|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
Szasztok!
Vettem pár dolgot a Staromhoz. A csomagtartó guminál nem tudom pontosan hogyan is volt. Apám befűzte ahogy emlékszik rá, de nem biztos benne ő sem. Már 40 éve volt...
Jó így a befűzés?


A rögzítésről nem készítettem képet, ez úgy is jobban látszik. Meg ezt kell oldani-húzni, ha rakok rá valamit.
|
mazda
Az eredeti aranyozott. Az ezüstszín már csak valami utángyártós elképzelés.

|
egy kiss segitséget szertnék kérni van egy 1972-es stárom és hiányzik róla a pajzs embléma de van ezűst és arany szinű Kérdés ,hogy melyikkel jött ki a gyárból
|
sanyi4012
Szerintem azért megy jobban, mert most már kap rendesen üzemanyagot, nem gondolot? :)
A dugattyú fölött, a hengerfejnél nem szívhat be fals levegőt, ott a kompresszió (és vele az üzemanyag-keverék) szökik el, ettől függetlenül ez is teljesítménycsökkenést, gyenge, bizonytalan működést okoz, de csörgést nem. Csörgést elsősorban mechanikai hiba generál, igen kis valószínűséggel gyújtáshiba (túl nagy előgyújtás).
Az abroncs peremét mindenhol le kell ugrasztani a kerékpánt pereméről, és körben (akár a földön, ráállva) belenyomni a mélyágyba (ahol a küllőanyák vannak). Ekkor a szelepnél ki kell hogy tudd emelni az abroncsperemet, és akkor lépésről-lépésre körben szépen fel lehet feszegetni. Szappanos vízzel is be lehet spriccelni a gumit körbe, attól könnyebben mozdul.
|
Zsoel
És egy MZ-s kérdés:
Nem tudom leszedni a kerekekről a gumit!:D Mit javasolsz? Nagyon erős:/ Esetleg keressek valami hosszabb vasat?
|
Zsoel
Nemtudom már miért vettem lejjebb,de végülis rájöttem,hogy a benzincsapban van a hiba, csak tartalékon üzemelt,igy ki kellett tisztítanom:) Rájöttem,hogy a motor jobban megy mint eddig, tehát a gyűrűcsere mintha még javított is volna a dolgon,viszont a csörgés megmaradt:/ A henger egyik tőzsavarjára az anyát valahogy túlhúztam,vagy nemtudom,de ott viszont kicsit jön ki az olaj felül.Ott szívhat be falsot? Ez okozhat esetleg csörgést?
|
Zsoel
Igazán nincs mit! Sok szerencsét a kereséshez!
|
starex
Jól van, azért köszi, hogy utánanéztél. Majd körülnézek, előbb-utóbb biztos fogok találni használt darabot.
|
Zsoel
Körülnéztem a padláson, de nem találtam porlasztót. Ha nem tudsz normális áron szerezni N1-5-öst, max elviszem a Staromra vett első porlasztót. Hátha azért buzerálták mert mondjuk Schwalbére tették rá, és úgy már jól működne.
|
sanyi4012
Fogalmam sincs, mennyire kopott a henger, így nem tudom azt mondani, hogy garantáltan fúrni kell. Eddig nem csörgött? Gyűrűcsere nemigen okoz ilyesmit, viszont rossz porlasztóbeállítástól csilingelhet a motor, ahogy rossz gyújtástól is. Hogy a bánatba törött el mindkét gyűrű? Egy sem szokott. Valamint ha fuldoklik a motor, akkor miért lejjebb veszed a benzinszintet?
|
Zsoel
Nekem is a gyűrűvel van most problémám,mint Kornel3-nak. Eltörött mind a kettő :// Ma vettem rá újat, és beleraktam. A henger már egyszer volt fúrva, az első túlméretre. Elmentem vele,tettem pár kört, nagyobb fordulatnál elkezd csörögni. Nekem is a fúrást javaslod? Mennyi pénz az dugóval és gyűrűkkel együtt?
Másik: 5 perc motorozás után lefullad a gép. Hozzányúltam az úszó lemezkéjéhez,fentebb hajlítottam,hogy jobban odazárjon. Szerinted ettől lehet?
|
starex
Jól van, köszönöm, hogy megnézted, illetve még reménykedem a padlásban - ha meg még sincs nekem való cucc, majd akkor kitalálok valamit.
|
Zsoel
Megnéztem a porlasztóimat, Schwalbéhoz valóból 3 van a két motoromra. Egyet szeretnék megtartani tartaléknak, szóval most úgy néz ki nem lesz eladó porlasztóm. Még megnézem holnap édesapám szülői házában is, mert ott van a padláson az egyik motor szétszedve. Hátha van mellette egy porlasztó . Ha így van tudok majd adni.
PIsta
Üdv újra a fórumon! A Starod elég szépen egyben maradt. Ilyen kúposvégű kipufogót még kéne szereznem az én gépemre.
|
PIsta
Te vagy "simsonstar-seregely"?
|
kornel3
Itt elsősorban az a kérdés, mennyit futott a motor ezzel a méretű dugattyúval. Körülbelül 1500 km-ig lehet újnak (frissen fúrtnak) tekinteni egy ilyen Simson-hengert - ha ennél számottevően többet ment már azóta, amióta ezt a dugattyút beépítették, akkor sajnos a következő túlméretre kell fúrni a hengert. Nem szabad használt hengerbe és dugattyúra új dugattyúgyűrűt tenni, mert ezeknek együtt kell összekopniuk. A hengerfurat a használattal oválisra kopik, ezzel együtt a gyűrű is; ha ilyenkor új dugattyúgyűrűt szerel be az ember, az nem fog illeszkedni a hengerfalhoz, mellette átfújhatnak az égő gázok, szúróláng alakulhat ki, ami tönkreteheti a dugattyút, megolvadhat vagy megszorulhat. Ha bizonytalan vagy a futásteljesítményben, és nem tudod megmér(et)ni a hengerfurat kopottságát sem, legjobb, ha inkább felfúratod a hengert, új dugattyút és gyűrűket szerelsz be, és újra bejáratod.
|
Sziasztok!
Szóval egy pár mondat: 5 év után vettem ismét egy Simson Star -t. A motor 1971- es évjáratú, mint én :-). Azért ismét, mert régebben volt nekem egy, csak eladtam, amit azóta is bánok. Érdekesség képpen ez a honlap az enyém volt, tehát én hoztam létre, de ettől is megváltam. Most újra itt vagyok köztetek :-) A motoron sok tenni való lesz, eredeti állapotában fogom visszaállítani, mintha gyári új lenne.
Más: segítsek kicsit rendbetenni a honlapot? ha igen, a honlap mostani tulajdonosa írjon a mail címemre, az adminban úgyis látja, mert regisztráltam.

|
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni?
Eltört z alsó gyűrű a Star-om dugattyúján, ki szeretném cserélni,de nem igazán tudom,hogy ez hogy megy. Meg kell mérni a dugattyú átmérőjét? Nem biztos,hogy gyári méret,és ha nem az,akkor a a hozzá legközelebb eső túlméretre lett fúrva. Hogy tudok rá megfelelő méretű gyűrűket venni? Vagy gyártatni kell?:/
A segítséget előre is köszönöm!
|
Celloxin fekete nitrozománc. Az mindegy, hogy fényes-e vagy matt.
A 16N1-5-ös porlasztókat megnézted?
|
Zsoel
Oké úgy is ki akartam már próbálni a tankfestést. Más motoromon is hasznos lenne. Majd ha aktuális lesz megkérdezem a festéket. Vagy inkább leírom most: nitro zománc volt ha jól emlékszem.
|
starex
Jól van, örülök neki. Nincs mit, de azt a tankfestést mielőbb eszközöld meg, mert apránként feltelik megint finomszemcsés rittyóval az úszóház, és az alapjárati fúvókának nem kell sok az eltömődéshez.
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |