|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
starex
Miért, eddig nem 3 mm-en volt az előgyújtás? Annyinak kéne lennie pedig.
|
Már régóta tervezem, hogy írok nektek, végre rászántam magam, remélem tudtok segíteni, szükségem lenne még kormányvégtükörre, de a régebbi típusra, illetve érdekelne még, hogy ehhez az évjárathoz milyen pumpa való?
Ja és az az igazság vettem egy 71-es Start, de gányolva volt a váza, ezért vettem egy 68-as vázat, hozzá való üléssel, teleszkópokkal, km-órával, szereztem hozzá hűtésdeknit, alu kormánytakarót, még fehér csomitartót keresek, arra lennék kíváncsi ezeken kívül mi még a különbség? Szeretném, ha a váz éváratához passzolna a motor külseje.
Még valami, a csavarokat milyen színűre galvanizáltassam? Sárgára vagy ezüstre?
Köszönöm a válaszokat.
|
Zsoel
Igazad van,ez eszembe se jutott:) Újabb kérdésem: Hova ell kötnöm a Staron a kürtöt,hogy akksi nélkül is szóljon?:)
Egyébként multkor elfelejtettem írni,de igen egy régebbi, 68as kiadású Trophym van,volt rajta csíkozás, de egyébként még az újabb modelleken se volt elhanyagolva a dolog. Eleinte a tankon is voltak csíkok,később felváltotta a sima fekete Trophy felirat,de a sárvédőkön és oldaldobozokon megmaradt a csík.Később midnenhonnan eltűnt a 125 és 150es kategóriában. A 250es tankján soha nem volt( legalábbis a /2-én) De a többi elemén mindíg volt,évjárattól függetlenül:) Az enyémen gyárilag mindenhol volt csíkozva,ez marad meg most is,annyi különbséggel,hogy gyári színe a fekete-bézs volt,az enyém kék-bézs lett. Bár egyenlőre nagyon úgy néz ki,hogy kék-fehér lesz. Még csak a bázis festéket vittem fel,de a kiválasztott színnel ellentétben a bézs színem teljesen fehér egyenlőre:/ Nemtudomh,ogy majd a lakk dob-e rajta,és visszaadja-e a bézs színt. Viszont így is jól néz ki :) A tankon a csíkok kékek lesznek, a többi elemen a megszokott arany csíkozás:)
|
Zsoel
Kapott a nagymotor új kondenzátort, és az előgyújtást növeltem 3 mm-re, hézag 0,4 mm. Négyesben 4500as fordulatnál rántott egyet, ötödikben 85-ig mentem vele, ott nem rángatott. A szikra viszont még mindig gyöngének tűnik nekem. Egyenlőre jó lesz.
|
jani Kardos
A kipufogókönyöknél való olajcsöpögésnek semmi köze a szimeringekhez, az azért van, mert sokat rugdostad, és a keverékből beszívott (és elégetlenül kipufogott) olaj összegyűlik a kipufogókönyök legalsó pontján, és kifolyik a csatlakozásnál. Lehet, hogy eleve túl olajdús is a benzin; a Start 1:33-as keverékkel kell üzemeltetni. Ha szimeringproblémás a motor, az attól még beindul, de még úgy is, ha egyáltalán nincsenek benne főtengelyszimeringek, csak olyankor nem megfelelő a gázreakció, az alapjárat, és a sok levegő miatt a kelleténél magasabb az üzemi hőmérséklet.
Ha egyáltalán nem indul be, az inkább gyújtásprobléma lesz, vagy valamelyik fúvóka még sincs rendesen kitisztítva. Van egyáltalán szikra? Ha van is, kellően intenzív, "kövér"? Pontos a gyújtásbeállítás? Ha a hideg motort ráhúzott szívatóval, lekapcsolt gyújtással néhányszor megrúgod, utána nedvesek a gyertyakörmök, beterítette az üzemanyagköd? Néhány apró szempont, amelyek alapján nagyjából be lehet határolni, hol kell keresni a hibát.
|
Szép estét.
Zsoel,köszi a tanácsokat,kicseréltem a gyertyát,kipucoltam a karbit de nem indult plusz elletdett csöpögni az olaj a könyöknél. Gyanítom szimeringes lett. Most ver a víz mennyi lesz,sajna időnek hiámyába vagyok,remélem nem huz le a szerelő. |
Ismét köszönöm segítségét Zsoel.
Ma lehet neki is látok és megcsinálom a gépet.
Látom nem először lát ilyet.
Köszönöm mégegyszer,szép napot s jó egészséget. |
jani Kardos
1. Három csavarjának oldása után leveszed a jobboldali rácsos motorfedelet.
2. Kicsavarod az azt rögzítő két csavart, és leveszed a lendkerékre szerelt hűtőventilátort is.
3. Kicsavarod a ventilátorház csavarját, és leemeled a ventilátorházat.
4. Megoldod a lendkereket rögzítő anyát, és lehúzószerszám segítségével (motorosboltokban kapható) lehúzod a lendkereket a főtengelyről.
5. A kondenzátor a gyújtásalaplapba van besajtolva; ez utóbbit még le kell szerelni a motorblokkról, és így ekkor a kondenzátort hátulról ki lehet nyomni a fészekből.
|
Köszönöm Zsoel a válaszod. Kihasználva tudásod hol van benne akondi? A többit megoldom azt hiszem. Bár tele vagyok kérdéssel,de majd lassan kiderítek mindent. Köszönöm és szép estét. |
jani Kardos
Gyakorlatilag minden lehet, de leginkább elsősorban hibás gyújtógyertyára, beégett megszakítóra, vacakoló kondenzátorra gyanakodnék.
|
Zsoel
Szétkapom a karbit, aztán kiderül azzal van-e a gond. A kondi még a régi.
|
Sziasztok.
Van egy 74-es Starom 10 km után rángatni kezdett,addig szépen ment. Most vettem nem tudok róla semmit. Mi lehet a baj? Gyertya,karbi beállítás vagy esetleg komolyabb? Előre is köszönöm és szép napot. |
Köszi szépen a segitséget,megpróbálom hátha jó lesz!!!!!!!
|
sanyi4012
Lehetséges, hogy valaki egyszer már megpolírozta. De valószínűbbnek tartom, hogy inkább csak azt a különbséget látod, amely az anyagszerkezeti eltérésből adódik. A motor és a jármű legtöbb alkatrésze ugyanis alumíniumöntvény (túlnyomórészt szilumin, vagyis szilíciummal ötvözött alumínium), míg a kerékpánthoz az alumíniumot profilírozva extrudálják, köralakúvá hajlítják, majd meghegesztik, ez pedig más anyagszerkezeti jellemzőket igényel, mint az önthetőség, ezért a felületek sem lesznek egyformák.
|
starex
A 125/150-es TS-nél beválik ugyanaz a trükk a benzinszint ellenőrzéséhez, mint a Starnál, az biztos. Az ETZ-t nem tudom biztosan, azt nem ismerem, de feltételezem, hogy arra is érvényes. De a porlasztó nemigen szokott magától, üzemszerű körülmények között elromlani, legfeljebb eldugul, az meg kifúvatással orvosolható. Esetleg még az úszó kilyukadását vagy a kúpostűn lévő rovátkolás kikopását (és ezzel a tű elmozdulását) tudom elképzelni, de az ilyesmi sem egyik pillanatról a másikra következik be, ellentétben a gyújtás alkatrészeivel, amelyek viszont képesek hirtelen elromlani.
|
Zsoel
Mégis úgytűnik mintha valami réteg lenne rajta,mivel sosem oxidálódig és ha megtörölgetem szép fényes,nem úgy, mint más alu alkatrészek a motoron:o
|
Zsoel
Köszi a választ! Holnap úgy is megyek Győrbe, majd veszek egy kondenzátort a géphez. Remélem ez segít rajta. Elég gyári az egész motor szóval bízom benne, hogy nagy baja nem lehet. A megszakító csavarja is szinte új, nem sokat állítgatták. Tavasszal cseréltem a megszakítót eredeti DDR-es új darabra. Elvileg az is oké. Egyedül a kondenzátor nem új.
Még arra is gondoltam, hogy a porlasztóval is lehet valami. Azt is szétszereltem tavasszal, de ugyanúgy össze is raktam, nem volt benne piszok. Holnap azért azt is megnézem. A benzinszintnek úgyanúgy kell lennie mint a Staron? Tehát 2 mm-el legyen magasabb mint az a kis felöntés? Amikor megvettem 3 éve állítgattam, most nem tudom pontosan mennyi. Mielött elkezdődtek a problémái egy szivató rúgás után gyújtással minimális gázzal indulni szokott, most kétszer rúgom gyújtás előtt. Akkoriban mikor vettem ment 100-at alattam de nem a teljes gáznál, azt idáig nem próbáltam még ki.
|
sanyi4012
Jól van, kíváncsi leszek, hogy néz ki.
Az alumínium nem igényel különösebb felületkezelést, legfeljebb eloxálni szokták. A nyers alumíniumfelület igen heves reakcióba lép a levegő oxigéntartalmával, és védő oxidréteg keletkezik rajta, amely már elejét veszi a további korrodálásnak. Ezt a réteget esetleg még lehet eloxálással vastagítani, de nem hiszem, hogy a Simsonnál csináltak volna ilyesmit, mert az drágította volna a gyártási költségeket. De a friss alukerék önmagában is elég szép frissen csillogott.
|
csupafej
Lehet porlasztási meg gyújtászavar is, bár én inkább előbbire tippelek. Ha a gyújtással van probléma, az sem a megszakítónál keresendő ilyen esetben, inkább a gyújtógyertyánál, esetleg a kondenzátornál.
De tételezzük fel, hogy a porlasztó körül van a gond. Ha szívató nélkül is beindul, akkor az a valószínűbb, hogy túl sok a benzin, ha csak szívatóval, akkor viszont az is előfordulhat, hogy túl kevés, tehát éppen amitt indul be egyáltalán, mert a szívatóval dúsabb keveréket kap, mint egyébként.
A túldúsulás okai lehetnek:
- túl magas a benzinszint (ezt körülbelülre úgy lehet megállapítani, hogy ha óvatosan levesszük a teljesen megtelt úszóházat, akkor abban a benzin szintje 1-2 milliméterrel az úszótengelyt a helyén tartó két borda tetejének síka fölött van - ha ennél számottevően magasabb a szint, akkor az sok)
- túl nagy a főfúvóka (BVF 16N1-6 karburátor és műanyag légszűrőház mellett semmi esetre sem szabad 50-esnél nagyobbat alkalmazni)
- túl nagy az üresjárati fúvóka (ennél a motornál 35-öset kell alkalmazni, de esetleg 40-es is kerülhetett bele véletlenül)
- túl magasan van a részterheléstű (a tűtartó lemez alsó lapja felülről a harmadik rovátkában legyen, de ha ott van is, az is előfordulhat, hogy a kúpostű és a tűfúvóka megkopott, ovális a furat és/vagy a tű keresztmetszete; ilyenkor átmenetileg segíthet, ha kicsit lejjebb engedjük a tűt, de mielőbb cserélni kell a két alkatrészt)
- kiesett vagy éppen hiányzik a szívatótolattyú végéből a gumidugó
- eltömődött a légszűrő
A túl szegény keverék okai pedig:
- túl alacsony benzinszint
- eltömődött alapjárati és/vagy főfúvóka
- fals levegő szívása
Ellenőrizd végig ezeket.
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |