Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

2014.07.23. 13:26 Idézet

sanyi4012

Jól van, kíváncsi leszek, hogy néz ki.

Az alumínium nem igényel különösebb felületkezelést, legfeljebb eloxálni szokták. A nyers alumíniumfelület igen heves reakcióba lép a levegő oxigéntartalmával, és védő oxidréteg keletkezik rajta, amely már elejét veszi a további korrodálásnak. Ezt a réteget esetleg még lehet eloxálással vastagítani, de nem hiszem, hogy a Simsonnál csináltak volna ilyesmit, mert az drágította volna a gyártási költségeket. De a friss alukerék önmagában is elég szép frissen csillogott.


2014.07.23. 13:16 Idézet

csupafej

Lehet porlasztási meg gyújtászavar is, bár én inkább előbbire tippelek. Ha a gyújtással van probléma, az sem a megszakítónál keresendő ilyen esetben, inkább a gyújtógyertyánál, esetleg a kondenzátornál.
De tételezzük fel, hogy a porlasztó körül van a gond. Ha szívató nélkül is beindul, akkor az a valószínűbb, hogy túl sok a benzin, ha csak szívatóval, akkor viszont az is előfordulhat, hogy túl kevés, tehát éppen amitt indul be egyáltalán, mert a szívatóval dúsabb keveréket kap, mint egyébként.

A túldúsulás okai lehetnek:

- túl magas a benzinszint (ezt körülbelülre úgy lehet megállapítani, hogy ha óvatosan levesszük a teljesen megtelt úszóházat, akkor abban a benzin szintje 1-2 milliméterrel az úszótengelyt a helyén tartó két borda tetejének síka fölött van - ha ennél számottevően magasabb a szint, akkor az sok)
- túl nagy a főfúvóka (BVF 16N1-6 karburátor és műanyag légszűrőház mellett semmi esetre sem szabad 50-esnél nagyobbat alkalmazni)
- túl nagy az üresjárati fúvóka (ennél a motornál 35-öset kell alkalmazni, de esetleg 40-es is kerülhetett bele véletlenül)
- túl magasan van a részterheléstű (a tűtartó lemez alsó lapja felülről a harmadik rovátkában legyen, de ha ott van is, az is előfordulhat, hogy a kúpostű és a tűfúvóka megkopott, ovális a furat és/vagy a tű keresztmetszete; ilyenkor átmenetileg segíthet, ha kicsit lejjebb engedjük a tűt, de mielőbb cserélni kell a két alkatrészt)
- kiesett vagy éppen hiányzik a szívatótolattyú végéből a gumidugó
- eltömődött a légszűrő

A túl szegény  keverék okai pedig:

- túl alacsony benzinszint
- eltömődött alapjárati és/vagy főfúvóka
- fals levegő szívása

Ellenőrizd végig ezeket.


2014.07.23. 12:27 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Bázisfestékre vittem fel,arra jön majd a lakkozás. Ha tudok majd csinálok képet,egész jó lett, próbálkoztam először szabadkézzel,de feladtam,maradt a maszkolás ami sajnos festékvállat hagy,de legalább szép egyenes lett,és az íveket is megtudtam oldani nagynehezen:) 

Újabb kérdésem:

A Star-on az alufelniken gyárilag milyen felületkezelést alkalmaztak? mert tudtommal aluból van,és akkoriban még az aluminium krómozása nem létezett. Ma már műanyagot is tudnak egyes helyeken:))

 


2014.07.23. 11:12 Idézet

Sziasztok!!!

Segitséget szeretnék kérni tőletek!!!

Motorikusan most lett felújitva a star, de van egy nagy problémám!!!

Hidegen pöccre indul, de amikor bemelegszik leakar fulladni ,és nem akarja felvenni a fordulatot. Gyújtás vagy karburátor baja lehet??? A megszakitó már ki lett cserélve!!!!!


2014.07.23. 07:55 Idézet

starex

Ez így elmondás alapján jónak tűnik: az 5 A oké, a 12,8 V is (igazából ennél számottevően magasabbra inkább csak hosszabb út után tud felszökni az akkumulátorfeszültség, de azt hiszem, hogy a 13,5 volttal kicsit sokat is mondtam, elvégre ez nem autóakkumulátor, legyen inkább kerek 13 V). Az elektrolitszint MAX jelzése csak annyiban számít, hogy ha efölé kerül a lötty magassága, akkor túltöltődés esetén kifolyhat az edényből, a gyújtás biztosan nem fog dadogni tőle. A savsűrűség meg biztosan jó, ha új az akkumulátor. Tehát egyelőre tételezzük föl, hogy a töltés jó. Először tisztítsd meg a megszakítóérintkezőket, hogy tiszta, fémes kapcsolat legyen közöttük, azután kísérletképpen próbálj meg egy új kondenzátort beszerelni. De valami jó minőségűt, lehetőleg:

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kondenzator-0-22-simson-etz-mza-737.html

A gyújtótrafó nemigen szokott tönkremenni, de persze meg lehet próbálni utána annak a cseréjét is.

 


2014.07.23. 07:41 Idézet

capaw72

Elsőként próbálj meg egy új, kopásmentes megszakítót beszerelni, és ha azzal nem sikerül belőni az előgyújtást, akkor majd kitalálunk valami mást. :)


2014.07.22. 14:56 Idézet

Zsoel

Kimértem hogy mennyit tölt a generátor. Lámpa nélkül 15,1 V, lámpával 14,7 V-ot mutatott a műszer 4000 ford./s-nál(ennyivel utazom általában). Ellenben az akkuban leállítás után csak 12,76 V van. Az akkun mértem, szóval különféle ellenállások nem játszanak közbe a töltőfeszültségnél. Az akku új, savszint egy cella kivételével a maximum szint fölött kb annyival, mint a max-min távolság fele. A kapacitás 5 A, ha ez fontos. A magas sav szint okozhat egyáltalán ilyen problémát, vagy csak simán szar az új akku? Vagy a magas töltőfeszültség miatt szórakozik? 


2014.07.22. 11:27 Idézet

Zsoel.

A hézag tökéletes, alkor valószínű a megszakító lesz.


2014.07.21. 20:46 Idézet

capaw72

Például mert nem megfelelő a megszakítóhézag mérete. Először azt kell beállítani 0,4 +/-0,05 mm-es értékre, és utána kell a megfelelő elúgyújtási pontra állítani az alaplapot (ez a dugattyú felső holtpontjától visszaszámítva 1,5 mm-t jelent, vagyis 0,4 mm-es megszakítóhézagnál a megszakítás pillanatának akkor kell bekövetkeznie, amikor a dugattyú még 1,5-nyire van a felső holtponttól). Ha ez nem lehetséges, lehet, hogy már túlságosan el van kopva a megszakítókalapács emelőbütyke.


2014.07.21. 20:32 Idézet

starex

Nincs mit.


2014.07.21. 20:19 Idézet

Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani miért nem tudom a gyújtás alaplapot elforgatni a megfelelő előgyújtásig?

Köszönöm a segítséget.


2014.07.20. 21:31 Idézet

Zsoel

Nagyon köszönöm a segítségeset! Pontos iránymutatást adtál, mert az előbb kimértem az akkut és csak 12,66 V-ot mutatott a műszer. Határeset, de még időben észrevettem a hibát. A savszintek jók elvileg, már amennyit láttam a garázs izzójának a fényénél, de nemrégiben cseréltem, akkor feltöltöttem. Még kicsivel több is került némely cellába. A töltés viszont lehetséges hogy gyenge, utánanézek hogyan lehet rajta segíteni. Jobb esetben a szénkeféket elég lesz megpucolni. 

A gyári kondenzátort egyébként visszaraktam, szerintem sem az a rossz.


2014.07.20. 20:57 Idézet

starex

Az MZ motorkerékpárok (az ETZ-k csakúgy, mint korábban a TS-ek) nem éppen a megbízható elektromos rendszerükről híresek... Ugyan az ETZ-ken már háromfázisú generátor van, az sem sokkal jobb, mint a korábbi dinamó, simán előfordulhat, hogy egyszerűen azért nem működik kellő intenzitással a gyújtás, mert az áramtermelő aggregátor nem képes kielégítően ellátni a feladatát, és bekapcsolt világítás mellett nem jut elég szufla a kövér gyújtószikra képződéséhez. Ha nem kielégítő a töltés, egy idő után az akkumulátor is kifekszik, ami által már indításkor sem elég intenzív a szikra. A mi kis TS-ünket sem nagyon lehet 4000 fölé pörgetni, ha a világítás be van kapcsolva.
Szóval mielőtt megbolygatod a gyújtás alkatrészeit, szerintem előbb ellenőrizd az akkumulátor állapotát (feltöltöttség, elektrolitszint, savsűrűség, ezek értékesorrendben: 12,7-13,5 V; MAX jelzés közelében - utántöltés CSAK desztillált vízzel!; 1,28 kg/dm3), valamint az üzemi töltőáramot (feszültség 13,8-14,6 V, áramerősség 11,5-14 A között). Ha az akkumulátorod 12,5 V alatti feszültséget mutat, vagy az üzemi töltőfeszültség tér el jelentősen az elvárt értékektől, akkor egyelőre az áramforrásokat tedd rendbe, ne kísérletezz a gyújtás javítgatásával.


2014.07.20. 14:14 Idézet

Még annyit, hogy a kondenzátort cseréltem. A trafót még nem néztem.


2014.07.20. 14:12 Idézet

Zsoel

Lenne egy MZ-s kérdésem hozzád ha nem gond. Néha 4000/s fordulatszám környékén ötödikben köhög a motor, visszalassulok 70 km/h környékére aztán újra gyorsítok 85-ig. Karburátor hibára gondoltam, ezért kivettem a gyertyát ami kicsit sötétebb volt mint mint kéne, fél fordulattal kijjebb tekertem a levegőcsavart, de a köhögés ugyanúgy előjön minden sebességfokozatban mint eddig. A gyertyaellenőrzésnél viszont észrevettem, hogy igen gyönge a szikra. Gyöngébb mint akármelyik lendkerékgyújtású motoromon. Lehet hogy trafót kéne cserélni, vagy kondenzátort? Még szerintem gyári lehet, TGL van benne. A motorban 24 ezer km van. Kicseréltem a garázsban találtakra, de a szikra nem lett nagyobb. Bár használtak voltak azok is, max csak fiatalabbak. A trafót ki lehet mérni? Nem tudod kb mit kéne mutatnia a multimézternek?


2014.07.15. 21:21 Idézet

sanyi4012

Őszintén szólva, eddig nem is tudtam, hogy a Trophykon van csíkozás. De akkor ez még az első generációs Trophy, igaz? A hatvanas években volt divat ez a csíkozósdi, utána szerencsére gyorsan eltűnt.
Én egyébként egyetlen egyszer próbálkoztam csíkozással, egy Pannonián, de megfogadtam, hogy soha többé: nekem ehhez nincs se türelmem, se kézügyességem. (Hála istennek, hogy a Staron nincs!) Ilyesmit olyan emberre kell bízni, aki szépen meg tudja csinálni. Ezzel kapcsolatban annyi tanácsot tudok adni, hogy ha bázisfesték-fedőlakk kombinációs festést alkalmazol, akkor a csíkozást mindenképpen a bázisfestékre vidd föl, és azzal együtt lakkozd a felületeket (ebben az esetben a festékbolt eladója tudja megmondani, milyen festék jó, amely sem a bázisfestékkel, sem a lakkal nem vész össze), ha pedig kétkomponensű festéket vagy sima zománcot használsz - ámbár ez utóbbival nem kapsz szép eredményt -, akkor lehetőleg ugyanabból a festékből válassz másik színt a csíkozáshoz.


2014.07.14. 23:24 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Egyenlőre a tőcsavart nem cseréltem ki,de egy második anyával ráhúztam és most jó,nem fúj ki a hengerfejnél,és végre normálisan jár megint a motor:) Az MZ kerekeket egyenlőre félretettem, most a festéssel,alapozásal foglalkozok,de majd úgy próbálom ahogy mondtad.
Festéssel kapcsolatos kérdés: Nemtudom te csináltál-e már ilyet de szerinted milyen festék kéne a csíkozáshoz az MZ-n?


2014.07.08. 20:40 Idézet

Zsoel

Köszi szépen a képeket! Ezt a fajtát könnyebb is állítani ahogy tapasztalom, már át is fűztem. 


2014.07.07. 09:06 Idézet

starex

Gyárilag is alkalmaztak többféle fűzési megoldást, de szerintem ez a legelegánsabb és leglogikusabb, én is ezt követem.


2014.07.05. 22:38 Idézet

köszönöm a segítséget akkor arany szinü lesz ralyta


[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!