|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Segítséget szeretnék kérni tőletek.Tudom hogy nagyon sokan jártak már ebben a cipőben.Szóval, belevágtam egy 1967 es Star gyári állapot vissza állításába.Viszont nem találok semmi ma használatos színkódot, sajnos a motor az eltelt évek során pompázott már a szívárvány minden színében.Piros bézs szinkombináció lenne.Ha jól olvastam akkor ebből is két féle volt , 1967 körül világosabb piros-bézs volt? Tudnátok segíteni ebben? Köszönöm előre is a segítséget!!
|
sarilaci
Én el szoktam menni, de mivel itt nálunk Győr környékén esett, inkább itthon maradtam. Talán a következőnél jobb idő lesz. Egyébként milyen volt?
|
Ilyen sokan nem értetek rá ? vagy senkit se érdekelt !? Kár . sarilaci
|
Üdv . !Mindenkinek ! Ki jön vasárnap a polgárdii börzére ? Kivel találkozhatok ?? sarilaci
|
Semmi probléma, így a kép alapján már értem, hogy mit javasoltál volna.
Jók lettek a porlasztóhoz is az újonnan gyártott tömítések!
|
PPisti
Bocs, akkor nem szóltam. Nem gondoltam, hogy neked még SR4-II-d van, az ritka.
A legtöbbünk motorja így néz ki.
"Az olajbetöltő nyílásra készített tömítés tökéletes lett, nem engedi az olajat. Holnap készítek a porlasztóhoz is."
Ennek örülök.
|
Igen, így néz ki a felfogatása.
Az olajbetöltő nyílásra készített tömítés tökéletes lett, nem engedi az olajat. Holnap készítek a porlasztóhoz is.
|
PPisti
Mármint így néz ki nálad a dolog?
|
A tankot mindenképpen kimosom még egyszer az ajánlott hígítóval, hátha sikerül, ha az sem válik be elgondolkozok a javasolt megoldáson.
Ma jutottam odáig, hogy gyártottam tömítést az olajbeöntő nyíláshoz. Összeszerelve jónak tűnik a dolog. Menni még nem mentem vele, az holnapra maradt, de bízom a pozitív eredményben.
Javasoltad, hogy a porlasztó esetén azt fixen tömítsem a bakelithez és a másik oldalon, a szívócsonknál bontsam inkább a kapcsolatot. Lehet, hogy az egyes évjáratok esetén máshogy oldották ezt meg, de esetemben csak a porlasztó felől van oldható kapcsolat (két hatlapfejű anya, melyek űgy tűnik, mintha két tőcsavarra mennének fel), a másik oldalon csak a szívócsonkot a hengerhez rögzítő három hengerfejű csavar található. Ezen csavarok közül az alsó kettőt talán oldani lehet a porlasztó leszerelése nélkül (de inkább a leszerelést követően), a felső csavar csak akkor oldható, ha a teljes jobb oldali motorburkolatot leszedem, mert a légterelő idom takarja a csavart.
Ettől függetlenül, ide is készítek majd tömítéseket.
|
PPisti
Ha jól csinálod, gondosan előkészíted a felületet, akkor nem válik le és nem oldódik fel. De ahogy gondolod.
|
Köszönöm a részletes magyarázatot. A tank belső festésétől tartok egy kicsit, nem szeretném hogy rosszabb legyen a helyzet mint most, ha valami nem úgy sikerülne, mint kellne (pl. a festék elkezdene leválni, feloldódni a benzintől stb.). Első körben megpróbálom még egyszer átmosni egy kis hígítóval, hátha sikerül.
|
PPisti
Nagyon szívesen.
"Lenne még egy kérdésem: a benzincsap és a porlasztó közé érdemes benzinszűrőt tenni, és ha igen, milyet javasolnál?"
Hogyne. Én minden Simsonra teszek, amelyik komolyabb javításra (felújításra) megfordul a kezeim között. Lényegében mindegy, hogy milyet építesz be. Persze jobb a jó minőségű, de én ezt az egyszerű, 4-500 Ft-os darabot szoktam használni, és évekig jó. Apukám Simsonján most cseréltem, 6,5 év után.
Lényeg, hogy minél kisebb és rövidebb legyen, hogy ne legyen semminek sem az útjában, illetve ne törjön meg miatta túlságosan a benzintömlő. De a kifejezetten motorkerékpárhoz való benzinszűrők általában nagyjából egyforma méretűek.
A beszerelésnél ügyelni kell a folyásirányra, mert nem mindegy, hogy építjük be; ezt a szűrő oldalán nyíl jelzi.
De én a helyedben azzal kezdeném az egészet, hogy leszerelném a tartályt, alaposan kimosnám.
Ehhez először is telepakolod a tartályt két marék M10-es anyacsavarral vagy hasonló vasdarabokkal, esetleg éles zúzottkővel, aztán kis benzin v. még inkább nitrohígító hozzáöntésével, a nyílások bedugaszolásával jó keményen percekig rázod (nem kell aggódni, kívülről semmi baja nem lesz tőle a tanknak). Ezt az oldószer cserélgetésével 15-20 percig csinálod, utána kiöntöd a cuccot, és többször alaposan átöblíted nitrohígítóval a tankot. Megszárítod és felmelegíted belülről a tartály falát (pl. hajszárítóval), majd kifested (pl. matt fekete) nitrozománccal. (Ehhez egyszerűen bele kell önteni a jól felhígított festéket a tartályba, és gondosan körbelötybölni, hogy mindenhová VÉKONYAN felkerüljön, majd ugyanilyen gondosan kiereszteni a felesleges festéket.) Tartós és megbízható bevonatot képez a tank belső felén, ha jól csinálod, utána nem fog jönni belőle többet a trutymó. Én ezzel együtt a csapot és a karburátort is még egyszer jól kitisztítanám, és utána tenném föl az új szűrőt (új tömlővel). Amíg a tank nem tiszta, addig hiába teszed fel a szűrőt, gyorsan el fog tömődni a sok szutyoktól. A kis szűrő csak az apróbb koszdarabkák kiszűrésére való, nem a tömény iszaphoz.
"Elnézést a hosszú leírásét, és hogy ilyen sokat zaklatlak kérdéseimmel." Nem hosszú; én ennél sokkal többet szoktam írni, és nyugodtan "zaklass" csak, azért vagyok. :) Én kérek elnézést, ha nem tudok azonnal válaszolni, de igyekszem legalább naponta egyszer ránézni az oldalra.
|
Köszönöm a részletes magyarázatot és a javaslatot.
Lenne még egy kérdésem: a benzincsap és a porlasztó közé érdemes benzinszűrőt tenni, és ha igen, milyet javasolnál?
Az a helyzet, hogy mivel a motor nagyon sokat állt használat nélkül, a tank alján, illetve a benzincsapban, és a porlasztóban sűrű, olajos lerakódás képződött. Ezt a csapból, a csap kivezetőcsonkjában levő benzinszűrőből, a porlasztóból maradéktalanul sikerült eltávolítani, a benzincső pedig cserélve lett. A tankot többször átmostuk benzinnel, illetve az index szerelés kapcsán le is lett szerelve és szintén alaposan át lett mosva (amennyire meg tudtuk oldani). A tank belső része most tisztának mondható, nem rozsdás, egyedül az alján látható még némi sötét színű lerakódás (olyan, mintha egy kis festékkel le lenne festve). A beüzemelés kezdeti szakaszában rendszeresen eltömődtek a porlasztó fúvókái (főleg a tank többszöri mosása előtt), most már szerencsére ez nem jellemző, bár néha-néha még előfordul. Gondolom, hogy a friss benzin még mindig old ki valamit ebből a fekete cuccból, ami aztán szépen leülepszik a porlasztó aljára és idővel problémát okoz.
Ennek kivédésére gondoltam volna a benzinszűrőt. Azt nem tudom viszont, hogy érdemes-e vele foglalkozni, illetve hogy milyen típus jöhetne szóba. Sajnos a neten csak a termékeket látom, leírásuk nincsen, hogy mit tudnak, maximum annyi, hogy tisztítható-e vagy sem. Azt sem tudom, hogy a fenti említett finom, kioldott valamit meg tudná-e fogni (a tankban illetve a csapban levő szűrők nem fogják meg, ugyanis, ha a tankból leeresztem a benzint és állni hagyom, az aljára minimális mennyiségű fályolszerű anyag ülepszik le)?
Másik megoldás gondolom a tank további tisztítása lehetne, de fogalmam sincs hogy azzal mit lehetne csinálni, főleg úgy, hogy sem a tankban sem a motorban nem szeretnék kárt tenni.
Elnézést a hosszú leírásét, és hogy ilyen sokat zaklatlak kérdéseimmel.
|
PPisti
Anyagát tekintve oda is jó a papír, de célszerűbb valami vastagabbat alkalmazni, hogy az esetleges egyenetlenségeket kitöltse. A hőtől nem lesz semmi baja.
A bakelitlap azért van, hogy megakadályozza a motorhő terjedését, így nem tud annyira túlmelegedni a porlasztó, hogy az alkatrészeinek a hő következtében beálló alakváltozásai káros befolyással legyenek a motor üzemelésére és fogyasztására. A tömítésben nem játszik szerepet.
Javaslom, hogy a bakelit környékén, tehát a közdarab és a porlasztó között fixen tömítsd le az alkatrészeket, és szereléskor ne azt a kapcsolatot bontsd meg, hanem a szívócsonkonál (tehát a porlasztót a közdarabbal együtt vedd le). Ott csak egy tömítés van, így sokkal könnyebb a szerelhetőség. Ott is fel lehet ragasztani a tömítés henger felé eső felét tömítőpasztával, a másik felét pedig bezsírozni, így szükség esetén könnyen és gyorsan le lehet venni és vissza lehet szerelni a porlasztót, anélkül, hogy a tömítettség megsérülne.
|
Ez tényleg tetszik. Ki fogom próbálni.
A karburátor felfogatásánál levő két tömítés is legyártható így vagy azok speciális (hőálló) anyagból vannak (a bakelit közdarab két oldalán levő tömítésekre gondolok).
|
PPisti
"Ez a tömítőpaszta és zsír kombináció jól hangzik, azt hiszem kipróbálom."
Ez azért jó, mert így nem sérül meg a tömítés a mindkét oldalra rákent pasztától, ha valamiért a fedelet le kell venni, viszont nem is maradt tömítetlenség. Ugyanezt a módszert alkalmazom az egész motorfedélen, valamint a hengertalpon is.
"Ezek szerint sima rajzlapból vagy vékony katronból tudok megfelelő tömítést készíteni?"
Természetesen. Én mindig abból csinálom olyan motorhoz, amelyikhez nem kapok készen. Vékonyan be kell zsírozni a tömíteni kívánt felületet, majd rányomni azt a (szintén sík felületre fektetett) rajzlapra. Így a zsír szépen kirajzolja a kivágandó felületet, csak körbe kell menni rajta ollóval, tapétavágóval, lyukasztóval - hol mire van szükség.
|
Nem cseréltem még a tömítést, addig nem akartam hozzányúlni, amíg nincsen meg az új. A felületek nem sérültek és elméletileg a fedél sem görbült. A tömítés emlékeink szerint még nem volt cserélve, tehát a gyári van még benne.
Ez a tömítőpaszta és zsír kombináció jól hangzik, azt hiszem kipróbálom. Köszönöm a tanácsot.
Ezek szerint sima rajzlapból vagy vékony katronból tudok megfelelő tömítést készíteni?
|
PPisti
Hogy az eredeti miből volt, azt nem tudom, de a ma kapható közönséges félfamentes rajzlapból készült tömítéskészlet is tökéletes. Én úgy csinálom, hogy a motorfedél nyílásán lévő tömítőfelület és a tömítés közé olajálló tömítőpasztát teszek, a kis kerek fedél tömítőfelületét pedig vékonyan bezsírozom, aztán szép váltakozva meghúzom a csavarokat. Nekem nem szokott ereszteni utána.
Ha neked mégis, lehet, hogy a felületek sérültek, vagy pl. a kis fedél el van deformálódva.
Egyébként lehet kapni valamilyen fekete tömítésanyagból készült garnitúrát is, de elég drága (7-szer annyiba kerül, mint a papírtömítés), és ahhoz képest meglehetősen sérülékeny. Én egyszer próbáltam (nem én vettem, úgy hozták egy motorblokkhoz), de nem voltam tőle elragadtatva.
http://simson.boltaneten.hu/kinalat/3_csapagyak_tomitesek-6/1584_tomites_keszlet_simson_50_iqu/
|
Zsoel
Semmo gond, majd legközelebb. Addig is kitartás a sok tennivalóhoz!
|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |