|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Zsoel !
Köszönöm a válaszod értelek is csupán azt szerettem volna ha tehermentesitselek, Meg aztán Valahogy az lenne az igazi. De igy is szuper, jó !!!
Igazábol amig vagy addig csüggedésre nincs ok ! Igérem ha elakadok kereslek !!! További szép napot !!! sarilaci
|
sarilaci
Hát ebben sajnos nem tudok segíteni, mert a fórumban teljesen összevissza került és kerül szóba mindenféle téma. Még ha informatikailag lehetséges volna is, hogy itt tartalomjegyzéket lehessen készíteni (de egyébként én ehhez nem értek; nem én alapítottam az oldalt, csak - két másik társammal - rám maradt a karbantartása), szerkezetileg akkor sem lehetne kialakítani, mert minden egyes új bejegyzést hozzá kéne rendelni egy-egy tartalomjegyzéki ponthoz. Nincs olyan program, amelyik ezt önmagától el tudná végezni, nekem meg nem lenne sem időm, sem energiám arra, hogy ilyen mértékű munkát, pláne visszamenőleg, elvégezzek. Nem tudok mást mondani, mint hogy olvasgatni kell. Egyébként ha időm és erőm engedte, előfordult, hogy valamit újra és újra többször is leírtam, leírok, de segítőkészség ide vagy oda, ezt sem tudom mindig megtenni. Mást nem tudok megtenni: próbálj a Google segítségével keresni. A keresőbe beütöd: simsonstar.gportal.hu, és utána a témát, amelyik érdekel, például "porlasztó beállítása".
|
Üdv. Zsoel !
Köszi a gyors választ, nos olyanra gondoltam pl... ha elakadok a karbi beállitással , vagy a kuplung beállitásal akkor csak ráklikkelek mondjuk a 123 bejegyzésre s máris olvasom . Nem zavarom a jó és segitökész Zsoelt. Szoval érted ??? Valami tartalom jegyzéket hiányolok.Nem a segitökézséget, hanem valahogy a keresést.
Talán érthetö mégha nem is jól magyaráztam el. További szép napot !! sarilaci
|
sarilaci
Szia!
Nem tudom, hogyan lehet itt részletekre keresni. Mire lennél kíváncsi?
|
Üdv. Zsoel !
Rég jelentkeztem de azért figyelem a bölcseségetek ! Viszont egy kérdést engedjmeg , Ebbe a sok okos válaszbol hogy találom meg végigolvasás, s zaklatás nélkül az engem érdeklö témát ??Jó lenne ha nem kellene végigolvasni a z egészet. Van ötleted ? Köszi , s szép motoros napokat !!! Sarilaci
|
kisTSavo
Ahonnét postaköltséggel együtt is a legolcsóbb. Magyarországon többé kevésbé mindenhol ugyanazt árulják.
|
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy Star tankmatricát honnan érdemes beszerzni?
|
Zsoel
3mm-es előgyújtással jobban gyorsul érzésre, a 2,5 a tatterosabb vezetőknek ajánlott.
Kicseréltem közben a megszakítót. Az újabbanak erősebb a rugója, szerintem jó lesz, eddig még csak az udvarban kerültem vele. Viszont kellett reszelni rajta a hátulján kiálló részt, mert nem bírtam semekkora hézagot sem állítani. Nem tudtam elforgatni eléggé az üllőt az állítócsavarjával. Gondoltam hogy ráteszem az új kapalácsot a régebbi üllőre, de nem igazán passzoltak össze. A tengely is vastagabb volt picivel, meg az érintkezők sem voltak teljesen egymással szemben.
|
jani Kardos
Hát nem mindegy, hogy trafó vagy kondenzátor. :) A kondenzátort egyébként nem fogja semmi, csak a súrlódás, mert úgy van belesajtolva az alaplapba: a végén lévő csavar csak a vezetékszemeket tartja a helyén, de ez is kiviteltől függ, mert van, ahol csavart kell a kondenzátorba csavarni, máshol meg menetes szár áll ki a végéből, és arra kerül a szem meg az anya.
|
Köszönöm az információkat. Zsoel,igazad van nem trafó hanem kondi,kicsi szürke és 6 os csavar fogaj. Bocska a dezinformációért. Hajtani nem akarom élvezni igen. Majd a fiamé lesz három év mulva addig még kicsinosítom. Szép napot mindenkinek. |
jani Kardos
A végsebessége 60-65 km/h között van, de ha jót akarsz magadnak, és hosszú ideig szeretnéd használni a gépet, 45-50-nél gyorsabban ne közlekedj vele tartósan. Egy-egy rövidebb kihúzatás 55-60-ig persze nem árt a gépnek, de ez legyen ritka alkalom; a gyorsabb átlagsebességű haladáshoz nagyobb motor kell.
A Staron pedig nincsen klasszikus értelemben vett gyújtótrafó (gyárilag a lendkerékmágnes alaplapjára szerelt gyújtótekercs szekunder áramköréből van kivezetve a gyújtókábel), tehát ha a tiéden az van, akkor azt már házilag kókányolta rá valaki, és kár volt újra cseréltetni, mert inkább a gyári megoldást kellett volna visszaalakítani, azzal sincsen semmi gond, ha rendben van.
|
starex
A TS-eken 3 mm az alapelőgyújtás, azt hittem, az ETZ-ken is.
|
Szia Jani!
Ez tényleg jó hír, sok hibamentes kilométert kívánok a mocival.
Én a Starommal 50-55 közöt szoktam közlekedni. Az szerintem teljesen jó neki. Még nincs 1000 km sem a motorban, később talán 60-al is tudok vele menni, de most úgy érzem hosszú távon sok lenne még neki.
Üdv: Jani
|
Sziasztok.
Multkor írtam,hogy betegeskedett a starom. Megcsinálta a szerelő,cserélt trafót gyertyát meg fuvókát plusz a km spirált összesen 7500ft volt. Szerimtem nem voét sok,most szépen muzsikál. Csak azt nem tudom,mennyi az utazója egy ilyen szépségnek. Szép napot mindenkinek és köszönöm a segítségetek. |
József
Üdv! János vagyok ságról. Szóval a 71-es Starodból nem lesz motor? Gondolom ezért nem hívtál a festés miatt.
Régebbi évjáratokhoz nem nagyon értek, nekem egy 70-es van, az már sokban különbözik. Zsoel viszont jobban vágja ezeket az eltéréseket, már látom segített is. Remélem ezzel a vázzal majd hamar összeáll a géped! Múltkor megbeszéltük, hogy ha arrafelé motorozunk az öcsémmel felhívlak, de nyolc óra után mentünk csak Nyalkáig egyszer a nyáron, akkor már nem akartalak zargatni. Még bepótolhatjuk ha aktuális.
Zsoel
A kezelési könyvében 2,5-3 mm van megadva, én az alsó értékkel kezdtem. Idáig nem volt gond vele. Életemben amúgy mindössze egyszer állítottam be gyújtást MZ-n, ez volt tavasszal. Amikor megvettem a motort az eladó mondta, hogy a gyújtás oké. Otthon levettem a gyújtásfedelet, és a hézag pont 0,4 mm volt, két évig hozzá sem nyúltam. Most tavasszal néztem meg újra, az érintkezők ferdére voltak kopva, inkább kicseréltem az egészet. Édesapám műhelyében volt egy garnitúra megszakító Wartburghoz, Abból levágtam egyet, és az lett berakva. Ma megnéztem a csomagolást, ez már nem DDR-es alkatrész. Lehet kicserélem valami boltban kaphatóra.
Lehet hogy ez a Flöha-i cucc szivat. Tegnap amúgy jó volt, 90-et is ment a gép, kb 3/4 gázon. Utána megint vacakolt...
|
Petrőcz József
Bocs, elnéztem, a "karbitakarót" karbitartónak olvastam, mert már késő volt és fáradt voltam. De fogalmazhattál volna egyértelműbben is, mert annak az anyának nem sok köze van a porlasztóhoz. Máskor írd inkább azt, hogy az oldalburkolat rögzítőanyája, vagy valami ilyesmi.
Nos, amire te gondolsz, az ilyen:
De hogy egy 1968-as példányon melyik anyának kell lennie, alumíniumnak-e vagy műanyagnak, azt aztán már nem tudom megmondani, de gyanítom, hogy már inkább a műanyagnak. Jellemző, hogy a hatvanas évek végén - nyilván a nyersanyaghiány miatt - általánosan elkezdték eltüntetni a "fölösleges" alumíniumot a járműről, és a korábban alumíniumból készült alkatrészeket azontúl műanyagból gyártották, a gyártástechnológia és a költséghatékonyság racionalizálásának jegyében. Ilyen például a hátsó láncbura, a lengéscsillapító porvédő burkolatai, meg ezek az anyák is: ezek először mind alumíniumból készültek, majd áttértek a műanyagra. Én mindenesetre inkább a műanyagot javaslom, azt legalább nem lopják le a fémgyűjtő elemek... :) De csakis a bézs színűt, a fekete jóval későbbről, már a gyártási időszak végéről származik.
Tükör, eredeti veseforma:
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/egyeb/simson_star_schwalbe_visszapillanto_tukor_uj_1941466112.html
|
Ja és ez már a /1-es típus. Megnéztem. És nekem nem az a tükör kell, hanem ilyesmi:
http://www.simmitreter.de/bilder/erinnerungen/alt/3.jpg
Ha valakinek van eladó jelezze!
|
Hello Zsoel!
<span style="\\\"color:" rgb(0,="" 0,="" 0);="" font-family:="" verdana;="" font-size:="" 11px;="" background-color:="" rgb(240,="" 240,="" 240);\\\"="">\\\"Tökmindegy, hogy néz ki, úgysem látszik az oldallemezektől.\\\"
Pont az oldallemez rögzítéséről próbáltam beszélni, az újabbakon fekete, vagy fehér műanyag van, de hasonló évjáraton láttam recézett alut.
|
Petrőcz József
Szia!
A porlasztó biztonságos felfogatásához a henger csatlakozókarimájába fixen becsavart két tőcsavar, illetve azokhoz egy-egy alátét és megfelelően meghúzott anya kell. Ilyen kézi recézett csavarokkal nem lehet kellő előfeszítést elérni, ráadásul a henger anyaga puha aluöntvény, abból egy idő után kiszakad a menet. Nem érdekes, milyen volt eredetileg, csináld meg inkább így, ahogy kell (nem véletlenül tért át erre a gyár, ha korábban másmilyen volt is, bár én eddig nem tudtam róla, hogy valaha alkalmaztak volna mást, mint a fent leírt rögzítést). Tökmindegy, hogy néz ki, úgysem látszik az oldallemezektől.
1968 pont a típusfejlesztés éve volt, tehát lehet a gép ilyen is, olyan is. Nézd meg az adattáblát, hogy SR4-II vagy SR 4-2/1 van-e rajta.
Kormányvégtükröt már több magyarországi webáruházban is láttam, lehet szerezni (bár nem olcsó). A pumpa ilyen:
http://p1.vatera.hu/photos/12/58/b227_1_300.jpg
Fém az egész, a végén lévő házat is beleértve (aluöntvény), a dugattyúrúd pedig lemezből hajlított cső.
A csavarok a vázon többnyire sárgítva vannak, bár egy részük szürkére van galvanizálva, a motoron magán pedig fényesek.
|
sanyi4012
A duda nem fog működni a lendkerékmágnesről, túl kevés hozzá az az áramerősség; azzal legfeljebb egy halk nyüszítést lehet kicsalni belőle, de érces, használható dudahangot nem. Ruházz be egy akkumulátorra: 4-5 ezer forint, és ha rendszeresen ügyelsz a karbantartására, legalább 2-3 évig jó lesz.
A festéktől ne ijedj meg: a bázisszínek száradás után kifakulnak, bemattulnak, de ha majd felhordod a fedőlakkot, az szépen visszahozza majd az eredeti színárnyalatokat.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |