá a donor mociról. Illetve a gyári csavarok sárgára, vagy ezüstre voltak galvanizálva anno? Hozzáteszem megvan szinte az összes gyári csavarja, de szintén a donor mociról, nem tudom lehet benne különbség?
|
sanyi4012
Poros helyen nem szerencsés ilyesmit csinálni: vagy le kell fóliázni mindent, vagy vízpermettel megkötni a port a felhordás előtt, mert különben az elporlasztott festék- és lakkcseppek szinte belebombázzák a porszemeket a felületbe, és nem lesz szép a festékréteg. (Olyan szép persze se így, se úgy nem lesz, mint a szakember fényezőkamrájában, ahol nagy teljesítményű szűrőberendezések tisztítják meg a belső légteret, de azért lehet törekedni a minél nagyobb igényességre.)
Én nem azt mondtam, hogy a lakk felhordásától megváltozik a színárnyalat, csak azt, hogy az megadja a bázisszín végleges fényét. Festéket úgy kell választani, hogy felüllakkozott állapotában feleljen meg a kívánalmaidnak: hogy bázisként hogy néz ki, az nem érdekes.
A belső kuplungkosár rögzítéséhez van egy célszerszám, amely lényegében egy lemezlamellából és egy ráhegesztett "nyélből" áll, amely a váltókar tengelyének nekitámaszkodva szilárdan rögzíti a kuplungkosarat (menesztőt). Többféle kivitel van belőle, például ilyen:

Nem nagy kunszt otthoni körülmények között csinálni valami hasonlót. Bár - ugyan nem túl szakszerűen, de - úgy is meg lehet oldalni a dolgot, hogy keményfa ékekkel rögzítjük egyrészt a menesztőt a külső kuplungkosárhoz, részint pedig szintén keményfa ékekkel kitámasztjuk a külső kuplungkosarat és a duplex láncot. Vagy barbár módon simán átdugni egy vastagabb csavarhúzót a kosarak hasítékain, és azzal ellentartani. :) De ez utóbbit tényleg csak harctéri körülmények között, végszükség esetén ajánlom.
|
Zsoel
Készen lett a festése a Trophynak,bár nem lett a legszebb:/ A fehér ami bézs lett volna ugyanugy fehér maradt,bár ez jó is lenne,csak sajnos összeszedte a port a lakkozáskor:/ De egyébként nem olyan vészes a dolog,elég szép lesz:)) Elkezdtem összerakni. Az lenne a kérdésem,hogy a kuplungkosárban lévő anyát hogy lehet meglazítani? Le kéne szednem a kuplungkosarat,mert a berugókar rugója kiakadt,és vissza kéne akasztani:S
|
Blage
Köszönöm szépen a fuvóka méreteket és az útbaigazító tanácsokat.
Zsoel
Gratulálok hogy végre túl vagy a festésen és azt csinálhatod amit szeretsz.Sok sikert a schwalbehoz, majd jelentkezem az enyémmel.
|
Blage
Egyfuratú tűtartó fúvókát csak olyan porlasztón lehet alkalmazni, amelyiken a légbeömlő toroknál lent lévő baloldali kis furat nincs kimunkálva, magyarul ott nem tud levegő áramolni a tűsfúvóka tetejéhez. Egyébként valóban elsősorban az S50-S51 N-ekhez használták, Schwalbéhoz nem igazán jó.
|
maggio65
Stimmel, amit Blage írt.
A Schwalbe még nincs kész; tegnapelőtt fejeztük be a meszelést, végre, de a sok utólagos teendő (rendrakás, elpakolás, visszahurcolkodás stb.) miatt csak ma délután tudtam vele foglalkozni megint, meg egyébként is még csak ma jöttek meg hozzá a bovdenek. :(
Majd tájékoztass időnként, mi a helyzet az új géppel. :)
|
Szia maggio65!
Kr51/1 (turbós) Schwalbe gyári karburátora tudtommal a 16n1-5 (nekem is ez van és az alábbi gyári értékekkel van felszereve)
Főfúvóka 67
Keverőcső 215-ös, 2 átmenő furatos (azaz 4 pici féklevegő lyuk van a palástján)
Üresjáratifúvóka 40
Szivató fúvóka 50
Ha felújító készletet veszel (futárnál) a hozzá adott keverőcső nem jó, mert 1 átmenő furatost adnak hozzá, de nem kapsz különben 67-es fúvókát csak készletben a "rossz" keverővel (legalább is ott)
Én próbáltam 1 átmenővel is de felsőbb tartományban nem pörgött ki a gép, kevesebb volt a végebesség, mivel a keverék dúsabb volt. Ha jól tudom folytott motorokhoz volt kitalálva. Lehet ellensúlyozni a tű helyzetével (leljebb) picit, de akkor nekem alsó fodulaton lett lomhább, így a gyári vált be nekem a 2 átmenő furat.
Üdv
Balázs
|
Szia Zsoel!
Tudom nem annyira idevágó,de rokon kérdésem lenne.Amikor Nálad jártam éppen egy Schwalbe-n ügyködtél.Én ugyan nem gondoltam hogy újra lesz Schwalbe motorom,de amikor említettem hogy eladtam a másik Star-t valami kellett helyette,főleg hogy közelednek az unalmas téli napok.Igazából ez egy 75'-ös masina és a fuvóka méretei érdekelnének.
|
Üdv. Zsoel !
Remélem nembántottam meg senkit az észrevételemmel, de nékem furának tünt a dolog.Nem is gondoltam az álltalad irt dolgokra. Külömben tetszik a motor !!!! S ráadásul mindég tanul valamit az ember! Szép napot sarilaci
|
sarilaci
Nem zavarsz.
Az a fék nem eredeti megoldás; gyárilag minden Simson Star belső fékkulcsos, tehát a fékbovden vízszintesen csatlakozik a féktányérhoz, és eltűnik abban - a féket működtető szerkezet kívülről nem látszik.
Ezen a járművön meg előre is egy hátsó féktányért szereltek fel, amelyen külső fékkulcsos megoldás van. (Ez technikailag minden további nélkül kivitelezhető, csak éppen nem eredeti. Többek között erre is értettem a néhány "hiányosságot", mert nekem az tetszik, ha minden gyári állapotú, de hát nem vagyunk egyformák.)
Amire te gondolsz, tudniillik, hogy a fékbovden függőleges, az az S50/S51 típusoknál van: ott a fékbovden nagy szögben (bár nem éppen függőlegesen) fut le a fékkartól a teleszkópvilla-szár mellett. Ezeknél a típusoknál már gyárilag külső fékkulcsos megoldás van.
A fékkulcselhelyezés módosítása egyébként azért történt, mert belső fékkulcs esetén a fékkulcs hosszának (tehát az erőkarnak) erősen határt szab a fékdob belső átmérője, míg kívül elhelyezve hosszabbra lehet venni azt, így csökken a fékezéshez szükséges erőigény. Elvileg, mert a gyakorlatban az elöl-hátul belső fékkulcsos Star kerekeit is blokkolóra lehet fékezni, ha a fékszerkezet megfelelően karban van tartva. :) Ezen felül még az esetlegesen elszakadó bovden cseréjében jelent némi munkamegtakarítási előnyt a külső fékkulcs.
|
Zsoel !
Máris zavarok . A Kis TSavo képeit nézegettem , mondhatnám kitünö munka. Csak egyiken az elsö fék ! Jól van bekötve a kerékbe ? Nem függölegesen kell állnia ? A viszintes helyett ?
Nálam mindenesetre nem igy van csak furcsálom . Véleményed ? Üdv. sarilaci
|
KisTSavo
Az, hogy a Starnál és a régi Schwalbéknál variálnak a beszerelési irányokkal, szerintem kizárólag annak érdekében van, hogy a hajtóműolaj forgattyúházba szivárgását elkerüljék. A szimeringeket a tömíteni kívánt tér felé néző tömítőajakkal kell beszerelni, és punktum. Ezt műszaki axiómaként kell felfogni. Ha rugóval kifelé állnak a szimeringek, az elősűrítéskor fellépő nyomás simán felemeli az ajkat a tengelyről, és szevasz: megszökik a keverék. A felfelé haladó dugattyú által a forgattyúházban létrehozott depresszió (vákuum) viszont nem elég erős ahhoz, hogy a tömítőélt megemelje. Én ezzel sokat kísérleteztem, és úgy találtam, hogy ez a megoldás a tuti, bár, hogy biztosra menjek, a főtengelyhez mindig kétajkú szimeringet építek be, így garantáltan el lehet kerülni azt, hogy szíváskor olaj kerüljön a forgattyúházba.
Mindenesetre ha te tényleg jól szerelted be a szimeringeket, és jól eltömítetted a forgattyúházat (gondos tisztítás, sík felületek ellenőrzése, tömítőanyag+tisztítás), s ennek ellenére sem jó a motor, akkor keverékképzési gondjai vannak; alkalmasint alapjáraton, alacsony fordulatszám-tartományokban, tehét kevés levegő mellett, túl dús a keverék. Mellesleg: nem tudom, mennyit mentél már a géppel, de amíg nincs rendesen bejáratva (az első 150-200 km-en különösképpen igaz ez), addig messze nem adja le azt a teljesítmény, amely elő van írva. A Star egyébként semmivel sem gyengébb a menetteljesítmények tekintetében, mint a Schwalbe, mert bár utóbbi 0,2 lóerővel nagyobb teljesítményű, +10 kg-os sajáttömege miatt ezt nem lehet érzékelni. Sőt, inkább a Star tekinthető dinamikusabb járműnek.
A képeket rendeztem. Elég ramaty állapotban volt ez a szegény...
|
A szimmeringre figyeltem, ugyanis láttam korábbi hozzászólásoknál hogy írtad a helyes irányt, tehát a rugós oldala befelé néz. Érdekes hogy gyárilag is fordítva voltak betéve és a Schwalbe-m nál is fordítva vannak de az kiválóan működik.
|
KisTSavo
Te sehogy, csak én tudom átszerkeszteni.
Küldd el egy külön hozzászólásban a két "ilyen volt" képet, aztán majd én átmásolom az eredeti bejegyzésedbe a linkeket, az extra bejegyzést meg törlöm.
Pontosan ezekre a "hiányosságokra" céloztam, többek között, de nem bántó szándékkal. Elvégre apróságokról van szó, és az a lényeg, hogy olyan legyen a motor, ahogyan neked tetszik, csak egyszerűen nekem mindjárt szemet szúrnak a nem odaillő részletek - nem tehetek róla, "szakmai" ártalom. :)
Azért kérdeztem a motort, mert könnyen lehet, hogy a főtengelyszimeringeket fordítva szerelted be, a rugós oldalukkal kifelé nézve, holott a gyűrűrugóknak a főtengelysonkák felé kellene nézniük. Tipikus felújítás utáni tünet, amelyről írsz: mázolt motorhang, lomha gázreakció, gyenge menetteljesítmények, "beállíthatatlan" karburátor, és mindez úgy, hogy látszólag minden rendben lévőnek tűnik. Az elmúlt 2 évben három ilyen frissen generálozott motort szereltem szét hasonló okokból, mindháromnál az említett rossz szimeringbeszerelés volt a gond. Ilyenkor ugyanis elősűrítéskor a dugattyú kinyomja a forgattyúházból a keverék egy részét a tengelyek mellett, és csak kevés jut fel az átömlőcsatornákon a dugattyú fölé.
|
Hiányosságok alatt mit értesz? Nem restaurálás volt a cél hanem kissé komfortosabbá tétel, ezért kerültek bele méretre szabva az 51-es hátsó teleszkópok, a halogénes foncsor illetve előre is külső kulcsos fék. Sajnos a zárak még beszerzés alatt vannak ahogy a fék és kuplungkar borítása is.
|
Zsoel
Igen észrevettem hogy ugyanaz a kép lett, de sajnos már akkor amikor elküldtem a hozzászólást. Hogyan tudom megoldani hogy a kép megjelenjen a hozzászólásomban?
A motorja fel lett újítva, fúrás, csapágy és szimmeringcsere történt továbbá még a hajtórúd is cserés volt.
|
kisTSavo
Bár pici hiányosságok akadnak rajta, alapvetően szép lett, látni rajta, hogy törekedtél az igényes megjelenésre. Gratulálok a munkádhoz!
(Bár nem szeretnék ünneprontó lenni, zárójelben egy apró megjegyzés: az "ilyen volt" mindkét képe megegyezik az "ilyen lett" sorozat egyik képével. )
A problémádat illetően csak egy kérdés: a motorját is teljesen szétszedted, cseréltél csapágyakat és szimeringeket?
|
Sziasztok!
Régebben írtam, hogy egy Star felújításával foglalkoztam. Nem kevés munka és idő után kész lett a motor.
Ilyen volt:
http://kepfeltoltes.hu/110719/DSC01489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110719/DSC01488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140821/P1070259_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ilyen lett:
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0217_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0215_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0221_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Olyan problémám van, hogy nem igazán akar jól menni a gép. Alsóbb fordulatszámtartományban alig van nyomatéka, fent viszont valamennyire megy. Egy felüljáró leküzdéséhez szinte teljesen ki kell forgatni a fokozatokat, ami bejáratásnál nem a legelőnyösebb. Gyújtás fhp előtt 1,5mm, 0,4mm megszakítóhézag. Egy teljesen jól működő Schwalbe-ról lett átrakva a kipufogó és a karburátor is, de azzal se megy úgy ahogy a Schwalbe. Természetesen átfúvókáztam a karbit, 50-es főfúvókát tettem bele, mert a 65-össel nem tudott kipörögni. Lánckereket is megnéztem, 14 fogas. Motor könnyen átforog gyertya nélkül és a kerekek is könnyen forognak. Nem tudom mit nézhetnék meg, vagy csak ennyivel gyengébb lenne a Star a Schwalbehoz képest?. A Fecske egyébként ugyanolyan turbóhűtéses csak 10 évvel fiatalabb.
|
Beagle
Ugyan már, ne érezz emiatt lelkiismeret-furdalást! Hál' istennek, akkora forgalom azért nincs itt, hogy napi 24 órában is megszakadjak az oldal gondozásában... 
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |