|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
sanyi4012
Jól van, kíváncsi leszek, hogy néz ki.
Az alumínium nem igényel különösebb felületkezelést, legfeljebb eloxálni szokták. A nyers alumíniumfelület igen heves reakcióba lép a levegő oxigéntartalmával, és védő oxidréteg keletkezik rajta, amely már elejét veszi a további korrodálásnak. Ezt a réteget esetleg még lehet eloxálással vastagítani, de nem hiszem, hogy a Simsonnál csináltak volna ilyesmit, mert az drágította volna a gyártási költségeket. De a friss alukerék önmagában is elég szép frissen csillogott.
|
csupafej
Lehet porlasztási meg gyújtászavar is, bár én inkább előbbire tippelek. Ha a gyújtással van probléma, az sem a megszakítónál keresendő ilyen esetben, inkább a gyújtógyertyánál, esetleg a kondenzátornál.
De tételezzük fel, hogy a porlasztó körül van a gond. Ha szívató nélkül is beindul, akkor az a valószínűbb, hogy túl sok a benzin, ha csak szívatóval, akkor viszont az is előfordulhat, hogy túl kevés, tehát éppen amitt indul be egyáltalán, mert a szívatóval dúsabb keveréket kap, mint egyébként.
A túldúsulás okai lehetnek:
- túl magas a benzinszint (ezt körülbelülre úgy lehet megállapítani, hogy ha óvatosan levesszük a teljesen megtelt úszóházat, akkor abban a benzin szintje 1-2 milliméterrel az úszótengelyt a helyén tartó két borda tetejének síka fölött van - ha ennél számottevően magasabb a szint, akkor az sok)
- túl nagy a főfúvóka (BVF 16N1-6 karburátor és műanyag légszűrőház mellett semmi esetre sem szabad 50-esnél nagyobbat alkalmazni)
- túl nagy az üresjárati fúvóka (ennél a motornál 35-öset kell alkalmazni, de esetleg 40-es is kerülhetett bele véletlenül)
- túl magasan van a részterheléstű (a tűtartó lemez alsó lapja felülről a harmadik rovátkában legyen, de ha ott van is, az is előfordulhat, hogy a kúpostű és a tűfúvóka megkopott, ovális a furat és/vagy a tű keresztmetszete; ilyenkor átmenetileg segíthet, ha kicsit lejjebb engedjük a tűt, de mielőbb cserélni kell a két alkatrészt)
- kiesett vagy éppen hiányzik a szívatótolattyú végéből a gumidugó
- eltömődött a légszűrő
A túl szegény keverék okai pedig:
- túl alacsony benzinszint
- eltömődött alapjárati és/vagy főfúvóka
- fals levegő szívása
Ellenőrizd végig ezeket.
|
Zsoel
Bázisfestékre vittem fel,arra jön majd a lakkozás. Ha tudok majd csinálok képet,egész jó lett, próbálkoztam először szabadkézzel,de feladtam,maradt a maszkolás ami sajnos festékvállat hagy,de legalább szép egyenes lett,és az íveket is megtudtam oldani nagynehezen:)
Újabb kérdésem:
A Star-on az alufelniken gyárilag milyen felületkezelést alkalmaztak? mert tudtommal aluból van,és akkoriban még az aluminium krómozása nem létezett. Ma már műanyagot is tudnak egyes helyeken:))
|
Sziasztok!!!
Segitséget szeretnék kérni tőletek!!!
Motorikusan most lett felújitva a star, de van egy nagy problémám!!!
Hidegen pöccre indul, de amikor bemelegszik leakar fulladni ,és nem akarja felvenni a fordulatot. Gyújtás vagy karburátor baja lehet??? A megszakitó már ki lett cserélve!!!!!
|
starex
Ez így elmondás alapján jónak tűnik: az 5 A oké, a 12,8 V is (igazából ennél számottevően magasabbra inkább csak hosszabb út után tud felszökni az akkumulátorfeszültség, de azt hiszem, hogy a 13,5 volttal kicsit sokat is mondtam, elvégre ez nem autóakkumulátor, legyen inkább kerek 13 V). Az elektrolitszint MAX jelzése csak annyiban számít, hogy ha efölé kerül a lötty magassága, akkor túltöltődés esetén kifolyhat az edényből, a gyújtás biztosan nem fog dadogni tőle. A savsűrűség meg biztosan jó, ha új az akkumulátor. Tehát egyelőre tételezzük föl, hogy a töltés jó. Először tisztítsd meg a megszakítóérintkezőket, hogy tiszta, fémes kapcsolat legyen közöttük, azután kísérletképpen próbálj meg egy új kondenzátort beszerelni. De valami jó minőségűt, lehetőleg:
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kondenzator-0-22-simson-etz-mza-737.html
A gyújtótrafó nemigen szokott tönkremenni, de persze meg lehet próbálni utána annak a cseréjét is.
|
capaw72
Elsőként próbálj meg egy új, kopásmentes megszakítót beszerelni, és ha azzal nem sikerül belőni az előgyújtást, akkor majd kitalálunk valami mást. :)
|
Zsoel
Kimértem hogy mennyit tölt a generátor. Lámpa nélkül 15,1 V, lámpával 14,7 V-ot mutatott a műszer 4000 ford./s-nál(ennyivel utazom általában). Ellenben az akkuban leállítás után csak 12,76 V van. Az akkun mértem, szóval különféle ellenállások nem játszanak közbe a töltőfeszültségnél. Az akku új, savszint egy cella kivételével a maximum szint fölött kb annyival, mint a max-min távolság fele. A kapacitás 5 A, ha ez fontos. A magas sav szint okozhat egyáltalán ilyen problémát, vagy csak simán szar az új akku? Vagy a magas töltőfeszültség miatt szórakozik?
|
Zsoel.
A hézag tökéletes, alkor valószínű a megszakító lesz.
|
capaw72
Például mert nem megfelelő a megszakítóhézag mérete. Először azt kell beállítani 0,4 +/-0,05 mm-es értékre, és utána kell a megfelelő elúgyújtási pontra állítani az alaplapot (ez a dugattyú felső holtpontjától visszaszámítva 1,5 mm-t jelent, vagyis 0,4 mm-es megszakítóhézagnál a megszakítás pillanatának akkor kell bekövetkeznie, amikor a dugattyú még 1,5-nyire van a felső holtponttól). Ha ez nem lehetséges, lehet, hogy már túlságosan el van kopva a megszakítókalapács emelőbütyke.
|
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani miért nem tudom a gyújtás alaplapot elforgatni a megfelelő előgyújtásig?
Köszönöm a segítséget.
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a segítségeset! Pontos iránymutatást adtál, mert az előbb kimértem az akkut és csak 12,66 V-ot mutatott a műszer. Határeset, de még időben észrevettem a hibát. A savszintek jók elvileg, már amennyit láttam a garázs izzójának a fényénél, de nemrégiben cseréltem, akkor feltöltöttem. Még kicsivel több is került némely cellába. A töltés viszont lehetséges hogy gyenge, utánanézek hogyan lehet rajta segíteni. Jobb esetben a szénkeféket elég lesz megpucolni.
A gyári kondenzátort egyébként visszaraktam, szerintem sem az a rossz.
|
starex
Az MZ motorkerékpárok (az ETZ-k csakúgy, mint korábban a TS-ek) nem éppen a megbízható elektromos rendszerükről híresek... Ugyan az ETZ-ken már háromfázisú generátor van, az sem sokkal jobb, mint a korábbi dinamó, simán előfordulhat, hogy egyszerűen azért nem működik kellő intenzitással a gyújtás, mert az áramtermelő aggregátor nem képes kielégítően ellátni a feladatát, és bekapcsolt világítás mellett nem jut elég szufla a kövér gyújtószikra képződéséhez. Ha nem kielégítő a töltés, egy idő után az akkumulátor is kifekszik, ami által már indításkor sem elég intenzív a szikra. A mi kis TS-ünket sem nagyon lehet 4000 fölé pörgetni, ha a világítás be van kapcsolva.
Szóval mielőtt megbolygatod a gyújtás alkatrészeit, szerintem előbb ellenőrizd az akkumulátor állapotát (feltöltöttség, elektrolitszint, savsűrűség, ezek értékesorrendben: 12,7-13,5 V; MAX jelzés közelében - utántöltés CSAK desztillált vízzel!; 1,28 kg/dm3), valamint az üzemi töltőáramot (feszültség 13,8-14,6 V, áramerősség 11,5-14 A között). Ha az akkumulátorod 12,5 V alatti feszültséget mutat, vagy az üzemi töltőfeszültség tér el jelentősen az elvárt értékektől, akkor egyelőre az áramforrásokat tedd rendbe, ne kísérletezz a gyújtás javítgatásával.
|
Még annyit, hogy a kondenzátort cseréltem. A trafót még nem néztem.
|
Zsoel
Lenne egy MZ-s kérdésem hozzád ha nem gond. Néha 4000/s fordulatszám környékén ötödikben köhög a motor, visszalassulok 70 km/h környékére aztán újra gyorsítok 85-ig. Karburátor hibára gondoltam, ezért kivettem a gyertyát ami kicsit sötétebb volt mint mint kéne, fél fordulattal kijjebb tekertem a levegőcsavart, de a köhögés ugyanúgy előjön minden sebességfokozatban mint eddig. A gyertyaellenőrzésnél viszont észrevettem, hogy igen gyönge a szikra. Gyöngébb mint akármelyik lendkerékgyújtású motoromon. Lehet hogy trafót kéne cserélni, vagy kondenzátort? Még szerintem gyári lehet, TGL van benne. A motorban 24 ezer km van. Kicseréltem a garázsban találtakra, de a szikra nem lett nagyobb. Bár használtak voltak azok is, max csak fiatalabbak. A trafót ki lehet mérni? Nem tudod kb mit kéne mutatnia a multimézternek?
|
sanyi4012
Őszintén szólva, eddig nem is tudtam, hogy a Trophykon van csíkozás. De akkor ez még az első generációs Trophy, igaz? A hatvanas években volt divat ez a csíkozósdi, utána szerencsére gyorsan eltűnt.
Én egyébként egyetlen egyszer próbálkoztam csíkozással, egy Pannonián, de megfogadtam, hogy soha többé: nekem ehhez nincs se türelmem, se kézügyességem. (Hála istennek, hogy a Staron nincs!) Ilyesmit olyan emberre kell bízni, aki szépen meg tudja csinálni. Ezzel kapcsolatban annyi tanácsot tudok adni, hogy ha bázisfesték-fedőlakk kombinációs festést alkalmazol, akkor a csíkozást mindenképpen a bázisfestékre vidd föl, és azzal együtt lakkozd a felületeket (ebben az esetben a festékbolt eladója tudja megmondani, milyen festék jó, amely sem a bázisfestékkel, sem a lakkal nem vész össze), ha pedig kétkomponensű festéket vagy sima zománcot használsz - ámbár ez utóbbival nem kapsz szép eredményt -, akkor lehetőleg ugyanabból a festékből válassz másik színt a csíkozáshoz.
|
Zsoel
Egyenlőre a tőcsavart nem cseréltem ki,de egy második anyával ráhúztam és most jó,nem fúj ki a hengerfejnél,és végre normálisan jár megint a motor:) Az MZ kerekeket egyenlőre félretettem, most a festéssel,alapozásal foglalkozok,de majd úgy próbálom ahogy mondtad.
Festéssel kapcsolatos kérdés: Nemtudom te csináltál-e már ilyet de szerinted milyen festék kéne a csíkozáshoz az MZ-n?
|
Zsoel
Köszi szépen a képeket! Ezt a fajtát könnyebb is állítani ahogy tapasztalom, már át is fűztem.
|
starex
Gyárilag is alkalmaztak többféle fűzési megoldást, de szerintem ez a legelegánsabb és leglogikusabb, én is ezt követem.


|
köszönöm a segítséget akkor arany szinü lesz ralyta
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |