|
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
Blage
Pedig ezt sajnos elég valószínű, hogy szét kell szedni, ha az állításra nem reagál, ámbár Schwalbénál elég nehéz hozzáférni még a külső állítócsavarhoz is.
Ha szerencséje van a haverodnak, akkor talán csak a belső tengelyes kapcsolókar tört el, és mondjuk rossz szögben hegesztették vissza (ezt érdemes lenne próbaképp kicserélni egy másik darabbal, én már jártam így), és ehhez elég a bal fedelet levenni, de sokkal nagyobb az esélye annak, hogy fent, a kapcsolószerkezetben van valami zűr. Az is lehet, hogy a léptetőszerkezet U alakban hajlított karfelvevő lemezrésze törött el a felfelé váltás irányában (ezt is ki lehet szúrni a fedél levételéhez, de a javításhoz szét kell bontani a motort), esetleg a rovátkol kapcsolólap vagy az ezt léptető köröm sérült meg, de az is előfordulhat, hogy a szerkezetet a tengelyre szorító zégergyűrű törött el vagy lépett ki a hornyából. Továbbá a léptetővillán és magán a léptetőlapon is lehetnek oda nem illő deformációk. Valaki túlerőltethette a váltóberendezést.
A fogaskereket nem kell kicserélni gyakorlatilag soha, ezt süket duma. Megfelelő olaj és üzemszerű használat alatt nem mennek tönkre. Ha azok tényleg cserére szorultak, azonnal ott kellett volna hagyni azt a motort... Nem érdemes olcsó, tákolt vacakot megvenni, mert azzal utána csak a szívás van.
|
Szeva Zsoel. Irtam neked az emailodra czhcs84@gmail.com néven. |
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy haverom Schwalbija (turbós blokk) kidobálja a 2-est. 2-esbe váltva pár méter után üresbe dobja ki. 3-asban minen ok, onnan nem dobja ki. Próbáltunk állítani a hernyócsavaron, a henger felölin. Kifelé próbáltuk tekerni, elsőként egy picit, (negyed fordulatot) aztán felenként másfélig próbálkozva, hátha nem kapcsolja teljesen össze a fokoztokat, de nem hozott változást, max, anyit, hogy már 3-ba is lehetett váltani 1-ből, ha kicsit jobban lenyomtuk a váltót. Az eredeti heylzethez viszonyítottan befelé is próbáltuk egy felet, de akkor azonnal kidobta a 2.-at.
Van esetleg ötletetk, hogy mit lehetne még kipróbálni, vagy mindenképp szét kell húzni a blokkot?
A gépet "felújíta" vette, nem ért a motorokhoz, sajnos elég gányolt darab, hogy mást nem mondjak a lámpa üvege mikor jött hozzám tegnap, az úton kiesett és eltört. Pillanatragasztóval volt beragasztva a műanyagkeret, nem csavarral odafogatva... A lámpaüveg, pedig miveél nem volt hozzáragasztva a foncsorhoz és csak a foncsort tartották a rögzítőfülecskék, kiesett... De más gányolás is van rajta legalább 5 olyan dolgot láttam kapásból, ami igencsak buhera megoldás...
Az eladó azt mondta új váltófogaskerekek kerültek bele... (minek cserélte nem tudom) és "be fog kopni és majd akkor nem dobálja ki a 2-est"....
A váltó elég határozottan vált, még az én motoromnél is erősebb - a rugó a golyónál erősnek tűnik.
Próbáljiuk még állítgatni, vagy az már nem segít?
A váltóvillában lévő tengely lehet kopott, vagy a fogaskerekek lehetnek bűnösök, vagy esetleg a váltóvila lehet körbült?
Előre is kösöznöm!
Üdv
Balázs
|
sanyi4012
Vagy nem elég intenzív a gyújtószikra (gyertyapipa, gyújtógyertya, kondenzátor, alacsony akkumulátorfeszültség miatt), vagy csak kívül van szikra, belül a hengerben már nincsen (ugyanezek, esetleg valahol valami letestel, például a gyújtóvezeték), vagy nem megfelelő a gyújtási időpont (például egy látszólag jó, de valójában sérült megszakító miatt), vagy pedig valamiért nem működik az indítóporlasztó, és nincs szívatás, csak szívás. :) Valamit rosszul raktál vissza másodjára; az ilyesmi előfordul, éspedig rendszerint valami nevetségesen banális hiba szokott lenni az okozat.
|
Zsoel
Össze lett rakva végre az MZ, kb egy hete már sikerült beindítani,de azóta megint ki kellett szedni a blokkot,mrt az egyik tőcsavar( amiegyébként nem gyári volt) eltörött,és ki kellett cserélni. Meignt összeraktam,és most semmiert nem akar beindulni. Van szikra,van benzin,de mégse. Nincsen valami ötleted?:)
|
czalbert
Jobban szeretem inkább leírva látni, meg azt akármikor vissza tudom olvasni.
szilagyi.zsolt@freemail.hu, ide írhatsz.
|
Szeva zsoel. Küldenél email címet vagy adnál egy telefon számot. És elküldöm vagy elmondom hogy mi a problémám? Előre is köszönöm. |
Zsoel
Kültem privát mailt,nem tudom mi a baj.
|
Rendben Zsoel csinálok majd képeket és feltöltöm. Előre is köszi... |
maggio65
Zsolti, valami gond van az e-mail címeddel. Akartam neked levelet küldeni, aztán háromszor is visszadobta, hogy nem kézbesíthető... :/
|
czalbert
Fogalmam sincs. Először látnom kellene őket, mifélék. Jó lenne, ha készítenél róluk 1-1 képet, és feltöltenéd ide, akkor talán tudnék mondani továbbiakat.
|
Oké. Köszi.Nekem ezeket a dolgokat mondták azért kérdeztem ezekről.Egy darabot sem szedtem még szét. Azt tudom mondani hogy bevannak állva és megsem mozdulnak. Az első darabok még igen de a hátsok nem. Nem tudom hogy igy tudsz e segíteni? |
czalbert
Még egyszer mondom: a Star eredeti lengéscsillapítói SÚRLÓDÁSOS elven működnek, következésképpen nincs bennük sem szimering, sem olaj. Ha te olyan motort javítasz, amelyiken hidraulikus lengéscsillapítók vannak, akkor azokat már utólag mókolta rá valaki, és azokhoz nem tudok hozzászólni, pláne, ha nem is Simsonhoz való lengéscsillapítók.
|
Az mért van hogy az alubaba alján kifolyik az olaj? Az alubabát kell kicserélni? Vagy mitől lehet ez a hiba? |
Az mért van hogy az alubaba alján kifolyik az olaj? Az alubabát kell kicserélni? Vagy mitől lehet ez a hiba? |
czalbert
???
A Simson Star eredeti lengéscsillapítóiban nincs semmiféle szimering; dörzscsillapításúak, tehát súrlódásos elven működnek, a rugói pedig nem mennek tönkre sohasem. Alkatrészeket meg nem lehet hozzájuk kapni, azokat egyedileg kell legyárta(t)nia annak, aki ilyen felújításba belevág. Azt kell megvizsgálni, hogy melyek azok az alkatrészek, amelyek annyira meg vannak kopva vagy el vannak rozsdásodva, hogy cserére szorulnak.
|
Oké. Esetleg tudnál adni valamilyen oldal címet ahonnan megtudom rendelni a dolgokat hozzá. Elméletileg azt mondták hogy rugot szimeringet nem lehet hozzá kapni. |
czalbert
Az teljes mértékben attól függ, hogy mennyire vannak elhasználódva az alkatrészei.
|
Szevasztok. Star teleszkóp felújításában tud valaki segíteni. Mi az amit ki kell benne cserélnem hogy ujra üzemeljen? |
[Későbbi] [4304-4285] [4284-4265] [4264-4245] [4244-4225] [4224-4205] [4204-4185] [4184-4165] [4164-4145] [4144-4125] [4124-4105] [4104-4085] [4084-4065] [4064-4045] [4044-4025] [4024-4005] [4004-3985] [3984-3965] [3964-3945] [3944-3925] [3924-3905] [3904-3885] [3884-3865] [3864-3845] [3844-3825] [3824-3805] [3804-3785] [3784-3765] [3764-3745] [3744-3725] [3724-3705] [3704-3685] [3684-3665] [3664-3645] [3644-3625] [3624-3605] [3604-3585] [3584-3565] [3564-3545] [3544-3525] [3524-3505] [3504-3485] [3484-3465] [3464-3445] [3444-3425] [3424-3405] [3404-3385] [3384-3365] [3364-3345] [Korábbi]
| |